rolfhult
Fersking

Norway
14 Innlegg Sendt - 18/11/2002 : 21:11:24
--------------------------------------------------------------------------------
Kjøpte nytt hus for 1år siden, og fant den ene garasjen perfekt som dedikert hjemmekino

Oppsettet er pr i dag (kontinuerlig under oppgradering)

Bilde:
Electrohome Marquee 8500 CRT (Identisk med Vidikron Vision Two)
Tilkoplet HTPC med ATI Radeon skjemkort som sender bildet til PJ med
et progressivt signal på 1600x1200 75Hz.
Lyd:
Sony TA-VA80ES
Tannoy Profile Plus høyttalere
PSB Subsonic2i Sub

En strålende hobby dette

Rolf Hult

ak
Aktiv

Norway
227 Innlegg Sendt - 18/11/2002 : 23:58:49
--------------------------------------------------------------------------------
Velkommen til Avforum.......

Fint system du har der...
Er ikke 1600x1200 overkill...? Hva er projektoren's nativ oppløsning..?

Du har rett i at det er en strålende hobby, men du glemte å si at det er en dyr hobby...

Mvh

AK

-----------------
-----------------
Alltid Panasonic

Lygren
Forum Admin

Norway
279 Innlegg Sendt - 19/11/2002 : 08:21:11
Hei Ak

CRT projektorer har ingen spesifikk native oppløsning. Enig uansett at 1600x1200 kanskje er litt mye, selv for en EH 8500. Mine Barco Graphics / Data 808s kjørte sjelden over 1024x768 uten at de ble noe uskarpe... Imidlertid kan en kjøre en slik oppløsning hvis en virkelig fintuner (og vedklikeholder den fintuningen hver dag??)apparatet...

rolfhult
Fersking

Norway
14 Innlegg Sendt - 19/11/2002 : 08:25:15
Prosjektoren tar maks oppløsning 2500x2000 og har en scan rate på 130Khz. Oppløsningen jeg har i dag er vel innenfor grenseverdi vil jeg tro. Har testet opp til 1440x960 i 100Hz og windows desktop ble fin på dette, derimot ble DVD visningen noe mer soft.
Kan ikke si at jeg ser forskjell på DVD ved f.eks 1280x768 eller 1600x1200 i 75Hz, og kjører derfor egentlig høyere for å få bedre desktop i windows.

Dyr hobby: JA, men jeg har kamerater som driver med jakt og sportsfiske...som er vel så mer kostbar hobby.
Spec på PJ ligger her:
http://www.snaggs.com/projector/disp...le=ElectroHome

Rolf Hult

ak
Aktiv

Norway
227 Innlegg Sendt - 19/11/2002 : 09:16:32

Sitat:
CRT projektorer har ingen spesifikk native oppløsning

Ahh..., didn't know..

Erke billig med jakt og sportsfiske heller nei..... La oss begynne med strikking..

Mvh

AK

-----------------
-----------------
Alltid Panasonic

Lygren
Forum Admin

Norway
279 Innlegg Sendt - 19/11/2002 : 10:13:48
Hei

En ting er Khz grense, en annen hva rører faktisk makter å projisere, skarpt vel å merke! Hadde f.eks. en 7" Electrohome ECP 4500 med 90 Khz båndbredde. Du kan vel kanskje selv tenke deg hvor skarpt 1600x1200 (som den jo tåler)... Det er viktig å finne projektorens optimale oppløsning, og hvis du har funnet at 1600x1200 er tilstrekkelig skarpt, har du en VIRKELIG mint Marquee 8500!!

rolfhult
Fersking

Norway
14 Innlegg Sendt - 19/11/2002 : 10:27:25
Rørene er byttet, og er "mint" ja
Syntes strikking hørtes spennende ut....

Rolf Hult

Roger
Aktiv

Norway
150 Innlegg Sendt - 19/11/2002 : 12:12:58
Det er bra utstyr det der ja. Er vel 9" rør i den da.
Skulle likt å se Doom3 når det kommer ut i 1600x1200 på et stort lerret! Skal du ført ta opp strikking så kan jeg sende deg noen tegninger til en hushbox hehe.

Mvh
Roger

ak
Aktiv

Norway
227 Innlegg Sendt - 19/11/2002 : 12:33:14

Sitat:
Skulle likt å se Doom3 når det kommer ut i 1600x1200 på et stort lerret

Etter de første rapporter skal det holde hardt med dagens pc'er...
Men skal visst ha en utrolig grafikk

AK

-----------------
-----------------
Alltid Panasonic

rolfhult
Fersking

Norway
14 Innlegg Sendt - 19/11/2002 : 12:34:17
Det er 8" rør i denne. Ser frem til Doom3 ja. Kjekk sak når gutta samles til en 6-pack og NHL2002 også.
Den "gamle" HTPC maskinen blir også byttet ut med ny PC førstkommende torsdag. Jeg får inn ny HP Pavillion792 P4 2.56Ghz med DVD-R brenner, 120Gb disk,512 RAM og 17" LCD skjerm. Skjermen vil bli benyttet inne på hjemmekinoen, og Geforce4 skjermkortet vil bli flyttet over i min gamle HTPC. Jeg regner med at ATI Radeon kortet er greiest å bruke på DVD.

Rolf Hult

ak
Aktiv

Norway
227 Innlegg Sendt - 19/11/2002 : 13:04:02

Sitat:
Jeg regner med at ATI Radeon kortet er greiest å bruke på DVD.

De er kjent for å ha best bildekvalitet, men Matrox er også bra...!
Jeg har bestemt meg for Ati neste gang, men er blitt usikker da NV30 fra Nvidia kommer øyeblikk.....

Mvh

AK

-----------------
-----------------
Alltid Panasonic