Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 55 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 1094
    Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    ...får liksom lyst på Spaghetti Bolonese når jeg ser dette

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Så et spørsmål til (kabel)folket:
    Synes dere det er positivt eller negativt at bakgrunnsstøyen, med det mener jeg susing, i en innspilling blir mer framtredende med en kabel?
    Det virker som du har et generelt problem med "ulyd" i systemet ditt,
    som bør løses, før du vurderer kvaliteten på kildematerialet.
    Susing? Hvilken innspilling?

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Det virker som du har et generelt problem med "ulyd" i systemet ditt,
    som bør løses, før du vurderer kvaliteten på kildematerialet.
    Susing? Hvilken innspilling?
    Heldigvis tar du feil der.
    Venter i spenning på svar fra KKV angående det jeg tror er HDCD-problematikk. Ellers er anlegget er stille som i graven og støygulvet er generelt veldig lavt. Det jeg sikter til er innspillinger der det er litt susing i bakgrunnen, som for eksempel i begynnelsen på spor 1 på Gåte ved Gåte av KB. Det er ikke snakk om mye susing, men litt. Et annet eksempel er Bugge Wesseltoft og Sidsel Endresens Duplex Ride. Der hører du litt susing i bakgrunnen i opptakene. Helt normal støy fra en micpreamp. Spørsmålet var ikke et spesifikt spørsmål angående et problem jeg har, men mer generelt hva folk synes.

Edit: spesifisering av micpreamp.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kabelnisse

Er ingen kabelnisse jeg heller

Men bør se bra ut da:-D Kabler har liten påvirkning på lyden (min påstand da)

Men disse ser ihvertfall bra ut, og jeg har aldri hatt noe å klage på.

Xtreme-Cable - NF-S1 Quattro Analog Silver RCA

Xtreme-Cable - SC-4 Single-Wire Høyttalerkabel

Intermediate Psychonaut sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God kveld, god kveld Ragnar og takk for gårsdagens demo.. Det var en kjekk kveld, var også hyggelig å hilse på kriped og pegpisk

Når det gjelder dette med kabler så er det ikkje altid like lett
    Men når vi starta opp i går, mener eg helt bestemnt at Synergistic Research kablene "slapp igjennom mer", då med tanke på støyen fra den Bremnes platen vi hørte på... Det samme gjelder dette med "b og p" som vi snakket om, når ho Kari står for nermt mikken...... Men etterkvart som monsteret du har på hjemmlån hadde stått på i noen timer, begynte desse forskjellene å bli mindre... Men at det var forskjell det er eg ikkje i tvil om8) 8)

NB; Du er på vei til å bli kabelnisse ja... hehe

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    ...får liksom lyst på Spaghetti Bolonese når jeg ser dette
    Hehehe.
    Kabelspagetti er livretten min

Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Er ingen kabelnisse jeg heller

Men bør se bra ut da:-D Kabler har liten påvirkning på lyden (min påstand da)

Men disse ser ihvertfall bra ut, og jeg har aldri hatt noe å klage på.

Xtreme-Cable - NF-S1 Quattro Analog Silver RCA

Xtreme-Cable - SC-4 Single-Wire Høyttalerkabel
    Takk for tipset. Kablene var virkelig pene så de skal jeg sjekke ut.
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Psychonaut
    God kveld, god kveld Ragnar og takk for gårsdagens demo.. Det var en kjekk kveld, var også hyggelig å hilse på kriped og pegpisk

Når det gjelder dette med kabler så er det ikkje altid like lett
    Men når vi starta opp i går, mener eg helt bestemnt at Synergistic Research kablene "slapp igjennom mer", då med tanke på støyen fra den Bremnes platen vi hørte på... Det samme gjelder dette med "b og p" som vi snakket om, når ho Kari står for nermt mikken...... Men etterkvart som monsteret du har på hjemmlån hadde stått på i noen timer, begynte desse forskjellene å bli mindre... Men at det var forskjell det er eg ikkje i tvil om8) 8)

NB; Du er på vei til å bli kabelnisse ja... hehe
    Takk for i går ja. Det var veldig hyggelig.
    Jeg skal hjem og lytte til kald amp i kveld når jeg er ferdig på jobb. Det blir spennende.

PS: Jeg kjenner at kabelnisselua kommer lengre og lengre ned på hodet.:lol:
    SB Touch

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det var hyggelig på tirsdag. Pussig hvordan disse ulydene på Kari Bremnes utarter seg på HDCD.
    Men da var det jo også greit å bli fortalt hva en HDCD egentlig er, sånn rent teknisk.

Hehe, men det var også morsomt med kabelbyttene vi gjorde. Nok en gang var det vel jeg som kunne spore minst forskjeller, om noen. Jeg prøver å være ekstra selvkritisk i slike situasjoner. Men dessverre oppdager jeg også at min evne til å separere ut enkeltdetaljer og kun lytte etter akkurat dem, kanskje er noe begrenset. Eller rett og slett bare det å holde konsentrasjonen, kan være vanskelig nok.
    Hvis det låter bra, blir jeg revet med! Sånn er det bare! Trønderfot og lufttrommer :-D

Men jeg blir selvsagt med å lytte på flere kabler, jeg antar at jeg kan "trene", om ikke hørselen, så i alle fall konsentrasjonen.

Likevel syntes også jeg å spore noen forskjeller på "b" og "p"ene på Elsker i Berlin. Det var jo også en ganske grei oppgave. De er tydelige og fremtredene.
    Mer håpløst syntes jeg det var å lytte etter bakgrunnstøy fra skiva. Det er da musikken vi hører på!
    Men det er sikkert en treningssak det også, å skille bort alle instrumentene og bare høre på det som ligger helt bakerst i lydbildet :-)

Ellers hyggelig å hilse på Psychonaut!

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pegpisk
    Ja, det var hyggelig på tirsdag. Pussig hvordan disse ulydene på Kari Bremnes utarter seg på HDCD.

Det også var noe ja.. Det glemte eg helt...

Som noen skriver; "du har en ulyd i annlegget ditt"... det tror eg vi kan avskrive med en gang.. Denne vrengen er fra selve cd'en.. Noe annet er for meg helt uforståelig, iallefall når du fortalte meg korleis du hadde testa dette her med andre pre'er, drivverk osv....

Eller låter jo oppsettet ditt meget flott, det var iallefall mitt inntrykk etter de timene med lytting
    Bra fokus, opent lydbilde, eneste eg kan huske er bassen som til tider låt litt brrrr, men som du sa; du har noen peaker i bassen som du må få gjort noe med...

Korleis går det med kald amp då, fått lytta noe???

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller låter jo oppsettet ditt meget flott, det var iallefall mitt inntrykk etter de timene med lytting
    Bra fokus, opent lydbilde, eneste eg kan huske er bassen som til tider låt litt brrrr, men som du sa; du har noen peaker i bassen som du må få gjort noe med...

Korleis går det med kald amp då, fått lytta noe???
    Får se hvordan jeg skal gå løs på peakproblemet. Den enkle løsninga er eqen Tacten, den vanskelige er bassabsorbenter. Tror jeg starter med eq og tar det derfra.

Det ble ikke tid til lytting i går kveld, men jeg har prøvd i dag. Ørene mine er litt sjokkskada etter en lydjobb med et skolekorps i en gymsal i ettermiddag, så tinnitusen overdøver det meste av mikrodetaljer. Jeg får la ørene hvile og prøve igjen i morgen. Selv med skolekorpsører vil jeg si at er SRene er litt mer åpne i toppen enn MITene og at p'ene og b'ene til KB på Elsker i Berlin er litt mer framtredende.
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opprydding i bassen er begynt. Blir moro dette! 8)
    SB Touch

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opprydding i bassen er begynt. Blir moro dette! 8)

Ei ei ei... godt du har noe å gjøre på i helgen:-D ..
    Trudde kanskje du var på garage og hørte på Anal cunt og Haggis i dag, men jaggu satt du heime Det er godt....

Blir spennende å sjå kva du får til... Korleis går du løs på problemene då?? Rom korreksjon?

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan går det med den blanksorte senteren din da?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ei ei ei... godt du har noe å gjøre på i helgen:-D ..
    Trudde kanskje du var på garage og hørte på Anal cunt og Haggis i dag, men jaggu satt du heime Det er godt....

Blir spennende å sjå kva du får til... Korleis går du løs på problemene då?? Rom korreksjon?
    Ikke på Garage nei. Slipper heldigvis de bandene. :twisted:
    Er på jobb et annet sted i byen så jeg fikk ikke gjort så mye eqing før jeg måtte springe. Bruker bare 12-bånds eqen. Hvis jeg skal bruke korreksjon må jeg korrigere hele frekvensspekteret, og det har jeg ikke bruk for. Det er på de senere modellene en kan velge om en bare vil korrigere en deler av frekvensspekteret. Kanskje på tide med en oppgradering
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Hvordan går det med den blanksorte senteren din da?
    Den som visste det... Lakkereren har visst alt for mye å gjøre. Tror ikke han har begynt på den ennå. Lakken har han hvertfall fått tak i, det fortalte han i forrige uke. Godt jeg har mye tålmodighet. Kjøpte en helt ny boks for et par uker siden, så jeg har mye å smøre meg med
    Har heller ikke hørt en døyt fra verkstedet som har subampen min, selv om de skulle se på den for 14 dager siden. TTT. :-?
    SB Touch

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den som visste det... Lakkereren har visst alt for mye å gjøre. Tror ikke han har begynt på den ennå. Lakken har han hvertfall fått tak i, det fortalte han i forrige uke. Godt jeg har mye tålmodighet. Kjøpte en helt ny boks for et par uker siden, så jeg har mye å smøre meg med
    Har enda ikke hørt en døyt fra verkstedet som har subampen min,selv omde skulle se på den for 14 dager siden. TTT. :-?
    Jaja, når man er vant til bedriftsmarkedet blir man stadig sjokkert over håndtverkeres mangel på prosjektstyring, men det er vel slik det er.

Jeg tenkte at hvis den blir bra, så kan du gjøre det samme med den andre og selge den billig til meg, siden den tross alt da ikke er original;-)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Jaja, når man er vant til bedriftsmarkedet blir man stadig sjokkert over håndtverkeres mangel på prosjektstyring, men det er vel slik det er.

Jeg tenkte at hvis den blir bra, så kan du gjøre det samme med den andre og selge den billig til meg, siden den tross alt da ikke er original;-)
    Hehehe. Vi kan alltids komme til en ordning
    Den største bøygen er å få løs diskantblokka, Det er en viss fare for at kablene til diskanten stryker med i operasjonen. Utenom det er det ganske rett frem å klargjøre den for lakkering. Lakkereren er en veldig dyktig fyr, så resultatet kommer til å være bra.
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har naboen i leiligheta over meg bestemt seg for å ha et noe høylytt nachspiel der tre dance- og r&b-låter med autotunevokal går om og om igjen. Autotune burde vært forbudt ved lov og straffen for bruk burde vært gapestokk og offentlig pisking. Akkurat nå har jeg over 73 dBC i stua og har faktisk aldri hørt så mye bråk fra henne før. Min litt dårlige samvittighet for tidvis høy lyd før kl 22 er blåst bort. Jeg burde egentlig takke dama for at hun har nachspiel.
    En ting som er sikkert er at jeg i morgen tidlig rundt kl 10, helst før, skal sette igang en del sinustoner under 50 hz, høyt. Jeg må jo få målt hvor peakene i rommet ligger, og de er som kjent på sitt mest målbare før kl 10 på formiddagen. Det at naboen forhåpentligvis er godt bakfull og virkelig ikke har lyst til å våkne til bruntoner er jo bare et sammentreff.
    Alt for det gode naboskap! :twisted:

Til slutt; nå må hun for helv*te skifte cd. Har hun bare den ene singelen?
    SB Touch

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min litt dårlige samvittighet for tidvis høy lyd før kl 22 er blåst bort. Jeg burde egentlig takke dama for at hun har nachspiel.
    Nettopp! Akkurat slik tenker jeg også. Endelig bråker naboen;-)

Til slutt; nå må hun for helv*te skifte cd. Har hun bare den ene singelen?
    Det virker som det er en sterk tendens på "damenachspiel". Om igjen og om igjen.

For en stund siden hadde en nabo karaokefest (egentlig ikke, men det hørtes slik ut) og Optimist av Jahn Teigen med sur sang gikk hele kvelden:-(

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Godt å høre om gode nabo forhold

Har du plaga ho med sinustoner i dag då??

Side 12 av 55 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •