Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus - Side 52

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 52 av 55 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 SisteSiste
Viser resultater 1,021 til 1,040 av 1094
    Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gromanlegget står trygt pakket ned i Bodø etter jeg vendte nesen mot Haugesund for en periode. Det betyr en glitrende anledning for å handle litt anlegg. Kan ikke være uten lyd i 6 mnd, og det klør litt etter å prøve noe nytt. Derfor vekker jeg igjen til livet denne gamle tråden. Det jeg har kjøpt er en gammel og velbrukt Copland CSA-14 rørhybridamp. Ampen ikke akkurat kosmentisk strøken men har en "sjarmerende" patina For øyeblikket står det et par Golden Dragon-rør i fortrinnet som jeg gjerne vil bytte så fort som mulig. Ettersom jeg er en rør-novise mottas tips til brukende E88CC-rør med takk. Jeg vurderer også å bytte elektrolyttkondensatorene i ampen og har sett på Mundorf M-Lytic til de største elektrolyttene og Panasonic FM til resten. Igjen noe upløyd mark for meg, så igjen setter jeg pris på tips og vink.
    Planen er at ampen skal være kraftverk for et par DIY stativhøyttalere som jeg fant på torget til en rimelig penge. Høyttalerprosjektet har gått på grunn da det viste seg at begge diskantene var gått heden, så vi får se hva som skjer.
    Bilder av skjønnheten
    Vedlegg 347
    Vedlegg 348
    Sist endret av ragwo; 09-18-2013 kl 14:49 Begrunnelse: Spesifisering

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har Coplanden fått nye lytter og et par NOS Mullardrør. Førsteinntrykket er bra. Driver nå Amphion Prio 510. En søt liten Velodyne MicroVee er også kommet i hus. Moro med litt ekstra fylde i bunn. Bilder kommer :-)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir dessverre smått med bilder da både Amphionene og Velodynen er solgt. Jakten på nye høyttalere er i gang. Moro!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går litt fort i svingene så nå selges min siste investering, et par Bowers and Wilkins 805s da jeg endelig har fått tak i diskanter til selvbyggerprosjektet. Legger ved et bilde av salgsobjektet og selvbygget. B&W er til venstre ;-) Link til annonse: http://www.hifisentralen.no/forumet/...onse-nr-51330/

Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-13877541230730-jpg
    Sist endret av ragwo; 12-23-2013 kl 01:44

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte å nevne at jeg har fått en Abrahamsen v1 cd-spiller samt en v2 integrert amp i hus. Forsterkeren fikk dessverre noe hard medfart i posten i forbindelse med oppgradering hos ECS, så lytreinntrykk kommer senere.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny by, nye muligheter

Da var høyttalerne solgt til en hyggelig herremann på Sørlandet. Hjemnebygget spiller overraskende bra etter litt prøving og feiling med dempemateriale. Et par småtweaks på delefilteret skal også prøves. Filteret er et AR SXO så det er ikke avansert og passer dermed bra for en novise som meg :-)

Edit: Litt info om delefilteret: http://www.karma-audio.dk/Delefilter...ndensator.html
    Sist endret av ragwo; 01-29-2014 kl 04:03

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Teknisk hjølp

Hvordan endrer man trådtittel i AVForum v2? I v1 var det bare å endre tittelen i første innlegg nå nytter ikke det lengre. Noen tips?

Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    699
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå til første innlegg også trykker du på bytt til avansert modus.
    Sist endret av thohaug; 01-29-2014 kl 15:17
    Akustikk, [SIZE=4]Akustikk, [SIZE=6]Akustikk!
    [SIZE=2]
    Min tråd: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post2045901

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Av en eller annen grunn fungerer ikke dette hos meg etter overgangen til AVForum v2. Tittelen blir endret i første innlegg men ikke i trådoversikten. Jeg får kontakte administrator.

Edit: Nå fungerer det plutselig. Lurer på om Firefox og Chrome ikke snakker så godt med AVForum V2. Når jeg bruker Explorer fungerer redigeringen.
    Sist endret av ragwo; 01-30-2014 kl 05:27

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det igjen endringer på gang. Jeg flytter nordover igjen om en måneds tid og da er det endelig tid for å hente fram gromanlegget fra glemselen og pappeskene. Det dukket også opp en godt tilbud på en Cary SLP 03 i nabolaget, så nå skal preen igjen testes. Satser på at en røroppgradering kan bøte på manglene jeg fant sist gang jeg testet SLP 03 for 4-5 år siden. Blir spennende :-)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var så heldig å få en sl1210 mk2. Den sto i en krok på et lager og eieren sa at jeg bare kunne ta den da jeg spurte om pris :-D En sannsynligvis godt brukt Concorde pro s fulgte med. Jeg ante ikke om spilleren fungerte da jeg tok den med meg så spenningen var stor da jeg koblet den til Coplanden. Spilleren har levd et liv som dj-spiller og er definitivt ikke kosmetisk strøken men den støyer ikke, starter og stopper som den skal og det virker som om pitchen fortsatt er korrekt etter hva jeg kan se på strobelyset. RCA-kabelen er ikke original men en procab sig 48, hva nå enn det er. Andre mangler er hengslene til lokket, høydejusteringen til ene beinet, pu-lyset er gåent og armhvileren er knekt. Ellers er spilleren heldigvis ikke tilsauset av øl og annet som dj-spillerne vanligvis er. Kan bli en god helg dette :-) Bilder kommer.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen smådårlige bilder. Spilleren trenger en grundig vask og litt polering. Hengsler, armhviler og en Audio Technica AT95E er på vei. Headshell blir også bestilt i løpet av dagen.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-13918588930242-jpg   Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-13918588703001-jpg   Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-13918588420490-jpg  

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Headshell, bein, spindelolje, armresonansplugg, pu-lys samt litt luriumsvoks er nå bestilt. Spilleren har også fått seg en kjapp rens. Resten får vente til delene er i hus.
    Et par bilder av vaskejobben. Var overraskende rent og pent.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-13919001415560-jpg   Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-13919001608571-jpg  

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herlig! Og fornuftig valg av pick-up.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp Vis post
    Herlig! Og fornuftig valg av pick-up.
    Takker :-) Pickupen skal visst gi mye lyd for pengene og jeg har store planer om å ikke bruke for mye penger på spilleren. En god budsjettspiller er målet. Det dyreste jeg har handlet til nå er faktisk poleringsmiddel til lokket for å forhåpentligvis få fjernet en del av ripene. Dem er det mange av. Neste blir nok en rimelig og god riaa da ingen av preene har dette. Coplanden har en riaa som skal være god, men den har definitivt ikke krefter til å drive Extremaene.

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med en solid og bra gammel klassiker! Skulle ha polert lokket på min Thorens-platespiller også. Hva heter det poleringsmiddelet du har fått tak i?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk skal du ha :-)
    Jeg kjøpte polishen på ebukta. Billig polish og dyr frakt. Jeg gikk for de største flaskene da lokket har svært mange riper. Du får også mindre kvanta. Her er link til selger jeg kjøpte hos, men tror du kan finne billigere hvis du leter en stund. http://m.ebay.com/itm?itemId=150668338242

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg både 6mm originalmatte samt 4 pent brukte bein på vei. Beina på spilleren er svært morkne og demper vibrasjoner dertil dårlig. Slo også nettopp til på en Musical Fidelity V90-LPS til en hyggelig pris. Blir spennende å høre hvordan det låter. Riaaen har fått gode skussmål på sentralen og skal være mye riaa for en billig penge.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg trygt tilbake i forblåste nord. Feirer det hele med et par platespilleroppgraderinger. Tonearm, bein, matte, regulator, armhever og armdemper er på vei. Bilder og oppdateringer kommer når delene er i hus.

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo Vis post
    Nå er jeg trygt tilbake i forblåste nord. Feirer det hele med et par platespilleroppgraderinger. Tonearm, bein, matte, regulator, armhever og armdemper er på vei. Bilder og oppdateringer kommer når delene er i hus.
    Ser frem til masse bilder av oppgraderingen når delene kommer! Og takker også (litt seint) for link til polish.

Side 52 av 55 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •