mk1 black limiteds kjellerkino - her kommer vinter'n! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 46
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av mk1 black limited
    RS-52 og et sett stativer hentes lørdag...:-) Da mangler jeg en forsterker til stueanlegget.

Har hentet en Dali SWA-12 i dag, får se hvor den skal plasseres oppi det hele.

Tro om RS-52 trenger såpass med kraft som RB-991, eller om effekten fra RX-3800 holder?
    3800 har fin kontroll på RS-52 :-)
    Er det langt kabelstrekk eller du syns det høres matt ut så er det bare og spandere på effektforsterker

Active mk1 black limited sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er RS-52 på plass, og ga et helt annet lydbilde enn Patos'ene bak gitt. :-) Selv med 'bare' 3800 som forsterker gir de et voldsomt løft. Fornøyd med disse!

Dali sub'en er også koblet opp, og hjelper nok til men er helt klart ingen SVS. :-)

Patos'ene ser ut til å havne på stua, sammen med stativene som fulgte med RS-52 og kanskje en T-amp av et slag...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dobbelpost

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom over en brukt AppleTV tidligere i uka, og hacket den opp til v2.2 med XBMC/Boxee. Artig sak. Irriterende at den ikke har analog utgang så jeg kunne brukt den på TVen i stua. :-(

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant en Thule IA100 integrert forsterker på finn.no som blir hentet i kveld - blir spennende match for Patos'ene i stua. :-)

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thule og Patos tror jeg blir en fin match:-D Spennende å se hva du synes når du får testet litt.Så du må love skrive8)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Will do. Fikk ikke koblet det opp i går, men hadde en fin lytteseanse hos Rune som solgte forsterkeren - takk for den! :-)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det koblet opp provisorisk, men allerede nå er det klart at det er en god match, som nb1 sier. :-) Selv med høyttalerne plassert på gulvet (!) er det godlyd i hele stua, og det spiller rent og pent, og aldri så lite behagelig faktisk.

Det eneste jeg stusser litt over er at jeg må godt over kl. 12 på volumet før det begynner å bli litt lydnivå å snakke om - det samme måtte Rune på sine Tannoy Prestige (som er i et heeeelt annet prisleie!). Det er kanskje slik Thule er?

Har modifisert et sett stativer (skjult høyttalerledning inne i stativene) nå, så i morgen skal høyttalerne løftes opp på et anstendig nivå. :-)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttalerne er nå behørig plassert på stativer, og vellyden er påtrengende. :-) Det er helt fantastisk hvor bra disse små Patos'ene klarer å fylle 40 kvm med krystallklar lyd, selv på høyt volum. Har fjernet skumgummien i bassportene bak for å skape litt mer bass, og da føler jeg ikke behov for noe større høyttalere i stua faktisk. Thuleforsterkeren gjør jobben! ;-)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går opp og ned her i verden: Søndag røyk BluRay-spilleren min og må på service, men samme dag fikk jeg tak i en Epson EMP-TW600 til 400,-. Dog uten pære, så det trenger jeg. :-)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I forbindelse med bygging av garasjer (!) har jeg begynt å planlegge et lite musikk- og bildeanlegg i den ene av disse. Først ut er prosjektoren nevnt over (som jeg fremdeles mangler pære til...), og i dag plukket jeg opp en SB3 til 500,-. Om prosjektoren faktisk havner i garasjen gjenstår å se, men F1 i 100" frister jo litt...:-)

Nettverkskabel, antennekabel og strøm trekkes fra huset til garasjene til fredag. :-)

Garasje #1:

Garasje #2:

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Garasjer får man aldri nok av...

Spennende å se om det blir dedikert lyd/bilde i den ene da!
    Film/tv og spill på stort lerret hever absolutt opplevelsen.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke bruke hele garasjen... klargjøre til og sette inn litt (PA) og projektør og lerret til fotball og annet sånt mannemorro når blir rygget ut... :-D

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å nei, dere...nå har vi 5 biler og ikke én garasjeplass i 3 år, så her blir det i første rekke biler. Kinoen er i kjelleren i huset, og der forblir den! ;-)

Det er ikke dermed sagt at det ikke går an å ha lyd og bilde i garasjen også, men noen dedikert kino blir det ikke snakk om. Bil er morsomt nok der. :-)

PS: Logitech X-530 høyttalersystem kjøpt inn til 400,- på finn.no - fin match til SB3'en jeg handlet i går (havner m.a.o. i garasjen).

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk tak i et 102" rammelerret på finn.no i dag for 500,-. Det passer fint i garasjen! I går bet jeg i det sure eplet og bestilte ny pære til TW600-prosjektoren også. Fikk den for 1900,- i webshop'en til Datakjeden. Litt interessant at hvis jeg i stedet valgte å hente i butikk steg prisen til over 4000,-... Mulig det er noe feil hos dem, men pæra er nå bestilt til oppgitt pris.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Roen har senket seg over hus og garasjer etter en hektisk høst. Utstyret jeg har kjøpt til garasjen blir stående på lager inntil jeg får isolert og fått noe på vegger og tak innvendig. Meeen, det har da skjedd ting og tang i hus og i kino. En 50" Panasonic ble handlet inn på Elkjøps åpningssalg og plassert i stua, der den gamle 36" Sonyen har regjert. Den måtte vike plass nå siden mangelen på HDMI-innganger ble påtrengende. En Mac Mini med Plex bor rett ved siden av, og kjører Plex. Er i full gang med å rippe det jeg har av DVDer og legge på NAS, deretter skal DVDene på lager. Så slipper jeg å kjøpe flere skap...:-) I går fikk jeg tak i en rimelig Duet til, så samboer'n får noe enklere å navigere etter musikk på. SB Classicen finner vi nok plass til andre steder. Og i dag ble en Klipsch RC-62 kjøpt av en hyggelig herremann her på forumet, så nå er en B&W HTM Matrix straks til salgs. :-)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På besynderlig vis har et sett Logitech Z-5500 funnet veien inn i stua...finn.no er din venn... :-) Skal se om dette kan gjøre jobben som et lite og WAF-vennlig surround-anlegg sammen med 50" og Mac Mini.

Og B&W HTM Matirx er lagt ut på finn.no: B&W Matrix HTM senterhøyttaler - FINN Torget

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den lampa jeg bestilte til min TW600 fra Datakompaniet i midten av oktober kom...i dag...(!) Heftig leveringstid, men den gjorde ihvertfall sitt til at prosjektoren nå virker som den skal, og kan se frem til et liv i garasjen når den blir isolert. :-)

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var lang leveringstid ja...

Hvordan går det med garasjen egentlig?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda:

Alt er ferdig bygget, men det gjenstår isolering og innvendig kledning.

Blir ikke gjort noe mer der før sommeren kommer med litt varmere vær. 8)

Men da skal nok denne bamsen få kjørt seg:

:twisted:

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •