c-v's. Planlegging av kjeller og mulig hjemmekino starter... - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 233
    Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av dwdbard
    De ble jo seende virklig så fine ut! godt arbeid!

hva tror du ble pris per plate?

Godt og høre at "lydbilde" ble noe helt annet!

Stian

jeg betale ca 550 totalt for en pakke rockwool akustikkplate 50mm. betalte ca 350 for 6 rammer glattkantlist, samt 250kr for stoff til 6 plater, i første omgang.
    med andre ord ikke særlig mer enn ca 200kr pr plate, noe det absolutt er verdt!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Christian
    Gøy og lese at andre også hører/merker forskjellen det er ganske utrolig hva de platene gjør morro med lyd!
    hadde ikke trodd de utgjor så mye på forhånd nei, det var jeg litt skeptisk til! men det er faktisk utrolig som du sier!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da er ting endelig begynt å bli ryddig igjen her i hus, alle 6 akustikkplatene er ferdig, samt fått på plass begge nye DVD-hyllene, slik at de gamle er kastet på dør!

platene til førsterefleksjoner er på plass til sweetspot, samt til den 2. mest bruke plassen i hus..

skal trolig iløpet av nærmeste dagene henge den ene over sofa bak i rommet, samt fikk jeg god hjelp av platene når de var plassert bak hver sin høytaler/subwoofer, så trolig blir 2 plater heng opp i dette området!

en ting er hverfall sikkert, lyden har aldri vært bedre i rommet!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her er et par rykende ferske, men dog mindre bra bilder: her har jeg hengt opp 1 plate bak sofa:

Vedlegg 72596

Vedlegg 72597

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har jeg hengt opp en plate på hver side i førsterefleksjon, her har det vært bruk av speil for å finne hvor de skal henge!

Vedlegg 72598

i bakgrunnen kan det også skimtes de nye cd/dvd hyllene som ble montert i dag:-) ble mye penere enn de gamle, og passet godt inn i rommet!

Vedlegg 72599

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her et bilde som viser akustikkplate montert bak fronthøytaler - dette var i utgangspunket ikke planlagt, men jeg testet ut dette etter å lest andres erfaringer, og montert slik strammet lydbildet seg opp veldig!

Vedlegg 72600

Vedlegg 72601

Og helt til slutt et oversiktsbilde av frontrekken:

Vedlegg 72602

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må være noe hælsikke til høyt lydtrykk du må få i sweetspoten din :-D

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Må være noe hælsikke til høyt lydtrykk du må få i sweetspoten din :-D

hehe.. det gir meget godt lyd ifra seg! men enda viktigere, så er lyden nå perfekt etter mine idealer, og etter akustikkplatene kom på plass ble alt rett og slett meget bra, diskanten roet seg(selv om jeg ikke har hatt problem me dette før) detaljer i lydbildet kom mer tydelig frem, og mellomtone og midbass ble mye bedre!

bassen virker også å blendes mer sømløst inn uten at jeg kan si det med sikkerhet!

2x Ultra er jo RÅTT når man vrir opp litt, og punchen fra Klipschene er ikke å forakte heller!

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette så veldig bra ut, funker Rockwool etter forventningene?
    Fine dvd hyller og jeg har dem samme selv og er veldig fornøyd med dem, men du burdet kanskje ha kjøpt enda fler?

Rått oppsett du har.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Dette så veldig bra ut, funker Rockwool etter forventningene?
    Fine dvd hyller og jeg har dem samme selv og er veldig fornøyd med dem, men du burdet kanskje ha kjøpt enda fler?

Rått oppsett du har.

takk takk tja, jeg trenger nok en til med tiden ja, har litt kontrollere til Xbox360, kamera, CD-R plater og radioshack i hyllene, så har plass en stund til heldigvis!

akustikkplatene har jeg hørt mye godt om, og jeg hadde forhåpninger, men var mildt sagt litt skeptisk - men dette har gitt meg mer kvalitet,glede enn å bytte effektforsterker, romkorreksjon etc. det har gjort MYE for lyden rett og slett, tom samboeren min ble litt satt ut på hvor tydelig forbedring dette ble.
    Når det i tillegg ble laget skikkelig og seende pent ut, så ble jo dette enn vinn-vinn situasjon!

at mange har dyrt/billig og gode oppsett, til dyre penger og ikke prøver dette, vet ikke hvor mye bedre oppsettet deres kan låte! Rett og slett!

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    takk takk tja, jeg trenger nok en til med tiden ja, har litt kontrollere til Xbox360, kamera, CD-R plater og radioshack i hyllene, så har plass en stund til heldigvis!

akustikkplatene har jeg hørt mye godt om, og jeg hadde forhåpninger, men var mildt sagt litt skeptisk - men dette har gitt meg mer kvalitet,glede enn å bytte effektforsterker, romkorreksjon etc. det har gjort MYE for lyden rett og slett, tom samboeren min ble litt satt ut på hvor tydelig forbedring dette ble.
    Når det i tillegg ble laget skikkelig og seende pent ut, så ble jo dette enn vinn-vinn situasjon!

at mange har dyrt/billig og gode oppsett, til dyre penger og ikke prøver dette, vet ikke hvor mye bedre oppsettet deres kan låte! Rett og slett!
    Takk for svar, jeg skal kjøpe Rockwool rundt juletider så jobber jeg med dem i romjulen siden da har jeg tid. Blir spennende dette.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig at du har fååt uttelling for strevet Jeg har samme oppfatning som deg,;folk bytter kabler, DAC, osv, men den desidert største forbedringen jeg selv opplevde var nettopp samme som du har opplevd nå.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, jeg skal kjøpe Rockwool rundt juletider så jobber jeg med dem i romjulen siden da har jeg tid. Blir spennende dette.

vel verdt investeringen, spes med tanke på hva du har av kvalitetskomponenter!

tok ikke lang tid heller, jeg brukte vel et par timer på å lage alle 6 rammene inkl kapping av montering av feste til rockwool platene, slik de ble "fast" fremme i rammen, og beholdt bakerste delen av rammen med luft, slik det ble luft mellom platen og veggen.

blir gøy å lese om dine erfaringer med dette!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Artig at du har fååt uttelling for strevet Jeg har samme oppfatning som deg,;folk bytter kabler, DAC, osv, men den desidert største forbedringen jeg selv opplevde var nettopp samme som du har opplevd nå.

kunne ikke vært mer fornøyd, og enig!

å gå fra å drive oppsettet med kun receiver og over på effekt hadde faktisk mindre å si for lydbildet enn dette, utrolig hvor mye mer behagelig lydbildet ble, mer detaljert og punch i lydbildet. det føles kanskje ikke som et nytt oppsett, men at jeg har fått mye mer kvalitet ut av det jeg har av utstyr!

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden julen nermer seg med stormskritt så er det noen som ønsker at jeg skal gi dem en ønskeliste, så da er det like greit å skrive opp Roockwool siden det ikke er så mye man kan ønske seg.

Du har sikkert skrevet det i denne tråden før men det er som alltid enklere å bare spørre.

Hva er målene på disse mattene? hvor mange er det i pakken? Er listing rundt nødvendig?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden julen nermer seg med stormskritt så er det noen som ønsker at jeg skal gi dem en ønskeliste, så da er det like greit å skrive opp Roockwool siden det ikke er så mye man kan ønske seg.

Du har sikkert skrevet det i denne tråden før men det er som alltid enklere å bare spørre.

Hva er målene på disse mattene? hvor mange er det i pakken? Er listing rundt nødvendig?

1193mm x 592mm x 50mm er målene på platene

det er 6 plater i 50mm tykkelse.

det er ikke nødvendig med lister rundt platene, du kan lage "ramme" kle med stoff, for så å legge platen utenpå rammen, og igjen kle med stoff.

selv om de er ganske "faste" og ikke drysser mye, så ville jeg nok montert de i noe, både for det visuelle, samt å unngå å dryss fra platene for å være sikker.

de fåes i 3 farger. Hvit, naturell og sort.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og ellers leveres de i forskjellige tykkelser og farger Akustikkplate :: Byggisolering :: Produkter :: AS Rockwool

Et par sånne pakker under juletreet hadde blitt litt annerledes ihvertfall

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rørforsterker

Jeg har i det siste fått mulighet til å prøve ut litt rør som har fristet meg i lengre tid, og har fått testet MC275r og 2102 noen timer på 2 forskjellige anlegg - 1 "lettdrevent" og et litt verre..

må si meg mektig imponert over begge to, og på det litt mer krevende anlegget virker det som 2102 har litt mer krefter - selv om begge to spilte mer enn høyt nok for min del, kunne man spille litt mer skrytevolum på 2102, noe som var forventet.

Det som derimot ikke var forventet, var at jeg opplevde 275r som mer "rørete" i lyden, vanskelig å forklare, men den virket noe varmere i lydsignaturen, og litt feitere i klangen. (nå er jeg veldig fersk i rør, og dette kan trolig ha noe med rørene i de 2 å gjøre) begge ble testet med kt88, det vet jeg...

utseende til 275r er jo så man blir mo i knærne av, og siden jeg skal bruke den på anlegg som er regnet som "lett" i forhold til mye annet, ser det ut til at valget mitt nå faller på en MC275.(planlegger på sikt heritage Klipsch, frem til da vil det bli brukt på Reference høytalere...)

Driver nå i disse dager å mottar pristilbud på denne forsterkeren, så får vi se hva som skjer:-)

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da kom jeg over en svært lite brukt, strøken MC275r, som har er ca 6mnd gammel - denne er nå "kjøpt" og avventer nå kun med frakt, som trolig kommer i orden imorgen.

Fikk et meget godt tilbud, så nå blir det trolig Klipsch og rør... :-)

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende å se hvordan 275 fungerer på RF83 … Tester selv rør nå om dagen (dog i et litt annet prisnivå en MC) og liker det jeg hører så langt.

Side 4 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •