c-v's. Planlegging av kjeller og mulig hjemmekino starter... - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 12 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 233
    Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Hvor kjøpte du dette stoffet? Husker du hva det het?
    Jeg kjøpe det på et tekstil engros hvor min mor jobber.

Kan få sjekket opp hva stoffet heter og Evt leverandør.

Lett å puste gjennom og mattaktig overflate. Passer ypperlig til formålet!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med kjempeforsterker Du burde kontakte en moderator for å flytte tråden din opp til "hvilket utstyr har AVforums medlemmer". Mer trøkk der

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått godsakene i hus, og fått en liten uke til test, og inntrykkene er mange og meget meget gode.

At jeg ikke har gjort dette før tenker jeg!

skal hive ut litt bilder av utpakking av ymse kvalitet:-P

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er som sagt nå ute etter en stereo forforsterker til musikkbruk - den må gjerne ha hjemmekino bypass så den kan kobles sammen med surround receiver, men det er ikke et absolutt must!

Den bør passe med McIntosh MC275 og også til Klipsch... Noen som har tips til hva jeg bør vurdere??

Rør / transistor pre, alt er av interesse, så lenge det spiller bra i lag med nevnte høytaler og effekt:-)

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Er som sagt nå ute etter en stereo forforsterker til musikkbruk - den må gjerne ha hjemmekino bypass så den kan kobles sammen med surround receiver, men det er ikke et absolutt must!

Den bør passe med McIntosh MC275 og også til Klipsch... Noen som har tips til hva jeg bør vurdere??

Rør / transistor pre, alt er av interesse, så lenge det spiller bra i lag med nevnte høytaler og effekt:-)
    Ville sett etter en PArasound jeg .

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    stemmer for an igjen jeg c.v men ville anbefallt deg rett og slett å få til litt testing av utstyr hjemme, og husk de aller fleste pre kan sikkert leveres til en
    reperatør som kan lage en bypass til deg til kinobruk
    an har denne oppgraderings muligheten som jeg liker godt, man kan tune de dit man vil over tid også

grattis nok engang med kjempekjøp og håper musikkroen senker seg

ps ett annet tips er vel kos deg med det du har nå også og bruk is i magen på valg av videre komponenter

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Ville sett etter en PArasound jeg .

har hørt rykter om dårlig potmeter på NC, og at P3 ikke er så bra som prisen tilsier.. når jeg nærmer med pris på P7, så tror jeg heller jeg hadde begynt å tenke på MC c220.. men det er uansett notert! en NC er jo billig, og kanskje en start å begynne, kontra bruke receiver..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    stemmer for an igjen jeg c.v men ville anbefallt deg rett og slett å få til litt testing av utstyr hjemme, og husk de aller fleste pre kan sikkert leveres til en
    reperatør som kan lage en bypass til deg til kinobruk
    an har denne oppgraderings muligheten som jeg liker godt, man kan tune de dit man vil over tid også

grattis nok engang med kjempekjøp og håper musikkroen senker seg

ps ett annet tips er vel kos deg med det du har nå også og bruk is i magen på valg av videre komponenter

joda, jeg koser meg skikkelig underveis, og jeg koser meg virkelig med lyden nå denne uka!

Med stereo pre kommer etterhvert når jeg har bestemt meg, eller noe kurant dukker opp på brukten:-)
    La Scala eller CW kommer nok også iløpet av året, bare spørsmål om tid, da forsvinner nok RF82 ut.. Har også da lyst å teste ut Heresy til center, så kan tenkes at RC64 ryker dersom det blir mulig - det får tiden vise..
    Har denne uka brukt subwoofer til musikk langt sjeldnere, og vurderer derfor (VURDERER) å selge den ene for å prigjør kapital til andre ting.. til film trenger jeg egentlig ikke to, selv om det er sinnsykt morro da :-D

Hvilken AN er det du ville anbefalt, og hva koster denne ny/brukt?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    joda, jeg koser meg skikkelig underveis, og jeg koser meg virkelig med lyden nå denne uka!

Med stereo pre kommer etterhvert når jeg har bestemt meg, eller noe kurant dukker opp på brukten:-)
    La Scala eller CW kommer nok også iløpet av året, bare spørsmål om tid, da forsvinner nok RF82 ut.. Har også da lyst å teste ut Heresy til center, så kan tenkes at RC64 ryker dersom det blir mulig - det får tiden vise..
    Har denne uka brukt subwoofer til musikk langt sjeldnere, og vurderer derfor (VURDERER) å selge den ene for å prigjør kapital til andre ting.. til film trenger jeg egentlig ikke to, selv om det er sinnsykt morro da :-D

Hvilken AN er det du ville anbefalt, og hva koster denne ny/brukt?

godt spørsmål, ville kikket først og fremst etter M2 deretter L2 er de to jeg kjenner til, jeg betallte 500 kr for montering av bypass på min L2, den har ikke fjernkontroll men det kan monteres, som du skjønner så står man ganske fritt til å være med å "lage" sin egen versjon lydmessig og praktisk sett på An kit modellene ihvertfall

ett L2 kit koster 8990.- i nettopp løse deler men man kan få kyndige mennesker til å montere det for seg og samtidig på tips til utbytting allerede fra starten av, min pre var en noe oppgradert versjon , var brukt ca 5 tusen på den i oppgraderinger og nå skal jeg legge 7000 til i den
    betallte ca 7000 for min brukt, så alt i alt har den nå kostet meg 14500 snart
    en M2 koster 20 k ny fra audiocompaniet og den kan det også monteres bypass på,helt sikkert , denne går for å være knakende god og svært musikalsk, ta en prat med f.eks JanR på hfs som har en slik
    kits kan du se på på Upgrade Audio

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    godt spørsmål, ville kikket først og fremst etter M2 deretter L2 er de to jeg kjenner til, jeg betallte 500 kr for montering av bypass på min L2, den har ikke fjernkontroll men det kan monteres, som du skjønner så står man ganske fritt til å være med å "lage" sin egen versjon lydmessig og praktisk sett på An kit modellene ihvertfall

ett L2 kit koster 8990.- i nettopp løse deler men man kan få kyndige mennesker til å montere det for seg og samtidig på tips til utbytting allerede fra starten av, min pre var en noe oppgradert versjon , var brukt ca 5 tusen på den i oppgraderinger og nå skal jeg legge 7000 til i den
    betallte ca 7000 for min brukt, så alt i alt har den nå kostet meg 14500 snart
    en M2 koster 20 k ny fra audiocompaniet og den kan det også monteres bypass på,helt sikkert , denne går for å være knakende god og svært musikalsk, ta en prat med f.eks JanR på hfs som har en slik
    kits kan du se på på Upgrade Audio
    hva tenker du ang AN vs MC C220? er det fjernkontroll på M2? fjernkontroll er "nesten" et must hos meg.. så bra om det kan fixes i det minste..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva tenker du ang AN vs MC C220? er det fjernkontroll på M2? fjernkontroll er "nesten" et must hos meg.. så bra om det kan fixes i det minste..

ser den , er ikke sikker på det med fk på M2 var veldig skeptisk til det å leve uten fk på en pre men det har overraskende gått helt smertefritt

c220 ville nok vært mitt førstevalg med mc275 som effektrinn, helt klart :-)
    ,en utover c220 så har jeg erfart positivt med an som sagt, anbefaler en kikk på mc forumer i det vide utland for å få impulser

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser den , er ikke sikker på det med fk på M2 var veldig skeptisk til det å leve uten fk på en pre men det har overraskende gått helt smertefritt

c220 ville nok vært mitt førstevalg med mc275 som effektrinn, helt klart :-)
    ,en utover c220 så har jeg erfart positivt med an som sagt, anbefaler en kikk på mc forumer i det vide utland for å få impulser

hadde vært gøy å prøvd seg på et l2 kit, men det er vel for barnehender ang montering, så spørs om jeg ikke må kjøpte ferdig bygd ja:-P

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig at Hifi-politiet arresterer meg nå,men synes ikke Parasound NC2100 er bedre som pre enn min nåværende receiver.
    Helt ærlig så synes jeg det er rart at NC2100 er så populær.
    Gratulerer med flott forsterker :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde vært gøy å prøvd seg på et l2 kit, men det er vel for barnehender ang montering, så spørs om jeg ikke må kjøpte ferdig bygd ja:-P

jeg er en novise med montering av slike ting så for meg er det ett must med faghender, samme gjelder ved kjøp av en slik en brukt, større verdi når fagfolk har bygd de, upgradeaudio besitter en voldsom kompetanse innen feltet og kan gi deg anbefalinger på oppgraderinger og veier å gå utifra hvilken lyd du ønsker , det er betryggende , og man kan gjøre en del ved små oppgraderinger, den jeg skal foreta nå er en Main oppgradering, hvor det vil bli gjort masse forbedringer og arbeidspengene for jobben er under 15% av totalsummen , ikke verst i L2 er det plass til enten ett ria trinn eller fjernkontroll innvendig
    man kan også ha M2 strømforsyning i den, samme som sitter i den fabrikkbygde M2 som har 1 stk 6x5 rør og 1 stk ecl 82 rør, jeg har itillegg til det 12au7 rør på utgangskortet, som går for å være ett svært musikalsk rør
    og der har man uendelig mange muligheter til å tune lyd med rørbytter
    er der jeg har aller mest rør liggende forresten, sikkert over 300 nå tenker jeg
    grunnen til min oppgradering av L2 nå er forresten å bytte komponenter som gjør at lyden vil slippe mer gjennomsiktig igjennom preen, og ikke minst ta vekk deler som legger til støy osv, tenker ikke da på veldig hørbar støy men mer på mikroplanet
    disse rørene er også billigere generellt enn 12ax7 f.eks og jeg tuner nok aller mest fra pre, trenger jo bare to om gangen også da

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Mulig at Hifi-politiet arresterer meg nå,men synes ikke Parasound NC2100 er bedre som pre enn min nåværende receiver.

det er vel fullt lov å mene det er nok en del som har kjøpt denne også pga riaen som skal være verdt pengene alene såvidt jeg har skjønt, ellers kan det jo være noe med matching å gjøre

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    bilder vil gjøre meg veldig, veldig glad!!
    Sven: Tror ikke han har ambisjoner om å ha den 2100'en så lenge etter å ha kjøpt den MC'en.. Uansett: Jeg tror 2100 er bedre enn receiveren siden det er snakk om en enklere konstruksjon uten en masse digitale og analoge innganger med alskens form for dekoding av signaler, romkorreksjon, ethernet og ett x-antall effekttrinn som alt er koblet til ei strømforsyning. Ser det ligger en masse begrensninger akkurat der IMO.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    bilder vil gjøre meg veldig, veldig glad!!
    Sven: Tror ikke han har ambisjoner om å ha den 2100'en så lenge etter å ha kjøpt den MC'en.. Uansett: Jeg tror 2100 er bedre enn receiveren siden det er snakk om en enklere konstruksjon uten en masse digitale og analoge innganger med alskens form for dekoding av signaler, romkorreksjon, ethernet og ett x-antall effekttrinn som alt er koblet til ei strømforsyning. Ser det ligger en masse begrensninger akkurat der IMO.
    Jeg ser så absolutt den.Men,jeg satt senest i går og tenkte på hvor mye man får for pengene i en receiver.
    Jeg har gått fra Hegel H200 til Parasound settet og pre-en ble solgt etter jeg testet Yamaha-en som pre.
    Mitt argument :
    -Enklere og mer ryddig med færre komponenter.
    -NC 2100 har en hardhet i toppen som blir slitsom og svært rocka på Monitor Audio.Samme inntrykk har jeg når jeg testet denne pre-en sammen med Musical Innovation som effekt.Må også opp i 60 db (målte) før jeg har balanse mellom venstre og høyre pga potmeteret i NC 2100.
    -Etter en del prøving og feiling har jeg funnet ut at jeg heller vil nyte musikk med behagelig klang i 2 timer enn 30 min med full åpenhet og mer detaljer.
    -Skjønner at f.eks H200 er populær,den var bare ikke noe for meg i mitt oppsett.På lavt volum med akustisk musikk og mye stemmer savner jeg den dog.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for input folkens! Tror nok jeg stryker nc2100 fra lista.. Nesten ene og alene pga potmeter klager fra veldig mange.

Noen som enkelt kan forklare hva som menes med RIAA?

Side 6 av 12 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •