Gpt33's kjellerkino: Audio Physic Scorpio 25 på plass-SMILER - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 25 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 490
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av gpt33
    Det er ikke så mye å forklare,min kino har et stramt budsjett. Så rimligste løsningen
    ble Mal Proff
    Beklager, jeg så bare nå at du hadde skrevet før at du gikk for teppe og ikke teppefliser.

Jeg ønsket bare å vite hvilken løsning du gikk for. Da har jeg svaret

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Beklager, jeg så bare nå at du hadde skrevet før at du gikk for teppe og ikke teppefliser.

Jeg ønsket bare å vite hvilken løsning du gikk for. Da har jeg svaret

Ser nå at svaret du fikk ble formulert litt surt,beklager dette.
    Som jeg har nevnt før pusser vi opp store deler av huset nå,slik at kino rommet
    desverre ikke har fått like stort budsjett som jeg kunne ønske.

Startet derfor å sjekke ut dette med helt teppe kontra teppe fliser.
    Her oppe i Trondheim er de få forhandlere av teppefliser og prisen er høy i forhold til teppe.
    Sparte nesten 2k på å kjøpe teppe.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg igang med malingen av rommet,blir svart grå/lilla.
    Skal få lagt ut noen bilder iløpet av kvelden/natta.

Newcomer oddis-poddis sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BILDER!!
    rekk mæ ikke innom i dag.. junior må i seng snart vettu..

Newcomer slip sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir bra, spent på å se bilder av resultatet

Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal prøve å få lagt ut noen bilder ikveld.
    Må prøve å få gjort mest mulig før junior kommer hjem imorra

Håper virkelig den lilla fargen jeg har valgt forandrer seg litt når den tørker,samt at den ikke blir opplyst av arbeidslampe. For den nå er den veldig lilla......

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehe. Dette var snedig. Tror ikke du bor så fryktelig langt unna meg for rommet ditt var VELDIG likt rommet jeg skal innrede til kino. Døren ned i kjelleren er vel ikke tilfeldigvis inn til bod og vaskerom? Snedig å ha et likt rom å kunne sammenlikne spesifikasjoner med.

Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nabon
    Hehehe. Dette var snedig. Tror ikke du bor så fryktelig langt unna meg for rommet ditt var VELDIG likt rommet jeg skal innrede til kino. Døren ned i kjelleren er vel ikke tilfeldigvis inn til bod og vaskerom? Snedig å ha et likt rom å kunne sammenlikne spesifikasjoner med.

Det kan hende vi bor nærme hverandre ja,alle husene rundt her er temmelig like. Du har helt rett i at døren bak i rommet går inn til vaskerom,bod osv.
    Hvilke planer har du for rommet ditt?

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. Det stemmer det at så og si alle husene er helt like. Men innholdsrike rekkehus det er det jo faktisk.
    Jeg har ikke fått startet på min dedikerte kino enda, men jeg regner med byggestart blir rett over nyttår. Har ryddet kjelleren, bært ned noen meter med 2"2 og 50 gipsplater; så jeg tror jeg har ordnet meg arbeid en liten stund fremover...
    Skal faktisk ha plassering av lerret på motsatt vei som du har planlagt. Sofaen min blir under vinduet. Kommer til å bygge en ny vegg foran pipa så jeg kan benytte et lydakustisk lerret, få høyttalerne bak og heller få litt større lerret. Første ide til størrelse blir rundt 105" og 5.1 (lyst på 7.1, men vet ikke om det lar seg gjøre med rommet).
    Har du noen planer for hvordan du skal gjøre det med ventilasjon?

Uansett; skal ikke kuppe tråden din, men det blir spennende å følge med fremover å lære hvilke løsninger du bruker for jeg er relativt fersk i gamet enda og det er mye man må lære

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Trondheim
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig og se hvordan kinoen blir til slutt, lerrett jeg kjøpte av deg er detsverre lagret godt unna enda, men det blir vel satt opp etterhvert:-D .
    Har lignende kjellerstue selv i rekkehuset, men litt anerledes til meg da, kjellerstuen er innerst til meg og ikke slik det er til deg, men kjenner begge rekkehus typene godt, så det er meget flotte boliger med mye areal.
    Gleder meg til å følge tråden din videre, og kanskje hente noen tips og litt inspirasjon.

Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nabon
    Jepp. Det stemmer det at så og si alle husene er helt like. Men innholdsrike rekkehus det er det jo faktisk.
    Jeg har ikke fått startet på min dedikerte kino enda, men jeg regner med byggestart blir rett over nyttår. Har ryddet kjelleren, bært ned noen meter med 2"2 og 50 gipsplater; så jeg tror jeg har ordnet meg arbeid en liten stund fremover...
    Skal faktisk ha plassering av lerret på motsatt vei som du har planlagt. Sofaen min blir under vinduet. Kommer til å bygge en ny vegg foran pipa så jeg kan benytte et lydakustisk lerret, få høyttalerne bak og heller få litt større lerret. Første ide til størrelse blir rundt 105" og 5.1 (lyst på 7.1, men vet ikke om det lar seg gjøre med rommet).
    Har du noen planer for hvordan du skal gjøre det med ventilasjon?

Uansett; skal ikke kuppe tråden din, men det blir spennende å følge med fremover å lære hvilke løsninger du bruker for jeg er relativt fersk i gamet enda og det er mye man må lære
    Spennende at du tenker å ha lerret på motsatt vegg,men blir ikke de litt trangt?
    Ventilasjon har jeg ikke tenkt så mye på enda,det er ingen ventiler nede i rommet så mulig no slikt,med evt vifte må fikses til sommeren.
    Jeg har kjøpt 4stk Dali Ikon wall så jeg får 7.2.

Akuratt nå er jeg mest spent på farge valget mitt,håper den blir litt mindre lilla når arbeidslampa er rydda bort.

Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Driver x
    Artig og se hvordan kinoen blir til slutt, lerrett jeg kjøpte av deg er detsverre lagret godt unna enda, men det blir vel satt opp etterhvert:-D .
    Har lignende kjellerstue selv i rekkehuset, men litt anerledes til meg da, kjellerstuen er innerst til meg og ikke slik det er til deg, men kjenner begge rekkehus typene godt, så det er meget flotte boliger med mye areal.
    Gleder meg til å følge tråden din videre, og kanskje hente noen tips og litt inspirasjon.
    Kjenner til at dette med kino bygging kan ta litt tid. Jeg er ihvertfall kjempe klar for å ta i bruk oppsettet mitt igjen. Vel vel,får komme meg ned i kjelleren å male videre.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dæven steike. Dette blir heftig Ser du har kjøpt inn helt OK utstyr :P B&W 800 serie sammen med SVS blir nok knall dette

Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Dæven steike. Dette blir heftig Ser du har kjøpt inn helt OK utstyr :P B&W 800 serie sammen med SVS blir nok knall dette
    Har brukt dette i stuekinoen min,så det eneste som blir nytt i rommet er receiver å bak høytalere. Både Onkyo og Focal dome ble solgt i vår.

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gpt33
    Spennende at du tenker å ha lerret på motsatt vegg,men blir ikke de litt trangt?
    Ventilasjon har jeg ikke tenkt så mye på enda,det er ingen ventiler nede i rommet så mulig no slikt,med evt vifte må fikses til sommeren.
    Jeg har kjøpt 4stk Dali Ikon wall så jeg får 7.2.

Akuratt nå er jeg mest spent på farge valget mitt,håper den blir litt mindre lilla når arbeidslampa er rydda bort.
    I utgangspunktet ville det blitt litt trangt, men med akustisk lerret så kan jeg få størrelsen på bildet så stort som jeg vil ha det. Blir ikke plass til noe annet på frontveggen enn lerret og noe spartansk belysning.

Men over til noe viktigere;
    Nå vil vi ha bilder! Står fargen til forventningene?

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, bare stusset siden på bildet i forrige slide så var det pakket inn Uansett konge utstyr til en kongekino

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir knallbra, jeg er også spent på hvorda den lillafargen blir seende ut...:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei.. søren så knakende flott .. det der er helt konge..

sitter og prøver å legge ut bygge tråd selv.. kunne jeg fått en liten info på hvordan jeg får inn store fine bilder slik som du har her inne? de jeg legger til blir bare knøtt små.?

Grattis med knall anlegg og kino..

Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk ikke lagt ut bilder sist jeg prøvde så derfor det har drøyd litt ut.

Skal se hva jeg får gjort imorgen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk lagt ut nå.. måtte bare begrense til under 1mb og størrelsen.. funker ok nå.

Side 18 av 25 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •