c-v's. Planlegging av kjeller og mulig hjemmekino starter... - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 12 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 233
    Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da er alt av ledninger gjemt langs lister, og alt koblet!
    Er nå veldig glad at jeg har gjort samme lydisolerings jobben på stua som jeg gjorde på "kinorommet"

Rommet er i tillegg større så klipschene får utfolde seg enda litt mer! Merket at lyden satt som et skudd! I tillegg har det blitt spilt en del mer musikk i helgen enn vanlig, rett og slett pga tilgjengelighet - likeså med film!

Prøvd å ta noen bildet i dag, men det ergrer meg at kameraet er mindre bra, og at fotografen (les: meg) ikke er særlig bedre! Bildene yter rett og slett ikke rettferdighet, dessverre! Gikk også tom for strøm, så kamera på ladding og prøver igjen snart!

Ventet i spenning på ny helrå subwoofer, gleder oss!

Nå begynner også arbeidet med å bruke det største soverommet til et skikkelig "master-bedroom"

Lyd og bilde nytes, og rommet ble faktisk ganske så bra til slutt- heldigvis!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har i det siste tenkt litt på Head-Fi av flere årsaker; mest til å ha et litt bedre headset på flyreiser eller lengre perioder.
    For min del vil lyden etter mine preferanser bli valgt, ikke pris eller HiFi korrekt lyd! Kun underholdning og morro!

Vil bli brukt på flyreiser etc, ilag med musikk og film via nylig bestilt iPad2

Siden anlegget er flyttet til stua vil ikke alltid jeg ha mulighet til å spille musikk/spille/ se film dersom madammen da bruker TV - isåmåte bokbåten Head-Fi være et lite backup valg også! Har allerede gode propper jeg bruker til småting og trening, så overlever derfor litt større klokker dersom dette føles og høres rett ut for meg!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dafått hørt på de siste alternativene ang hodetelefoner, og det er ingen hemmelighet at jeg liker litt farget lyd, med morrofaktor og bass! Falt veldig for Beats Pro, pene å se på, behagelig å ha på og virker solid bygget! Betaler sikkert mer pga navn, men jeg er allerede veldig fornøyd med Beats øreproppene så jeg vet hva jeg går til!

En annen udelt positiv ting er at man kan koble de til kilde med valgfri øreklokke, og den andre siden blir da en utgang som ma. Kan koble andre hodetelefoner til å lytte til det jeg lytter til.

Perfekt til iPad2 som vil bli brukt til film etc under flyreiser, da kan både jeg og madammen få høre på lyden!

Pro var også litt mer korrekt (om det kan sies) enn Beats studio, og jeg likte de godt, og 1 par Pro i hvit ble kjøpt i dag siden de hadde disse i butikk!, samt fruen ønsker seg et par Solo HD som også ble bestilt! Da er reise underholdningen i boks!

Gledelig er det at både iPad og hodetelefoner vel så godt også benyttes innenfor husets vegger!

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vis gjerne noen flotte bilder stuekinoen din!

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigT
    Vis gjerne noen flotte bilder stuekinoen din!
    +1
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kamera gikk tom før strøm når jeg skulle få tatt bilder, men skal prøve å fikse et par "hobbyfotograf" bilder i morgen. Profilen min vil da også bli oppgradert!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Varmer opp med et par bilder av nytt headset! likte faktisk lyden veldig godt, og de virker godt og solid bygget!

Vedlegg 79401

Vedlegg 79402

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    McIntosh 275r har nå funnet sin nye plass på stua, et smykke både i utseende og lyd :-)

Vedlegg 79403

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen dårlige bilder av frontrekken uten klærne på. (dårlig fotograf = ikke verdensklasse bilder...)

Vedlegg 79404

Vedlegg 79405

Vedlegg 79406

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har vi flyttet linsen mot bakhøytalere og sittegruppe:

Vedlegg 79407

Vedlegg 79408

Måtte ha med et bilde av peisen i hjørnet også, god å ha på vinteren!

Vedlegg 79409

Vedlegg 79410

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag er alle Man Utd skjerft, flagg, puter etc funnet frem, og dekoreringen frem mot Finalen på lørdag har begynt!

på hver en Klipsch høytaler henger det skjerf, puter er plassert i sofaen, og flagg skal straks opp på veggen! det blir en RØD fest i helgen - og vi håper at det blir seier!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forøvrig fikk jeg beskjed om at iPad2 nå er sendt, og normalt sett vil være hos meg om 2-5dager! hadde vært høy om også den rakk å komme i hus til helgen, som om jeg tror det blir over helgen!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    I dag er alle Man Utd skjerft, flagg, puter etc funnet frem, og dekoreringen frem mot Finalen på lørdag har begynt!

på hver en Klipsch høytaler henger det skjerf, puter er plassert i sofaen, og flagg skal straks opp på veggen! det blir en RØD fest i helgen - og vi håper at det blir seier!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stor dag på lørdag, alt som skjer der er bonus, PL kronen er Vår og ser endelig frem til en sommer med overgangsrykter igjen ettersom om det virker som om vi har litt peng å bruke

Hvordan lyder ting hos deg nå ? fått subb?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    Stor dag på lørdag, alt som skjer der er bonus, PL kronen er Vår og ser endelig frem til en sommer med overgangsrykter igjen ettersom om det virker som om vi har litt peng å bruke

Hvordan lyder ting hos deg nå ? fått subb?

det låter rett og slett fantastisk!

Tv benken er gangske bred, så høytalerne står totalt sett lengre fra hverandre enn tidligere, det er også 2 meter lenger fra fronter til sweetspot, og totalt noen kvadrat større areal! det spiller mektig!

Har sett en del film og musikk uten sub siste ukene, og det savnes faktisk ikke! det trøkker voldsomt med kun RF83!

Sub er dessverre ikke kommet enda, det var nevnt mai/juni som trolig - ser ut til det hvertfall ikke blir Mai :-P

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det låter rett og slett fantastisk!

Tv benken er gangske bred, så høytalerne står totalt sett lengre fra hverandre enn tidligere, det er også 2 meter lenger fra fronter til sweetspot, og totalt noen kvadrat større areal! det spiller mektig!

Har sett en del film og musikk uten sub siste ukene, og det savnes faktisk ikke! det trøkker voldsomt med kun RF83!

Sub er dessverre ikke kommet enda, det var nevnt mai/juni som trolig - ser ut til det hvertfall ikke blir Mai :-P

høres bra ut, det var vel noe med manglende ce godkjenning på de, kan hende de stiger i pris nå pga det + at det har hendt at en slik godkjenning kan ha negativ innvirkning på produktet

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    høres bra ut, det var vel noe med manglende ce godkjenning på de, kan hende de stiger i pris nå pga det + at det har hendt at en slik godkjenning kan ha negativ innvirkning på produktet
    Det har vært nevnt for høyt strømforbruk i standby. Det skal være fikset nå etter hva jeg har hørt - og ampen har tydeligvis blitt såpass bra at de vurderer å bruke denne også i statene etter hva ryktene vil ha det til.

Prisen går kanske noe opp, men ikke altfor mye! Det er uansett ingen andre som blir aktuell for min del.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vært nevnt for høyt strømforbruk i standby. Det skal være fikset nå etter hva jeg har hørt - og ampen har tydeligvis blitt såpass bra at de vurderer å bruke denne også i statene etter hva ryktene vil ha det til.

Prisen går kanske noe opp, men ikke altfor mye! Det er uansett ingen andre som blir aktuell for min del.

jeg vurderer de selv om dagen også, vet ikke helt hvilken vei jeg skal videre
    har lyst på mc pre, men an l2 har virkelig blitt bra nå, så er usikker
    ellers frister det med å teste ut en kvalitetssub, som de du skal ha, til film, kan få plassert denne bak har jeg funnet ut
    er virkelig i ett veiskille nå hvor jeg må innrømme at veien videre ikke blir lett
    eller billig

Side 9 av 12 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •