Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 55 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 1094
    Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gratulerer med nye ht'er!
    Mahler kunne likeså blitt kalt for Maler uten H siden det er den det gjør.
    Altså lydbilde!
    Kan tenke meg til at matchen med en stram amerikaner gjorde seg

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virkelig positivt overrasket over forbedringen disse høytalerne er!
    Men det er også lett å forstå hvorfor mange ikke velger denne løsningen: De er jo enorme! Virkelig morro er det likevel at noen faktisk prioriterer to tårn i sin stue :-), blir kjekt å komme på besøk hos deg fremover (herregud, så kjedelig det har vært tidligere).

Men jeg holder på det jeg sa i går kveld: Sub virker temmelig overflødig nå. Spes mtp at du har mulighet for å lagre forskjellige preset's på tact'en. Musikk, film, høyt, lavt, etc..

Edit: Dvs. en langt mindre sub kan gjøre nytten av LFE-sporet. Ha, hva med en Sunfire Truesub? :-)

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Gratulerer med nye ht'er!
    Mahler kunne likeså blitt kalt for Maler uten H siden det er den det gjør.
    Altså lydbilde!
    Kan tenke meg til at matchen med en stram amerikaner gjorde seg
    Takker og bukker :-)
    Lyden er helt fantastisk og når jeg får bassen til å sitte 100% blir det knall! Det er mest ved høyt volum at bassen er litt for langt framme så til vanlig er det ikke noe problem. Tror det er en god match med ML ja. De trenger krefter og en forsterker med god kontroll og da passer MLen godt

Sitat Opprinnelig postet av pegpisk
    Virkelig positivt overrasket over forbedringen disse høytalerne er!
    Men det er også lett å forstå hvorfor mange ikke velger denne løsningen: De er jo enorme! Virkelig morro er det likevel at noen faktisk prioriterer to tårn i sin stue :-), blir kjekt å komme på besøk hos deg fremover (herregud, så kjedelig det har vært tidligere).

Men jeg holder på det jeg sa i går kveld: Sub virker temmelig overflødig nå. Spes mtp at du har mulighet for å lagre forskjellige preset's på tact'en. Musikk, film, høyt, lavt, etc..

Edit: Dvs. en langt mindre sub kan gjøre nytten av LFE-sporet. Ha, hva med en Sunfire Truesub? :-)
    Kjedelig før?? Frekt!
    Jeg er helt enig i at det er en stor oppgradering. Muligheten for at RELen finner seg et nytt hjem er klart til stede. Sånn som det ligger an nå er den bare et uhyrlig dyrt centerstativ og vil nok få en bedre tilværelse hos noen andre. Et annet poeng er at det frister å prøve og gjøre oppsettet litt mer diskré, det er noe overveldende for øyeblikket. Jeg skal teste og bare kjøre 5.0 på film og se om det funker, eventuelt å kjøpe en liten, moro sub som ikke koster skjorta. Om en billig sub har noe å tilføre Mahlerne er jo en annen sak. Nå skal jeg teste ut demosporene fra denne svært matnyttige tråden av Flageborg. Blir spennende :-D
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg hørt litt på Qsoundsporene og kommet fram til at det må jobbes litt med plassering. Venstre høyttaler sitter ganske godt, mens høyre ikke er helt der den skal. Tror kanskje også at lytteposisjonen skal flyttes litt bak. Den ble flyttet ca 30 cm lengre bak i går, men det skader nok ikke med litt til.
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det sto tre spennende pakker og ventet på meg når jeg kom fra ferie. Den første var centeren som jeg fant ut, til min store forundring, at var pakket inn i glava og papp. Det ordentlig kjipe er at det ikke var lagt plast rundt høyttaleren for å beskytte mot glavaen, så nå har stoffgrillen grågul pels. :-? Jeg regner med at det blir en virkelig fest å få ren grillen.... Ellers var den hel og pen men med de forespeilede ripene.
    Bilde av glavagrillen:
    Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-glava-jpg

De to siste pakkene var jeg spent på. Kombinasjonen mye fritid og lite å gjøre fører for min del ofte til impulshandling på nett, så jeg er nå den stolte eier av et par strøkne Vienna BCG i pianohvitt. Finishen er helt rå men det begynner å bli et par høyttalere i stua her, så de skal selges. De sorte på bildet venter på sin nye eier som kommer for å hente dem etter han har vært på ferie.
    Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-par-jpg

Jeg ble noe bekymra da jeg mottok BCGene og en av kassene hadde fått en seriøs rift. Heldigvis slapp jeg unna med skrekken. Stor takk til Vienna for å levere høyttalerne med meget god emballering som består av to tykke lag med papp samt isopor og en tykk pose. Ikke fullt så stor takk til fraktselskapet.:evil:
    Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-skrekkoggru-jpg
    SB Touch

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Det ordentlig kjipe er at det ikke var lagt plast rundt høyttaleren for å beskytte mot glavaen, så nå har stoffgrillen grågul pels. :-? Jeg regner med at det blir en virkelig fest å få ren grillen....

De to siste pakkene var jeg spent på. Kombinasjonen mye fritid og lite å gjøre fører for min del ofte til impulshandling på nett, så jeg er nå den stolte eier av et par strøkne Vienna BCG i pianohvitt. Finishen er helt rå men det begynner å bli et par høyttalere i stua her, så de skal selges.
    1. Glava, er det mulig? Støvsuger på svak styrke kanskje?. Hvis ikke er ikke et fronttrekk veldig dyrt.

2. Har du kjøpt nye (ref takk til Vienna) BCG på impuls? Herregud. Galning. Og æsj at du ikke bor nærmere for en lytt. Pris?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    1. Glava, er det mulig? Støvsuger på svak styrke kanskje?. Hvis ikke er ikke et fronttrekk veldig dyrt.

2. Har du kjøpt nye (ref takk til Vienna) BCG på impuls? Herregud. Galning. Og æsj at du ikke bor nærmere for en lytt. Pris?
    Jepp, glava er glimrende! *Kremt*
    Satser på at en støvsuger og en støvfjerner til stoff fjerner griseriet. Ellers kan jeg opplyse om at det klør fortsatt.. De hvite BCGene ble kjøpt en sen kveld etter et par pils. Det var før jeg fant Mahlerne på brukten. Har lagt ut annonse her på forumet. LINK
    Hvis du skulle være i nærheten av Bergen en gang er du hjertelig velkommen til en lytt og en kopp kaffe.
    SB Touch

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skulle være i nærheten av Bergen en gang er du hjertelig velkommen til en lytt og en kopp kaffe.
    Jeg så den så jeg fikk svar på spørsmålene. Er nok aldri den veien men takk for det! Kan du gjøre en rask beskrivelse på forbedringene/forskjellene mellom Beethoven og Mahler?

Noen sier de gir seg fort og er enda "mykere"/mer tilbaketrukket enn Strauss/Mahler mens andre sier annet. Og hvordan er bassen tunet? "Trøkk"? Dybde? Jeg får lite ut av tester pga. forskjellige preferanser / smak /musikksmak osv.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så den så jeg fikk svar på spørsmålene. Er nok aldri den veien men takk for det! Kan du gjøre en rask beskrivelse på forbedringene/forskjellene mellom Beethoven og Mahler?

Noen sier de gir seg fort og er enda "mykere"/mer tilbaketrukket enn Strauss/Mahler mens andre sier annet. Og hvordan er bassen tunet? "Trøkk"? Dybde? Jeg får lite ut av tester pga. forskjellige preferanser / smak /musikksmak osv.
    BCGene er kanskje en tanke mer tilbaketrukket i toppen og nedre mellomtone
    sammenlignet med Mahler. Angående volum har jeg spilt ubehagelig høyt uten at de har svetta. De er overraskende god på bass, men er tunet etter mer dybde enn trøkk. Det er hvertfall inntrykket jeg har hatt her i stua. Som med alle VA-høyttalere er det umulig å bli lyttetrett, noe jeg setter stor pris på. Hvilken type musikk hører du mest på?
    SB Touch

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du eksperimentert med bass/diskant - bryterne på Mahler enda? Er bare til diskant på Strauss og de har blitt stående på dempet etterhvert.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BCG og Haydn er uansett noe av det vakreste jeg ser av høyttalere. I både hvit og sort finish er de bare så superlekre at jeg får en sånn umiddelbar "må ha" følelse når jeg ser dem:-)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du eksperimentert med bass/diskant - bryterne på Mahler enda? Er bare til diskant på Strauss og de har blitt stående på dempet etterhvert.
    Jeg har ikke rørt bryterne ennå men skal prøve i løpet av de nærmeste dagene. Jeg trenger definitivt ikke mer bass slik som de står nå med basselementene vendt utover med ca 90 cm til sidevegg. Nå innser jeg at fra fronten av mellomtonen og til bakvegg er det også ca 90 cm. Synes å ha lest et sted at det ikke er helt heldig at høyttalerne står like langt fra bakvegg som sidevegg, men jeg vet dessverre ikke om det skulle måles fra bakkant av høyttalerne eller fra frontbaffelen. Jeg trenger ikke å dempe diskanten slik det er nå, men det er jo veldig greit å ha muligheten.
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BCG og Haydn er uansett noe av det vakreste jeg ser av høyttalere. I både hvit og sort finish er de bare så superlekre at jeg får en sånn umiddelbar "må ha" følelse når jeg ser dem:-)
    Jeg er veldig enig VA kan design!
    De hvite er faktisk hakket penere enn de sorte synes jeg. Det hadde jeg ikke trodd på forhånd, men etter å ha sett de side om side er jeg ikke i tvil.
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har startet demonteringen av Oratorioen for å få den klar til lakkering og har selvfølgelig møtt på et lite problem. Diskanten sitter som et ville helv***. Den er silikonert i tillegg til å være skrudd fast så nå lurer jeg litt på hvordan jeg får den løs uten å skade kassa. Den sitter såpass at jeg har greid å knekke et skrujern inni det ene skruehullet i et forsøk på å vippe den løs. Selvfølgelig får jeg ikke skrujernet ut heller. Kan bli festlig dette. :evil: Tror jeg skal sende en mail til VA og spørre om de har noen tjuvtriks på lager.
    Alle gode tips mottas med stor takk.
    SB Touch

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har startet demonteringen av Oratorioen for å få den klar til lakkering og har selvfølgelig møtt på et lite problem. Diskanten sitter som et ville helv***. Den er silikonert i tillegg til å være skrudd fast så nå lurer jeg litt på hvordan jeg får den løs uten å skade kassa. Den sitter såpass at jeg har greid å knekke et skrujern inni det ene skruehullet i et forsøk på å vippe den løs. Selvfølgelig får jeg ikke skrujernet ut heller. Kan bli festlig dette. :evil: Tror jeg skal sende en mail til VA og spørre om de har noen tjuvtriks på lager.
    Alle gode tips mottas med stor takk.
    Det var noe slikt jeg var redd for. Tror ikke det er vanlig silikon nei. Mulig det må varmes. Kommer du til bak? Det tror jeg ikke jeg gjør på Strauss - separat kammer. Håper de varer evig;-)

Har du plass til dette beistet i komfyren? Hehe..

Ellers har jeg god erfaring med e-mail til/fra Vienna. Interconnect er også behjelpelige.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var noe slikt jeg var redd for. Tror ikke det er vanlig silikon nei. Mulig det må varmes. Kommer du til bak? Det tror jeg ikke jeg gjør på Strauss - separat kammer. Håper de varer evig;-)

Har du plass til dette beistet i komfyren? Hehe..

Ellers har jeg god erfaring med e-mail til/fra Vienna. Interconnect er også behjelpelige.
    Jepp, du hadde helt rett i dine antakelser. Diskanten sitter som støpt. Jeg kommer ikke til bakfra siden det bare er et lite hull på ca 5mm i diameter for å tre gjennom kablene til diskanten. Jeg får sende en mail til Vienna og høre. Hvis jeg ikke får ut diskanten kan jeg jo bare kaste hele kassa i peisen så vil den nok løsne til slutt
    SB Touch

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte helt å takke pegpisk for hjelp til bæring og montering og limvingen for en hyggelig og smertefri handel. Vi fikk svettet litt siden høyttalerne klokker inn på litt under 100 kg stk med transportkasse. l...
    Hyggelig å høre at det spiller! Takk til deg også Ragwo. Du gjorde jo det mulig for at stua mi nå ser slik ut:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ragwo sydd nye gardiner til deg? ;-)

Spøk til side: Er det Mårten et eller annet? Stor oppgradering?

Edit: Mårten Miles var det jeg skulle frem til.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av limvingen
    Hyggelig å høre at det spiller! Takk til deg også Ragwo. Du gjorde jo det mulig for at stua mi nå ser slik ut:

Gratulerer med nye høyttalere! De ser jo rett og slett rålekre ut! Har du funnet den mellomtonen du er ute etter? Jeg var noe gåen etter kjøreturen fra Trøndelag via Oslo til Bergen. Gikk langturen din greit?
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter litt finjustering av høyre høyttaler sitter Qsounddemoene bedre. Det er fortsatt litt bredere lydbilde på venstre side, men det er klart bedre nå. Jeg prøvde å dempe førsterefleksjonen på høyre side for å se om det hjalp, men da forsvant surroundeffekten helt.
    Nå er sweetspot ca 2,4 meter fra høyttalerne og mellom høyttalerne er det 2,1 meter. Høyttalerne står med en svak toe in. I morgen håper jeg at jeg får startet litt tidligere med plasseringsjobben så jeg slipper å tirre naboene for mye.

EDIT: Noen som vet hvor jeg får tak i de 7 trommeslagene? Har ikke funnet de noe sted.
    SB Touch

Side 7 av 55 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •