Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus - Side 48

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 48 av 55 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 ... SisteSiste
Viser resultater 941 til 960 av 1094
    Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Det står en slik pen en boks rett over gaten. Kanskje Bodø Energi vil selge den? 8)

Ellers er høyttalerstativene til Haydn SE i hus. Det ble et par Target MR60. Etter nesten 30 kg blåsesand veier de nå 27 kg stykk og er definitivt en fare for parketten uten underlag til spikesene. Hvis noen har 4 Soundcare Superspikes M8 liggende så hyl ut, jeg vil gjerne kjøpe.
    Lydmessig er Haydnene gode selv om de ikke når helt opp i Extremaland hverken når det gjelder definisjon, frekvensspenn, holografi eller dybde og bredde i lydbildet. Egentlig låter de overraskende bra, men jeg er noe bortskjemt Lydbildet er rundere enn Extremaenes og toppen noe mer tilbakelent, men det virker som de har frisket opp diskanten i forhold til den vanlige versjonen. Intet minus i min bok. Som reservehøyttalere spiller de litt for bra. Det er synd å la de stå ubrukt, men det vil være enda verre å la Extremaene stå og støve ned i en krok.

Neste på planen er en integrert amp, gjerne rør, til en fornuftig pris. Den skal drive Haydnene. En dac trengs også, så det er bare å komme med forslag. Jeg er på studentbudsjett så det blir ikke det dyreste utstyret, men det burde låte bedre enn dette

For å ikke bryte tradisjonene legger jeg ut et halvdårlig bilde av nyvinningene
    Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-venstre-jpg
    For å ta det første først:
    Det er rett og slett genialt å integrere insektslampe i hodetelefonforsterkeren!!
    Når man da sitter på trammen (i Nord-Norge) og lytter til deilig musikk en sensommers kveld, vil haugen av zappete mygg vokse i takt med musikken!

Nr 2:
    Target MR60 er faktisk dødslik mine Custom Design-stativer, som også er sorte.
    Og da er de sikkert like tunge og stabile også! Bra!

Eller har jeg kjøpt med dac (MH 25.3) med hodetelefonamp. Har ikke prøvd balansert utgang ennå (mangler kabler), så har kun testet rørtrinnet. Nå er vel den ikke akkurat innspilt, har brukt den i 4-5 timer. Men så langt lover det meget godt! :-)
    Dessverre er ikke de blå diodene like kraftige som på din, så det er kun bananfluer og flatlus som tiltrekkes...

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Veldig matchende finish på bildet. Men, jeg tipper italieneren er hakket hvassere enn dansken på nært hold.
    Hvilken Danske?
    Regner med at du tenker på Dynaudio nå?
    Lekre de Viennaene du!

Lekt deg litt på Ebay eller?
    Låter bra?

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pegpisk
    For å ta det første først:
    Det er rett og slett genialt å integrere insektslampe i hodetelefonforsterkeren!!
    Når man da sitter på trammen (i Nord-Norge) og lytter til deilig musikk en sensommers kveld, vil haugen av zappete mygg vokse i takt med musikken!

Nr 2:
    Target MR60 er faktisk dødslik mine Custom Design-stativer, som også er sorte.
    Og da er de sikkert like tunge og stabile også! Bra!

Eller har jeg kjøpt med dac (MH 25.3) med hodetelefonamp. Har ikke prøvd balansert utgang ennå (mangler kabler), så har kun testet rørtrinnet. Nå er vel den ikke akkurat innspilt, har brukt den i 4-5 timer. Men så langt lover det meget godt! :-)
    Dessverre er ikke de blå diodene like kraftige som på din, så det er kun bananfluer og flatlus som tiltrekkes...
    Insektslampe en livredder her oppe i nord på sommeren. Myggen er på størrelse med et middels stort helikopter og knotten er store som tennisballer
    Ellers vil jeg påpeke at det ikke er en hodetelefonamp, men kanskje verdens dårligste tripath-amp. Hvis jeg ikke husker feil gir den hele 2x15 watt med 10% forvrengning og får Haydn til å låte dårligere enn en klokkeradio. Et knallkjøp med andre ord...

Gratulerer med DAC!
    Hvordan er lydsignaturen og hvor får jeg eventuelt tak i en slik? Kombinert dac og hodeamp er genialt. Hvilken finish gikk du for? Kan du kjøre forbi rørdelen når du kjører balansert siden du sier at du kun har testet rørtrinnet? Etter litt googling er det ut som en finfin sak men synes dog de burde levere en nordnorsk sommer-edition som tar annet enn bananfluer og flatlus.

Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Lekt deg litt på Ebay eller?
    Låter bra?
    Kjøpt på bukta i januar i fjor, brukt i ca 5 minutter og låter kriiiiise :lol:
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjøpt på bukta i januar i fjor, brukt i ca 5 minutter og låter kriiiiise :lol:
    Tviler ikke ett øyeblikk
    Den ser litt "krise" ut også :lol:

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten oppdatering fra heimen er på sin plass.
    Lytteposisjon er flyttet ca 30 cm forover med gode resultater. Bassgangen er jevnere og kvinnevokal litt fyldigere. Ikke feil det Eneste minuset er at sweetspot er blitt mye mindre med tanke på stereoperspektiv. 10 cm utenfor sweetspot og vokalen ligger i ene eller andre høyttaleren. Jeg skal eksperimentere litt med vinklingen på høyttalerne for å se om det hjelper. For øyeblikket er det ca 3m mellom frontbaflene og lytteposisjon er ca 2,7m unna.
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden det er helg, det sludder ute og eksamen nærmer seg er det igjen på tide å ta på seg kabelnissehatten for å se om den fortsatt passer
    Dagens duellanter er:
    Synergistic Research Alpha Quad single wire multi strand med aktiv skjerm og fancy diodelys vs Discovery Signature Solid Core bi-wire uten fancy diodelys men med teflonbelegg. Jeg bi-wirer med ett par single wire til hver høyttaler.

Så et par bilder av deltakerne, frekt og freidig stjålet fra verdensveven
    Synergistic Research Alpha Quad

Discovery Signature

Det største bildet jeg fant. Ikke flust med bilder på veven av disse.

Så over til litt info.
    Discovery-kablene er nok ukjente for de fleste. Det var de for meg også, men med litt googling har jeg funnet ut at de koster $750 pr par for 10 fot, skal være veldig mye kabel for pengene og være litt avrundet i toppen. TAS har testet kabelen og gitt den mer enn godkjent. Link til test finner dere her. Hver kabel består av 4 teflonbelagte kopperledere, to til hver tilkopling. Det ender med et tverrsnitt på 2,5mm2 pr tilkopling og 4 x 2,5mm2 ved bi-wire'ing. Det burde i teorien holde finfint selv til Extrema.

SRAQ er et mer beskrevet blad i kabelverdenen. Gode skussmål har de fått i blant annet TAS. Link til test. De har en aktiv skjerm som skal beskytte mot støy og annen styggedom. Tverrsnittet er 3,3mm2 og det skulle være nok til å mate Extremaene med kvalitetsstrøm.

Det jeg var mest spent på var om jeg kunne høre forskjell på Extrema med og uten de medfølgende kortslutningsbroene. Solid core vs multi strand er jo også spennende.

Så til lytteinntrykk.
    Det låter oppløst, stort, vakkert og deilig som Extrema alltid gjør og jeg har ikke sjans til å høre forskjell på kablene. Kabelbyttet tar lett 5 minutter og audiohukommelsen min er definitivt ikke så lang. Hvis det er noen forskjeller, er de så små at det ikke lar seg merke uten direkte switching mellom kablene. Det er den foreløpige konklusjonen. Kanskje det vil endre seg når jeg får testet det hele på litt høyere volum. Hvem vet? Kabelnissehatten er, som dere sikkert skjønner, på vei til å falle av men med litt tack-it sitter den på til jeg får testet kablene på mindre nabovennlig volum. Fortsettelse følger
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten men viktig digresjon i alt kabelsnakket. Etter å ha gått veldig lei av de obligatoriske restartene av SqueezeControl for Android for at appen skulle funke, brukte jeg 26 av mine surt opptjente kroner på SqueezeCommander. Det var vel anvendte penger. Stabil, intuitiv og lettbrukt :-)
    Her er en link til mer info om appen: http://sqcmdr.no-ip.org:9999/wiki/Documentation
    SB Touch

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det ligger mere i fornuftig dimensjonering, konstruksjon, lederkvalitet og plugger
    Begge er jo relativt solide så virker som at det er små variabler der

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har nok mye rett i det. Jeg skal tre på meg nisselua i kveld og forske litt til.
    Videre skal jeg se om jeg får tak i en stump SRAQ som jeg kan bruke til til jumpere på høyttalerne. Ser at kabelen selges på rull i USA, da uten aktiv skjerming. Det er for øyeblikket et tilbud på gang, så den koster ikke mer enn $7 pr fot, og den utgiften kan jeg greit leve med Håper bare de sender til kalde nord.
    SB Touch

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende tråd du har, ragwo! Begynte å lese tråden din fra starten idag, og jeg gleder meg til fortsettelsen :-D

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har nisselua vært på lenge nok og jeg kan konkludere med at det kanskje, muligens, er en liten forskjell mellom kablene. SRAQ slipper, med litt godvilje og en del placebo, gjennom litt mer i toppen. Det merkes egentlig best på låter med litt høyt støygulv, som Kari Bremnes' Lysbroen fra Gåte ved Gåte. Der er bakgrunnssuset litt lengre framme med SRAQ enn med Discovery Signature. Min konklusjon er at hvis en kabel fjerner bakgrunnssus fjerner den også detaljer som skal være der, så jeg heller mot å bruke Alpha Quad. En annen grunn er at det ser bedre ut med en kabel til hver høyttaler enn to. Kan ikke skryte av at kabelhygienen er på topp her i heimen, så alle monner drar
    Regner med at kabelnisseluen blir værende av til jeg eventuelt får tak i en stump AQ til jumpere på terminalene på høyttalerne.
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Spennende tråd du har, ragwo! Begynte å lese tråden din fra starten idag, og jeg gleder meg til fortsettelsen :-D
    Takk skal du ha
    Tar det alltid som et kompliment at folk greier å holde seg våken gjennom tråden min midt på natta
    Hvis du skulle ramle innom Bodø må du gi en lyd.
    SB Touch

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at kabelnisseluen blir værende av til jeg eventuelt får tak i en stump AQ til jumpere på terminalene på høyttalerne.
    Ett øyeblikk ble jeg litt bekymret for Audioquestene mine

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett øyeblikk ble jeg litt bekymret for Audioquestene mine
    Hehehe
    Prøvde hardt, men greide ikke å lure dem med meg..
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Del to i serien "Hva en kan finne på for å unngå og lese til eksamen":
    Siden jeg ikke greide å stjele med meg en stump Audioquest fra BGuarden tok jeg avbitertangen fatt og kappet noen passelige lengder med Taralabs RCS for å sjekke ut min teori om at kabeljumpere er mer macho enn metalljumpere. 8) Lydmessig hører jeg ingen forskjell*, så det er kun machofaktor som betyr noe i denne sammenheng.
    *tror jeg. Har forlagt kabelnisseluen så jeg kan ikke utelukke at jeg vil ombestemme meg så snart jeg finner den

Klassisk, enkelt og stilrent men kanskje ikke den største machofaktoren?
    Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-venstre-bak-cu-jpg

Så videre til utfordreren. Er dette mer macho? Matcher blått og rødt Extrema? Hva er 42? Blir signalet til diskanten forsinket eller forringet av kabelstumpen? Burde kabelstumpene være i en annen farge eller lengde? Burde kablene være påmontert spader? Så mange spørsmål, så få svar. Derfor sender jeg stafettpinnen videre til dere og ber ydmykt om svar på disse essensielle spørsmål ;-)
    Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-jumpere-jpg

Til slutt en stolt fortsettelse av en nobel tradisjon; et par halvdårlige bilder av mine smykker. Til inspirasjon når dere grubler over mine dyptpløyende spørsmål
    Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-venstre-cu-jpg

Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-venstre-hgse2-jpg
    SB Touch

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde du å montere den på den øverste terminalen?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde du å montere den på den øverste terminalen?
    Nope, må jo ha noe å gjøre i morgen også
    Føler ikke at jeg mangler noe i toppen egentlig, men det er sikkert en god måte å oppdage eventuelle forskjeller på. Takk for tipset
    Men så over til det viktige; hva ser best ut? Drit i lyden, det betyr ikke noe. Er ikke hifi-nerd grunnet lyden :roll:
    SB Touch

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope, må jo ha noe å gjøre i morgen også
    Føler ikke at jeg mangler noe i toppen egentlig, men det er sikkert en god måte å oppdage eventuelle forskjeller på. Takk for tipset
    Men så over til det viktige; hva ser best ut? Drit i lyden, det betyr ikke noe. Er ikke hifi-nerd grunnet lyden :roll:
    Vil tro at terminalene på extremaene er av en helt annen kvalitet enn mine.. Men du kjenner nå meg:
    Some attention 2 detail.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oh joy!
    Funnet rørampen som vil passe Extrema som hånd i hose 2x1000w og stor som et fjell. Gammel som grunnfjellet også. Nå må jeg bare finne en amp som er til salgs...
    Link til mer info om beistet.

Video av herligheten
    [YOUTUBE]C3_-2fUm6y0[/YOUTUBE]
    Sjekk lyseffektene rundt tre minutter ut i videoen. Trenger ikke discolys når en har en slik en i stua
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tro at terminalene på extremaene er av en helt annen kvalitet enn mine.. Men du kjenner nå meg:
    Some attention 2 detail.
    Nå har jeg fått testet litt med høyttalerkablene koblet til øverste terminal, og jeg hører ingen forskjell kontra nederste. Du må gjerne komme innom en dag for finlytting. Alltid fint med flere ører i evalueringen
    SB Touch

Side 48 av 55 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •