"Hulo" B&W, Denon, Parasound - med bilder.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

"Hulo" B&W, Denon, Parasound - med bilder.

Hei.

Jeg er en 21 år gammel gutt fra Nordland. Har fra jeg var liten gutt vært glad i mye og stor lyd. Dette måtte jo ende i en mildt sagt dyr og interessant hobby. Har opp gjennom årene hatt både stort og smått, og rosa og svart. Har lenge hatt lyst på en skikkelig hjemmekino, men det er først nå nylig jeg har fått min egen leilighet og kan realisere noen av guttedrømmene.

"Hulo" er de to første bokstavene i for- og etternavnet mitt, og kan med litt godvijle oversettes til "hulen" på dialekta mi.

Hadde egentlig tenkt å vente med å lage denne oversikten, men det kan jo være litt gøy å følge med på endringene jeg gjør underveis.

Nåværende oppsett:

Høyttalere:
    Front: B&W 683.
    Bak: Mission 733.
    Center: Ingen.
    Sub: B&W ASW650

Forsterker:
    Reciever: Denon 2808.
    Effekt: Parasound 2250.

Kilder:
    CD-Spiller: Rotel RCD-950.
    Spillkonsoll/mediaboks/Blu-Ray: PS3 60GB.

Bildefremvisning:
    LG 42LC2D 42".

Kabler:
    Front: QED Silver Anniversary XT Bi-wire.
    Bak: No name 2.5mm/2.
    Signal reciever/effekt: QED Qunex 3.
    HDMI: No name.

Annet:
    Fjernkontroll: Logitech Harmony One.

Nyeste oppgraderinger:
    20.02.09 - Parasound NC-2250. Takk til Rimjob på avforum for en hyggelig handel.
    12.02.09 - B&W 683.

Fremtidige planer

Et skikkelig kamera som ta skikkelige bilder av et skikkelig anlegg.

B&W 683 ble kjøpt 12.02.2009, så de skal få stå en stund.

Denon-en skal byttes ut, med muligens en Onkyo TX-SR875. Ikke helt bestemt meg, så kom gjerne med gode råd.

En erstatter til NAD-en er på tur i posten. Etter mye om og men falt valget på en Parasound NC-2250.

Mission 733 skal byttes ut med B&W 685.

Som center skal det sannsynligvis inn en B&W HTM61.

ASW650 må nok dessverre se seg erstattet med (ja, du gjettet rett) noe fra SVS en gang man får råd.

Jeg sikler på Pioneer Kuro 50" som erstatter for LG-en. Prosjektor er kanskje en mulighet, men langt opp og langt frem.

Nytt TV-bord skal inn. Her må dere være snille å komme med anbefalinger.

Ny cd-spiller frister, men har ingen konkrete planer.

Litt mindre endringer i form av kabler og veggpynt blir nok også tatt hånd om etterhvert.
    Ellers skal det gjøres mye i selve stua. Holder på med et annet oppussingsprosjekt for tiden, så det må desverre vente litt.

Avsluttende ord:

Mesteparten av dette burde gå i boks i løpet av april, da jeg plutselig får et lite positivt hopp i økonomien.

Dette oppsummerer vel det meste av tankene mine.
    Blir å oppdatere denne tråden fortløpende.
    Noen bilder bør være på plass i løpet av kort tid.
    Må dere være snille å komme med tips og råd. Kommentarer, både positive og negative settes også pris på.

- Hugo Lorentsen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdatering

Parasound 2250 er nå i hus! På godt nordnorsk må jeg bare si: Fy **** i *******!
    Trodde NAD-en gjorde en brukbar jobb på disse høyttalerene, men Paraen blåser den vannrett ut av leiligheta mi! :twisted:

Testa 'Chris Jones - Roudhouses & Automobiles' og satt med frysninger gjennom hele lyttinga. Akustisk og dyp mannevokal er som skapt for B&W! For meg som er vant med at diskanten skjærer seg og mellomtonen vrenger seg i smerte når man skrur opp litt er dette rene lyd-nirvana. Nå kan jeg spille himmelhøyt og likevel få med meg små detaljer i musikken. En akustisk gitar har aldri hørt så bra ut i mine ører, og at bassen slår langt inn i mellomgulvet gjør heller ingenting.

Husk at jeg er ny i faget og vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive god lyd, men lærer vel etterhvert.

Nå som den viktigste oppgraderinga er unnagjort synes jeg tråden fortjener noen bilder.

Stuens nyeste medlem er et beist. Er aldeles ikke skuffet.

Frontrekka med stygge vegger og fæl dør. Prøver å kompansere litt med de søte helårsnissene. Men se de flotte høyttalerene. Kabelrot, nytt TV-bord og veggene skal tas hånd om snarest! Har siktet innsiden av høyttalerene mot 1. og 3. sitteplass i sofaen. Er det rom for forbedring her?

Sitter godt i kosekroken.
    Har planer om å flytte sofaen 30-50cm fra bakveggen. Må bare finne en løsning som får det til å se "ok" ut først. Tenkte på å henge ei hylle på veggen bak sofaen.

Rommet er dessverre langt fra optimalt. Gardinene demper litt Siden jeg for tiden er en opptatt mann med oppussing av en annen leilighet, setter jeg stor pris på enkle tips for forbedringer.

Ryddigere og bedre bilder komme forhåpentligvis snart!

Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjå her ja Hugolor, nå vart det vel liv i stua ja Synes vi fortjener et bilde av den lekre røde stolen din også
    Betydelig mer hjemmekoselig hos deg enn i den sterile leiligheta mi, jeg er nødt til å få opp noe pynt på veggene mine.
    Rett og slett flotte greier!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hyggelig med tilbakemelding.

Frykter det er liv langt inn i stua til naboene også. Helt vilt så mye trøkk disse smårollingene klarer å produsere. :twisted:

Den røde, fine stolen er egentlig mest i veien. Skal prøve å få lurt den inn på fremtidige bilder.

Angående veggpynt, så bestilte jeg mesteparten i en smell. Noen halvlitere og en katalog fra ellos eller lignende gjør susen.

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Dette ser flott ut og du har en god plan for oppsettet8) Jeg ser du har dempeplater under front HT. Hvilket fabrikat er dette og hvilke erfaringer har du ved bruk av disse? Alltid gøy å prøve noe nytt så det hadde vært fint å høre dine synspungter vedrørende dette.
    MVH nb1

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dempeplatene fulgte med høyttalerene. Jeg monterte de fra første dag, så kan ikke komme med noen sammenligninger ennå.

Rent praktisk er de et *******. Å flytte på høyttaleren uten å skrape opp gulvet er et prosjekt i seg selv. Det fulgte også med noen gummiknotter som jeg kan skru direkte i høyttaleren eller i platene. Skal teste litt forskjellige kombinasjoner og komme med tilbakemelding ved et senere tidspunkt.

Akkurat nå sitter jeg og hører på Nils Lofgrens liveplate, og må bare trekke litt på smilebåndet når jeg hører hvor naturtro og deilig lyden er fra akustisk gitar.

Noen som har noen innvendinger om hvordan jeg skal stille "load impedance" på Para-en? Kan velge mellom 2-3 og 4-8 ohm. Meg bekjent går 683-ene ned i 3 ohm når de får det tøft.

Active alphamale sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hugolor
    Dempeplatene fulgte med høyttalerene. Jeg monterte de fra første dag, så kan ikke komme med noen sammenligninger ennå.

Rent praktisk er de et *******. Å flytte på høyttaleren uten å skrape opp gulvet er et prosjekt i seg selv. Det fulgte også med noen gummiknotter som jeg kan skru direkte i høyttaleren eller i platene. Skal teste litt forskjellige kombinasjoner og komme med tilbakemelding ved et senere tidspunkt.

Akkurat nå sitter jeg og hører på Nils Lofgrens liveplate, og må bare trekke litt på smilebåndet når jeg hører hvor naturtro og deilig lyden er fra akustisk gitar.

Noen som har noen innvendinger om hvordan jeg skal stille "load impedance" på Para-en? Kan velge mellom 2-3 og 4-8 ohm. Meg bekjent går 683-ene ned i 3 ohm når de får det tøft.
    hei der!
    de dempeplatene som fulgte med inneholder ikke tabelets som det er meningen at spiksene (gulvødeleggerne) skal stå i.disse må du skaffe på egenhånd, for det er ikke meningen at du skal ødelegge gulvet slik du driver på nå.:???:
    B&W 802 D3 ht - B&W ​cmc2 - ADA TRINNOV TEQ 8 rcs - OPPO kilde - MAC MINI kilde - CLASSÉ ssp 800 DELTA - YAMAHA mx-A5000 - KLIPSCH surr - PARADIGM sub1*2stk - PARASOUND jc1 mono eff - WEISS dac/interface - PHILIPS tv - BENQ projector

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pent oppsett hugolor! :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alphamale
    hei der!
    de dempeplatene som fulgte med inneholder ikke tabelets som det er meningen at spiksene (gulvødeleggerne) skal stå i.disse må du skaffe på egenhånd, for det er ikke meningen at du skal ødelegge gulvet slik du driver på nå.:???:
    Takk for råd. Nå er høyttalerene plassert der jeg vil uten å lage noen riper i gulvet, men skal se å få bestilt noen 10-kroninger å ha under.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HansMarius
    Pent oppsett hugolor! :-)
    Takk, takk.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville bare informere om at Onkyo 875, B&W 685 og to par Xindak FA-1 signalkabler er på vei inn.

Tror det blir helrått å bytte ut Denon-en som pre med Onkyo. Litt for lys klang her med dagens oppsett. Selvom lyden er klokkeren gjør det litt vondt i øra når jeg skrur opp på fks. Katie Melua.

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jo kommentert opsettet ditt på gamer.no, men liker det jo fortsatt. Overrasket over at du ikke syns denonen har bra nok lydsignatur, men smak og behag

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemelding.

Ble dessverre utrolig lite aktivitet i den tråden der. Hver sin smak, ja. Jeg ble ihvertfall positivt overrasket over Onkyon. Godt å spille Tori Amos og Katie på "perverst" volumnivå uten å være redd for øra. Nå har jeg snart ikke noe å utsette på annet enn at center mangler, men en HTM61 blir levert på døren i løpet av morgendagen! Speaking of, så er det vel på tide med noen oppgraderinger i selve tråden også.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •