Ny oppgradering - igjen...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny oppgradering - igjen...

For noen måneder siden var jeg nesten fornøyd, så fikk jeg litt dilla, og nå har jeg på byttet ut Dali Grand med JMLab 926 Electra. Så nå bør jeg vel være fornøyd.

Men det var jeg ikke (oktober 2004) - nå er Marantzen pakket ned i en eske (kanskje den blir julepresang) og Denon AVR 3805 kjøpt og pakket opp. Og så vidt testet.

(Skrevet i mai 2004
    Av en eller annen merkelig grunn, synes jeg det er spennende å se bilder av andres anlegg. Her er mitt:

Alt er bygd opp rundt stereoanlegget, og siden jeg har hatt noen stereoanlegg opp gjennom tidene fant jeg ut at det kunne være tøft med en oppdatering til hjemmekino.

I utgangspunktet hadde jeg

Dali Grand høyttalere (disse blir nå skiftet ut med nevnte JMLab dama syntes de var mye penere og ba meg fleske til...), Krell KAV 300i forsterker og Copland 266 CD-spiller. Hadde et par Snell JIII stående og tok disse i bruk som bakhøyttalere etter at jeg i høst kjøpte en Marantz SR4300 hjemmekinoforsterker. DVD-spiller er Harman/Kardon 25.

Hadde en glimrende ti år gammel B&O TV, men denne var bare 25 tommer. Etter mye avveining fant jeg ut at en ny TV passet meg best, kjøpte en Loewe Nemos 32 tommer.

Kabler fra blant annet MIT 2 (biwire) og Flatline Red Dawn, pluss diverse forskjellig til en rimeligere penge til hjemmekinoen. Er egentlig litt stolt av at jeg ikke tømte lommeboka, men handlet billig (?) da jeg utvidet til hjemmekino.

Angrer litt nå (trekvart år senere) - skulle gjerne hatt en forsterker til dobbel pris. Marantzen er litt veik. (Og den er nå altså byttet ut).

Har begynt å få litt hjemmekino-dilla, lyst på JMLab rundt hele, men det koster flesk. Da må jeg også rive i ny hjemekinoforsterker og en center og eventuelt sub. Da må jeg også ha bedre kabler, men før alt dette bytter jeg antagelig ut den vanlige CD-spilleren med en bedre. Og når alt dette er gjort, er det blitt fryktelig dyrt, HK DVDen er sikkert blitt gammel og så må denne byttes...

Active Atano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har et oppsett av meget høy kvalitet her, Ambings. Jeg tar det for gitt at lyden reflekterer det også. Som en bonus ser det jo veldig bra ut

Velkommen til forumet. Det virker som du har endel erfaring, og det kommer vi forhåpentligvis til å nyte godt av her! :wink:

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott heimekino du har der. 8)
    Masse heftige komponentar der og.

Du trivst utan "senter"?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke veldig opptatt av film, men synes det er bra som det er nå. Frykter atjeg kan gå litt amok hvis jeg tester en senter, og dette blir en stor forbedring.

(Var overhodet ikke interessert i hjemmekino helt til en kamerat med lite budsjett skulle ha DVD-spiller. Det endte med at han ikke hadde råd og jeg fikk dilla og kjøpte. Siden da har jeg brukt over 25 lapper på hjemmekino på et ganske drøyt år).

Er egentlig mer opptatt av å bytte ut CD-spiller/fronthøyttalere (ett av to) for å optimalisere stereolyden.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaha.

Du ønskar betring i stereo perspektivet ja..
    Har du sett på nye høgtalarara da? Ny cd spelar?
    Er du ute etter nytt el brukt?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ennå ikke helt hva jeg er ute etter av nytt utstyr (i utgangspunktet nytt).

Lurer litt på BW-høyttalere, enten den nye serien med 700 (til 22 lapper, eller 804 Nautilus). Vet ikke hvem som er best selv om det skiller 7000 skiller det også noen år. Tenkte jeg skulle sjekke ut dette en gang i løpet av året.
    Eventuelt Audiovector kan være interessant - og sikkert masse annet.

På CD-fronten er jeg usikker. Skal bruke måneder/år på å lese, tenke, spare - og så teste.

Egentlig er det nesten det morsomste - forarbeidet før en handler en ny ting til egotrippen sin.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JMlab da?

Electra 936 er eit alternativ som Krell lika meget bra.

JMlab Nova be utopia er heilt konge.
    L&B testa denna høgtalaren i siste nummer. Dei var so fornøygd med dei atte dei kjøpte paret. 8)
    Andre fra HIFI huset berum, var i Frankrike og henta 6 par med Nova. Alle er solgt etter testen/reportasjen til L&B

Alt er jo smak og behag da. :wink:

Forarbeidet er alltid morosamt det.

Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott utstyr!

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Flott og originalt oppsett! vedder på det låter freskt og.
    Godt å se noe litt mer originalt enn B&W/denon komboer... :roll:

Intermediate Magnera sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av en eller annen merkelig grunn, synes jeg det er spennende å se bilder av andres anlegg. Her er mitt:
    Så lenge det ikke går over en viss grense er dette lov!

Ellers så var det flott utstyr :wink: :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skulle gjerne ha handlet alt utstyret mitt et sted, f.eks på Hi-FI Klubben. Men de har for lite utvalg av dyre ting, brukbart på billig, men. Nabokonkurrenten, Hi-FI Center kjeden har også noe spennende, men jeg liker ikke den lokale utgaven av butikken (lite serviceinnstilt, vanskelig å få prøve - mye bedre i Oslo og hos den lokale Hi-Fi klubb).

Egentlig er det vanskelig å handle Hi-FI et sted - da det aldri er en butikk som har et utvalg som er bredt nok til å sette sammen hele drømmeanlegget - i alle for for oss som har hatt dilla noen år.

Intermediate Frorrari sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    JMlab da?

Electra 936 er eit alternativ som Krell lika meget bra.

JMlab Nova be utopia er heilt konge.
    L&B testa denna høgtalaren i siste nummer. Dei var so fornøygd med dei atte dei kjøpte paret. 8)
    Andre fra HIFI huset berum, var i Frankrike og henta 6 par med Nova. Alle er solgt etter testen/reportasjen til L&B

Alt er jo smak og behag da. :wink:

Forarbeidet er alltid morosamt det.
    Ikke Nova Utopia Be, Electra. Diva Utopia Be! Men uansett virker det som det er litt for høy prisklasse?

Hvis du skal gå for JMlab så er nok en brukt 936 eller en ny 926 rimelig innenfor din prisklasse, Ambings?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, Frorarri. Eg kom på eg hadde skreve feil, men no hadde eg heilt gløymt det. ops: Hadde teinkt og retta på det, men du kom meg i forkjøpet. :wink:

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ambings
    Egentlig er det nesten det morsomste - forarbeidet før en handler en ny ting til egotrippen sin.
    Helt enig. Når man da endelig har fått i hus det man har ventet på, begynner man på neste prosjekt. For en vidunderlig verden...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    80 lapper for nye høyttaler er litt dyrt. Det er like mye som jeg ga for dem som teller i anlegget mitt (forsterker, CD-spiller, høyttalere og kabler). Da er ikke hjemmekino-opplegget med. Har i ettertid angret litt på pengebruken, tror det optimale anlegg koster mellom 20 og 40 lapper (pris/ytelse). Men når en først har brukt så mye penger er det vanskelig å bytte i noe billigere noen år senere.

Men det beste er faktisk gratis, drømmene om deilige anlegg med den optimale gromlyden...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er i ferd med å oppgradere anlgget. Nye høyttalere eller og CD-spiller på vei inn...

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tørr vi spørre hva du skal ha nå, evnt hva skjer med dali'ne nå...??
    Selge? Pris?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nesten kjøpt JMLab 926 Electra. De gjorde susen, kanskje blir det en ny CD-spiller også senere. Da er jeg definitivt fornøyd. Det er lite ekstra å hente (synes jeg) når du har nådd et visst nivå. Da både koster oppdateringene og det krever masse ingeniørkunnskap om plassering og masse annet surr.
    Og det kan bli litt for mye av sånt...

Jeg har på det nærmeste solgt Dali Grandene for 11500 til en kar fra Tønsberg. Han kommer i morgen - var helt i ekstase da jeg snakket med ham. Han overbeviste meg nesten om at jeg hadde verdens beste høyttalere...

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han er vel ikke langt unna sannheten der vel…For dali elskere , hehe.
    Du får si i fra om de legges ut for salgt..Kan jo hende han ikke dukker opp....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, skal si fra, han kommer rundt halv syv. Hvis ikke kan du jo bare stikke innom og hente dem for samme prisen.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •