c-v's. Planlegging av kjeller og mulig hjemmekino starter... - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 12 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 233
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Takker for input folkens! Tror nok jeg stryker nc2100 fra lista.. Nesten ene og alene pga potmeter klager fra veldig mange.

Noen som enkelt kan forklare hva som menes med RIAA?

veldig enkellt ? noe som brukes i sammenheng med platespiller

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er 2100 tunet opp mot deres forsterkere, hvilket automatisk vil si at de er mere dominerende i diskantområdet, hvilket vil si en smule mere kjølig mellomtone og diskant. Mulig en annen mere nøytral match hadde fungert bedre? At man får mere for pengene har lite med god lyd å gjøre. Ofte er det enkleste det beste, gjerne kombinert med god kvalitet. Iallefall for min del.. og i stereo

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Nå er 2100 tunet opp mot deres forsterkere, hvilket automatisk vil si at de er mere dominerende i diskantområdet, hvilket vil si en smule mere kjølig mellomtone og diskant. Mulig en annen mere nøytral match hadde fungert bedre? At man får mere for pengene har lite med god lyd å gjøre. Ofte er det enkleste det beste, gjerne kombinert med god kvalitet. Iallefall for min del.. og i stereo
    Foruten at Hegel H200 sin pre del er litt "svak" siden jeg makset volumet på de fleste sanger med Parasound som effekt,så var det en fantastisk kombinasjon og satt egentlig NC2100 i enda dårligere lys.Men den har flotte muligheter med sub utganger,filter osv.
    Har Hegel noen pre med home theater input ? Kanskje c-v burde prøve noe sånt ?

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det beste er at han prøver selv...
    Det som fungerer for oss fungerer vel ikke bestandig for andre?
    Kan ikke se at Hegel P4A har noe sånt... Utrolig nok.
    Hvis han er fornøyd med Parasound så kan det være verdt å sjekke ut de større modellene som er mere renere i klangen?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ville bare informere deg om at når du får rørene så vil du se at det står baldwin på de rca rørene fra 1960 ? men det står også en fabrikk kode på de 274 som viser produsenten av rørene da baldwin kjøpte sine rør av andre, baldwin hjalp forøvrig paul wilbur klipsch i sin spede start som høytalerprodusent så det er en link der også
    er veldig spent på å høre forskjellen du opplever med disse rørene
    husker selv at jeg var slått ut av lydkvaliten på de som fulgte med men når jeg hadde byttet ut så tenkte jeg, er det mulig ....

274 er forøvrig rca sin fabrikk kode

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gøy lesning jokris, er veldig spent, hadde vært kjekt å mottat rørene i dag slik jeg kunne testet litt i helga:-)

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kom en pakke rør i posten, har besøk av nevøen min, så litt seinere skal jeg få tatt litt bilder og teste litt:-) dette blir kjekt!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kom en pakke rør i posten, har besøk av nevøen min, så litt seinere skal jeg få tatt litt bilder og teste litt:-) dette blir kjekt!

supert, disse pakkene pleier å gå fort frem

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er 4stk 12at7 Mcintosh rør byttet ut til 2stk Mullard cv4024 og 2stk telefunken ecc81 rør. De 3 Mcintosh 12ax7 røra er byttet til RCA 12ax7 merket baldwin om jeg ikke tar heilt feil! Nå skal jeg teste litt, bilder kommer etterhvert!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er 4stk 12at7 Mcintosh rør byttet ut til 2stk valve electronic cv4024 og 2stk telefunken ecc81 rør. De 3 Mcintosh 12ax7 røra er byttet til RCA 12ax7 merket baldwin om jeg ikke tar heilt feil! Nå skal jeg teste litt, bilder kommer etterhvert!

artig, de som du kaller valve electronic cv4024 er mullard cv4024 tilsvarende ecc81 bare en bedre verrsjon laget for militært bruk av mullard

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    W-o-w.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja dette var kjempe gøy!

kort forklart ble det en forskjell.

Med de rørene jeg satt i nå, føltes det ut som det ble ørlite grann mindre bass, men til gjengjeld strammere bass. mellomtone og diskant ble hakket mer fremtredende og musikalsk. mistet bittelitt ro i lydbildet, men fikk istede mer 3d følelse, vokalisten kom mer ut av lydbildet, lettere å plassere instrument, samt gitar ble aldeles nydelig og fett å høre på!

kommer til å teste disse ei stund, før jeg bytter ut 12ax7 til noe annet jeg også mottok. dette var kjekt, og med slike opplevelser blir det nok mer rør hos meg snart:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja dette var kjempe gøy!

kort forklart ble det en forskjell.

Med de rørene jeg satt i nå, føltes det ut som det ble ørlite grann mindre bass, men til gjengjeld strammere bass. mellomtone og diskant ble hakket mer fremtredende og musikalsk. mistet bittelitt ro i lydbildet, men fikk istede mer 3d følelse, vokalisten kom mer ut av lydbildet, lettere å plassere instrument, samt gitar ble aldeles nydelig og fett å høre på!

kommer til å teste disse ei stund, før jeg bytter ut 12ax7 til noe annet jeg også mottok. dette var kjekt, og med slike opplevelser blir det nok mer rør hos meg snart:-)
    artig bassen kan tunes i stor grad med bytter og gitarer blir fete å høre på ja med annen pre vil du nok merke til dels andre ting også som faller på plass i lydbildet, ikke minst roen

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått en del timer iløpet av helgen til å teste de nye røra! og jeg er både overrasket og glad:-)

Det er svært gøy å kunne bytte ut rør og tweake på lydsignaturen på denne måten, det gir en ny dimensjon til lyden og gleden med hobbyen - det blir nok mer av rør etterhvert.

Det blir nok testet en del smårør nærmeste tiden, og kommer iløpet av februar til å bestille meg 6550 rør, får å prøve ut dette etterhvert - får vel ta å fyre løs en samtale med Motron ang dette tenker jeg.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hegel HD-10 DAC

Har ei stund vurdert å teste ut en egen DAC i anlegget mitt, og denne Hegel DAC'en har blitt sterkt vurdert, faktisk slik at jeg vurderte å handle en i disse dager..

Men den siste tiden ( egentlig den tiden jeg har sjekket, så vet ikke om det alltid har vært slik) så har jo disse DAC'ene haglet av på brukten.. er dette fordi de "skuffer" og at folk derfor selger disse? Og bør jeg heller lete etter andre DAC'er?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går kom et lite parti rør igjen, og i helgen skal det testes! Har akkurat montert 7025 RCA cleartop i mcintoshen no, blir gøy å fyre opp i kveld! Driver også å skal bestille litt store rør en kvartett kt88 og en kvartett 6550 rør. Trolig blir det Svetlana winged c som mange anbefaler!

Skal også handle inn diverse 12ax7 og 12at7 rør, begynner å få et lite utvalg 12ax7 rør nå, og det er gøy med variasjon!:-)

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg så smått fått litt tid til å teste ut RCA Cleartop i går, med litt musikk og film i går kveld. Så langt liker jeg det jeg hører, og skjønner at Jokris liker disse rørene godt!

De har en fyldig og fast klang, fet bass, 3d følelse og lett å plassere detaljer i lydbildet. Vil dog ikke uttale meg for mye før jeg har fått litt mer tid med disse, slik jeg er blitt bedre kjent med de!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i dag kom en ny runde med rør fra Jokris, 2 Mullard 12ax7/ECC83, 2 General Electrin JAN 12AT7A blant annet.. blir gøy å teste ut disse!

Har forøvrig også bestilt en del rør fra Motron som er underveis.

Har i denne omgang bestemt meg for å teste litt forskjellig på effektrør fronten, da har jeg også effektrør ei stund fremover. Det jeg har valgt er 4stk KT88 svetlana Winged C, samt 4 stk 6550 Svetlana Winged C. Blir gøy å teste om det er noe forskjeller på KT88 og 6550. Har hørt mye godt om Svetlana Winged C, så håper dette blir bra!

I tillegg har jeg bestilt 4 Mullard M8162 som visstnok skal være gode rør.

Har også vært litt snakk om 12ax7 golden dragon trustworthy - disse er ikke NOS, men noen snakker om at disse skal være fantastisk bra, og har da tatt en råsjanse og bestilt 3 slike til å teste!

Det er gøy å nye musikk og film i disse dager. Rør og Klipsch er som skapt for hverandre!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag har pakke fra motron kommet til Ålesund, og helgen vil bli brukt til nye rør:-) skal prøve å få tatt litt bilder og komme med litt oppdatering underveis!

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Jokris blitt den nye rørimportøren her til lands?

Side 7 av 12 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •