c-v's. Planlegging av kjeller og mulig hjemmekino starter... - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 12 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 233
    Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Han er veldig behjelpelig, i tillegg har han erfaring med Klipsch som er nyttig for meg! I tillegg har han jo et par rør i samlingen sin :-) kan trygt si at jeg er smittet, rør er rett og slett magisk!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ha en super helg gleder meg til å høre hva du mener om rørene som er på vei til deg

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    ha en super helg gleder meg til å høre hva du mener om rørene som er på vei til deg

Har mottatt alle rørene, det ble en del kan man si, så jeg får begynne i en ende! Planen min for denne helgen var å sammenligne de originale KT88 mot Svetlana winged c KT88 om det er noe som skiller her, for deretter sammenligne opp mot Svetlana winged c 6550. Det blir nok noen timer bare dette, men vil få dette unnagjort før jeg begynner å bytte om på smårør, slik at sammenligningen blir så riktig som mulig, samt at ikke nye smårør påvirker lydbildet i den testen!

Etter dette er det en god del smårør som skal i ilden, men alt må få litt tid, og det blir gøy underveis!

Dårlige bilder av nye røra som kom i gårog torsdag skal jeg prøve å poste i løpet av dagen!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Esken fra Motron har kommet til helgen, hva skjuler seg her tro....?

Vedlegg 76631

På tide å åpne opp å sjekke kanskje..

Vedlegg 76632

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vedlegg 76633

ahaa... Svetlana Winged C KT88 x4, Svetlana Winged C 6550 x4, 12ax7 Golden Dragon Trustworthy, samt Mullard M8162..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svetlana Winged C KT88, samt såvidt kan skimte McIntosh KT88 øverst...

Vedlegg 76634

Mcintosh og Svetlana KT88, Svetlana skal monteres i 275, mens McIntosh røra skal pakkes inn :-)

Vedlegg 76635

EDIT: så var det dette med fotograf egenskaper da... huff og huff...

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil nødig uttale meg for mye, for tidlig - men... ;

Har nå fått en del timer med Svetlana KT88, og i forhold til McIntosh KT88 rørene, så er det tilsynelatende lavere støy nå (viktig å presisere at det ikke var "støy" på Mc rørene heller, men det virker å være stillere i lydbildet når det skal være helt stille...)

Lydbildet i seg selv er ikke store forskjellen som kan tyde på at MC røra er ganske gode rør også det, men lyden virker hakket klarere med Svetlana Winged C røra.. veldig behagelig klang! skal kjøre en "kort" test med disse, før jeg skal over på 6550, for en litt lengre periode!

mer info kommer etterhvert jeg har fått flere timer:-)

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fun fact; la merke til at det ene svetlana KT88 røret sto lenger opp i friluft når det var montert, tenkte kanskje jeg ikke hadde montert det helt 100% nedi sokkel, men når jeg sjekket var det bra montert.

Tok ut rørene for å sjekke nærmere, og det viste seg at det ene røret var større..( nå er jo ikke alle 110% identisk størrelse på) men det ene utmerket seg såpass at det var visuelt mulig å se relativt lett når jeg først merket det..

Var mest i "høyden" man så at det var noe større.. merket INGENTING på lyden selvsagt, men er dette normalt? noen som kan svare på dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Har mottatt alle rørene, det ble en del kan man si, så jeg får begynne i en ende! Planen min for denne helgen var å sammenligne de originale KT88 mot Svetlana winged c KT88 om det er noe som skiller her, for deretter sammenligne opp mot Svetlana winged c 6550. Det blir nok noen timer bare dette, men vil få dette unnagjort før jeg begynner å bytte om på smårør, slik at sammenligningen blir så riktig som mulig, samt at ikke nye smårør påvirker lydbildet i den testen!

Etter dette er det en god del smårør som skal i ilden, men alt må få litt tid, og det blir gøy underveis!

Dårlige bilder av nye røra som kom i gårog torsdag skal jeg prøve å poste i løpet av dagen!

knalle bilder, slike esker er gøy å få, missunner deg at du bare trenger 4 kt88/6550

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er jo en fordel ja:-)

Har i går montert 6550, ville som nevnt ha en rask sjekk av KT88 først, men er nå på en grundigere test av 6550, sålangt veldig positivt:-)

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På grunn av omrokkeringer i hus, har jeg tvilsomt plass til 2 SVS PC 13 Ultra lengre, og i den forbindelse har jeg ønsket å prøve ut JL audio Fathom F113 istedenfor, og heller selge begge Ultraene.. Fathom får jo sinnsykt skryt!

Har nå trolig inngått kjøpsavtale på begge SVS ultraene, så nå har jakten på JL audio startet for alvor. annonse er lagt til på torget - gi gjerne beskjed dersom noen vet om en slik til salgs!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har SVS Ultraene forsvunnet fra oppsettet, og ny eier blir forhåpentligvis like glad i de, som jeg er/var.

Har hatt mangt en dyrere subwoofere i oppsettet, og ingen har kommet i nær av Ultra i filmytelse.

Jeg har tidligere også solgt SVS PC 13Ultra, og etter et år med RT-12d ble angeren for stor, og ny kjøpt inn - denne gang 2 x ultra!

Atter en gang blir de solgt, med vemod må jeg innrømme, ettersom jeg gjerne skulle beholdt de selv, men har ikke plass til begge fremover slik det ser ut.
    Håper angeren ikke blir like stor denne gang, da de skal erstattes av en virkelig godbit.

Takk for denne gang SVS, det var et hyggelig bekjentskap - og kanskje på gjensyn en gang i tiden..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velger å si grattis tror du har en godbit i vente

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    Velger å si grattis tror du har en godbit i vente

Håper det ikke tar lang tid å få den levert:-)
    Her ble veldig tom nå, men tror det blir skikkelig bra denne gangen! Når man først skal bytte/oppgradere må man gjøre det skikkelig!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver da med forhåndsbestilling av subwoofer arvtakeren, pianogloss sort må da passe inn i et stuemiljø! Støvtørking blir det vel litt av:-)

Håper det ikke tar lang tid!

I mellomtiden nytes forsommeren med Klipsch og rør.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag har jeg montert sammen det nye racket! Det ble i sort treverk, og gledelig at det 99% matcher farge og treverk i RC64 og RF83!:-)

I helgen begynner arbeidet med å flytte oppsettet til nytt rom og jobben med plassering av HT, opphenging av plasma'n samt kalibrering begynner for fult!

Biler blir oppdatert iløpet av nærmeste dagene regner jeg med!

Og så er det ventetid på ny subwoofer nå da!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir bra, øs på med bilder underveis
    så glad ble jeg i helgen forresten etter chelsea kampen

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir kanskje en bra helg! Nå er anlegget nesten i mål i nytt rom, etter en hektisk dag! Kun surround høytalerne gjenstår nå!

Og i morgen kan ligagull nr19 spikres!

Vært veldig hektisk i dag og dermed dårlig med bilder, det vil dog komme litt snart:-)

I morgen blir det kalibrering og småflytting på høytalere for å få det til å sitte!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er omsider alt fix ferdig montert! Ble faktisk ganske bra, var litt skeptisk både jeg og madammen ang RS62 på stua, men det ble absolutt ikke ille!

Eneste som gjenstår er å gjemme ledninger til surr.ht under tak lister, dette vil bli gjort i morgen da jeg ikke klarer dette alene!

Surr er koblet til midlertidig slik jeg nå har fått kjørt en grundig audyssey, samt gått over kanalene manuelt med radioshack, og allt målinger med målebånd! Ht er nå funnet sin plassering etter litt små forandringer i morgentimene og i går kveld!

NÅ skal kampen nytes, og gullet spikres!

Håper det ikke tar for lang tid ang subwooofer, begynner å glede meg til å få hjem en av de absolutt beste hjemme subber!:-)

Bilder og oppdatering av profil vil som sagt komme snart!

Glory glory Man United!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0