Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus - Side 36

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 36 av 55 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 ... SisteSiste
Viser resultater 701 til 720 av 1094
    Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå er jeg kommet helskinnet til isbjørnens og permafrostens land og kan meddele at Nordland Musikkfestuke burde brenne. 470 kr for å se Esperanza Spalding ute i regnværet er skandaløst. Det vitnet de 500 tilskuerne om også. At NMFU greier å prise seg så bort i natta ut på viddene er for meg en gåte. De burde skjemmes! :evil:

Ellers kan jeg rapportere om at utestedet "Dama di" virkelig har potensiale og er kilde til mange småmorsomme utsagn som for eksempel: "Jeg har vært på dama di i kveld." Billig moro men bra sted og virkelig en berikelse av Bodøs uteliv.

På lydfronten skjer det lite. Anlegget står pakket i esker og jeg er mer enn normalt spent på om jeg vil få det til å låte i den nye leiligheta. BGuarden har heldigvis meldt seg frivillig til å ta vare på Relen til jeg får solgt den, og min kjære bror skal ta hånd om resten av overskuddsmateriellet mitt til det er solgt. Det passer meg brillefint

Bodøs kaféer er et sorgens kapittel med tanke på kaffe. Kaffen kan i beste fall kan brukes som avløpsåpner og er definitivt ikke ment for konsumering. Til nå har jeg fått den beste kaffen på 7-Eleven og det er litt skremmende. Godt jeg glemte alle portafilterne til kaffemaskina i Bergen. :-? Krisen er heldigvis nesten avlyst siden Kriped har sendt de manglende delene oppover. Tusen takk!

Dette var mine foreløpige førsteinntrykk av byen som fastboende og ikke bare ferierende. Flere inntrykk kommer. Alt i alt virker dette lovende og jeg kommer ikke til å forgå eller omkomme med det første så lenge TWs espressoblanding kan kjøpes på nett og jeg finner ullklærne mine
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo

Ellers kan jeg rapportere om at utestedet "Dama di" virkelig har potensiale og er kilde til mange småmorsomme utsagn som for eksempel: "Jeg har vært på dama di i kveld." Billig moro men bra sted og virkelig en berikelse av Bodøs uteliv.

På lydfronten skjer det lite. Anlegget står pakket i esker og jeg er mer enn normalt spent på om jeg vil få det til å låte i den nye leiligheta. BGuarden har heldigvis meldt seg frivillig til å ta vare på Relen til jeg får solgt den, og min kjære bror skal ta hånd om resten av overskuddsmateriellet mitt til det er solgt. Det passer meg brillefint
    Hehehe... Ja Dama di er vel den beste nyheten i Bodø mtp utelivet på lenge! utrolig kjekk plass! Spesielt søndagene som er bransjedag
    Når det gjelder det navnet så har det tidvis nesten ført til div misforståelser, som Camilla i baren engang fortalte om.
    Var en gjeng som skulle til byen og hadde fått seg en taxi.. Sjåføren som var fra midtøsten spurte om hvor de skulle. Og holdte på å banke opp personen i forsetet da han svarte "Dama di!".

...og BGuarden takker og bukker og "sitter gjerne Subvakt" fremover

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morsom historie
    Abstinensene tok helt overhånd og jeg var nødt til å sette opp Haydnene i stua sammen med Krellkomboen og Sonyspilleren. Låter så der grunnet ugunstig plassering men det døyver hvertfall det verste suget etter kvalitetslyd.

Theta-dacen er nå solgt til en hyggelig herremann i Tromsø så signaturen min er blitt litt kortere :-)
    SB Touch

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supert at du er på plass!

Husk å legge ut noen målinger når du satt opp anlegget, slik at vi kan se hvordan det ser ut versus målingene fra den gamle stuen. Det vil jo kanskje gi en pekepinn for oss andre om hvordan den låter i ny stue :-)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pegpisk
    Supert at du er på plass!

Husk å legge ut noen målinger når du satt opp anlegget, slik at vi kan se hvordan det ser ut versus målingene fra den gamle stuen. Det vil jo kanskje gi en pekepinn for oss andre om hvordan den låter i ny stue :-)
    Will do :-)
    Anlegget må stå på langveggen i stua og sofaen blir stående helt inntil bakveggen så jeg er veldig spent på hvordan det vil låte. Det låt som du husker ikke bra med et slikt oppsett i Bergen og stua er nesten tilsvarende i størrelse her i Bodø. Får satse på at jeg har litt flaks :-)
    SB Touch

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men da må vi heller ikke glemme at den gangen brukte vi Proceeden som amp.
    Skulle vel gå meget bedre med Krell. :-)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har du helt rett i, det tenkte jeg ikke på i farta.
    Jeg må bare få sagt at nå låter det meget bra hos deg
    Etter noen timer med kritisk lytting forrige helg er jeg fortsatt overrasket over hvor mye som bor i Haydnene når de blir paret med god elektronikk.
    Har du vært hos iJuice og hørt hvordan det låter med Copland røramp på Haydn? Jeg er spent på den komboen.

Nå bærer det bort til BGuarden med RELen. Det skal bli moro å få høre oppsettet hans og se om vi får integrert suben på fornuftig vis. Rapport kommer senere.
    SB Touch

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for besøk! Hyggelig å treffe på andre som deler samme interesse

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk det samme! :-)
    Oppsettet ditt låter meget pent.
    Håper du får til Relen hos deg. Hvis ikke er det ikke verre enn at jeg bruker den som nattbord ;-)

Vi kom ikke i mål med integreringen i går men med litt tweaking frå BGuardens side tror jeg at det kan komme til å låte finfint. :-)
    SB Touch

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, sjekka litt på nettet mtp tilpasning og det var en som anbefalte en plass mellom 70-80, og som jeg ser det så er det mye hold i det.
    Begynner å komme seg skikkelig, og det låter skikkelig bra nå
    Lurer på om en slik 600ohm's kobling egner seg til ubalanserte koblinger?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre at det kommer seg!
    Sikkert ikke dumt å dele såpass høyt med stativhøytalere. Jeg har egentlig aldri brukt den med annet enn gulvstående når jeg tenker meg om.
    Jeg har ikke prøvd linjeinngangen med ubalansert signal, men det er jo bare å prøve. Det eneste minuset er at du bare vil få signalet fra en kanal hvis du ikke bruker en combiner. Med en combiner vil hele anlegget spille i mono hvis du ikke har to helt separate utganger på preen eller Emblaen der du kan kjøre stereo til høyttalerne og mono til suben. Kjip bieffekt..
    SB Touch

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre at det kommer seg!
    Sikkert ikke dumt å dele såpass høyt med stativhøytalere. Jeg har egentlig aldri brukt den med annet enn gulvstående når jeg tenker meg om.
    Jeg har ikke prøvd linjeinngangen med ubalansert signal, men det er jo bare å prøve. Det eneste minuset er at du bare vil få signalet fra en kanal hvis du ikke bruker en combiner. Med en combiner vil hele anlegget spille i mono hvis du ikke har to helt separate utganger på preen eller Emblaen der du kan kjøre stereo til høyttalerne og mono til suben. Kjip bieffekt..
    En av bi-effektene med aktivt delefilter er at noe av effekten oppover blir borte, og at dynacoen helt klart spiller høyere (og mere stjerneklart) enn før!
    Hadde vel gjort seg om man hadde hatt 2 separate kabler hvor den først kjøres ned som balansert, mens den (+(??)) så går i jord vha enda en motstander?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at jeg ikke var helt våken i natt når jeg skrev. Du har jo selvfølgelig to separate stereoutganger når du bruker Emblafilteret, så en combiner burde i teorien funke fint.
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var KSA-100en solgt til en hyggelig herremann i Skien
    SB Touch

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at jeg ikke var helt våken i natt når jeg skrev. Du har jo selvfølgelig to separate stereoutganger når du bruker Emblafilteret, så en combiner burde i teorien funke fint.
    Tenkte kanskje jeg skulle unngå det?? Synes det høres en anelse mere smooth uten filter

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Tenkte kanskje jeg skulle unngå det?? Synes det høres en anelse mere smooth uten filter
    Da er det kanskje like greit a bruke høynivåinngangen? Min erfaring er at linjeinngangen ikke er like vellydende og vanskeligere å integrere.
    SB Touch

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var KSA-100en solgt til en hyggelig herremann i Skien
    Da var det bare det j**** beistet jeg har på besøk!
    Hadde nå helst sett at den ikke hadde blitt solgt da, men...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er frelst. Det Susanne Sundfør leverte i kveld er noe av det beste jeg noen sinne har sett, punktum. Ståpelsen strakte seg fra tærne til toppen av hodet gjennom mesteparten av konserten. Det var rett og slett drøyt. Dama er et geni!
    En mer utfyllende beskrivelse kommer i morgen.
    SB Touch

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er frelst. Det Susanne Sundfør leverte i kveld er noe av det beste jeg noen sinne har sett, punktum. Ståpelsen strakte seg fra tærne til toppen av hodet gjennom mesteparten av konserten. Det var rett og slett drøyt. Dama er et geni!
    En mer utfyllende beskrivelse kommer i morgen.
    ...fan....

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg hatt et par dager på å fordøye den fantastiske konserten til Susanne Sundfør og jeg mener fortsatt at dama er et geni. Med det bandet hun har i ryggen og de arrangementene de leverer er publikum garantert en uforglemmelig opplevelse. Det kan på det sterkeste anbefales å oppleve henne på en klubbscene for å få den intime og mektige opplevelsen framførelsen, lyden og lyset gir. Lyden var utrolig god og den overgikk til tider plata etter min mening. Lysshowet er effektfullt, godt regissert og meget tight. Hele produksjonen er meget godt samkjørt og flere hakk bedre enn første gang jeg så konserten på Hulen i Bergen i vår.
    Konserten havner glatt på topp 3-lista mi over mine beste konsertopplevelser noen sinne. Jeg får fortsatt frysninger på ryggen.
    SB Touch

Side 36 av 55 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •