Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus - Side 47

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 47 av 55 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 51 ... SisteSiste
Viser resultater 921 til 940 av 1094
    Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Et lite hjertesukk angående SB er på sin plass. Routeren min bestemte seg plutselig for å bli skamtreig. Ingenting hjalp før jeg fabrikkgjenopprettet den og skiftet kanal for det trådløse nettet. Når det var fikset virket ikke SBen lengre. Eneste som funket var å resette kontrollen, av- og nyinstallere SB server samt gjenopprette fabrikkinnstillingene på remoten. Dette har nå tatt snart tre timer med fikling, banning, gjentatte resettinger og null musikk til skitarbeidet hadde det ikke vært for sølvskivene som står som backup i hylla. SB er genialt når det funker men utrolig keitete når nettverksgudene bestemmer seg for å kødde det hele til. Sonos frister...
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttalerstativer ønskes kjøpt. Gjerne et par Target R1 eller R4
    Andre stativer er også aktuelle. Se link til annonse i signaturen.
    SB Touch

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SB er en rimelig inngangsbillett mtp mediaspiller. Jeg har plagdes en del med nettet, men kan ikke med sikkerhet sette fingeren på SB.

For 3-4 uker siden fikk jeg en ny trådløs enhet i kjellerstuen, og siden har det hele fungert feilfritt. Må innrømme at jeg helt seriøst vurderte kablet nett mellom server og SB.

Angående backup-alternativ: Online Data Backup & Storage – CrashPlan – Free Backup Software, Disaster Recovery Har ikke fått kikket nøyere på det ennå, men jeg må skifte leverandør fordi Mozy har tatt bort ubegrenset til privat-kunder.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yggdrasill
    SB er en rimelig inngangsbillett mtp mediaspiller. Jeg har plagdes en del med nettet, men kan ikke med sikkerhet sette fingeren på SB.

For 3-4 uker siden fikk jeg en ny trådløs enhet i kjellerstuen, og siden har det hele fungert feilfritt. Må innrømme at jeg helt seriøst vurderte kablet nett mellom server og SB.

Angående backup-alternativ: Online Data Backup & Storage – CrashPlan – Free Backup Software, Disaster Recovery Har ikke fått kikket nøyere på det ennå, men jeg må skifte leverandør fordi Mozy har tatt bort ubegrenset til privat-kunder.
    Takk for tipset!
    Skal sjekke ut backup-løsninga.
    Jeg kjører trådløst fra SB server til router og trådet fra router til avspiller. Om jeg finner en lett måte å trekke nettverkskabel inn i boden på tror jeg at jeg kommer til å kjøre kablet. Jeg har opplevd noe hakking i avspillingen ved samtidig filkopiering. Jeg er forøvrig helt enig i at SB er genial til prisen selv med noen merkelige bugs.
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg kikket litt på CrashPlan og det virker som en fornuftig og god løsning. De har også 30 dagers prøveperiode samt 15% rabatt for brukere som kommer fra mozy Jeg har opprettet et prøveabonnement og håper det tar litt (les mye) mindre tid enn de 37 estimerte dagene å ta backup av musikk og annet.
    SB Touch

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke bekymre deg for hvor mye tid backup tar, for det gjør det. Det eneste som er viktig er å ikke miste data, samt at restore går fortere.

Husk å begrense båndbredden for backup. En eller annen plass i konfigurasjonen på backup programvaren vil det være mulig å begrense opplastingshastigheten. Hvis du ikke begrenser opplastingen til under halvparten av din opplastingshastighet vil du oppleve at nettverket ditt går usannsynlig sakte.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da venter jeg spent på bilder og update ang.haydn Se

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått lyttet litt til Haydn SE og etter min noe lurvete audiohukommelse vil jeg si at høyttalerne har en friskere topp enn de vanlige. Det virker som om de ikke er like tilbaketrukne i området mellom 1k og 4k. Ellers kan jeg ikke si så mye om lyden siden jeg bruker subene som stativer. Det kan virke som om SE er litt mer lineære i bassen enn Haydn, men det kan godt være innbilning. Rapporter fra finlyttingsseanse kommer når stativer er i hus
    Tradisjon tro legger jeg ut et dårlig bilde av en av nyervervelsene
    Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-haydn-grand-se-og-extrema-jpg
    På bilder matcher finishen på Extremaene og SE godt, men i virkeligheten ser selv den utrolig pene Viennafinishen litt billig ut i forhold til Extremaene. Konklusjonen må være at der er forskjell på heltre og finér.
    SB Touch

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger vel ikke å holde øynene åpne regner jeg med?
    Ligger btw akkurat ett sett R6 på brukten
    ...litt over budsjett kanskje?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Trenger vel ikke å holde øynene åpne regner jeg med?
    Ligger btw akkurat ett sett R6 på brukten
    ...litt over budsjett kanskje?
    Hadde selger av R6 vært villig til å sende stativene og hadde de vært litt mindre/høyttalerne vært litt større hadde jeg vært veldig fristet selv om de er noe dyre. R1 eller R3 er drømmen
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er stativer til Haydn SE i boks og jeg venter utålmodig på posten :-D
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen ganger så låter bare ting meget bra, og de siste to kveldene har vært herlige! Extremaene blir nok stående leeenge Jeg har ikke gjort noe med anlegget men har rett og slett hatt to gode lyttedager. Rart at alt låter bra noen dager, mens andre dager låter alt strikkepinne, piggtråd og sure sokker.
    Til sist et bilde av gledessprederne på høyre side
    Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-yre-jpg
    SB Touch

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Noen ganger så låter bare ting meget bra, og de siste to kveldene har vært herlige! Extremaene blir nok stående leeenge Jeg har ikke gjort noe med anlegget men har rett og slett hatt to gode lyttedager. Rart at alt låter bra noen dager, mens andre dager låter alt strikkepinne, piggtråd og sure sokker.
    Til sist et bilde av gledessprederne på høyre side
    Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-yre-jpg
    Ja ser mye av det samme hjemme...
    Kan det ha noe med strømmen i huset?
    Du skulle sjekka med Sondgarden om de kunne ha lånt deg en strømboks ala minisub og kobla til signaldelen?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ser mye av det samme hjemme...
    Kan det ha noe med strømmen i huset?
    Du skulle sjekka med Sondgarden om de kunne ha lånt deg en strømboks ala minisub og kobla til signaldelen?
    Det var ingen dum idé, jeg aner ikke hvordan strømmen er her. Dette må det forskes mer på.
    SB Touch

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Det var ingen dum idé, jeg aner ikke hvordan strømmen er her. Dette må det forskes mer på.
    Høh, kan du ikke kjøpe tilbake den grå sykehusboksen du hadde da? Deilig med litt 50hz brumming i stua igjen

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pegpisk
    Høh, kan du ikke kjøpe tilbake den grå sykehusboksen du hadde da? Deilig med litt 50hz brumming i stua igjen
    Hehehe
    God plan, men denne gangen vil jeg ha en som er litt større, styggere og mer bråkete...
    Denne hadde vært perfekt!

Hvis noen har en slik liter perle å selge så ikke nøl med å ta kontakt
    SB Touch

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får sjekke med Bodø Energi

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får sjekke med Bodø Energi
    Det står en slik pen en boks rett over gaten. Kanskje Bodø Energi vil selge den? 8)

Ellers er høyttalerstativene til Haydn SE i hus. Det ble et par Target MR60. Etter nesten 30 kg blåsesand veier de nå 27 kg stykk og er definitivt en fare for parketten uten underlag til spikesene. Hvis noen har 4 Soundcare Superspikes M8 liggende så hyl ut, jeg vil gjerne kjøpe.
    Lydmessig er Haydnene gode selv om de ikke når helt opp i Extremaland hverken når det gjelder definisjon, frekvensspenn, holografi eller dybde og bredde i lydbildet. Egentlig låter de overraskende bra, men jeg er noe bortskjemt Lydbildet er rundere enn Extremaenes og toppen noe mer tilbakelent, men det virker som de har frisket opp diskanten i forhold til den vanlige versjonen. Intet minus i min bok. Som reservehøyttalere spiller de litt for bra. Det er synd å la de stå ubrukt, men det vil være enda verre å la Extremaene stå og støve ned i en krok.

Neste på planen er en integrert amp, gjerne rør, til en fornuftig pris. Den skal drive Haydnene. En dac trengs også, så det er bare å komme med forslag. Jeg er på studentbudsjett så det blir ikke det dyreste utstyret, men det burde låte bedre enn dette

For å ikke bryte tradisjonene legger jeg ut et halvdårlig bilde av nyvinningene
    Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-venstre-jpg
    SB Touch

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig matchende finish på bildet. Men, jeg tipper italieneren er hakket hvassere enn dansken på nært hold.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Veldig matchende finish på bildet. Men, jeg tipper italieneren er hakket hvassere enn dansken på nært hold.
    Du har helt rett Finishen på Viennaene er mer livløs og noe tammere enn på SFene. Mørkere er de også, men alt i alt veldig pene til å se på.
    SB Touch

Side 47 av 55 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 51 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •