Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 55 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 50 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 1094
    Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå er ampen avlevert på verkstedet så nå er det bare å smøre seg med tålmodighet. I mellomtiden er trøsteshopping på sin plass og jeg er derfor på utkikk etter en Music Angel KT88. Noen som har en de vil selge?
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Nå er ampen avlevert på verkstedet så nå er det bare å smøre seg med tålmodighet. I mellomtiden er trøsteshopping på sin plass og jeg er derfor på utkikk etter en Music Angel KT88. Noen som har en de vil selge?
    Det ligger en på torget nå:-P

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nb1
    Det ligger en på torget nå:-P
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/51632

Mvh. Hjelpsomme Hellnoob
    Takk for kjapp respons!
    Siden selger ikke sender og den var priset litt for stivt for meg er den dessverre uaktuell, men takk for forslaget.
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mangel på bedre ting å gjøre har jeg lånt en PA-amp med dsp fra jobb for å sjekke ut alle dens finesser. Det blir nok til at jeg skal prøve den på suben samt frontene. Det kan bli spennende å høre en digital switchmode-amp kontra den gamle MLen.
    PA-ampen er selvfølgelig alt for kraftig for mitt bruk. Skrekkeksempelet er 5400w brokoblet i 4 ohm. Suben trives best med 300 watt, så headroom er det nok av Rapport kommer i løpet av morgendagen.
    SB Touch

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for kjapp respons!
    Siden selger ikke sender og den var priset litt for stivt for meg er den dessverre uaktuell, men takk for forslaget.
    Kvifor ikkje ny da??? ser dei får den for overkant av 4000, to ganger på byen så har du den.. Spiller jo nydelig da..og prisen sku sånn sett vert mange ganger mer, sikkert 20.000-50.000 for det eg vet

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Kvifor ikkje ny da??? ser dei får den for overkant av 4000, to ganger på byen så har du den.. Spiller jo nydelig da..og prisen sku sånn sett vert mange ganger mer, sikkert 20.000-50.000 for det eg vet
    Det er egentlig et prosjekt jeg og pegpisk har. Han kom med idéen om å teste ut en MA siden den har fått mye skryt og ingen av oss har testet en røramp før. Jeg syntes det var en god idé og slengte meg med. Vi vil ikke kjøpe en ny siden vi sannsynligvis skal selge den etter noen måneder.
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er den ene centeren lagt ut for salg. Løp og kjøp
    Vienna Acoustics Oratorio selges
    SB Touch

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje utpreget dumt å spørre om dette nå, i og med at du skal selge den. Men hva er meningene dine og erfaringene dine med Oratorio?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Kanskje utpreget dumt å spørre om dette nå, i og med at du skal selge den. Men hva er meningene dine og erfaringene dine med Oratorio?
    Tja, skal prøve å holde meg i skinnet
    Jeg selger kun fordi jeg har to stykker. Hvis jeg ikke hadde to ville jeg aldri solgt såfremt ikke hele hjemmekinoen skal ut av huset. Den jeg selger er den i best stand, den andre har sprengt diskant og masse riper. Som Scrooge skrev, det ser ut som om noen har brukt den som akebrett. Diskanten skal byttes og den skal lakkeres i pianosort så den matcher resten av anlegget.
    Det eneste jeg har å utsette på Oratorio er at den er stor og tung. Lydmessig imponerer den på alle områder. Jeg hadde en Maestro før jeg kjøpte Oratorioen og oppgraderinga var formidabel. Punchen, dynamikken og detaljnivået er av en helt annen klasse. Den spiller også dypt, såpass dypt at BCGene jeg hadde før virket slanke når Oratorioen var koblet på en kanal i ren stereo og en BCG på den andre. Jeg hadde ikke forventa at en center skulle flytte så mye luft. Det er heldigvis ikke vanskelig å integrere den med andre høyttalere fra VA. Integreringen er sømløs med Mahler og ikke langt unna med BCG. Mellomtonen er fyldigere og diskanten mer oppløst, noe som ikke er meg imot. Alt i alt vil jeg si at det er en strålende center!
    Det ble en del ord gitt, og jeg greide vel ikke helt å holde meg i skinnet, men men
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oratorio nummer to er nå levert til lakkering. Jeg får se resultatet i løpet av uka. Gleder meg som en unge :-D
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble visst litt mye å gjøre for lakkereren i forrige uke, så centeren er fortsatt ikke lakkert. Håper på at den blir ferdig i løpet av uka. Jeg ble også lovet status på Rel-forsterkeren de nærmeste dagene, så det blir en spennende uke.

[Politikk]Dette ble litt for spennende... Håper virkelig ikke Siv får pinkoden til Oljefondet. [/Politikk]
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten oppdatering:
    September har vist seg å være høysesong for lakkerere i Bergen så centeren venter fortsatt på maling. Jeg har heller ikke hørt noe fra verkstedet som har subampen min så jeg får bare smøre meg med tålmodighet. Et beist av en amp kommer på besøk i morgen. Jeg gleder meg som en unge! :-D Bilder og lytteinntrykk blir lagt ut så snart prolapsen etter bæringa har gitt seg.
    Hvis noen vil kjøpe en gammel Audi må de hyle ut, og hvis noen selger et par Rockwool akustikkplater størrelse 60x120cm må de gjøre det samme. Jeg trenger demping i stua, men ikke bil.
    SB Touch

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, skal prøve å holde meg i skinnet
    Jeg selger kun fordi jeg har to stykker. Hvis jeg ikke hadde to ville jeg aldri solgt såfremt ikke hele hjemmekinoen skal ut av huset. Den jeg selger er den i best stand, den andre har sprengt diskant og masse riper. Som Scrooge skrev, det ser ut som om noen har brukt den som akebrett. Diskanten skal byttes og den skal lakkeres i pianosort så den matcher resten av anlegget.
    Det eneste jeg har å utsette på Oratorio er at den er stor og tung. Lydmessig imponerer den på alle områder. Jeg hadde en Maestro før jeg kjøpte Oratorioen og oppgraderinga var formidabel. Punchen, dynamikken og detaljnivået er av en helt annen klasse. Den spiller også dypt, såpass dypt at BCGene jeg hadde før virket slanke når Oratorioen var koblet på en kanal i ren stereo og en BCG på den andre. Jeg hadde ikke forventa at en center skulle flytte så mye luft. Det er heldigvis ikke vanskelig å integrere den med andre høyttalere fra VA. Integreringen er sømløs med Mahler og ikke langt unna med BCG. Mellomtonen er fyldigere og diskanten mer oppløst, noe som ikke er meg imot. Alt i alt vil jeg si at det er en strålende center!
    Det ble en del ord gitt, og jeg greide vel ikke helt å holde meg i skinnet, men men
    Ja, hadde det ikke vært fordi jeg overhodet ikke har råd/fullmakter til å kjøpe fronter som matcher denne...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det storfine besøket kommet i hus! En kamerat pusser opp hjemme og derfor har jeg greid å lure til meg en liten demo.
    Hva er så dette?
    Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-emballasje-jpg

En en stor pappeske som inneholder:
    Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-krell-jpg

Jepp, Det er en Krell. Nærmere bestemt en KSA 300s. Den er stor, nei den er enorm, Bare for å illustrere størrelsen har jeg satt min godt voksne ML no23 ved siden av. Den blir en dverg i forhold.
    Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-krell-og-ml-ovenfra-jpg

Krellen veier nesten 90 kg, er på 2x300w i 8 ohm og dobler ned i 1 ohm. Den spiller ettersigende stabilt ned i 0,5 ohm. Trafoen er på 5kva. Et skikkelig kraftverk altså, og umulig å plassere fornuftig. Jeg vil gjerne se det racket som elegant sluker denne ampen.

Kjempen og dvergen
    Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-krell-og-ml-jpg

Nærbilde av kjempen
    Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-krell-cu-jpg

For de observante kan det skimtes et par hageslangetykke høyttalerkabler og et par signalkabler av et helt annet kaliber enn det jeg bruker til vanlig. Førstelytteinntrykket er meget bra! Ampen er helt rå, og ja; jeg hører forskjell på kabler og jeg gliser fra øre til øre En mer detaljert utgreiing om hvordan det hele låter kommer senere.

Hmmm, jeg har glemt noe. Det var visst noe mer
    Gjett hva :-D
    SB Touch

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, jeg har glemt noe. Det var visst noe mer
    Gjett hva :-D
    Høytalere??? Etter størrelsen å dømme er det noe svært.

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den krell'en var enorm8) Kan se den enorme trafoen på det ene bilde:-D Her er vel 16A sikringkurs et must:-D Etter å ha servert bilder av det ampmonsteret ,tør jeg ikke gjette på hva det er i trekassene

Eller jo,det er DYRT

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DiFontaine
    Høytalere??? Etter størrelsen å dømme er det noe svært.
    Så rett du har. Jeg har ikke tenkt å avsløre ennå hvilke høyttalere det er . Det jeg kan si er at de holdt på å ta knekken på oss da vi bar de inn. Høyttalerne veier ca 80 kg stk og trekassene nesten 40. Jeg er så inderlig glad for at jeg bor i 1. etasje.
    Grunnen til at høyttalerne skal inn hos meg er at kameraten min vurderer å kjøpe de, men han kan ikke sette de i stua si siden den er under oppussing, så uselvisk som jeg er tilbød jeg han å bruke stua mi som demorom.

Sitat Opprinnelig postet av nb1
    Den krell'en var enorm8) Kan se den enorme trafoen på det ene bilde:-D Her er vel 16A sikringkurs et must:-D Etter å ha servert bilder av det ampmonsteret ,tør jeg ikke gjette på hva det er i trekassene

Eller jo,det er DYRT
    Den tok ikke sikringen på lydkursen min, men jeg vet at 16A er alt for lite hvis den skal presses hardt. Det kommer jeg ikke til å gjøre, jeg har aldri hatt så mye headroom før. Angående innholdet i trekassene har du rett i at det er kostbart. En del over mitt budsjett, men du som innholdet spiller :-D
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det vel på tide å avsløre hva som skjuler seg i de gigantiske trekassene
    Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-avalon-kasse-jpg

Det er et par Avalon Radian HC i cherry. Utrolig håndverk!

Mahlerne ble satt til side og Avalonene fikk godplassen. Selv om Mahler er større enn Radian HC virker de mindre.
    Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-avalon-og-mahler-jpg

Så var herlighetene koblet opp. Ikke ideell plassering eller vinkling men lyd ble det. Det ble ikke tid til mer enn ca 30 min lytting så en lengre lyttesession med ordentlig plassering av høyttalerne og tid til tweaking blir det om ikke så lenge. Jeg gleder meg!
    Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-avalon-og-jpg

Høyttalerne låt meget bra selv om de bare var slengt på plass. Bassproblemene som jeg har i stua kom dessverre tilbake med høyttalerne, men det er jo ikke i min stue de eventuelt skal stå. Diskanten var oppløst og detaljert, men kanskje litt for spiss etter min smak. Det er en titandome som står i høyttalerne og det låter en god del kvassere enn jeg er vant til med Mahlernes softdomer. Mellomtonen var veldig naturtro og bassen var utrolig tight, definert og lineær. Høyttaleren er en trykkammerkonstruksjon. Etter litt flytting på høyttalerne begynte bassen å komme seg alle andre steder enn i sweetspot. Der faset det hele ut. Ved å flytte seg 50 cm til venstre eller høyre kom godlyden og selv om ikke høyttalerne spiller helt ned i kjelleren var det mer enn nok bass. Jeg får heller komme tilbake med flere lytteinntrykk senere når sessionen kan vare i et par-fem timer. Legger til slutt ut et blitzbilde av høyttalerne.
    Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus-avalon-jpg
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå når Avalonene er avslørt kan jeg skrive litt om hvordan Krell KSA300s, Monster M2.4 og MIT Oracle M-350 låter i forhold til Mark Levinson no23, Soundstring XLR og Tara Labs Prism 500. Det første kan sies er at kablene er i to helt forskjellige ligaer når det gjelder pris. Mine er "billige" og de lånte er dyre.

Jeg testet først kombinasjoner av Krell og kabler. Når det gjelder lyden trekker de dyreste kablene det lengste strået. Lydbildet er mer oppløst og definert og flere detaljene i lydbildet kommer bedre frem, både i bunnen og toppen. Det er tendenser til en at diskanten blir litt for skarp og pågående med de dyre kablene. Der mine kabler sauser det hele litt til og gjør det litt mykere, blir det litt for mye av det gode de lånte. Jeg vil veldig gjerne beholde detaljene og oppløsningen men kunne greid meg med litt mindre topp. Krellen gjør også sitt til at det hele blir lysere. MLen er mørkere enn Krellen i klangen. Bassen, derimot, er veldig bra og akkurat slik jeg vil ha den. Tight, detaljert, krystallklar og dynamisk. Her hjelper Krellen også til med utrolige kraftreserver. Den har stålkontroll på Mahlerne. Ikke at MLen ikke har kontroll, men det er en liten forskjell i Krellens favør. Etter litt bytting frem og tilbake mellom de forskjellige kabelkombinasjonene kom jeg fram til at Soundstring signal- og Monster høyttalerkabler ble den beste komboen på Krellen. På MLen ble de dyre kablene den beste komboen, men jeg har ingen planer om å selge en nyre for å få råd til slike signalkabler, så når jeg lytter litt med lommeboka også blir den samme kabelkomboen favoritten på MLen. Den dårligste komboen er min, så det må gjøres noe med. Monsterkablene er innen rekkevidde hvis jeg kjøper brukt, men jeg skulle gjerne hatt noen signalkabler som er like utilslørte som MITene men til en rimeligere pris. Er det noen som har tips til kabler som oppfyller ønskene mine?

Når det gjelder Krell, heretter kalt kjempen, vs Mark Levinson, heretter kalt dvergen, er jeg ikke helt sikker. Det kan virke som om dvergen er mer basstung enn kjempen. Om det er fordi den gir litt mer i bunn eller fordi kjempen har bedre kontroll/dempingsfaktor vet jeg ikke. Jeg vil tippe en kombo. Mellomtonen er veldig god i begge ampene og ikke så ulik i mine ører. Diskanten er mer framtredende hos kjempen, mens detaljnivået virker ganske likt.
    Det er et par veldig viktige faktorer som taler i dvergens favør.
    1. Den er min
    2. Den kan plasseres i rack uten at racket må være forsterket med karbon.
    3, Driftstemperaturen er under 80 grader, noe kjempen ikke kan skryte av.
    4. Man må ikke være 4 personer for å flytte den.

Det som gjør det vanskelig er at det er flere faktorer som taler i kjempens favør.
    1. Den er ikke min. Gresset er som kjent alltid grønnere på andre siden.
    2. Den er stor, og kan ikke gjemmes i et rack. Den skal vises fram. :8)
    3. Den kan brukes som varmeovn, noe dvergen ikke kan.
    4. Man må være 4 personer for å flytte den. Altså en god unnskylding for å invitere venner på besøk så de kan få litt fri fra sjefene side

Dette ble et latterlig langt innlegg. Til de som har greid å lese seg gjennom utgreiingene mine uten å sovne, takk. Til de som ikke greide det, jeg hadde garantert sovnet selv

Til slutt, en påminnelse om hvorfor jeg kaller de kjempen og dvergen.
    SB Touch

Side 10 av 55 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 50 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •