Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 55 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 1094
    Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Godt nyttår til alle!
    Nytt år betyr nye muligheter/utgifter. Jeg kom hjem etter en finfin juleferie til en forsterker som sprakte som et bål, så nå bærer det til trønderhovedstaden med Krellen for en skikkelig service med blant annet bytting av lyttene. Veldig irriterende at den skulle konke akkurat nå, men gamle amper betyr mye spenning i hverdagen... Det positive er at den er så godt som ny når den kommer tilbake, så jeg har mange år med lytteglede foran meg. :-D Proceeden får stå for forsterkningen av frontene inntil videre, og 7.1-kinoen er derfor parkert.
    Etter litt tenking har jeg bestemt meg for å selge AW100en. Det blir litt ekstravagant å ha en slik forsterker til surround back. Hvis noen vil kjøpe en finfin EC AW100DMB med larvikittfront så hyl ut Med på kjøpet følger en defekt EC3 forforsterker. Den kan også selges ferdig reparert for kostnaden av reparasjonen hvis jeg får prisforlangende for effektforsterkeren. Hvis noen har et godt tips til en rimelig og god effektforsterker til surround back, send en PM eller post her i tråden
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig er senterhøyttaleren ferdiglakkert og på plass! Lykke!
    SB Touch

Intermediate Psychonaut sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Endelig er senterhøyttaleren ferdiglakkert og på plass! Lykke!
    Flott Digg å ha senter i gjenn vill eg tro8)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Psychonaut
    Flott Digg å ha senter i gjenn vill eg tro8)
    Det er rett og slett herlig!
    Både film og multikanals musikk får et betydelig løft. Jeg hadde helt glemt hvordan det låt med senterhøyttaler. Det er jo over 2 måneder siden jeg leverte den til lakkering. Nå sitter jeg og hører på Trondheimsolistenes Divertimenti og ståpelsfaktoren er stor. Jeg må kjøpe meg flere gode innspillinger av klassisk musikk, klassisk er jo en av styrkene til Mahlerne. Lydbildet har fått et betydelig løft, bokstavelig og billedlig talt, etter at jeg hang bakhøyttalerne på veggen. Til klassisk multikanalmusikk er det knall, lydbildet er stoort, men ellers tror jeg de henger litt for høyt. Det blir vel til at jeg må gjøre noe med det. Jeg har også kjøpt et par nye veggstativer til surround back, så de er forhåpentligvis på plass i løpet av neste uke.
    Krellen sendes på spa til Acoustic Tuning i Trondheim i morgen og forhåpentligvis slipper jeg å selge milten for å få råd til reparasjonen. Er jeg heldig har jeg den fiks ferdig i hus om litt over 14 dager.
    Til slutt legger jeg ved et bilde av senteren. Lakkereren har gjort en god jobb
    Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-oratorio-plass-jpg
    SB Touch

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Krellen sendes på spa til Acoustic Tuning i Trondheim i morgen og forhåpentligvis slipper jeg å selge milten for å få råd til reparasjonen. Er jeg heldig har jeg den fiks ferdig i hus om litt over 14 dager.
    Som nemt her forgje dagen, så bare gje ein lyd vist du vill låne ec blokkene i mellomtiden Så kan eg komme ned med dei, og høre litt med centeren på plass Altid ein baktanke med utlån av utstyr veit du8) 8)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Psychonaut
    Som nemt her forgje dagen, så bare gje ein lyd vist du vill låne ec blokkene i mellomtiden Så kan eg komme ned med dei, og høre litt med centeren på plass Altid ein baktanke med utlån av utstyr veit du8) 8)
    Det tilbudet sier jeg gjerne ja til. Tusen takk!
    Jeg har tid de fleste ettermiddagene i neste uke. Bare send en melding eller en PM om når det passer for deg.
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var ECen solgt. Det tok hele 2 minutter fra jeg la ut annonsen på hifisentralen. Hadde bare RELen vært like lettsolgt...
    Nå er jeg på jakt etter en ny effekt til surround back. Noen gode forslag?
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skjer mye i dag! Veldig lite lydrelatert, men nå har jeg fått bekreftet at en kaffedrøm snart går i oppfyllelse. En Faema E98 Compact S/1 samt en Gaggia MDF kvern er på vei i løpet av uka
    Maskina er egentlig en promaskin, men går inn i et kjøkken med litt velvilje og benkeplass. Den er av typen varmeveksler og har kapasitet til rundt 150 espresso om dagen. Akkurat passe for meg.
    Nå må jeg bare lære meg å lage kaffe... Etter litt surfing på diverse kaffefora har jeg fått inntrykk av at å lage en god espresso ligger på samme nivå som hjernekirurgi med polvotter og skje, altså nesten helt umulig hvis du ikke har guddommelige evner. Sist jeg sjekka hadde jeg ikke det, men jeg skal for sikkerhetsskyld prøve å gå på vannet i badekaret i kveld :roll:
    Så over til spørsmålene:
    - Bør jeg som skikkelig amatør kjøpe nakent portafilter? Lærekurven blir vel brattere men mer smertefull regner jeg med.
    - Konveks eller flat tamper for å best unngå kanalisering?
    - Hvordan få sove etter alt for mye kaffe?

Til sist et bildet av grunnen til at jeg kommer til skjelve, svette og være søvnløs de neste 4 ukene.
    What a beauty!
    Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-e98_compact_s-jpg
    SB Touch

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konge Då kan eg glede meg til god kaffi også

For meg passer det hele uken...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå som Krellen er dratt på spaferie til trønderland passet det perfekt at erstatteren kom i posten.

En Lepai TA2020 som ble bestilt før jul. Den gir ut 2x13w i 8 ohm og 2x23w i 4 ohm med 10% forvrengning, så den fungerer sikkert godt som fuzzpedal. De utvendige målene er 12x10x4cm. Lydmessig er det ikke mye å rope hurra for, men til prisen, 180 kr med frakt, forventet jeg ikke mye. Bare at den fungerer er positivt. Den låter tynt, skjærende og innelukket og eqen må brukes flittig for å få brukbar lyd. Det er ikke en kraftig sak, og koblet til et par Haydn fikk den ikke overraskende pustebesvær ganske kjapt. Det ga seg utslag i en skikkelig stygg forvrengning som låter som et overstyrt digitalsignal. Ingen snill analog forvrengning altså. Da jeg slo den på kom det en kraftig poppelyd i høyttalerne og det er ikke positivt. Den var heldigvis musestille når jeg slo den av. Høyttalerterminalene tar opp til 1,5mm2 kabel, så hvis du kun bruker hageslanger er det ikke ampen for deg. Byggekvaliteten er heller ikke topp, men ampen virker solid nok hvis en ser bort fra at strømtilkoblinga er vel lealaus. Alt i alt ikke noe å hoppe i taket for, men for 180 kr vil jeg si at det fortsatt er mye for pengene, selv med alle skavankene.
    Et actionbilde hører med. Den blå dioden er utrolig kraftig og er virkelig sjenerende. Heldigvis er ikke avbitertanga langt unna
    Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-lepai-kinaamp-jpg
    SB Touch

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mye moro på Ebay... Farlig å bare kikke litt på kinamikket som man kan få for en six pack og en pizza.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får prøve denne

KingRex - T20 amp 7 PSU - [English]

det er andre boller, det

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En Lepai TA2020 som ble bestilt før jul........
    å, herlig morsom lesing

Jeg synes terminalene bak fortalte litt. Fikk litt flashback fra 70 tallet....

(og jeg ville anbefale en Trends TA 10.1... TrendsAudio - High end but not high priced audio products ! )

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Det er mye moro på Ebay... Farlig å bare kikke litt på kinamikket som man kan få for en six pack og en pizza.
    Jepp, livsfarlig. Sannsynligvis brannfarlig og garantert helseskadelig ved konsumering. Kan ikke bli verre

Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Du får prøve denne

KingRex - T20 amp 7 PSU - [English]

det er andre boller, det
    Jepp, problemet er bare at både den og T-ampen, som asvaberg anbefaler, er gode forsterkere og dermed ikke like spennende. Som å sykle på en dårlig sykkel uten bremser. Veldig spennende selv om det ikke går så fort.
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med nattoget fra Oslo kom min nye hobby/nevrose
    Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-faema-e98-jpg
    Et digert, men vakkert maskineri som ikke får plass på kjøkkenbenken, så tradisjon tro er et lackbord nødløsning. De kan brukes til alt
    Etter utallige forsøk har jeg greid å lage 1 espresso jeg ble fornøyd med. De fleste ble så sure at de kun egnet seg til å få nakkehårene til å reise seg, men jeg aner framgang så jeg er ved godt mot. Om et par kilo kaffe er jeg sikkert blitt bedre
    Et bilde av to shot som ikke smakte spesielt godt, men som ikke ser så verst ut.
    Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-espresso-jpg
    Jeg er redd for at det blir lite søvn i natt.

Takk til Psychonaut for trivelig besøk og for at du ikke fullstendig slaktet mine forsøk på baristakunst
    SB Touch

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Send en PM til RoKo, så får du nok en grei innføring i akkurat den kunsten! ;-)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset! :-)
    Trenger all den hjelpen jeg kan få. Har lest en del teori rundt temaet men praksisen skorter det på. Alle tjuvtriks mottas med takk.
    SB Touch

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Send en PM til RoKo, så får du nok en grei innføring i akkurat den kunsten! ;-)
    Hadde vært morsomt å strippa den lille rakkern for komponenter og satt inn ordentlige og sett om hvor mye det kunne ha økt kvaliteten ol?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Hadde vært morsomt å strippa den lille rakkern for komponenter og satt inn ordentlige og sett om hvor mye det kunne ha økt kvaliteten ol?
    Tripath-ampen eller kaffemaskina? Har en stygg mistanke om at dårlig kaffe kun er et resultat av min egen inkompetanse. Derimot trenger kinaampen desperat en oppgradering.
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter utallige forsøk sitter kaffebrygginga ganske godt. Ingenting er som god musikk og en herlig espresso.
    Jeg har fått en del tilbud på diverse effektforsterkere etter jeg la ut en kjøpsannonse, men jeg tror ikke den perfekte effektampen til en billig penge, maks 4k, har dukket opp ennå. Tenker at jeg vil ha en balansert og strømsterk sak, antall watt er ikke så viktig så lenge den kan drive Haydn Grand uten pustevansker. Gode kjøpstips mottas med takk
    SB Touch

Side 20 av 55 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •