Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 55 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 53 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 1094
    Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Nettopp! Akkurat slik tenker jeg også. Endelig bråker naboen;-)

Det virker som det er en sterk tendens på "damenachspiel". Om igjen og om igjen.

For en stund siden hadde en nabo karaokefest (egentlig ikke, men det hørtes slik ut) og Optimist av Jahn Teigen med sur sang gikk hele kvelden:-(
    Var både damer og herrer der i går, men jeg har en mistanke om at det var damene som styrte musikken og herrene som styrte volumet.
    Innser at jeg var heldig som slapp Jahn Teigen med sur sang. Da hadde det tippet fullstendig.

Sitat Opprinnelig postet av Psychonaut

Godt å høre om gode nabo forhold

Har du plaga ho med sinustoner i dag då??
    Hevnlysten var ikke like stor i morges som i natt, så jeg kjørte ikke på bruntoner på 110 dB, men jeg har likevel kjørt sinustoner i ca 4 timer. Litt lei av de samme tonene om og om igjen, men peakene er mindre. Hadde en stygg en på 20 hz og en styggere litt over 50 hz. De er der fortsatt, men i mye mindre grad. Den på 20 hz plager meg som oftest ikke, men den på 50 hz er plagsom. Det er en festkul igjen, men ikke et fjell. Eqen i Tacten er kjekk.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ettersom ampen til suben aldri ser ut til å bli reparert har jeg lånt med meg en kjekk liten sak sak med dsp fra jobb. Det er liv igjen i suben, noe som gir et betydelig løft på film siden jeg ikke lengre går glipp av lfe-sporet. Ampen går på tomgang, jeg har strupet den til 350w i 4 ohm med en kanal i bruk. Den yter 2 x1700w i 4 ohm så jeg har headroom nok . Eneste minuset er at som nesten alle pa-amper er den viftekjølt, og vifta lager godt med lyd. Heldigvis trenger jeg den bare til film, og da er jeg ikke like kritisk til litt summing i bakgrunnen som jeg er når jeg hører på musikk.
    En siste liten positiv nyhet er at lakkereren lovte å gjøre ferdig centeren i løpet av uka, og jeg gleder meg stort til å få en center som matcher frontene.

Hvor får jeg forresten kjøpt høykvalitets silikonlim? Diskanten i centeren må limes på plass.
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avalonene ble igjen dratt fram fra kroken og Mahlerne ble satt til side i en liten lytteseanse i ettermiddag. Etter noen minutter var konklusjonen at bassen var veldig tight, men det var fortsatt lite av den. Ved hjelp av Tacten laget vi en god festkul og vips låt det hele mye bedre. Bassen er det tighteste jeg noensinne har hørt. Dessverre ble det ikke tid til mer enn et par timer med musikk, men det blir flere lyttekvelder fremover.
    SB Touch

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Avalonene ble igjen dratt fram fra kroken og Mahlerne ble satt til side i en liten lytteseanse i ettermiddag. Etter noen minutter var konklusjonen at bassen var veldig tight, men det var fortsatt lite av den. Ved hjelp av Tacten laget vi en god festkul og vips låt det hele mye bedre. Bassen er det tighteste jeg noensinne har hørt. Dessverre ble det ikke tid til mer enn et par timer med musikk, men det blir flere lyttekvelder fremover.
    Du får trøste deg med at de ser helt j...... ut i forhold til Mahlerne;-)
    Da mener jeg ikke kvalitet på finish (som jeg ikke vet noe om på disse), men design.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får trøste deg med at de ser helt j...... ut i forhold til Mahlerne;-)
    Da mener jeg ikke kvalitet på finish (som jeg ikke vet noe om på disse), men design.
    Hehehe. De er ikke like linjelekre nei. Finishen er god, men lakken virker litt tynn. Frontbaffelen er over 15 cm tykk og kabinettet er stein dødt.

Siste nytt angående sub og center er som følger:
    Etter enda litt masing på verkstedet som har subampen min lovet de å se på den i morgen. Nesten 2 måneders ventetid er drøyt. Om centeren ble lakkert i forrige uke vet jeg ikke, men jeg tviler siden jeg ikke har hørt noe. Hvis jeg er heldig er vel både subampen og centeren ferdig før jul :roll:
    SB Touch

Intermediate Psychonaut sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehe. De er ikke like linjelekre nei. Finishen er god, men lakken virker litt tynn. Frontbaffelen er over 15 cm tykk og kabinettet er stein dødt.

Siste nytt angående sub og center er som følger:
    Etter enda litt masing på verkstedet som har subampen min lovet de å se på den i morgen. Nesten 2 måneders ventetid er drøyt. Om centeren ble lakkert i forrige uke vet jeg ikke, men jeg tviler siden jeg ikke har hørt noe. Hvis jeg er heldig er vel både subampen og centeren ferdig før jul :roll:

Slikt er frustrerende!!! Hater det å vente på noe du har bestilt eller lignende..
    Men det er ikkje stort å gjøre uten om å mase på de som utfører arbeidet

Men men, du har jo noe å se fram til på lørdag

Korleis går det med kabeltestingen då? Blir du noe klokere?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Psychonaut
    Slikt er frustrerende!!! Hater det å vente på noe du har bestilt eller lignende..
    Men det er ikkje stort å gjøre uten om å mase på de som utfører arbeidet

Men men, du har jo noe å se fram til på lørdag

Korleis går det med kabeltestingen då? Blir du noe klokere?
    Beklager sent svar. Har vært på Hurtigruten på jobb og har ikke hatt nettilgang. Etter å ha mast nok en gang på verksteedet angående ampen ble den fikset på tirsdag, akkurat såpass sent at jeg ikke fikk hentet den, så den og regninga på et par tusen venter på meg på mandag. Det var visst noe i forforsterkerdelen som var gåent. Fikk også vite på tirsdag om at centeren er ferdig lakkert. Jeg er ganske så spent på resultatet. Håper bare fargen matcher perfekt. Sort er visst ikke bare sort har jeg funnet ut. Mandag er den store dagen altså
    Angående kabeltesting har jeg vel konkludert med at jeg liker kablene dine veldig godt så jeg sender deg en PM.
    Ettersom jeg ikke var den heldige kjøper av Haydn SE trøsteshoppet jeg cden som følger med høyttalerne. Den kan anbefales på det varmeste. God lyd og fin musikk. Takk til asvaberg for tipset.
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og der var det kaos i stua igjen. Rett og slett herlig!
    Suben er endelig frisk og fin og spiller som aldri før, men det som jeg er aller mest fornøyd med er Oratorioen i pianosort. Den ble rett og slett skikkelig lekker. Med en ny, litt mer tidsriktig Viennalogo i front glir den rett inn i frontrekka.
    Noen teasere:
    Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-oratorio-sort-ribbet-jpg

Her prøvemonteres diskanten
    Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-oratorio-sort-ribbet-diskant-jpg

Resultatet ble veldig bra synes jeg. Lakkereren brukte godt over en liter klarlakk på kabinettet.
    Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-oratorio-sort-venstre-jpg

Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-oratorio-sort-bassport-jpg

Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-oratorio-sort-front-jpg

Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-oratorio-sort-bak-jpg

Jeg ble rett og slett så fornøyd med høyttaleren at jeg vurderer å selge den. Salget med den i bøk går jo noe tregt, så det kan jo hende salget av denne vil gå lettere. Vi får se.
    Til sist vil jeg rette en stor takk til lakkereren for en kjempejobb! :-D
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var centeren lagt ut for salg for å lodde stemninga. Annonsen finner dere her

Det kom enda en spennende pakke til meg i dag.
    Hva er så dette?
    Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-x303es-emballasje-jpg

Det får bli det siste bildet for i kveld/natt, det begynner å bli alt for sent.
    SB Touch

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kom enda en spennende pakke til meg i dag.
    Hva er så dette?
    Jeg vet, jeg vet: Det er den nye Rammstein-plata i special edition! Et "må ha" for en hver fan!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pegpisk
    Jeg vet, jeg vet: Det er den nye Rammstein-plata i special edition! Et "må ha" for en hver fan!
    Hehehe
    Det vet jeg ikke om jeg hadde gått ut offentlig med.
    SB Touch

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke hva du mener, dette er da årets julegave!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble rett og slett så fornøyd med høyttaleren at jeg vurderer å selge den. Salget med den i bøk går jo noe tregt, så det kan jo hende salget av denne vil gå lettere.
    Dårlig gjort! Jeg som hadde tenkt å kjøpe den eks-stygge for en billig penge

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Dårlig gjort! Jeg som hadde tenkt å kjøpe den eks-stygge for en billig penge
    10k er jo en billig penge. Kommer bare an på hva du sammenligner med. Helt upartisk synes jeg det er en knakende god pris
    Sånn som denne:

Krell LAT-C1000 til $25k.
    SB Touch

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe - ja, kunsten er helt klart å sette ting i riktig perspektiv ;-)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Hehe - ja, kunsten er helt klart å sette ting i riktig perspektiv ;-)
    Perspektiv er alt
    Synd at hverken W eller banken går på slike triks...
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er innholdet av pakken jeg mottok i går. Ikke like frekt som forslaget til pegpisk, men ikke langt ifra. Etter ca 10 måneders leting fant jeg en rimelig, skitten og fæl Sony X303ES med smådefekt skuffe, men med en fullt fungerende laser, forhåpentligvis. Målet er å få pustet liv i X707en igjen. Nå blir den stresstestet med en av mine mest ripete cder og har til nå bestått testen med glans. Jeg skal gi den en del timer før jeg spanderer på meg byttet. Det vil koste litt siden det tar en del tid å skifte laseren samt justere den, så jeg vil forsikre meg om at den leser godt før jeg sender den på verksted for transplantasjon til X707en. Hvis alt går som det skal vil en topp XA50ES legges ut for salg om ikke så alt for lenge. Det er bare å gi en lyd hvis noen er interessert
    Et bilde av herligheten:
    Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-x303es-jpg
    SB Touch

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WOW!

Grattis med "ny" senter. Den så virkelig flott ut. Hva mente du med ny logo i front? Var det en annen på trekket før? Og maskerte dere natene i skøytene, eller ble de lakkert?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WOW!

Grattis med "ny" senter. Den så virkelig flott ut. Hva mente du med ny logo i front? Var det en annen på trekket før? Og maskerte dere natene i skøytene, eller ble de lakkert?
    Takk! :-D
    Den gamle logoen er i messing og er formet som en "v". Ikke veldig vakker synes jeg, så jeg sendte en mail til Vienna og spurte om jeg kunne få kjøpe en ny så logoene ble like på høyttalerne. Fikk svar etter noen dager om at flere var på vei i posten og at betaling skulle jeg ikke tenke på. Hyggelig gest!
    Her er et bilde av den gamle og nye logoen
    Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-viennalogoer-jpg

Natene i skøytene ble lakkert så de ikke skulle forbli lyse. De er like dype som før og kantene er ikke blitt avrundet av lakkeringa.
    Et lite bilde av smykket med elementene montert. Herlig å endelig ha samme farge på alle høyttalerne!
    Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-oratorio-sort-uten-grill-jpg

Nå må bare diskanten spilles inn. Den låter spisst og er anstrengende å høre på. Regner med at det løsner i løpet av noen dager.
    SB Touch

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk! :-D
    Den gamle logoen er i messing og er formet som en "v". Ikke veldig vakker synes jeg, så jeg sendte en mail til Vienna og spurte om jeg kunne få kjøpe en ny så logoene ble like på høyttalerne. Fikk svar etter noen dager om at flere var på vei i posten og at betaling skulle jeg ikke tenke på. Hyggelig gest!
    Her er et bilde av den gamle og nye logoen
    Aha, jeg innbilte meg at de startet med den nye logoen da de introduserte Grand-serien og vel Oratorio MKII(?) samtidig? Har ikke den første Oratorioen diskanten bak trekket slik som Strauss, Mahler og den gamle Maestro?

Jeg har da den gamle logoen på mine, men de er festet rett på treverket som er rosewood og der synes jeg de er kledelige.

Side 13 av 55 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 53 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •