Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus - Side 37

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 37 av 55 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 ... SisteSiste
Viser resultater 721 til 740 av 1094
    Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Endelig er jeg på vei til å komme i stand i leiligheten.
    75% er gjort, nå gjenstår bare de siste 25% som tar tre ganger så lang tid som de første 75. Anlegget er "slengt" opp og låter langt brukbart, men ikke topp. Må jobbe litt med akustikk, plassering og en lumsk peak på noe jeg tipper er ca 50hz. Det er bare å ta på seg autisthatten, finne millimetermålet og jobbe med høyttalerplassering
    Bilder kommer når det ser litt mer bebodd ut.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter noen timer i autistmodus har jeg kommet fram til at å ha anlegget på langveggen og sitte i sofaen klint inn i andre langvegg er langt fra ideelt, men eneste løsning slik leiligheta er lagt opp.
    For øyeblikket sitter jeg godt foroverlent i sofaen for å unngå stygge refleksjoner i bakveggen som gjør at selv Kari på den varmeste høres ut som hun kun synger med nesa og framelsker de fantastiske frekvensene rundt 1k. Det hjelper heller ikke at jeg hverken har funnet gardiner eller gulvteppe som har falt i smak. Null demping bortsett fra sofaen, og store, reflekterende flater er oppskriften på kjip lyd. I bunnen og nedre mellomtone er det litt tynt for øyeblikket bortsett fra rundt 50 hz der noen refleksjoner skaper en herlig graut som er så lite fasekorrekt at jeg nesten blir sjøsyk. Samme problem som jeg hadde i Bergen når jeg prøvde å plassere høyttalerne på langveggen. En audiofil krise er altså på gang.
    Lyspunktet er at jeg har alliert meg med en god kamerat som er kunstner og som har vært så snill og sagt seg villig til å lage noen bilder som skal trykkes på stoff for å kle inn noen akustikkplater så jeg kan få dempet bakveggen samt veggen bak høyttalerne. Jeg gleder meg som en unge til det prosjektet kommer i havn i løpet av høsten. Kunst og demping på en gang, det kan ikke blitt bedre Ellers kommer det til å bli satt igang en del strakstiltak som midlertidig gulvteppe og å dra sofaen fram fra bakveggen så jeg ikke blir sittende i de verste refleksjonene. Alt for god lyd. Det finnes visse fordeler med å være singel

Et par bilder er på sin plass
    Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-front-jpg
    Stereobenkløsningen er ikke ferdigutviklet. Jeg har ikke den luksusen som jeg hadde i Bergen av å ha 16 veggmonterte stikk bak stereoen, så salaten har nådd nye høyder. I tillegg er uttak for tv og nett plassert midt på veggen. Planen er å finne en lav benk med dør som kan skjule tv-uttaket, HD-PVR, PS3, Canal Digitals router samt trådløs router og alt av strømkabler.

Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-venstre-jpg
    Høyttalerne er griselekre etter min mening
    SB Touch

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja, jammen på tide :-)

Stereobenken trenger litt arbeid, men jeg ser jo at både den og salaten er forsvinnende lik min! Argh, copycats!!

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pegpisk

Stereobenken trenger litt arbeid, men jeg ser jo at både den og salaten er forsvinnende lik min! Argh, copycats!!
    Tror han fant den ultimate inspirasjon hos meg!!
    Treff snart regner jeg med?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hehehe, den er skremmende lik ja. Håper du ikke har tatt patent på løsninga og den tilhørende salaten
    En løsning jeg tenker å ta patent på er nattbord med sandfylte bein og påsatt Soundcare Superspikes. Tror jeg er den eneste som har det. Lyden av vekkeklokka blir bare sååå mye bedre når den står på et ordentlig dempet bord

Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Tror han fant den ultimate inspirasjon hos meg!!
    Treff snart regner jeg med?
    Treff skal bli Håper å få tid i løpet av uka, men kan dessverre ikke love noe ennå.
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har autisthatten vært på i hele dag og resultatet etter ca 50 målinger og mye lytting er dessverre ikke helt der det burde være, men med en god del demping skal det være mulig å få det til å låte opp mot slik det låt i Bergen.

De harde fakta:
    Avstand fra vegg til frontbaffel: 1m
    Avstand mellom høyttalerne: 2,8m
    Avstand mellom høyttalerne og sweetspot: 2,4m
    Avstand fra sidevegg høyre høyttaler: 50 cm (jepp, jeg vet det er veldig lite)
    Avstand fra sidevegg venstre høyttaler: over 2m

Jeg sliter fortsatt med litt lite nedre mellomtone samt en noe hissig topp. Rundt 1k er det dessverre litt mye info til tider men det virker som det skyldes refleksjoner fra bakveggen. Jeg har også tunet bassen på høyttalerne med den geniale bryteren som styrer hvor mye motstand spolen på slaven skal ha og dermed fått fjernet den verste peaken rundt 40hz..

Ellers har jeg dumpet prisen på RELen igjen. Nå går den for hbo 10k. Noe lavere enn det går jeg ikke, da bruker jeg den heller som fyllmasse i boden
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var KRC-2'en solgt
    Så var det bare RELen igjen
    SB Touch

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra!!
    Men hva er den greien du skal kjøpe da? Kjøkkenet?

OG, Sony ut og Theta inn?

Fill in please.. :grin:

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra!!
    Men hva er den greien du skal kjøpe da? Kjøkkenet?

OG, Sony ut og Theta inn?

Fill in please.. :grin:
    Kjøkkenet har jeg ingen umiddelbare planer om å gjøre noe med
    Sonyen er på ferie sammen med Haydn Grand og Nad 314 hos min bror. Jeg har ikke plass til to anlegg men vil ikke selge hverken Haydnene, Sonyen eller Naden så da kan han likegodt låne det. Bedre at det blir brukt enn at det står pakket bort i esker Thetaen matcher Tacten bedre siden den er sølvfarget så det er grunnen til at Sonyen ikke blir brukt. Jeg har ikke greid, eller prøvd så hardt, å høre forskjell på de to som drivverk, så det er hipp som happ. Thetaen har også AES/EBU ut og jeg liker alt som er balansert
    Øverst på ønskelista nå står akustikkplater og en balansert rørpre. Akustikkplatene kommer i løpet av en måned eller to, med kunsttrykk og gode greier. Preen vet jeg ikke når kommer, eller om den kommer i det hele tatt. SLP 98L'en som ligger ute på brukten nå frister, men siden den ikke er balansert utgår den dessverre. Har stor tro på at balanserte kabler takler kabelsalaten bak anlegget bedre enn ubalanserte, og kjører jeg balansert slipper jeg å kjøpe nye kabler.
    Hvis det kommer rørmagi i hus er planen å bruke Tacten som dac inntil videre. Hvis jeg finner dacen i mine drømmer kommer nok Tacten til å ryke. Jeg har nesten innsett at jeg ikke har like mye å rutte med som student som arbeidstaker så det er jo et lite økonomisk aspekt inni bildet også.

Jeg har forøvrig overvært min første vinylsession her oppe i nord. Broren min har kjøpt seg en Rega P1 på tilbud hos Musik Magazinet for latterlige 1750 kr inkl frakt. Det er så billig at jeg nesten vurderer å kjøpe en selv for å kunne spille av de to vinylskivene mine. At den er pen å se på, spesielt uten støvdekselet, er heller ikke et minus. Så kommer jeg på at jeg er student og slår det hele fra meg, helt til neste dag når kjøpelysten kommer tilbake. Ikke greit det der :-?
    Uansett, etter å ha pakket opp spilleren ette alle kunstens regler og koblet den til Naden, som overraskende nok har innebygget riaa, var det klart for Tom Hell på vinyl. Det låt varmt om enn med litt lite topp, med akkurat nok peislyd til at det ble kos. Så satte vi på cden og lærte følgende: Skal du ha cd-kvalitet på vinyl må du kjøpe en dyrere spiller enn en P1 med en billig Ortofon PU. Men den er jo pen da
    Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-rep1-jpg
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Steike, jeg er treig! ops:
    Forsto først nå hva du siktet til pegpisk. Onkyoen er det broren min som er på jakt etter. Med to digitale innganger, riaa og diskret størrelse er den perfekt for stueanlegget hans.
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SB Touch

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset! Blir nok ikke vinylsnurrer med det første, har noe annet veldig spennende på blokka. Stay tuned
    SB Touch

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Takk for tipset! Blir nok ikke vinylsnurrer med det første, har noe annet veldig spennende på blokka. Stay tuned
    Forsterker til HD650?? Burson HA-160 er nok en knallmatch.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HPL
    Forsterker til HD650?? Burson HA-160 er nok en knallmatch.
    Etter din utrolig gode beskrivelse av head-fiens fortreffeligheter kommer det nok noe spennende i hus etterhvert Det blir veldig aktuelt når jeg skal ut i praksis til våren og ikke får min daglige dose godlyd fra stereoen.
    Derimot er det noe annet som står for tur nå. Det involverer rør. Jepp, det er moro å være luremus
    [YOUTUBE]wcd0U_z_eZA[/YOUTUBE]
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det er på tide med litt skryt av Sony Center Bergen og Servicekompaniet AS.
    Panelet på tven min begynte for et par uker siden å produsere rare farger samt at et felt på skjermen alltid var rød- og blåstripete. Jeg meldte feilen til Sony Support og mailet litt fram og tilbake med Servicekompaniet. Bring kom på døra og hentet tven og i dag fikk jeg melding om at tven var klar til utlevering. Panelet er nå byttet, det gikk på garantien. Under to uker har det tatt og det er imponerende i mine øyne. Så stor takk til Frode og gjengen på Servicekompaniet samt Erlend og resten av de ansatte på Sony Center Bergen for kjempeservice
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [Luremus]
    Noe spennende er på vei til studenten
    Dagens stikkord er: Småtacky finish, amerikansk.
    Nyvinningen kommer forhåpentligvis med Det Kongelige Norske Postvesen i løpet av uka, så da er konklusjonen at tingen er under 35 kg med emballasje.
    [/Luremus]
    SB Touch

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *hopper og veiver med hendene*

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    *hopper og veiver med hendene*
    Hehehe. Hysj!!
    SB Touch

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Hehehe. Hysj!!
    *plystrer*

Tror det er endel som vil misunne deg "dette"
    Skal ikke stikke under en stol at jeg de siste timene har hatt "besøk" av en "liten :twisted: " som har prøvd "å bank livsjitn" utav den "lille engelen" jeg visstnok har??

Side 37 av 55 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •