Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 55 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 1094
    Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av mujtaba
    morsomt å se David vinne over Goliat

Best match med hydra ifølge designeren er beyerdynamic dt990/Ultrasone 2500pro/Grado sr-80 og AKG k601
    Tror nok ikke vi har hørt det fulle potensiale til Hydraen, så jeg regner med at Goliat kommer sterkere tilbake Psychonaut har lånt med seg HD650 for en litt dypere test sammen med Hydraen. Indeeden tok han også med, så det blir spennende å lese om inntrykkene hans.

på tide med skilletrafo?
    Å få enda en dings i racket som må kables? Hvis jeg har et problem i salaten må det være at signalkablene kan plukke opp støy fra strømkablene og det kan vel ikke en vanlig skilletrafo gjøre noe med? Det er heldigvis bare på surroundsida av racket at det ser slik ut. Stereoavdelingen består bare av tre komponenter, så der er det mer ryddig
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nesten du burde legge noen kroner i kabel-kanal. Så får du det litt penere og mer ryddig bakom Utrolig hva kanalene kan gjøre
    Og så kutter du bare ett hakk i kanalen der strømkabelen skal ut, så vil du få mer rett ifra utstyret til kanalen strekk på kabelen istedet for at det ligger 100 meter med kabel i en klase bakom.. :P

Generelt alt for å få det til å bli litt penere

Har du foresten testet den nye forsterkeren?
    Hadde vært kjekt å fått vite hvordan lyden er på den ^^,
    Kunne trengt noe slikt selv så

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    Tror nesten du burde legge noen kroner i kabel-kanal. Så får du det litt penere og mer ryddig bakom Utrolig hva kanalene kan gjøre
    Og så kutter du bare ett hakk i kanalen der strømkabelen skal ut, så vil du få mer rett ifra utstyret til kanalen strekk på kabelen istedet for at det ligger 100 meter med kabel i en klase bakom.. :P

Generelt alt for å få det til å bli litt penere

Har du foresten testet den nye forsterkeren?
    Hadde vært kjekt å fått vite hvordan lyden er på den ^^,
    Kunne trengt noe slikt selv så
    Kabelkanaler er ingen dum idé nei. Jeg trenger uansett ikke mer enn 50 cm så det burde ikke by på problemer å få tak i. Det meste av kabler i salaten er urolig nok ikke for lange, det er bare litt for mange av dem. Det er en høyttalerkabel som kunne vært korta ned med en halv meter, samt en antennekabel som er litt for lang, men jeg venter litt med det til suben er solgt siden alt må omorganiseres når den en gang forsvinner. Det ville blitt ryddigere hvis surroundpreen ble flyttet opp fra gulvet, men siden effektene må ha lufting på toppen utgår dessverre det. Høyt på ønskelista står 50 cm lange HDMI-kabler, men jeg har ikke funnet noen som selger så korte lengder. Tips mottas med takk
    Jeg legger ved et bilde av avstanden mellom stikkene og racket. Det er ikke rare lengda.

Angående forsterkeren fikk jeg nettopp mail om at den var sendt fra Hong Kong, og at det vil ta ca 14 dager før jeg mottar den, så jeg får dessverre ikke testet den før over nyttår.
    SB Touch

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kabelkanal har løst alle mine problemer i allefall.
    Kjører faktisk 2 stykker. 1 til strøm og 1 til signal. Så får man litt avstand på de

Supert å kjøre kanaler på selve racket også, så får man det mer rent på baksiden.

50 cm lange HDMI kabler er stortsett ingen problem med å få tak i. Problemet er stortsett at de normalt koster med enn 1 meter lange kabler.
    Og om man kjører kanaler på racket, så blir 50 cm litt for lite :P

Aaaah, overså at du bare hadde bestilt forsterkeren.
    Da får man vente til etter nyttår Irriterende at ting tar såpass lang tid egentlig xD

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    Kabelkanal har løst alle mine problemer i allefall.
    Kjører faktisk 2 stykker. 1 til strøm og 1 til signal. Så får man litt avstand på de

Supert å kjøre kanaler på selve racket også, så får man det mer rent på baksiden.

50 cm lange HDMI kabler er stortsett ingen problem med å få tak i. Problemet er stortsett at de normalt koster med enn 1 meter lange kabler.
    Og om man kjører kanaler på racket, så blir 50 cm litt for lite :P

Aaaah, overså at du bare hadde bestilt forsterkeren.
    Da får man vente til etter nyttår Irriterende at ting tar såpass lang tid egentlig xD
    Interessant! Har du bilder av hvordan du har løst kabelfloka?

TTT. Får bli en forsinka julegave til meg selv
    SB Touch

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pga. juleferie og mangel på kamera, så blir det vanskelig å skaffe bilder nå.
    Samt om jeg husker rett så er det meste bare rot for tiden :P
    Men skal ta en runde med rydding en gang etter nyttår, så får se om jeg fikser bilder da ^^,

Har heldigvis ikke behov for kanal helt fram til strømkontakten, da det meste er ganske så kompakt hos meg.
    Eneste jeg vurderer er å legge en kanal på gulvet(!) slik at man får litt mer orden på de kablene som må gå midt på gulvet.
    Bor på en litt for liten hybel så, som har litt for få gode løsninger når det kommer til plass :P

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble ikke noe illustrasjonbilde av avstand mellom rack og strøm ettersom minnekortleseren i laptopen sa takk for seg. Det er ikke mer enn 20 cm mellom stikkene og første komponent.
    SB Touch

Intermediate Psychonaut sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Hva er vel bedre når været er slik enn en headamp shoot out?
    Sier meg enig i dette.. Og ragwo tuller ikkje når han sier at eg satt livet på spill..
    Var ikkje de enkleste forholdene denne dagen

Gøyt å lese inntrykkene dine også ragwo, og eg må si meg helt enig:???:
    Dette var virkelig overraskende, men som du nemner så virker det ikkje som om Sennheiser og JB er beste venner.. Kan bli kjekt å teste med noe ala det mujtaba nemner.. ,

Kom du deg på flyet foresten? Var vell sikkert kaos på Flesland...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Psychonaut

Kan bli kjekt å teste med noe ala det mujtaba nemner.. ,

jepp jepp..får endelig min DT990 snart

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Headamp-shootout???? Jeg vil være med!! :shock: :shock: :shock:

Nå har iJuice fikset min headamp med Tandbergrør allround, så neste gang kan jeg stille med Xiang Sheng 708B, samt Sony MDR-CD780. OG det vil være spennende og se om Sony'ene kan brukes til noe annet enn bare ørevarmere.
    Ørevarmere er forresten siste trend på kontinentet ifbm snøkaoset. Så alle kan trygt anskaffe seg store lukkede headset til byvandring i desember.

Good stuff!
    God jul til utstyrsfreaken i Bodø og alle andre i denne tråden.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom du deg på flyet foresten? Var vell sikkert kaos på Flesland...
    Det var overraskende lite kaos på Flesland. Innsjekkinga tok ett minutt og sikkerhetskontrollen likeså :shock: Jeg var forberedt på flyplassarmageddon og opptøyer, men det gikk smooooooth
    Overlevde du turen hjem også? Så det var fullt kaos og bom stopp i Hardangerveien.

Sitat Opprinnelig postet av pegpisk
    Headamp-shootout???? Jeg vil være med!! :shock: :shock: :shock:

Nå har iJuice fikset min headamp med Tandbergrør allround, så neste gang kan jeg stille med Xiang Sheng 708B, samt Sony MDR-CD780. OG det vil være spennende og se om Sony'ene kan brukes til noe annet enn bare ørevarmere.
    Ørevarmere er forresten siste trend på kontinentet ifbm snøkaoset. Så alle kan trygt anskaffe seg store lukkede headset til byvandring i desember.

Good stuff!
    God jul til utstyrsfreaken i Bodø og alle andre i denne tråden.
    Godt at iJuice har fikset ampen! En shootout må vi få til over nyttår. Rør vs rørhybrid vs transistor må bli en hit! Hvis du vil ha ørevarmere kan du få låne mitt gamle Philipssett. Det låt rett og slett tragisk i forhold til HD650. Jeg har mye større tro på Sonysettet ditt. Sony lager ikke skrot
    God jul til deg også! Husk solkrem. 8)
    SB Touch

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp jepp..får endelig min DT990 snart
    Bruker du Hydra en sjølv eller??

Då får du iallefall komme med litt inntrykk!!!

Overlevde du turen hjem også? Så det var fullt kaos og bom stopp i Hardangerveien.
    Utrolig nok gjorde eg det.. Når eg kom til grimesvingene kjørte bilen foran meg av veien, og like rundt svingen stod det det en strandet trailer + noe politi...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker du Hydra en sjølv eller??

Då får du iallefall komme med litt inntrykk!!!

:-D ligger dobbelkongen Hq-1, jonblund hydra og trafomatic head one her ja. Interessant å bytte mellom dem.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-D ligger dobbelkongen Hq-1, jonblund hydra og trafomatic head one her ja. Interessant å bytte mellom dem.

Trafomatic'en er jo skam lekker!!! Sasa har fått til en fint produkt der

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig nok gjorde eg det.. Når eg kom til grimesvingene kjørte bilen foran meg av veien, og like rundt svingen stod det det en strandet trailer + noe politi...
    Hehehe. Godt å høre at du kom deg hjem. Ikke alle bergensere kan å kjøre bil på snøføre. Liker krigsoverskriftene på BT.no der de hyler ut SNØKAOS og bilder av 10 cm snø på veiene
    SB Touch

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker krigsoverskriftene på BT.no der de hyler ut SNØKAOS og bilder av 10 cm snø på veiene
    Hehe, skal ikkje være lett vet du

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ragwo, et enkelt spørsmål: Er 10-tommerne på Mahler delt på 70Hz slik som på Strauss?

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Ragwo, et enkelt spørsmål: Er 10-tommerne på Mahler delt på 70Hz slik som på Strauss?
    Deling ved 70Hz ja; http://www.viennaacoustics.at/produc...res/Mahler.pdf

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Takk, det var ikke verre. Jeg har bare titter i tabeller/opplistinger, men her sto det jo i teksten.

Stjeler tråden litt også:-) Ble du greit kvitt Strauss og Oratorio? Virker slik siden det bare er Mahler som blir annonsert for tiden.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Takk, det var ikke verre. Jeg har bare titter i tabeller/opplistinger, men her sto det jo i teksten.

Stjeler tråden litt også:-) Ble du greit kvitt Strauss og Oratorio? Virker slik siden det bare er Mahler som blir annonsert for tiden.
    Så vidt jeg har fotstått det så spiller den øverste bassen fra ca. 20-70Hz, mens den nederste bassen ruller av lenger nede. På denne måte hjelper den med litt ekstra autoritet i de nederste tonene. Mahler spiller faktisk ned til 20Hz (-3dB?) i det rette rommet. Det er ganske bra! Fra 70Hz og oppover spiller mellomtonene. De gjør dette på samme måte som bassene, nemlig at den enderste bidrar med ekstra tyngde i de laveste frekvensene. Delingen er satt relativt lavt for å unngå deling i gjengivelse av stemmer. Stemmer er en av de lydene som hørselen vår er mest følsom for.

Jeg har hatt et par med Strauss og en Oratorio som er solgt ja. Det handler om å treffe den rett kjøperen. En som forstår hvor bra dette faktisk er... For dem som vuderer å kjøpe et sett med nye Beethoven Grand eller Beethoven Baby Grand vil et pent brukt sett med Strauss eller Mahler være et mye bedre valg (for samme eller mindre sum penger). Både Strauss og Mahler gjør det samme som mindre Vienne modeller, men de gjør dette mye bedre(!).

Side 19 av 55 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •