Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 55 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 1094
    Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takk! Det stemmer, de DEKOas solgte på sentralen. Hvite og pene Utseendemessig en stor oppgradering fra mine gamle, skittengrå hageslanger. Det lydmessige kan jeg ikke si noe om ennå men de slipper gjennom strøm så det er jo positivt
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag blir det høytidsstund i stua. Centeren er ferdig lakkert, Haydnene venter på postkontoret og en liten signalkabellytterunde er i emning. Fortsettelse og bilder følger.
    SB Touch

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rent og tøft oppsett du har ragwo! 8)
    Ryddig oppsett som jeg faktisk kunne tenke meg å prøve ut selv! Altså med sub i senetr og senter'n og dele opp komponentene på hver sin side.. Grei løsning med tanke på kabler bak? Og hvordan har senter det oppå sub'n igrunn? :-D

Intermediate Psychonaut sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Isbiten
    Og hvordan har senter det oppå sub'n igrunn? :-D

Tror den har det flott, for vist eg husker riktig så er ikkje subben i bruk...

tar eg feil no ragwo??

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Isbiten
    Rent og tøft oppsett du har ragwo! 8)
    Ryddig oppsett som jeg faktisk kunne tenke meg å prøve ut selv! Altså med sub i senetr og senter'n og dele opp komponentene på hver sin side.. Grei løsning med tanke på kabler bak? Og hvordan har senter det oppå sub'n igrunn? :-D
    Takk
    Sub i senter gjør integreringen lettere, spesielt i stereo, synes jeg. Når det gjelder kabelsalaten er suben perfekt til å skjule slikt. Jeg har nå stereodelen av anlegget på ene sida og surrounddelen på den andre for å unngå lange signalkabler mellom komponentene. Center oppå suben har til nå ikke ført til noen problemer. Avkoblingen er fire vaskemaskinbein med sort elektrikertape på. Funker som snus. Ikke high tech nok til å dempe hifinevrosene så det blir nok noen ordentlige dempeputer med tider og stunder for å roe nervene @Psychonaut, du har rett i at den ikke var i bruk en god stund. Ampen var død og jeg hadde ikke oppdaget hvor moro det er med bølgebevegelser i veggene.
    Suben var i utgangspunktet bare i bruk på film, men etter jeg fant ut hva den kan gjøre i de aller nederste oktavene deler den nå på 26hz. Spor nr 3 på på Leahkastin av Mari Boine blir aldri det samme igjen. Masse respons ned til under 15 hz. 8) Det har selvfølgelig resultert i at jeg er usikker på om jeg vil selge den.
    Her er vannfall av litt av låta. Det er mye som skjer langt nede i dypet.
    Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-vannfall-jpg

Kabelsalaten nådde nye høyder under kabeltestingen og lytteseansen i dag. Avalonene ble dratt fram fra kroken sin og målet for kvelden var godlyd.
    Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-kabelrot-jpg

I salaten finnes det følgende:
    Renaissance Audios væskefylte sølvkabler i standardutgave.
    Nuforce XLR
    Synergistic Research Kaleidoscope Phase 1
    Monster M1000
    MIT Oracle
    Soundstring XLR

Konklusjonen er at det er mer moro å rote enn å rydde :-D
    Lydmessig var forskjellene marginale, men jeg tror Renaissance Audios kabler var den beste matchen til Avalonene.

For å få noen vettuge målinger og mulighet for eq var både Tacten og et veldig snedig interface til mac koblet opp. I mangel på overgang fra rs232 til usb ble en antikvarisk laptop med rs232 brukt. Minnene om gode, gamle dager kom da Windows 95 startet opp med et lass feilmeldinger. Herlig
    Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-st-sj-jpg

Til sist kommer et lite oversiktsbilde av det hele. Ikke spesielt ryddig, men det funket. Legg merke til min eminente samling av afrikanske dyr som står på suben i vente på centeren.:lol:
    Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-avalon-jpg
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så en liten utstyrsoppdatering:
    Endelig kunne jeg hente min kjære x707es fra verkstedet, ferdig reparert. Nå ryker XA50en ut på torget. Hvis noen vil ha et knall drivverk/cd-spiller er det bare å hyle ut.
    Centeren hadde en del urenheter i lakken, så det ble ingen henting av den i dag. Lakken må herde til over helgen, så blir den pusset ned og lakkert på nytt.
    VA Haydn Grand kom i posten i dag. Heldigvis hadde det gått veldig greit med transporten. Det eneste jeg har å utsette på høyttalerne er de 14(!) møbelknottene og kilovis med blue tack og noe dobbeltsidig tape som er klistret under kabinettene. Hva fjerner limrester uten å skade lakken?
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, da var det avgjort.
    Krellen blir stående og jeg er veldig fornøyd med det!
    Et Lack-bord fra Ikea fungerer som rack. Jeg kappet det til rett dybde så ampen akkurat går under, så nå har jeg plutselig gulvplass igjen. Beina er hverken påsatt spikes eller sandfylte men det kommer etterhvert. Ampen trenger mye luft så avstanden til bordet er et minimum. Min kjære cd-spiller er endelig frisk og Beatlesboksen kom i posten i dag så nå er det virkelig høytidsstund i stua! En perfekt start på helga! :-D
    Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-yre-jpg

En ting jeg ikke var klar over er at Krellen kommer med fjernkontroll. En solid aluminiumsklump som styrer på/av samt biasdiodene i front på ampen. Ikke store saken sammenlignet med AA-batteriet, men den veier mye mer enn Harmonyen min. Tung hifi
    Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-krell-fjernkontroll-jpg

Jeg har også lagt ut XA50ESen på torget. Her er annonsen.
    SB Touch

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulere så mye Ragwo... Her tror eg du har truffet bra med tanke forsterker, det låt iallefall knall når eg var der sist;=)

Pass på så du ikkje brenner deg då;=);=)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Psychonaut
    Gratulere så mye Ragwo... Her tror eg du har truffet bra med tanke forsterker, det låt iallefall knall når eg var der sist;=)

Pass på så du ikkje brenner deg då;=);=)
    Takker
    Er veldig fornøyd. Det låter knall med SR-kabler hele veien, så takk for handelen!
    Du får komme innom en dag det passer og høre resultatet.
    PS: Jeg håndterer ampen kun med grillvotter fra nå av
    SB Touch

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Takker
    Er veldig fornøyd. Det låter knall med SR-kabler hele veien, så takk for handelen!
    Du får komme innom en dag det passer og høre resultatet.
    PS: Jeg håndterer ampen kun med grillvotter fra nå av
    Eg tar meg gjerne en tur en dag!!!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg tar meg gjerne en tur en dag!!!
    Topp! Søndager til onsdager passer best for meg, bare send en PM når du har tid.
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Soundstringkablene solgt og Monster M1000i XLR på 2 meter kjøpt, så nå er det M1000 på 90% av surrounddelen. Låter fint gjør det sannsynligvis også
    SB Touch

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God kveld, og takk for igår;=) Nett som det gjorde forgje gang eg var oppe hos deg, så lått det bra i går også... Var gøyt med mari boine og sub.. hehe....

Plata med Louis Armstrong eg tenkte på var; Plays W.C. Handy

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hyggelig besøk i går samt skyss fram og tilbake til minimessa :-D
    Louis Armstrong-plata er alt bestilt, så takk for tipset. Mari Boine med sub ble litt for mye for naboen, så i går kveld fikk jeg min første klage. Skulle egentlig bare mangle etter over ett og et halvt år med til tider høy lyd/mye bass i et utrolig dårlig lydisolert bygg. Hun sa at gulvet ristet i hele leiligheta, at det hadde gjort det mange ganger før, og at hun egentlig skulle sagt ifra for lenge siden. Jeg måtte bare spille overrasket og beklage. Nå vet hun at jeg vet, så nå har jeg ikke fullt så frie tøyler lengre :evil:
    Får håpe hun har et skikkelig bråkete nachspiel igjen så jeg får mer slack. :twisted:
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Glade jul!

Jeg kan med stolthet si at jeg har overlevd den første, og forhåpentligvis siste, julekonserten i år. Ikke det at jeg ikke like julemusikk, men det kan bli litt mye av det gode. Så, over til saken; Odd Nordstoga og Sissel Kyrkjebø inviterte til julehygge i Grieghallen. Noe tidlig synes jeg, det blir som å kjøpe julemarsipan oktober, helt feil, men det kan smake godt likevel. I kveld smakte det bare kleint og kunstig med en ettersmak av et gjennomkommersialisert produkt.
    Hr Nordstogas egne julelåter fungerte fint, og steelgitar og banjo på Glade Jul var en morsom avveksling, men det hele var akkurat litt for strømlinjeformet og upersonlig. Det er kanskje noe vanskelig å lage en intim og koselig stemning i en så stor sal, men de kunne gjerne prøvd litt hardere. Dette gjaldt spesielt Sissel Kyrkjebøs noe tafatte forsøk på å få forsamlingen i julestemning med småprat.
    Bandet de hadde med seg var ikke akkurat lite, så det kan på en måte forsvare billettprisen på nesten 500 kr. Fele/gitar, tangenter, gitar/steel, bass og trommer. Ja, og så holdt jeg på å glemme den siste delen av "backingbandet", Trondheimssolistene. 20 musikere pluss de to i front, det koster å være kar.
    Det hele så pent ut med velregisserte lysskift, og lyden var helt grei, til tider god, selv om det var i overkant friskt i toppen. Kyrkjebøs vokal var dessverre tynn og spinkel gjennom hele konserten og det lå en irriterende singling på sibilantene, på mellom 8-10k, som ved et par anledninger gikk over til feedback når hun snakket. Nordstogas stemme låt derimot mer naturlig og var ikke belemret med singling. Vokalene hadde en tendens til å forsvinne når musikerne dro til, men ellers var balansen fin. Det jeg synes låt best var kontrabassen til Trondheimssolistene. Den var fyldig, ren og herlig dyp uten unoter som ulinearitet. Musikerne var som forventet helproffe og Trondheimssolistene fikk heldigvis spille ett nummer helt alene så de fikk vist at de kan mer enn å kompe julesanger.

For å komme til en konklusjon etter noen mer eller mindre surmagede linjer, må det være at neste gang Trondheimssolistene kommer til byen tar jeg gjerne turen, men jeg kan styre meg for komboen med Kyrkjebø og Nordstoga. Alle i sin normale setting hadde vært interessant å få med seg, men det som ble levert i kveld var rett og sett litt for kommers og uekte og var dessverre langt unna julens glade budskap. IMHO

Til slutt et bilde av nissen, kabelnissen
    SB Touch

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får jo takke for et beskrivende og velformulert referat! Og ikke minst; et nusselig bilde av kabelnissen!
    Og kanskje en liten "lyd-advarsel" også?
    Får jo håpe at de klarer å forbedre seg lydmessig etterhvert.
    Sjøl har jeg ikke for vane å renne dørene ned i konsertsaler som formidler julemusikk, så jeg får vel ta til takke med noe "hermetikk" i stedet. Om dét blir aktuelt da?
    Det går jo fort mot jul og julestemning, så det kan jo hende at det blir et nytt bidrag i min lille samling med julesanger.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Mari Boine med sub ble litt for mye for naboen, så i går kveld fikk jeg min første klage. Skulle egentlig bare mangle etter over ett og et halvt år med til tider høy lyd/mye bass i et utrolig dårlig lydisolert bygg.

Hun sa at gulvet ristet i hele leiligheta, at det hadde gjort det mange ganger før, og at hun egentlig skulle sagt ifra for lenge siden. Jeg måtte bare spille overrasket og beklage. Nå vet hun at jeg vet, så nå har jeg ikke fullt så frie tøyler lengre
    På en måte så må eg si at eg forstår naboen din godt... Bygget du bor i er ikkje mye lydisolert virka det som... Dette merka eg godt når vi hørte de i etasjen over oss snakke ( vell og merke når vi ikkje spilte musikk sjølvsakt ).....

Men bassen i mari boine plata var jo noe får seg sjølv også!! Hehe, første gang eg har følt ett sånt trykk.. Kjente bare en bølge som gjekk rett i gjennom kroppen... Bakveggen din stod ikkje akkurat stille den heller:twisted: :twisted:

Må forøvrig si at det var gøyt å høre at musikk også kan låte bra i 5.1 ....
    Første gang eg opplever noe slikt!!!

Takk for beskrivinga av konsert opplevingen din også.. Gøy lesing....

Har ikkje tenk meg på konsert med desse to her, ikkje for det de er "dårlige" artister eller noe... Men rett og slett pga av at eg generelt har lagt opp ett på julesanger...... Vet ikkje kvifor, men men.....

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så at du skulle til å selge XA50, og tenkte: "hva skal han da få seg?". Men, så nå at du hadde fått 707 igjen i hus. Og har hørt om dens kultstatus blandt audiofile.. Hva er den største forskjellen? Har selv en Pioneer PD-O6 i hus. Prøvd den?

Bra anlegg btw!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke alle er enig med meg i at det var en dårlig konsert i går..
    Odd + Sissel = suksess

Et tydelig bevis på at smaken er som baken.

Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Får jo takke for et beskrivende og velformulert referat! Og ikke minst; et nusselig bilde av kabelnissen!
    Og kanskje en liten "lyd-advarsel" også?
    Får jo håpe at de klarer å forbedre seg lydmessig etterhvert.
    Sjøl har jeg ikke for vane å renne dørene ned i konsertsaler som formidler julemusikk, så jeg får vel ta til takke med noe "hermetikk" i stedet. Om dét blir aktuelt da?
    Det går jo fort mot jul og julestemning, så det kan jo hende at det blir et nytt bidrag i min lille samling med julesanger.
    Kabelnissen bringer jula til de audiofile hjem
    Lyden på konserten var egentlig ikke dårlig, men jeg hadde forventet bedre. Et eksempel er at el-pianoet låt veldig digitalt, spesielt i samspill med strykerne. Lydmannen hadde ingen lett jobb med å balansere 22 musikere samtidig så det kan nok forklare en del. Det skal også sies at jeg er særdeles kritisk til lyden når jeg går på konsert, siden jeg er noe miljøskada. Kyrkjebø og Nordstoga som hermetikk har jo blitt en formidabel salgssuksess, så noe rett må de ha gjort. Selv foretrekker jeg Bugge Wesseltofts "It's snowing on my piano"
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På en måte så må eg si at eg forstår naboen din godt... Bygget du bor i er ikkje mye lydisolert virka det som... Dette merka eg godt når vi hørte de i etasjen over oss snakke ( vell og merke når vi ikkje spilte musikk sjølvsakt ).....

Men bassen i mari boine plata var jo noe får seg sjølv også!! Hehe, første gang eg har følt ett sånt trykk.. Kjente bare en bølge som gjekk rett i gjennom kroppen... Bakveggen din stod ikkje akkurat stille den heller:twisted: :twisted:

Må forøvrig si at det var gøyt å høre at musikk også kan låte bra i 5.1 ....
    Første gang eg opplever noe slikt!!!

Takk for beskrivinga av konsert opplevingen din også.. Gøy lesing....

Har ikkje tenk meg på konsert med desse to her, ikkje for det de er "dårlige" artister eller noe... Men rett og slett pga av at eg generelt har lagt opp ett på julesanger...... Vet ikkje kvifor, men men.....
    Du har veldig rett i at bygget ikke inviterer til dypbassorgier, så en klage var vel på overtid egentlig. Men med engang jeg ser at det er mørkt i leiligheta over blir det Mari Boine for alle pengene
    Når det gjelder julekonserten må jeg si til mitt eget forsvar at jeg fikk billetten, jeg hadde ikke betalt for å se konserten.
    Beatles - Love er en knallskive som også låter herlig i stereo, men surroundversjonen er definitivt den beste. Fikk selv en veldig aha-opplevelse første gang jeg hørte den.

Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Så at du skulle til å selge XA50, og tenkte: "hva skal han da få seg?". Men, så nå at du hadde fått 707 igjen i hus. Og har hørt om dens kultstatus blandt audiofile.. Hva er den største forskjellen? Har selv en Pioneer PD-O6 i hus. Prøvd den?

Bra anlegg btw!
    Takk
    Det var skikkelig stas å få x707en i hus igjen selv om jeg ikke hører forskjell sammenlignet med xa50en. Jeg har brukt begge som drivverk, så d/a-konverteringen tar preampen seg av. Mekanisk er det to forskjellige drivverk, samt at x707en er kobberskjermet og har balanserte utganger, noe ikke xa50en har. Innmatsmessig er blant annet dacen forbedret i forhold til x7-serien, mens strømforsyninga er litt mindre. Mye interessant lesning om Sonys eldre produkter finnes på TVK °1: Sony
    Pioneeren har jeg aldri testet ut nei, hvordan låter den?
    SB Touch

Side 16 av 55 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •