c-v's. Planlegging av kjeller og mulig hjemmekino starter...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 12 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 233
    Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

c-v's. Planlegging av kjeller og mulig hjemmekino starter...

Etter å ha holdt på med denne "hobbyen" i noen år nå, og har vært godt plasser i en mindre bra kjellerstue, som ikke akkurat var best egnet til lyd og bilde, synes jeg nå er på tide å lage en egen tråd, ettersom jeg nå har fått et skikkelig rom å boltre meg på..

utstyret som var på plass når rommet var ferdig var;

Klipsch RF83
    Klipsch RC64
    Klipsch RS62

H/K AVR 435

SVS PC13 Ultra

og en ny innkjøpt Epson emp tw700, + et dreamscreen nedtrekkbart lerret i grått

Samsung BDP1400 Bluray spiller,

samt en drøss av kabler fra Nordost (HDMI), QED og TaraLabs..

sofaen er rimelig ny kjøpt, og er en Ibiza recliner sofa, 2 stk stoler, og 1 stk 2seters sofa

racket er hjemmelaget og egendesignet.

Xbox360 hører også til i dette rommet

Selv om rommet nå er ferdig, vil litt teknisk om rommet, samt fra byggeprossesen komme nå snart, så bare å hive seg på for de som er interessert

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rommet er i størrelse ca 3,5m x 4,7m ca , noe røft mål, siden rommet er noe i underkant av 20m2, ikke akkurat ideel størrelse, men det får holde!

døren er plassert på ene veggen og et rimelig stort vindu på den andre, og på disse sidene måtte frontrekken plasseres, og ettersom det passet dårlig med lerret og alt slikt foran døren, ble det til en nedtrekkbart lerret over vinduet!

alt i alt et greit kompromiss...

rommet er fullstendig nybygd, sammen med resten av leiligheten.

gulvet er lagt flytende, med trinnlydplater underst, samt dobbelt lag gips plater over dette, med en STOR mengde fugemasse rundt kanter, helt til slutt et Alloc original laminat gulv..

veggene er frittstående, og er isolert, samt dobbelt gips lag mot nabo leilighet, og mot min egen stue selvsagt, på de 2 andre veggene var ikke betydningen all verden - og er derfor lagt 1 lag gips her.

resultatet er et godt dempet rom, og at jeg kan spille ganske så høyt uten at naboer merker særlig til dette! - vel verdt pengene med andre ord!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    H/K receiver ble raskt byttet ut til en ny receiver - Onkyo 875 som var mange hakk bedre enn min gamle traver - som ikke hadde verken HDMI eller HD-lyd prossesorer... men denne gjorde jobben helt greit den!

Samsung bdp 1400 ble solgt, og inn kom en Sony BDP S350 bluray spiller istede!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå nylig kom første forsending av Parasound Halo, en A23 som midlertidig brukes til fronter - men som iløpet av 2-3 mnd skal over til center, mens en Halo A21 kommer for å ta over frontene!

etter ca 2 uker med Haloen er jeg godt fornøyd med denne - en ekstra dimensjon ble gitt Klipschene :-)

Komponentene slik ting ser ut i dag;

Klipsch RF83, RC64, RS62, SVS PC13 Ultra, Epson EMP TW700, Onkyo 875,
    Parasound Halo A23, Sony BDP S350, Xbox360
    samt en Sagen HD-dekoder som brukes til TV-titting - mest til fotball

fikk nylig også laget en ny tvbenk som huser plass til nyeste medlem (A23), og som i tillegg har plass til A21 når denne ankommer

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vedlegg 45979

Vedlegg 45980

Vedlegg 45981

noen bilder fra selve byggeprossessen av kinoen!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vedlegg 45982

Vedlegg 45983

Vedlegg 45984

Vedlegg 45985

litt flere bilder fra byggingen av kinoen:-)

siden dette er en blokk leilighet (ÅBOS) så var ikke forholdene gode nok til film og musikk her, leiligeheten ble godt isolert, og særlig kino rom, med tanke på litt volum i dette rommet :-)

alt i alt ble resultatet ganske så bra!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vedlegg 45986

Vedlegg 45987

og slik ble altså rommet, når det meste var unnagjort av bygging...

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte å prøve å fyre liv i denne tråden igjen..

Har skjedd en del siste tiden, blant annet har Projektor forsvunnet, og Samsung 55LED har vært innom en stund, men den ble byttet til fordel for Panasonic V10 50" plasma, noe jeg absolutt ikke angrer på!

har også kommet på plass PS3 slim, og ny Receiver; Onkyo 807:-)

SVS PC13Ultra ble solgt til fordel for å prøve ut noe nytt for noen mnd siden, og inn kom Klipsch RT-12d..
    Knall subwoofer dette også, men vurderer nå å kjøpe meg en Ultra igjen..

Har også hatt innom en Emotiva XPA-3, som var kanon til prisen, denne ble solgt, siden jeg skal ha XPA-5 til oppsettet!

har også siden sist fått på plass et stereo oppsett til stua, som brukes en del til musikk/TV-lyd - har savnet anlegg på stua, det er nå fikset på!

Ting har altså skjedd siste tiden, og mer kommer til å skje nærmeste tiden:-)

skal prøve å få lagt ut litt bilder, og tar som sagt alltid imot kommentarer :-)

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Klipsch RT-12d solgt, og jakten på subwoofer er i gang.

Har allerede SVS PC13ultra, og vurderer enten å kjøpe en til, og ha 2 tårn, eller selge Ultraen, og kjøre 2x Epik? Hva tror folk om dette?

Og bør jeg vente til nye Sledge ampen kommer på Ultra rundt Desember, mot et pristillegg?

Dropper jeg Sledge i denne omgang, sparer jeg et par tusen på en ny Ultra, samt x-antall 1000 på oppgradere den jeg allerede har, og kan vurdere å bruke dette på AS-EQ1..

Hva tror folk om dette?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også innsett at det er på tide å kaste seg på akustikk bølgen, og etter hjelp og tips fra Tiger, har jeg nå bestilt Rockwool akustikk plater, og skal lage noe lignende han har, trolig 60x60 rammer av glattkant list.

Farge som vil bli valgt er ikke 100% enda, men trolig mørk farge. Spent på hvordan dette vil bli!

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det enkleste er jo å kjøpe en svs til, men du kan nok få overraskende mye igjen for subwooferkalibreren, tuning og akustiske tiltakt. Så når man først har lyst å lære mer, så tar man ikke den enkleste løsningen

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Det enkleste er jo å kjøpe en svs til, men du kan nok få overraskende mye igjen for subwooferkalibreren, tuning og akustiske tiltakt. Så når man først har lyst å lære mer, så tar man ikke den enkleste løsningen

liker godt SVSen, da den utfyller klipsch godt, pøser på i dypet hvor Klipschene begynner å miste pusten, føler ikke at midbass er første problemet her..

heller litt mot en Ultra til, og så skal det lages Akustikk plater ala Tiger straks de ankommer, tror det kommer til å gjøre mye godt for lyden!

taket for være i denne omgang, tar sikte på å dempe første refleksjoner, de kommer akkurat klar for vindu i rommet, og dør på andre siden, så passet heldigvis bra der.. så taes det litt derfra egentlig..

PS: det blir uansett 2 subwoofere dersom det ble misforstått, men å oppgradere den jeg allerede har vil koste 3-4000, samt Ultra vil øke 1-2000 ryktes det med den nye ampen, dvs kjøper jeg dagens versjon og beholder den jeg også har, vil jeg få mulighet til å frigjøre midler til AS EQ1...

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tolket det nok litt som om du kunne klare deg med en SVS. To blir jo selvsagt enda råere!
    Husk å poste bilder av akustikkplatene som blir produsert!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hold på ultran :-D Drøy med og eventuelt bytte ut amp til en får omtale fra de som bytter.

Skal selv vente og lese noen omtaler før jeg tar stilling til om ultraene får nye amper :-D

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ting kan tyde på en ultra nr 2, og så tar jeg heller stilling til om det er vits med nye amper etterhvert, noe jeg egentlig tviler litt på.. Men det tar jeg ved en senere anledning!

Allerede sendt Mail til Lsound nå!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bashene til svs er alt blandt de alder beste ampene på markedet

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Bashene til svs er alt blandt de alder beste ampene på markedet

Tviler ikke.

Ser da ut til at jeg i første omgang bestiller en ny PC13ultra, og håper denne er på plass iløpet av 1-2uker.

kan aldri ha nok subwoofere:-) heh..

Så får vi se hvor lang tid det tar før akustikk platene kommer, så de får settes i produksjon!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Jeg tolket det nok litt som om du kunne klare deg med en SVS. To blir jo selvsagt enda råere!
    Husk å poste bilder av akustikkplatene som blir produsert!

vil poste bilder av produksjon av rammer, og av det ferdig produkt.. så får vi se om jeg får til dette på på nærheten av samme nivå som platene til Tiger, som ble meget flotte.. er vel mest spent på trekking av stoff for å være ærlig..: P

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var valget tatt, og enda en SVS Ultra er på vei for å hjelpe min ensomme tube:-)

Håper den er på plass til helgen, slik det blir plassering/kalibrering og testing av 2 tårn!

Nye DVD-hyller er under montering, bilder kommer snart..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i går ettermiddag ankom det andre tårnet mitt,og jeg er offisielt medlem i to tårn klubben også:-)

brukte litt tid på å finne ut hvor i rommet jeg fikk best lyd av de, foretok grovkalibrering i hjørner foran, bak sofa på hver sin side, og mellom front og tv-benk.

Den peneste kurven ble helt klart sistnevnte, og de står nå mellom tv og fronthøytalere, en på hver side!

nå har jeg meget god respons helt ned i 12hz, lavere sinus har jeg ikke tilgjengelig dessverre:P

innspilling har allerede startet, og kalibrering i dag!

Side 1 av 12 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •