Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus - Side 46

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 46 av 55 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 ... SisteSiste
Viser resultater 901 til 920 av 1094
    Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Har du hørt dem? Jeg er spent på forskjellen mellom SE og normalen. Venter meg ikke noe grensesprengende forskjell men en liten lydkvalitetsøkning hadde vært moro.
    Helt korrekt så er det ikke SE men den vanlige jeg har hørt, da på BMH. :-)
    Absolutt gode høyttalere ja.

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pegpisk
    Sweet!
    Skulle gjerne vært med på lytteseanse med dem! Nesten litt synd at du solgte dem andre først, og dermed unngikk å avholde en sammenligningstest.!

Når vi er inne på det, har det blitt et slags mål at alle høytalere som omsettes skal innom Bodø først?
    Om du hadde glemt det har du allerede blitt utpekt som ansvarlig for global oppvarming etter at du fikk Krell forsterkeren.8-) Jeg har også hørt rykter om at vinteren i Bodø i år ikke kan kalles vinter, som bekreftes bl.a. her.
    Hadde jeg tenkt litt lengre kunne du lånt SE for en test. Kjøpte de av en fyr i Bergen. De er dessverre postlagt nå og på vei til kalde nord, beklager
    Jeg tenkte at alle Vienna Acoustics høyttalerne på bruktmarkedet ønsker å oppleve ville og vakre Nord-Norge og har derfor påtatt meg denne noble oppgaven Jeg har alt blitt godt kjent med betjeninga på den lokale post-i-butikken og CO2-kvoter omsettes over en lav sko, så hvis jeg har skyld i den milde vinteren har jeg ikke dårlig samvittighet for det, jeg har tross alt betalt ca 3kr pr tonn CO2 mine hifibravader har forårsaket. De pianosorte Haydn Grand er fortsatt innen familien siden min bror kjøpte de, så en test kommer det nok til å bli Jeg gleder meg mest til å høre hva den nye 6" gjør i forhold til originalene. I følge papirene går høyttalerne 4hz dypere og er 0,5 dB mer tungdrevne. Regner med å ha de i hus på mandag. Jeg mangler dog stativer så det er det neste på innkjøpslista. Fortsatt like fornøyd med dine? De er jo meget pene og det frister å kopiere deg
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mangler dog stativer så det er det neste på innkjøpslista. Fortsatt like fornøyd med dine? De er jo meget pene og det frister å kopiere deg
    Jepp, stativene er stødig som fjell! Er meget fornøyd med dem, men har fortsatt ikke somlet meg til å borre hull i dem..
    Mener å minnes at jeg kom over noen som var lik i designet, men av et annet merke. Husker ikke i farten hvor det var.. Det er jo ikke akkurat noe som omsettes så mye brukt tydeligvis.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får holde øynene åpne og satse på litt flaks :-)
    Jeg kan evt kjøpe tilsvarende stativer jeg hadde før, men i 60 cm høyde.
    Har ikke veldig lyst til å flytte extremaene fram og tilbake for å låne stativene deres. Resultatet av slike stunts blir fort vond rygg og stygge hakk.
    SB Touch

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes heller du kunne prøvd noe nytt...
    Som feks. Mozart grand?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Synes heller du kunne prøvd noe nytt...
    Som feks. Mozart grand?
    Kan jo ikke har hele sortimentet til Vienna stående i stua
    Nå må jeg bare blir kvitt Bach Grand og så er jeg klar for nye bravader og høyttalere å teste
    Jeg inviterer selvfølgelig til en liten lytteseanse når Haydn Grand SE er i hus.
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Bach Grand solgt til en hyggelig herremann i Rogaland
    SB Touch

Intermediate Psychonaut sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God kveld Ragwo..

Hadde eit lite spørsmål, har du noen erfaring med Haydn Grand ??

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Psychonaut
    God kveld Ragwo..

Hadde eit lite spørsmål, har du noen erfaring med Haydn Grand ??
    God kveld!
    Har en del erfaring med Haydn Grand men har ikke hatt de som hovedhøyttalere over lengre tid, kun som surroundhøyttalere og reservehøyttalere. Tenker du på å handle? Jeg synes det er en knakende god høyttaler som spiller veldig bra til størrelsen. Lyden er umiskjennelig Viennask(nytt ord) med en fyldig bass og oppløst diskant der området mellom 1k og 4k er dempet et par dB for å unngå stygge frekvenser og lyttetretthet. Mellomtonen er rund og fin og høyttaleren låter mye større enn den egentlig er. Den er kanskje litt effekttørst men det burde ikke bli noe problem hvis du bruker EC-blokkene. Pegpisk har Haydn Grand og er nok mer kvalifisert enn meg til å fortelle om høyttalernes fortreffeligheter og eventuelle svakheter. Det er en god stund siden jeg finlyttet til Haydn Grand. Sist gang tror jeg var i Bergen hos Pegpisk. Jeg sender herved stafettpinnen videre
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stor takk til yggdrasill for en veldig hyggelig og lærerik kveld med masse godlyd og ikke minst en fantastisk eplekake!
    Anlegget ditt låter rett og slett knall og jeg gleder meg stort til neste gang du inviterer til audiens. :-D
    SB Touch

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God kveld!
    Har en del erfaring med Haydn Grand men har ikke hatt de som hovedhøyttalere over lengre tid, kun som surroundhøyttalere og reservehøyttalere. Tenker du på å handle? Jeg synes det er en knakende god høyttaler som spiller veldig bra til størrelsen. Lyden er umiskjennelig Viennask(nytt ord) med en fyldig bass og oppløst diskant der området mellom 1k og 4k er dempet et par dB for å unngå stygge frekvenser og lyttetretthet. Mellomtonen er rund og fin og høyttaleren låter mye større enn den egentlig er. Den er kanskje litt effekttørst men det burde ikke bli noe problem hvis du bruker EC-blokkene. Pegpisk har Haydn Grand og er nok mer kvalifisert enn meg til å fortelle om høyttalernes fortreffeligheter og eventuelle svakheter. Det er en god stund siden jeg finlyttet til Haydn Grand. Sist gang tror jeg var i Bergen hos Pegpisk. Jeg sender herved stafettpinnen videre

Takker for svar. Tenker på å kjøpe stativ høytalere, og fant eit par på sentralen.. Kanskje eg slår til

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar. Tenker på å kjøpe stativ høytalere, og fant eit par på sentralen.. Kanskje eg slår til
    Til den prisen er det ikke noe å tenke på engang, kjøøøp
    SB Touch

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til den prisen er det ikke noe å tenke på engang, kjøøøp

Hehe, sitter og tenker på om eg kanskje skal slå til på eit par Sonus Faber Concertino Domus eller kanskje Trangle Trio.. Skal ikkje være lett iallefall dette her

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stor takk til yggdrasill for en veldig hyggelig og lærerik kveld med masse godlyd og ikke minst en fantastisk eplekake!
    Anlegget ditt låter rett og slett knall og jeg gleder meg stort til neste gang du inviterer til audiens. :-D
    Meget hyggelig. Vi gjentar den gjerne! Kanskje om noen uker når jeg får ryddet i bunnen.

Etter hvert som vi får synkronsiert samlingene blir det jo også mer tid til lytting.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heisann

kunne du utfylle litt mer om hvordan du gikk frem mtp de lack "rack"ene?
    hvordan du sand fylte dem og kappet dem kortere, jeg har 2stk sånne bord stående her nå som jeg skulle hatt kortet ned beina på, men jeg ser for meg at de er helt hule inni, å derme får jeg ikke festet spikes, noe jeg ser du har gjort.

mvh remi lund

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, sitter og tenker på om eg kanskje skal slå til på eit par Sonus Faber Concertino Domus eller kanskje Trangle Trio.. Skal ikkje være lett iallefall dette her
    Så mange gode høyttalere og bare ett anlegg. Livet er rett og slett urettferdig Har hverken hørt SF Concertino Domus eller Triangle Trio men har lest mye positivt om begge to. Hørte Concerto Domus hos Resonans i fjor og de ble litt for mørke i klangen for meg. Husker dessverre ikke elektronikken men tror det var EC. Skal rote litt i arkivet og se om jeg finner ut av det.

Sitat Opprinnelig postet av yggdrasill
    Meget hyggelig. Vi gjentar den gjerne! Kanskje om noen uker når jeg får ryddet i bunnen.

Etter hvert som vi får synkronsiert samlingene blir det jo også mer tid til lytting.
    Ikke krise om du ikke har fått ryddet opp i bunnen for min del. Det var ikke akkurat mye rot å snakke om.
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Remil
    heisann

kunne du utfylle litt mer om hvordan du gikk frem mtp de lack "rack"ene?
    hvordan du sand fylte dem og kappet dem kortere, jeg har 2stk sånne bord stående her nå som jeg skulle hatt kortet ned beina på, men jeg ser for meg at de er helt hule inni, å derme får jeg ikke festet spikes, noe jeg ser du har gjort.

mvh remi lund
    Hei Remi,
    Det stemmer at beina til bodene er hule innvendig, det er det som gjør de fine for sandfylling. I topp og bunn av beina er det limt inn til to trestykker. Jeg kappet beina til ønsket lengde, tok ut trestykket i toppen og limte det på plass i det kappede beinet. For å fest Soundcare spikes brukte jeg innslagsmutre som jeg festet i trestykket i bunnen av beinet.
    Her er bilder av innslagsmutre

Det kan lønne seg å legge litt ekstra lim rundt kantene på alle trestykkene for å unngå sandkasse i stua. Siden Soundcare-spikesene er justerbare i lengden er det ikke så farlig om beina ikke er på millimeteren like lange. Stor fordel for meg som ikke kan kappe noe rett om det så står om livet

Hvis det er noe mer du lurer på må du bare spørre
    SB Touch

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så mange gode høyttalere og bare ett anlegg.
    Det er vel strengt tatt ikke nødvendig å legge slike strenge restriksjoner på seg selv...8)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei

takker for svar, da har jeg noe å gjøre til helga.
    lurer på om jeg kan bruke fugemasse utvendig i bunn av beina, å lim inni, da er jeg hvertfall garantert at det ikke lekker sand.

hvordan er haydn se kontra haydn? fikk aldri hørt SE

mvh remi lund

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yggdrasill
    Det er vel strengt tatt ikke nødvendig å legge slike strenge restriksjoner på seg selv...8)
    Hehehe, så rett du har
    Alltid viktig å ha et par høyttalere i bakhånd sånn i tilfelle.

Sitat Opprinnelig postet av Remil
    hei

takker for svar, da har jeg noe å gjøre til helga.
    lurer på om jeg kan bruke fugemasse utvendig i bunn av beina, å lim inni, da er jeg hvertfall garantert at det ikke lekker sand.

hvordan er haydn se kontra haydn? fikk aldri hørt SE

mvh remi lund
    Trelim funket bra for meg og fugemasse fungerer sikkert minst like godt
    Jeg har ikke fått hørt Haydn Grand SE ennå. Regner med å ha de i hende i morgen, så et lite førsteinntrykk kommer i løpet av morgen ettermiddag.
    SB Touch

Side 46 av 55 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •