Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 55 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 1094
    Intermediate Psychonaut sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    oi oi oi

Dette såg jo spennende ut Den krell'en var jo stor nok ja:-D :-D

Må si eg likte for og mot argumentasjonene dine... hehehe

Utrolig flotte de Avalon Radian... ser iallefall ut som noen solide "beist"

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, latterlig?
    Ja, i den forstand som at dine velfunderte beskrivelser så avgjort påkaller et glis!
    "Kjempen" har ganske sikkert sine kvaliteter, ingen tvil om det? Spørsmålet bunner vel uansett ut i, om man klarer å holde seg på den riktige(?) siden av gjerdet. ;-)
    Okkesom; det er jo alltid morsomt å lese slike betraktninger.
    Óg; jeg er faktisk fortsatt våken!

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Vel, latterlig?
    Ja, i den forstand som at dine velfunderte beskrivelser så avgjort påkaller et glis!
    )

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt at dere ikke sovnet

"Kjempen" har ganske sikkert sine kvaliteter, ingen tvil om det? Spørsmålet bunner vel uansett ut i, om man klarer å holde seg på den riktige(?) siden av gjerdet. ;-)
    Kan bli et problem det Jeg har en knallgod finansieringsplan for å får råd til hififristelsene. Jeg skal pantsette naboens bil og selge leiligheta hans Det kan jo ikke slå feil...
    Det skal sies at jeg ikke på noen måter er misfornøyd med MLen. Den spiller fantastisk men det finnes jo alltid noe som spiller hakket bedre eller er en bedre match. Godt jeg liker evighetsprosjekter

Jeg legger ut to bilder av kabelduellantene. Jeg ser lett at det er større eierglede i de dyre kablene. Utseende har faktisk noe å si selv om kablene er gjemt bak racket. Er jeg på vei til å bli kabelnisse? Jeg har virkelig lyst på Monsterkablene.

Signalkablene
    Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-signal-jpg

Høyttalerkablene mine ser virkelig kjipe ut. Heldigvis skal jeg lytte til musikken og ikke glo på kablene
    Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-yttalerkabel-jpg
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Godt at dere ikke sovnet

Kan bli et problem det Jeg har en knallgod finansieringsplan for å får råd til hififristelsene. Jeg skal pantsette naboens bil og selge leiligheta hans Det kan jo ikke slå feil...
    Hah! Drit i naboen, og nyt musikken!

Jeg legger ut to bilder av kabelduellantene. Jeg ser lett at det er større eierglede i de dyre kablene. Utseende har faktisk noe å si selv om kablene er gjemt bak racket. Er jeg på vei til å bli kabelnisse? Jeg har virkelig lyst på Monsterkablene.
    Kabelnisse eller ei, du er antakelig inne på noe. ;-)

Signalkablene
    Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-signal-jpg

Høyttalerkablene mine ser virkelig kjipe ut. Heldigvis skal jeg lytte til musikken og ikke glo på kablene
    Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-yttalerkabel-jpg[/QUOTE]
    Kablene se man jo fint lite til, om man har det normalt ryddig. Låter det bra, som det er?
    "Who cares, about the cables".

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hah! Drit i naboen, og nyt musikken!

Kablene se man jo fint lite til, om man har det normalt ryddig. Låter det bra, som det er?
    "Who cares, about the cables".
    Da pantsetter jeg bilen hans og kjøper meg høyttalerkabler og et par akustikkplater.
    Det låter faktisk bedre med Monsterkablene enn med Tara Labsene. Men det kan hende jeg har lyttet med øynene og latt fantasien ta overhånd. Placeboeffekten har lurt meg før. Dette må forskes mer på før jeg tar en endelig avgjørelse. Det billigste og beste hadde vært om jeg har lyttet med øynene
    SB Touch

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heeelt konge!
    Go for it, man!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Psychonaut
    oi oi oi

Dette såg jo spennende ut Den krell'en var jo stor nok ja:-D :-D

Må si eg likte for og mot argumentasjonene dine... hehehe

Utrolig flotte de Avalon Radian... ser iallefall ut som noen solide "beist"
    Det er utrolig gøy med mye utstyr i stua. Snublefaren er stor men hvem bryr seg om et par knekte tær i hifiens navn
    Krellen er veldig fin men den er egentlig alt for stor og den blir alt for varm. Varmen kjenner du sikkert til siden du har rørblokker.
    Avalonene er veldig fine. Har aldri vært borti et så vibrasjons- resonansfritt kabinett før. Selv ved høyt volum kjenner du så vidt bassen hvis du tar på kabinettet.
    SB Touch

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herlig lesning, og jeg har definitivt heller ikke sovnet Dæven for en størrelse på den Krellen...begynner jo å ligne på størrelsen til noen MBL jeg så på Hortenmessa i fjor...91kg er rett og slett drøyt
    Fortsett å skrive...betraktningene dine er lærerike og underholdende :-D

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Herlig lesning, og jeg har definitivt heller ikke sovnet Dæven for en størrelse på den Krellen...begynner jo å ligne på størrelsen til noen MBL jeg så på Hortenmessa i fjor...91kg er rett og slett drøyt
    Fortsett å skrive...betraktningene dine er lærerike og underholdende :-D
    Trivelig at du setter pris på skribleriene Fortsettelse følger.
    Angående Krellen burde den blitt solgt med tilhørende sekkehjul eller pallejekk, og grillvotter. Jeg brant meg godt et par ganger i dag når jeg skulle skifte kabler, og la hånda på kjøleribbene. Men den låter helt konge og fungerer knirkefritt som varmeovn hvis jeg bare har vett nok til å ikke ta på kjøleribbene.
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter litt mer finlytting har jeg kommet fram til at Krellen har litt bedre stereoperspektiv enn MLen. Det hele høres bredere ut. Kan det være bedre kanalseparasjon? Det begynner å gå opp for meg hvorfor denne ampen var referanse i Stereophile i sin tid. Jeg er noe misunnelig på eieren men veldig glad for at jeg får låne den mens han pusser opp
    PS: Hvis noen har en Krell KSA-300s til salgs så gi meg en lyd. Jeg kjøper den gjerne, men først må jeg få solgt naboens leilighet for å få råd til den
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Ja, hadde det ikke vært fordi jeg overhodet ikke har råd/fullmakter til å kjøpe fronter som matcher denne...
    Trikset er å male høyttalerne i samme farge som bakveggen og satse alt på W ikke legger merke til det. Hvis finansieringen er et problem, selg noe dyrt som naboen eier.

PS: Hvis du er innom Bergen er du hjertelig velkommen på demo.
    SB Touch

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er utrolig gøy med mye utstyr i stua. Snublefaren er stor men hvem bryr seg om et par knekte tær i hifiens navn
    Krellen er veldig fin men den er egentlig alt for stor og den blir alt for varm. Varmen kjenner du sikkert til siden du har rørblokker.
    Avalonene er veldig fine. Har aldri vært borti et så vibrasjons- resonansfritt kabinett før. Selv ved høyt volum kjenner du så vidt bassen hvis du tar på kabinettet.

Du sier ikkje det, fikk låne med meg heim noen preamper i dag fra Roald, som driver Renaissance Audio i Bergen... I tillegg har eg jo de gamle monoblokkene, kabeler, 2 cd spillere som ikkje lenger er i bruk og litt anna tull... Så det begynner å bli fult....

Men er det ikkje slik det skal være då??

Når det gjelder varmen så er det jo på en måte fint, du slipper å bruke mange tusen på ved i vinter Men selfølgelig, den er stor og tar mye plass..

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sier ikkje det, fikk låne med meg heim noen preamper i dag fra Roald, som driver Renaissance Audio i Bergen... I tillegg har eg jo de gamle monoblokkene, kabeler, 2 cd spillere som ikkje lenger er i bruk og litt anna tull... Så det begynner å bli fult....

Men er det ikkje slik det skal være då??

Når det gjelder varmen så er det jo på en måte fint, du slipper å bruke mange tusen på ved i vinter Men selfølgelig, den er stor og tar mye plass..
    Du burde starte garasjesalg av brukt hifi :-D

PS: Ved er oppskrytt varmekilde. Her er det kun klasse A som gjelder...
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var en liten lyttesession med Avalon og Krell over. Høyttalerne var plassert mer korrekt i dag, og det hørtes. Mellomtonen og diskanten låt rett og slett meget bra, men det var litt lite bass. Det som var av bass var utrolig tight, men det kunne gjerne vært litt mer. Jeg tror jeg ville vært nødt til å ha en sub i tillegg hvis jeg skulle hatt disse høyttalerne. Jeg er litt for glad i festkulen i bunn.
    Vi byttet litt rundt på signalkablene og kom enstemmig fram til at Oraclene har mer å by på enn Soundstringene. Toppen er mer luftig og bassen er mer definert. Det skulle jo egentlig bare mangle når de koster ca 20x det Soundstringene gjør. Litt valuta må man jo få for pengene Det skal sies at det merkes best i toppen på Avalonene. Siden Mahlerne er mer tilbakelent i toppen var forskjellen ikke like merkbar, men den var definitivt der. Jeg har konkludert med at jeg trenger nye signalkabler, noen som gir meg litt mer topp og litt mer definert bunn. Jeg har dessverre ikke råd til MIT Oracle, så jeg må gå for en budsjettløsning. Da er det bare å tråkke med begge beina inn i minefeltet som heter kabling. Noen som har forslag til gode kabler som ikke koster skjorta? De må være balanserte. Jeg kan gjerne investere 2-3k, og kjøper helst brukt. Jeg har blitt anbefalt Monster M1000i og har derfor lagt ut en kjøpsannonse her på torget og børsen. Hvis noen som har førstehåndserfaring med disse kan beskrive lydsignaturen for meg ville jeg satt stor pris på det.

Vi prøvde også MLen på Avalonene og kom fram til mer eller mindre det samme som jeg konkluderte med når jeg sammenlignet ampene på Mahlerne. Det er mer topp i Krellen og mer kontroll i bunn, mens MLen gir mer nedre mellomtone og bass, men den er ikke fullt så tight.
    Siden MLen gir mindre topp enn Krellen og Mahlerne er mer tilbakelente enn Avalonene blir kabelbytte en nødvendighet. Ikke det at det låter dårlig i dagens oppsett, men nå vet jeg at det kan låte bedre. Det er skummelt å sammenligne med ting som ligger en divisjon over det jeg har. Det kan fort bli for dyrt og føre til mange frustrasjoner tror jeg. Håper bare jeg ikke blir sittende å irritere meg over hva jeg går glipp av når det lånte utstyret finner veien hjem til eieren igjen. Å lytte etter feil i stedet for å lytte til musikken er alt for lett. Hifinevroser skal man ikke kimse av.

Legger til slutt ut et bilde av Avalonene fra lyttesessionen.
    Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-avalon-2-jpg
    SB Touch

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har noen Synergistic Research Kaleidoscope Phase 1 X-series kabler med aktiv skjerm du kunne fått lånt eller noe... Desse er balanserte og med aktiv skjerm....

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har noen Synergistic Research Kaleidoscope Phase 1 X-series kabler med aktiv skjerm du kunne fått lånt eller noe... Desse er balanserte og med aktiv skjerm....
    Takk skal du ha! En liten demo hadde vært kjempe :-D
    Jeg kontakter deg på PM.
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, hva skal jeg si? Her maser jeg om lytteinntrykk og lydsignatur til Monster M1000i uten å tenke på at jeg har et par Monsterkabler mellom Tacten og Onkyoen. Og har du sett, på kablene står det... M1000i ops:
    Merkinga er nesten slitt helt vekk så jeg har ikke oppdaget det før nå. Jeg fikk kablene av en bekjent på et utested for noen år siden. De trengte ikke så korte mikrofonkabler... Kablene er i en meter lange så de er litt i korteste laget, men med litt sjonglering med komponentene i racket skal det gå.

Så over til lytteinntrykk. I forhold til Soundstringene er den litt lysere i toppen, med litt slankere mellomtone og bass. Forskjellene er ikke veldig store så om jeg lurer meg selv er uvisst. Det må mer lytting til før jeg kan gjøre meg opp en mening om hva som er best. Jeg har til nå kun testet kablene på Krellen men kommer til å ta en sammenligning på MLen også i løpet av kvelden. Fortsettelse følger.
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kommer fortsettelsen. På MLen er forskjellene mindre, men fortsatt er Monster M1000 litt lysere enn Soundstring med litt slankere mellomtone og bass. Det som fortsatt låter best er MIT Oracle 350. Det som låter dårligst er mine DIY-kabler. De mangler en del i bassen.
    Så rangeringa til nå er:
    1. Oracle
    2. M1000i
    2. Soundstring
    4. DIY, kabel fra Elfa og Neutrikplugger.

Nå er det nok kabeltesting, nå skal jeg høre på musikk
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var en veldig hyggelig lyttekveld over. Først vil jeg si tusen takk til Psychonaut som hadde med seg sine Synergistic Research Kaleidoscope Phase 1 X-series kabler. Utrolig langt navn på et par kabler som bare er på en meter, så nå kalles de for letthets skyld SRKP1X-s.
    Dette skulle være en kveld i kablingens navn, og det ble det også. Først startet vi med MIT Oracle. Det låt ikke overraskende veldig bra. Så gikk vi over til Psychonauts kabler. Til min overraskelse virket de mer oppløst i toppen enn Oraclene. Detaljnivået var litt høyere virket det som. Etterhvert kom pegpisk og kriped innom og nå var vi fire par ører som kunne finlytte. Det som var litt overraskende var at forskjellene mellom kablene var blitt i mine ører. Det kunne virke som SRKP1X-s var marginalt mer oppløst i toppen enn Soundstringene og litt mer detaljert i mellomtonen. Om jeg hadde lyttet med øynene tidligere på kvelden vet jeg ikke, men jeg synes å huske at forskjellene var større. Kanskje det at ampen har stått på i flere timer og oppnådd riktig arbeidstemperatur har noe å si? Ikke vet jeg, men forskjellene var ikke store lengre. Det er forsåvidt positivt siden jeg da kanskje slipper unna med å la ampen bli god og varm, noe som koster mindre enn nye kabler Dette skal det selvfølgelig forskes mer på i løpet av uka. Psychonaut var så snill å la kablene ligge igjen så jeg kan bruke den tiden jeg trenger på sammenligninga. Takk! Noe som er veldig positivt er at lyden i Oraclene tilsynelatende matches av noen kabler jeg har råd til.

Så et spørsmål til (kabel)folket: Synes dere det er positivt eller negativt at bakgrunnsstøyen, med det mener jeg susing, i en innspilling blir mer framtredende med en kabel? Etter deres mening, tyder det på at kabelen er mer nøytral og slipper gjennom mer av det originale lydsporet eller er det en svakhet i kabelen at støygulvet blir høyere?

Til slutt håper jeg både Psychonaut, pegpisk og kriped skriver et par ord om hvordan de opplevde sessionen.

Siden jeg er kongen av uklare og undereksponerte bilder legger jeg ut et kornete og ufokusert bilde av hvordan det skal se ut bak forsterkeriet etter en vellykket kabeltestekveld. :-D
    Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-kabelsalat-jpg
    SB Touch

Side 11 av 55 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •