Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 55 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 1094
    Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Den låter riktig bra! Har ikke følt at ting har falt helt på plass etter at Pink Triangle drivverket tok kvelden. Men, tok ett skikkelig skritt i riktig retning. Iallefall sammenliknet med onkyo dvdn og gamle philips cdn jeg har brukt som drivverk siste 2 årene.

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Den låter riktig bra! Har ikke følt at ting har falt helt på plass etter at Pink Triangle drivverket tok kvelden. Men, tok ett skikkelig skritt i riktig retning. Iallefall sammenliknet med onkyo dvdn og gamle philips cdn jeg har brukt som drivverk siste 2 årene.
    Godt at det nærmer seg , men kjipt at du ikke er der du var ennå.
    Har kikket litt rundt og funnet ut at det har blitt solgt et par Pink Triangle cd-spillere på ebay.co.uk i det siste. Kan jo hende at godlyden dukker opp til en rimelig penge der. Hva het modellen du hadde?
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Godt at det nærmer seg , men kjipt at du ikke er der du var ennå.
    Har kikket litt rundt og funnet ut at det har blitt solgt et par Pink Triangle cd-spillere på ebay.co.uk i det siste. Kan jo hende at godlyden dukker opp til en rimelig penge der. Hva het modellen du hadde?
    Ah...
    Ikke lett å si, men Det var enten Cardinal eller Numeral?
    Mener det var Numeral som er ett rent Drivverk.
    Men tiltross for det så hadde den like stor strømfosyning som man finner i mange mellomklassespillere. Tyst og mørk som natten..

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var cd-spilleren solgt til en hyggelig herremann fra Bergen.
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arbeidslysten kom plutselig over meg i ettermiddag, så jeg fant ut at det var like greit å gjøre ferdig mine DIY-rack mk2. Denne gangen gikk jeg for to brunsorte Lackbord til den svimlende sum av 59 kr stykket. Planen for ettermiddagen var sandfylling av bein og påsetting av Soundcare spikes. Blåsesand ble kjøpt inn hos Biltema til 79 kr for 18 kg. Det holder hvertfall til 16 bein, så sand har jeg fortsatt mer en nok av.

Hovedingrediensene for dagens prosjekt:
    Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-ingredienser-jpg
    Den sprøyta virker kanskje litt malplassert, men den kom virkelig til sin rett og gjorde at jeg sparte masse tid.

Så til litt alternativ sprøytebruk:
    Jeg boret hull til innslagsmutteren og brukte i samme slengen hullet som sandfyllingshull. Sprøyta var perfekt som trakt og gjorde at jeg slapp masse sandsøl og frustrasjoner.
    Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-sandspr-yte-jpg
    Det er sikkert en del av dere som spør seg hvorfor jeg har liggende en gedigen sprøyte. Det er fordi den ikke bare er en genial trakt, men funker særdeles bra som silikonsprøyte. Har startet med hjemmekirurgi og er kommet til del 3 i brevkurset. Plastiske operasjoner er pensum og man tager hva man haver. Jeg trenger forresten prøvekaniner/øvingsobjekter så send meg en PM hvis noen er interessert... :lol:

Etter å ha fylt beinet til randen med sand brukte jeg godt med trelim i hullet samt på resten av beinet og slo innslagsmutteren på plass. Det er viktig å dekke hele undersida med et lag lim siden Ikea ikke alltid har gjort beinet hermetisk tett. Kjipt hvis beina ender opp som engangstimeglass.
    Her er resultatet.
    Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-ferdig-resultat-jpg

Og alle beina er klare. Det tok ca 10 min pr bein med sandfylling og påsetting av spikes. Ikke veldig tidkrevende og ikke atomfysikk. Passer meg utmerket
    Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-de-beina-jpg

Så til det ferdige produktet. Utseende er helt greit og de audiofile nevrosene blir roet litt ettersom beina er sandfylte og påsatt spikes. Uten spikes blir totalkostnaden for rackene, om de kan kalles det, under 200 kr. Da har jeg i tillegg nok blåsesand igjen til å strø inngangspartiet i flere uker for å gjøre bot for litt høyt volum en gang i blant. 8)
    Som dere ser er det lufting nok til ampen.
    Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-yre-jpg

Stabling i høyden er undervurdert
    Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-venstre-jpg

Til sist kommer et lite oversiktbilde av det hele. Som dere ser bruker jeg en Haydn som center mens Oratorioen er til lakkering. Det funker overraskende bra.
    Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-frontrekke-jpg
    SB Touch

Intermediate Psychonaut sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekkert ragwo Du får det til.... hehe..
    Får du plass til centeren oppå subben no egentlig, eller blir den for brei??

Kva arbeidsoppgave har du tildelt Aw 100 då?? Denne var jo ikkje i bruk under mitt besøk....

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk
    AW 100 skal brukes til surround back når jeg får somlet meg til å koble de opp. Må kjøpe et par veggstativer til, samt en kilometer hvit høyttalerkabel. Jeg håper virkelig jeg får plass til centeren, hvis det ikke går må jeg tenke litt nytt.
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine gamle Lackbord/rack gis bort om noen gidder å hente de. Funker fint som rack.
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...?product=56394
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var endelig surroundhøyttalerne på veggen. 8)
    Lydbildet ble større og selvfølgelig høyere enn før, men jeg lurer på om det er litt for høyt. Diskantene er 190 cm over gulvet med en svak tilt nedover. Jeg skulle gjerne tiltet høyttalerne enda mer, men det setter dessverre stativene en effektiv stopper for. Finnes det noen fasit på hvor høyt surroundhøyttalerne skal henge?

Kabling til surround back er kjøpt inn og trukket, så nå er det bare å finne et par veggstativer som funker. Jeg kan kjøpe et par til av de jeg har nå, men jeg vil gjerne ha noen med mer tilt ettersom surround back må henges enda høyere. Noen som har forslag til gode og rimelige veggstativer?

Her er et par bilder av nyplasseringa av høyttalerne.
    Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-venstre-surround-jpg
    Hvit kabelstrømpe står også på handlelista. De sorte slangene er ikke spesielt pene. Høyttalerne ble ganske dominerende på de hvite veggene. Nesten så jeg ønsker meg Waltz Grand, men det blir nok litt for dyrt dessverre.

Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-yre-surround-jpg
    Høyttaleren er strategisk plassert rett over ovnen
    Den gamle Jøtulen er ikke brukende til annet enn søkke siden den lekker som en sil og tilbakeslaget i pipa er enormt. Jeg har prøvd å fyre et par ganger, men har vært nødt til å evakuert etter kort tid. Hverken trivelig eller økonomisk å fyre med alle vinduene på vidt gap. Konklusjonen er vel at høyttaleren henger trygt inntil en ny peis kommer i hus, og det blir nok lenge til
    SB Touch

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vell gjerne 60cm over ørehøyde som er "fasit".
    Bruker faktisk å stå i "manualen" til høyttalerne (Men om du er ekte nordmann er den allerede kastet...)

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    Bruker faktisk å stå i "manualen" til høyttalerne (Men om du er ekte nordmann er den allerede kastet...)
    Det kommer an på hvilken skole man tilhører. Jeg ville sagt ørehøyde som det ideelle, eller eventuelt samme høyde som frontene (sett i forhold til diskanten). Send meg en PM så skal jeg peke deg videre til en bra artikkel angående 7.1 med henhold til DTS MA.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    60 cm over ørehøyde altså? Målt fra bunnen av kassa eller toppen? Eller fra diskanten? Uansett så henger høyttalerne milevis over det nå. Jeg har dessverre ikke mulighet til å senke de mer enn ca 15 cm grunnet pipa som er i veien på ene sida.
    I manualen står det ingenting om plassering hvis de skal brukes som bakhøyttalere. Det er faktisk samme manualen til hele Concert Grand-serien bortsett fra Waltz som har en egen, av åpenbare grunner.
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Det kommer an på hvilken skole man tilhører. Jeg ville sagt ørehøyde som det ideelle, eller eventuelt samme høyde som frontene (sett i forhold til diskanten). Send meg en PM så skal jeg peke deg videre til en bra artikkel angående 7.1 med henhold til DTS MA.
    Takk skal du ha! PM er sendt.
    Høyttalerne sto i ørehøyde på stativ før så det kan jo hende at dette var en liten miss.
    SB Touch

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Takk skal du ha! PM er sendt.
    Høyttalerne sto i ørehøyde på stativ før så det kan jo hende at dette var en liten miss.
    Aldri en miss å få ting vekk fra gulvet da. Det gjør noe med romfølelsen.

Edit; Som sagt, det kommer an på hvilken skole man tilhører. Kanskje denne høyden ER rett for deg...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Aldri en miss å få ting vekk fra gulvet da. Det gjør noe med romfølelsen

Edit; Som sagt, det kommer an på hvilken skole man tilhører. Kanskje denne høyden ER rett for deg...
    Kanskje det? Har laget noen forferdelige hull i veggen, så det hadde vært veldig greit å slippe og flytte på de, men de henger nok litt høyt. Surround back må uansett ganske høyt opp på veggen hvis jeg skal ha mulighet til å ha 7.1. Det er nok bedre med feilplassering av 2 høyttalere enn 4. I morgen får jeg finlese artikkelen du sendte, det begynner å bli lovlig sent nå. Veldig interessant lesning
    SB Touch

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg antar at du nå har klart å modde festene slik at du benytter deg av bolt-festet under høytaleren? Men jeg er egentlig for høyde. Mulig det ikke er optimalt lydmessig, men det er jo også noen praktiske hensyn å ta. For hva skjer hvis du senker dem til ørehøyde, da er det plutselig mulig å kollidere i dem når man vaser/reker rundt i stuen din. Dessuten er det kjipt å sitte i sofakrokan dersom høytaleren senkes.
    F.eks. har EvenSteven en bakhøytaler rett ved sofakroken sin (som er min plass), ved surround på fotballkamper får man trommen til de gule kanarifansen rett i øret. Mildt sagt plagsomt.

Jeg har nå ferie til 12. januar og er klar for film :-)

Vet ikke om du la merke til at Saw-boksen (1-5) BD ble lagt ut på torget for litt siden
    Ingenting er som litt julestemning i HD.

Men over til noe annet: Jeg tenkte at vi kunne ha en slags realismetest av anlegget ditt. Altså teste hvor hvor realistisk lydbildet du har.
    Det løser vi ved at jeg synger 'En stjerne skinner i natt', deretter hører vi på CDversjonen til Oslo Gospel Choir. OG siden vi må dobbeltest, må du synge etterpå slik at jeg får lyttet også!
    Frekt!
    Edit: det beste vil selvsagt være å ha en blindtest!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt patentbånd kledd i sort krympeplast og noen M8 maskinskruer ble festeanordningen til med originalfestene. Fungerer fint.
    Jeg er hjertens enig i at kanarifugltrommer rett i øret ikke er noe å hige etter, så høyde er en fordel der. Jeg tror rett og slett jeg ikke har nerver til alle Saw-filmene i hd. Kommer til å ha mareritt om sprøytebasseng i ukesvis.

Jeg er så utrolig klar for en dobbel blindtest med "En stjerne skinner i natt". En bedre realsimestest tror jeg neppe er gjennomført her på berget før

Ferie til januar sider du? Endelig sommerferie?
    Jeg er også uberklar for film
    SB Touch

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har mine over ørehøyde, men diskanten er vinklet ned mot ørehøyde. Funker fint det Btw: blir ikke Onkyoen din fryktelig varm av å ha det effekttrinnet oppå seg?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Jeg har mine over ørehøyde, men diskanten er vinklet ned mot ørehøyde. Funker fint det Btw: blir ikke Onkyoen din fryktelig varm av å ha det effekttrinnet oppå seg?
    Jeg har vinklet høyttalerne så langt ned mot sweetspot som mulig, så jeg satser på at det holder. Angående varme har jeg ikke merket noe spesielt. HD-PVRen ligger mellom preen og ampen så det er greit med lufting bak siden pvr'en er så grunn. Krellen derimot, den kan det steikes egg på
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En billedfortelling i adventstida:
    Til min store overraskelse lå det en pakke og ventet på meg da jeg kom hjem fra jobb. Hva inneholder den mon tro?
    Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-indeed-pakke-jpg

Etter litt frenetisk bruk av tapetkniv åpenbarte innholdet seg, nesten:
    Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-indeed-innhold-jpg

30 sekunder senere har min svært etterlengtede rørhybridhodetelefonforsterker(RHHTF) kommet til syne. Med på kjøpet kom det en strømforsyning, et, i følge head-fi.org, ganske dårlig kinesisk rør og en overgang fra liten til stor stereojack som kjentes mistenkelig lett ut.
    Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-indeed-utpakket-jpg

Siden dette både er min første hodetelefonforsterker (HTF) og min første rørdings sto steminga i taket og jeg kunne knapt vente med å fyre den opp.
    RHHTFen er som dere ser, liten, skikkelig liten, men det er jo ikke størrelsen som gjelder osv... Tja..
    Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-indeed-st-rrelse-jpg

Her ser dere RHHTFen i all sin prakt. Herlig tacky horelys, og ikke bare i blått men som en ekstrabonus i rødt også. Rett og slett sjelsettende vakkert!
    Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-inded-horelys-jpg

Når steminga var satt måtte det knipses flere bilder av den vakre RHHTF med horelys (RHHTF m/HL) Nyt synet!
    Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-indeed-stemning-jpg

Poesi i emning!
    Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-indeed-jpg

Som dere ser er RHHTF m/HL'en en perfekt sonisk match til HD650ene.
    Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-indeed-hd650-jpg

Og hvordan låter det hele? Tja, uinnspilt og noe hardt, men jeg er strålende fornøyd Den har hverken gått i lufta eller selvantent ennå så dette er over alle forventninger! Nå får den spilles inn ved siden av brannslukkingsapparatet så kommer jeg med lytteinntrykk senere.

Og snipp, snapp snute, så var billedfortellingen ute.
    SB Touch

Side 17 av 55 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •