Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 55 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 1094
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    En ting jeg kan garantere at det ikke blir er dette
    He he. Dette er da ingenting å kimse av........
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så rett du har. Jeg skal ikke undervurdere rosa plastikk :lol:
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ser det ut til at forsterkeren er solgt til en trivelig herremann i Tønsberg. Nå blir utfordringa å få emballert den så den overlever frakta. Mye papp, isopor og tape er trikset tror jeg. Så må jeg bare finne meg en ny amp
    Hører forøvrig på Beatles - Love i 5.1. Det låter sinnssykt bra og jeg kan virkelig anbefale plata til alle. Bare £18 hos play.com, rett og slett et kupp!
    SB Touch

Intermediate Psychonaut sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Så må jeg bare finne meg en ny amp

Lykke til

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Psychonaut
    Lykke til
    Takk! Har veldig lyst til at Krellbeistet i stua skal bli stående 8)
    Vi får se hva som skjer.
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten oppdatering på en søndags ettermiddag er på sin plass.
    Centeren står fortsatt ulakkert hos naboen grunnet at lakkereren har fått grisesyken og har nok med å feberere(burde virkelig vært et ord) og hoste opp en lunge. Håper han blir frisk fort så jeg slipper å bruke fantomcenter. Blir liksom ikke helt det samme som "the real thing".
    Jeg fikk en telefon her en kveld fra en insider på verkstedet der min kjære x707es står for lasertransplantasjon, om at laseren var byttet og at spilleren sto til testing. Satser på at den er klar for henting i morgen eller tirsdag. Gleder meg som en unge! Selv om jeg fortsatt synes at cd-puck er sexy bytter jeg lett XA50ES'en mot en fullt fungerende x707. Hvis noen er interessert i en pent brukt Sony XA50ES så får dere hyle ut. En slaktet x303es selges også. Legger de ut på torget så snart x707en er i hus.
    Det har ikke vært den største interessen for suben, så jeg har satt ned prisen litt til. Hvis jeg ikke får solgt den til en vettug pris beholder jeg den som nattbord. Det må jo gå an å koble den til radiovekkeklokka så jeg kan våkne til deilig dypbass hver morgen :lol:
    Litt impulshandling har det også blitt. Jeg fant et par Sennheiser HD650 til en fin pris på hifisentralen, så nå er jeg den stolte eier av et par ordentlige hørlurar. Mine Sennheiser HD25II låter som en bøtte i forhold, men alt til sitt bruk. På lydjobber er HD25ene topp. De demper støy utenfra godt, spiller latterlig høyt, tåler mye trøkk og alle delene kan byttes ved behov. HD650ene har jeg kun fått testet på hodetelefonutgangen på cdspilleren, og selv der imponerer de. Det låter oppløst, dynamisk og deilig. Når jeg sa A angående head-fi måtte jeg også si B. Et par gode hodetelefoner må jo så klart matches med en skikkelig kinamikkforsterker. Til den nette sum av $50+ frakt får du denne på ebukta.

En herlig liten rørpre med et skikkelig tacky blått diodelys under røret. Selvfølgelig er det en åpen og barnefingervennlig konstruksjon i ren klasse A som blir gloheit ved bruk. Godt jeg ikke har unger. I følge head-fi.org skal den låte helt greit og være et godt kjøp til prisen. Her er tråden hvis noen vil lese og her er en link med mer info om ampen. Legg merke til de herlige skrivefeilene og det fantastiske slogan'et . Røret som følger med skal visst ikke være det beste så jeg kan med stolthet si at jeg har gått til innkjøp av mine første rør. Det ble en liten neve Sylvania JAN 6DJ8 NOS rør. Jeg trenger kun ett, så hvis noen trenger de resterende fire så send meg en PM. Det er fortsatt et par uker til rørerne og preen ankommer så jeg får smøre meg med tålmodighet.
    En annen mulig oppgradering som jeg er spent på er et par Synergistic Research Alpha Quad høyttalerkabler med aktiv skjerming som er på vei. Også et impulskjøp som jeg håper er verdt pengene. Planen er å kjøre SR hele veien. Jeg likte åpenheten og detaljene som signalkablene serverte så jeg har tro på at dette skal bli bra. Tro kan som kjent flytte fjell, så litt godlyd må den vel også greie å fikse
    Mark Levinsonen er nå slept ut døra og jeg er offisielt forsterkerlaus. Forslag til ny effekt mottas med takk. Det eneste kriteriet er at den må kunne brukes som sveiseapparat hvis det kniper.
    Jeg holder fortsatt en stor rød knapp på Krellen.
    SB Touch

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset!
    SB Touch

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan sveise med den saken om du vil, så den oppfyller kravene dine. Dersom det blir for lite krefter er det bare å koble den om til monokonfigurasjon og kjøpe en til. Lyden er heller ikke ille, skal man tro tilbakemeldingene. Som Pliniuseier er jeg selvfølgelig 100% inhabil...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehe :-D
    Den ser virkelig interessant ut! Skal lese meg litt opp på lekkerbisken.
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her går det raskt i svingene gitt. Enda en oppgradering er i boks og 7.1 er nå ikke til å unngå
    I løpet av uka kommer det et par av denne sorten i posten:

Neste på blokka er å finne veggstativer til alle 4 bakhøyttalerne, et billig effekttrinn til surround back samt jobbe overtid for å få råd til gildet. Jeg gleder meg til alt annet enn overtidsjobbinga
    SB Touch

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastisk flotte høyttalere. Men hvorfor valgte du å gå for Haydn fremfor Waltz til surround? Er svaret så enkelt at du hadde Haydn fra før?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Fantastisk flotte høyttalere. Men hvorfor valgte du å gå for Haydn fremfor Waltz til surround? Er svaret så enkelt at du hadde Haydn fra før?
    Jeg ønsker vel egentlig Waltz bak siden de ikke er så store, men de finner jeg aldri brukt så derfor ble det Haydn. Jeg kjøper generelt sett ikke nytt utstyr siden man får så mye mer for pengene på brukten. Haydnene fikk jeg til en hyggelig pris og derfor ikke greide å si nei. Det ordnet seg med amp i løpet av i går ettermiddag også. Nå har jeg en EC AW100 med herlig larvikittfront til å drive surround back. Tror det blir knall Det er greit å ha en ekstra amp siden jeg nå bare låner Krellen, så jeg fortsatt kan ha 5.1 hvis den forsvinner. Nå mangler jeg bare veggstativer og kabler til bakhøyttalerne så er jeg i boks.
    SB Touch

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se her ja Her skjer det jo en god del her ragwo;=)

Må si at den lille rør ampen såg lekker ut!! Blir spennende å høre dine erfaringer med den!

Ellers, gratulerer med en Aw 100 og nye høytalere!!! ;=)

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morsomt med en liten rørsak til hodetelefonene. Min rørsak fra ebukta er i øyeblikket til rep hos iJuice. Han mumlet noe om røret i strømforsyningen. Anywaaayyy, hvis han mot formodning ikke skulle klare å fikse den, tror jeg at jeg hiver meg på den du har funnet. Ingenting er som litt horehus-look i heimen.

Så kjære Raggis, da gamlingen kjøpte sine Haydn, var også det paret brukt som bakthøytalere i et oppsett. Jeg overtalte ham derfor til å ta med veggfestene som var brukt på dem. Og akkurat DET gjorde han. Gamle far bruker dem selvsagt ikke, da hans Haydn står på stativer. Så jeg foreslår at vi tar en titt på dem, så kan du sikkert overta dem for prisen av to billige CDer, eller en stor sjokolade. Det er riktignok bare ett par, men det er ett par mer enn du har i dag. 8-)

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pegpisk
    Ingenting er som litt horehus-look i heimen.

hehe!!!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pegpisk
    Morsomt med en liten rørsak til hodetelefonene. Min rørsak fra ebukta er i øyeblikket til rep hos iJuice. Han mumlet noe om røret i strømforsyningen. Anywaaayyy, hvis han mot formodning ikke skulle klare å fikse den, tror jeg at jeg hiver meg på den du har funnet. Ingenting er som litt horehus-look i heimen.

Så kjære Raggis, da gamlingen kjøpte sine Haydn, var også det paret brukt som bakthøytalere i et oppsett. Jeg overtalte ham derfor til å ta med veggfestene som var brukt på dem. Og akkurat DET gjorde han. Gamle far bruker dem selvsagt ikke, da hans Haydn står på stativer. Så jeg foreslår at vi tar en titt på dem, så kan du sikkert overta dem for prisen av to billige CDer, eller en stor sjokolade. Det er riktignok bare ett par, men det er ett par mer enn du har i dag. 8-)
    Hvor stor skal sjokoladen være?
    Har kjempetro på min tacky neonblå rørhybridbrannfelle! Låter den danseband er den garantert en helt kurant selvantenningsmekanisme. Bergen trenger brann :twisted:
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Psychonaut
    Se her ja Her skjer det jo en god del her ragwo;=)

Må si at den lille rør ampen såg lekker ut!! Blir spennende å høre dine erfaringer med den!

Ellers, gratulerer med en Aw 100 og nye høytalere!!! ;=)
    Takker og bukker
    Rørampen er er rundt regna like spennende som en synkemine fra 2. verdenskrig. Det kommer til å gjøre vondt, men det glimter vakkert i gult og blått før det smeller
    Du får komme en tur innom og høre om det er en oppgradering eller en degradering.
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil bare skryte litt av servicen jeg fikk av Krelldistributøren i Skandinavia, Audionord. Søndag ettermiddag sendte jeg en mail der spurte om KSA300en er balansert på utgangstrinnet. Klokken 2230 samme kveld fikk jeg svar! :shock: I min verden er det ikke hverdagskost å få svar i løpet av noen timer, og definitivt ikke på en søndag. Yter de slik service over hele linja er det enestående! Stor takk til Bjørn i Audionord.

Så over til svaret jeg fikk, Krellen er ikke balansert på utgangstrinnet så jeg kan trygt koble til RELen via høynivåkabelen. Nå lar jeg den spille fra 25 hz og ned. Kan ikke påstå at den gjør mye ut av seg på 98% av musikken jeg spiller, men den er kjekk å ha til de siste 2% Høyttalerkablene kom i posten i dag. Jeg har ikke fått finlyttet noe særlig, men det er ingen degradering i forhold til mine gamle kabler så jeg må si meg fornøyd med det. Litt mer utfyllende lytteinntrykk kommer etterhvert. Det nye Haydnparet er på vei i posten, så jeg regner med at til helga blir det 7.1 i heimen. Det blir spennende å høre hvilken forskjell det utgjør. To be continued...
    SB Touch

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det de Synergistic Research kablene som låg på hfs du har kjøpt eller??
    De kvite??

Isfall, de ser lekker ut!!! hehe

Side 15 av 55 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •