Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 55 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 48 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 1094
    Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Nå er sweetspot ca 2,4 meter fra høyttalerne og mellom høyttalerne er det 2,1 meter. Høyttalerne står med en svak toe in.
    Min erfaring (med mine) er at mellomtonen ble klarere etter en relativt kraftig toe in. Det er så vidt jeg ser innsiden så de peker nesten rett mot meg. Jeg sluttet å irritere meg over en innestengt vokal etter denne flyttingen. Ellers er avstandene omtrent som hos deg.

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Min erfaring (med mine) er at mellomtonen ble klarere etter en relativt kraftig toe in. Det er så vidt jeg ser innsiden så de peker nesten rett mot meg. Jeg sluttet å irritere meg over en innestengt vokal etter denne flyttingen. Ellers er avstandene omtrent som hos deg.
    Jeg sliter heldigvis ikke med innestengt vokal. Det gjorde jeg til en viss grad med BCGene til tider, men ingenting som Tacten ikke kunne fikse på. Det jeg er mest fornøyd med er den naturlige lyden, luftigheten og detaljene selv ved lavt volum.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nye høyttalere! De ser jo rett og slett rålekre ut! Har du funnet den mellomtonen du er ute etter? Jeg var noe gåen etter kjøreturen fra Trøndelag via Oslo til Bergen. Gikk langturen din greit?
    Joda, nå føler jeg virkelig at jeg er tilfreds, og kan nå slappe av nyte musikken og håpe at oppgraderings spøkelse blir borte en stund.

Langturen gikk veldig bra, takk for at du spør. 95 mil ble unnagjort på 12 timer inkludert matpauser, benstrekk, systembolaget og høyttalerpakking. Slik går ann når veiene er bygd rette!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I tilfelle du ikke får renset dekselet, jeg sjekket hvor mye jeg betalte for mitt (til Strauss). 700,- inkl. frakt og noen "plugger".

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I tilfelle du ikke får renset dekselet, jeg sjekket hvor mye jeg betalte for mitt (til Strauss). 700,- inkl. frakt og noen "plugger".
    Takk skal du ha! Det var jo bemerkelsesverdig billig. Bestilte du direkte fra VA eller fra Interconnect? Har tatt en runde med støvsugeren på det og det har blitt mye bedre men det er fortsatt en del småfibre igjen. Med litt tålmodighet og en støvfjerner til klær regner jeg med at det blir bra.
    Jeg sendte en mail til Vienna og skal kjøpe en skalpell i morgen for å se om jeg greier å skjære løs diskanten, løs må den jo. Skal også se om jeg får kjøpt en av de nye Viennalogoene til Oratorioen. Greit å ha samme logo på frontrekka.
    SB Touch

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk skal du ha! Det var jo bemerkelsesverdig billig. Bestilte du direkte fra VA eller fra Interconnect? Har tatt en runde med støvsugeren på det og det har blitt mye bedre men det er fortsatt en del småfibre igjen. Med litt tålmodighet og en støvfjerner til klær regner jeg med at det blir bra.
    Jeg sendte en mail til Vienna og skal kjøpe en skalpell i morgen for å se om jeg greier å skjære løs diskanten, løs må den jo. Skal også se om jeg får kjøpt en av de nye Viennalogoene til Oratorioen. Greit å ha samme logo på frontrekka.
    Jeg kjøpte dekselet gjennom Interconnect. Tror nok at all henvendelse til Vienna vil rutes dit hvis det dreier seg om salg/deler. Men det gikk smertefritt.

Det med komfyren var ikke bare en spøk, men den er kanskje for stor. Mulig 50-70 grader ville ha hjulpet deg uten å skade noe annet.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bemerkelsesverdig billig... 7-tommeren er billigere enn et basselement til Dali 107 og omtrent i samme prisklasse som 8-tommeren i Infinity Delta 70. Helt utrolig når man ser på byggekvaliteten, hører på lyden og kjenner på tyngden.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med komfyren var ikke bare en spøk, men den er kanskje for stor. Mulig 50-70 grader ville ha hjulpet deg uten å skade noe annet.
    Der sier du noe. Jeg har fått skrudd ut alt annet bortsett fra delefilteret og diskanten siden ledninga fortsatt sitter fast i diskanten. Jeg kan jo eventuelt prøve med en hårføner eller en varmluftspistol med termostat. Det hadde vært greit om den nye diskanten kommer snart så jeg får studert den. Kanskje det blir litt lettere da.
    SB Touch

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grandis skal vel steke på ca 225 C. Jeg ville ikke gått for noe lavere en det, for da er det ikke sikkert diskanten blir ordentlig gjennomstekt :-)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pegpisk
    Grandis skal vel steke på ca 225 C. Jeg ville ikke gått for noe lavere en det, for da er det ikke sikkert diskanten blir ordentlig gjennomstekt :-)
    Jeg har virkelig tro på diskantsteking!
    Ved litt nærmere ettertanke er jeg litt redd for at hele kassa vil slå seg hvis jeg varmer den opp. Å varme opp bare rundt diskanten med hårføner eller lignende er nok tryggere.
    Fikk mail av forrige eier av Oratorioen om at han hadde fått tegninger av VA på hvordan skifte diskanten og at han skulle maile de til meg i løpet av dagen. Da var det bare å få ut det knekte skrujernet av skruehullet... *kremt*
    SB Touch

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved litt nærmere ettertanke er jeg litt redd for at hele kassa vil slå seg hvis jeg varmer den opp.*
    Neida, det skal du ikke være redd for.
    Oppskrift? Her går:

- Forvarm ovnen til 225 C.
    - Smør langpannen med et tynt lag olivenolje (virgin helst).
    - Dekk så langpannen med en seng av brokkoli.
    - Legg Oratorioen på sengen.
    - Gratinér med ost og matfløte.
    - Kryddre etter behov.

Stekes midt i ovnen i ca 50 min., eller til diskanten er sprø og krisp og ellers gyllen i kantene. La hvile i ca. 10 min før du kobler til forsterker.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pegpisk
    Neida, det skal du ikke være redd for.
    Oppskrift? Her går:

- Forvarm ovnen til 225 C.
    - Smør langpannen med et tynt lag olivenolje (virgin helst).
    - Dekk så langpannen med en seng av brokkoli.
    - Legg Oratorioen på sengen.
    - Gratinér med ost og matfløte.
    - Kryddre etter behov.

Stekes midt i ovnen i ca 50 min., eller til diskanten er sprø og krisp og ellers gyllen i kantene. La hvile i ca. 10 min før du kobler til forsterker.
    Ahh! Silkedomediskant stekt på en seng av brokkoli og gratinert med ost og fløte. Får vann i munnen jeg, eller var det ørene? :lol:
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Diskanten vil ikke ut etter en mild skalpellbehandling heller, så nå setter jeg min lit til Viennas guide eventuelt pegpisks oppskrift...
    SB Touch

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil jo være oppriktig synd, om det hele skulle ende opp som en kulinarisk opplevelse! :shock:

Såvidt jeg forstår, er det brukt silikon som festemiddel for diskanten?
    I så fall:
    Silikon "tåler" ikke olje av noe slag, ved at den nærmest går i oppløsning ved kontakt med olje.
    Ved flere anledninger har jeg bruk CRC, dvs "verktøykasse på sprayboks" for å løse opp silikon.
    Kanskje det kan være en løsning for deg?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Det vil jo være oppriktig synd, om det hele skulle ende opp som en kulinarisk opplevelse! :shock:

Såvidt jeg forstår, er det brukt silikon som festemiddel for diskanten?
    I så fall:
    Silikon "tåler" ikke olje av noe slag, ved at den nærmest går i oppløsning ved kontakt med olje.
    Ved flere anledninger har jeg bruk CRC, dvs "verktøykasse på sprayboks" for å løse opp silikon.
    Kanskje det kan være en løsning for deg?
    Tusen takk for tipset!
    Ingenting skal være uprøvd i kampen for den pianosorte centerhøyttaler. Det er brukt silikon, så jeg har stor tro på tipset ditt. Legger ved et bilde av problemdiskanten. Legg merke til det knekte skrujernet i ene skruehullet. Jeg har prøvd med rå makt og det funket ikke.
    Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-skrujern-jpg
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå som støvkluten har vært på besøk er det på tide å legge ute et par bilder av frontrekka.
    Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-yre-jpg

Hele sulamitten
    Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-front-jpg

Til sist et par bilder av min "nye" cdspiller sammen med preen.
    Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-xa50es-jpg

Puck er sjef
    Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-puck-jpg

PS: Kameraet mitt er helt røll og jeg trenger definitivt et nytt. Noen tips?
    SB Touch

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikker på at det ikke er fotografen?

Skal du har et billig kompaktkamera så kan jeg anbefale Fujifilm F60fd. under 1500kr på PS.no. Det har fått mye skryt i tester og jeg synes det tar kjempefine bilder. Skarpere enn bildene dine ihvertfall. Hehehe

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Sikker på at det ikke er fotografen?

Skal du har et billig kompaktkamera så kan jeg anbefale Fujifilm F60fd. under 1500kr på PS.no. Det har fått mye skryt i tester og jeg synes det tar kjempefine bilder. Skarpere enn bildene dine ihvertfall. Hehehe
    Fotografen er nok et meget svakt ledd i denne kjeden og kameraet dessverre ikke mye bedre
    Takk for tipset, skal sjekke det ut.
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er de hvite BCGene solgt til en hyggelig kar her i Bergen. Han henter de alt i kveld og imorgen blir de sorte hentet, så snart har jeg litt plass i stua igjen. Har også bedrevet litt romkorreksjon med Onkyoen og gleder meg til Quantum of Solace i kveld. Har ikke sett filmen og har ikke de største forhåpningene til den, men regner med at den inneholder eksplosjoner så da er jeg fornøyd
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble ingen film i kveld, men en del finlytting.
    Har byttet plass på høyttalerne så basselementene vender innover. Bassen har blitt slankere men kanskje litt udefinert? Har fortsatt en peak rundt 50 hz som er ganske stor, jeg tror ikke den har forandret seg så mye, men fra noe over 30hz og nedover har den minsket en del, noe som gjør at peaken blir noe mer fremtredende. På en del låter blir basstromma litt for fremtredende mens bassen forsvinner litt i lydbildet. Jeg har prøvd å bruke "bassboosten", dvs switch bakpå høyttaleren som legger på 2 dB fra 50hz og nedover, og det gjør at bassen kommer lengre fram i lydbildet, men da blir basstromma litt for feit. Det låter nok mer korrekt nå som det er litt mindre bunn, men jeg vet ikke om det er løsninga siden jeg føler at bassen er blitt litt mer udefinert og peaken mer framtredende. Ikke lett dette. Får forske videre i morgen hvis jeg får tid. Nå skal jeg ikke terge naboene mer

PS: Å flytte på 80 kg som er 140 cm høyt alene er god trim og noe nervepirrende. Beethovene var mye enklere å ha med å gjøre, bare en meter høy og 35 kg. Legger ved et bilde som illustrerer størrelsesforskjellen.
    Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-mahler-og-bcg-jpg
    SB Touch

Side 8 av 55 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 48 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •