Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus - Side 55

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 55 av 55 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 51 52 53 54 55
Viser resultater 1,081 til 1,094 av 1094
    Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da var Tacten solgt til en hyggelig herremann i Trøndelag. Det er den komponenten jeg har hatt lengst, men det var på tide å bytte da det ble litt bortkastet å ikke bruke den gode preampen i Tacten. Inn kom en svært pent brukt Arcam irDAC med lineær strømforsyning som jeg er godt fornøyd med. Bassen er stram med god punch, mellomtonen naturlig og nærværende, diskanten er luftig og oppløst. Virker som en svært god match til Cary, Krell og Extrema
    Sist endret av ragwo; 07-07-2014 kl 13:53
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4 matchede JJ Electronic ECC802S/12au7 selges samt Ortofon 2M Bronze. Se signatur for annonser
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var pickupen solgt men jeg har fortsatt noen rør og en del kabler som søker nye eiere. En oppgradering på vinylfronten er også på gang. Stay tuned
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe nytt har sneket seg inn i heimen i løpet av sommeren og det må selvfølgelig testes
    En Jelco SA 750d samt en Denon DL 103 skal til pers.

Jeg starter med Denon DL 103 vs Ortofon Cadenza Blue på standardarm med Cardaskabling og silikonbad. Begge har et HS 12 headshell med medfølgende headshellkabling. Da jeg er mest nysgjerrig på DL 103 starter jeg med den. Førsteinntrykket er meget bra. Stort, luftig, oppløst og detaljert lydbilde med masse dynamikk. Stereoperspektivet er bra og instrumentene sitter der de skal. Stua mi er definitivt ikke ideell med tanke på høyttalerplassering og bredden i lydbildet lider under det, uansett kilde. I direkte sammenligning med flac fra disk er det ørsmå forskjeller, det mangler kanskje litt definisjon i bunn samt noen cm på bredden i lydbildet med DL 103. Det låter i mine ører virkelig bra. Har Cadenza Blue fått seg en verdig utfordrer?
    Her er et lite actionbilde av DL 103 før del 2 av testen kommer.
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Del to av shootouten er godt i gang og Cadenza Blue får kjørt seg i sommervarmen. Akkurat nå er den et lite hestehode foran DL 103. Oppløsningen er litt bedre, ellers er det lite forskjell. Må igjen si at DL 103 imponerer. Det kan godt hende at originalarmen ikke er god nok, selv med ny kabling og silikonbad, til å yte Cadenza Blue rettferdighet. Det får bli del tre av testen. Med dagens oppsett og i mine ører ville jeg gått for DL 103 da forskjellene er så små at prisdifferansen ikke kan rettferdiggjøres. Konklusjonen må være at Cadenza Blue er best men gå for en DL 103

Del tre av testen får komme i morgen. Nå er jeg såpass sliten i både hodet og ørene etter timevis med finlytting at jeg neppe kan gi noe vettuge tilbakemeldinger på standardarm vs Jelco 750d uten en god pause først. Armen skal jo også monteres. Heldigvis trenger jeg ikke friske ører for den jobben

Til sist et lite bilde av Cadenza Blue i arbeid. DL 103 blir ganske stutt og kjedelig til sammenligning.
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan se ut til at del tre av testen kommer til å drøye. Standardmotvekten er blitt modifisert, dvs noen har frest vekk 28g. Den veier altså kun 98g. Det tilsier at den er alt for lett for vanlige pickuper og headshell. Den tyngste vekta er dertil for tung. Jeg oppnår maks 1g stifttrykk noe som definitivt ikke fungerer. Jeg kommer fra et overmøblert hjem der høy banning over lengre tid ikke er god kotyme, men det frister å bryte ut i et par tretten nordnorske gloser akkurat nå Får håpe forrige eier ordner opp.
    Her et ventebilde av armen. Monteringen var enkel, heldigvis er det ikke rakettforskning å demontere spilleren og montere standardarmen.
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Monologen fortsetter
    Forrige eier har, som han høflig har påpekt, opplyst om at motvekten var modifisert i salgsannonsen. Hvordan det har gått meg hus forbi vet jeg ikke, men sitter igjen med en litt flau smak i munnen. Selger er uansett så snill at han sender meg et ekstra lett headshell som skal kompensere for modifikasjonene. Snakker om god service! Må bare ta av meg hatten for mannen.
    Etter litt leting på nett fant jeg et tips om at den tyngste motvekten kan brukes bak frem, og da greier jeg å få rett stifttrykk Litt lytting har det blitt og jeg er fornøyd så langt. Detaljerte utgreiinger og noen bilder kommer
    SB Touch

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg følger deg, ragwo Men det er ensomt her inne
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan syns du Ortofonen er ift knitring? Ortofon passer jo min arm svært godt, men er litt skeptisk ift støy fra Cadenza serien, muligens helt grunnløst, men er bestandig greit med andres erfaringer

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf Vis post
    Hvordan syns du Ortofonen er ift knitring? Ortofon passer jo min arm svært godt, men er litt skeptisk ift støy fra Cadenza serien, muligens helt grunnløst, men er bestandig greit med andres erfaringer
    Hei.
    Jeg har ikke vært noe mer eller mindre plaget med knitring med Cadenza Blue sammenlignet med 2M Bronze eller DL103. Vil si at Cadenza Blue er mindre støyende enn de to andre. Jeg har ikke det største sammenligningsgrunnlaget da jeg kun har testet de tre nevnte pickupene inngående. Et det et kjent problem med knitring i Cadenzaserien?
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man Vis post
    Jeg følger deg, ragwo Men det er ensomt her inne
    Jepp, skulle nesten migrert hele tråden til sentralen men det blir alt for mye jobb.
    SB Touch

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo Vis post
    Hei.
    Jeg har ikke vært noe mer eller mindre plaget med knitring med Cadenza Blue sammenlignet med 2M Bronze eller DL103. Vil si at Cadenza Blue er mindre støyende enn de to andre. Jeg har ikke det største sammenligningsgrunnlaget da jeg kun har testet de tre nevnte pickupene inngående. Et det et kjent problem med knitring i Cadenzaserien?
    Ikke hørt om noe knitring, men noen pu`r er jo kjente for litt knitring til tross for svært høy avspillingskvalitet.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg endelig migrert over til sentralen
    Tråden finner dere her:
    http://www.hifisentralen.no/forumet/...ass-hi-fi.html

Det blir nok ikke mye som skjer fremover her på forumet for min del, dessverre.
    Takk til AVF for noen svært fine år, synd at 2.0 skulle ta livet av forumet.
    SB Touch

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Følger deg jeg, på begge steder! Bare ikke så mye tid til å skrive allverdens.

Side 55 av 55 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 51 52 53 54 55

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •