McIntosh MC2KW leker med Sonus Faber Elipsa :-) - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 13 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 249
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    På forhånd unnskyld,men jeg tar meg i og lure på om det ikke gåes glipp av noe med å ikke ha en tilhørende stereopre lydmessig, rk kan jo kjøres uansett ?
    oppsettet er jo uansett knakende bra, råere enn råest

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    På forhånd unnskyld,men jeg tar meg i og lure på om det ikke gåes glipp av noe med å ikke ha en tilhørende stereopre lydmessig, rk kan jo kjøres uansett ?
    oppsettet er jo uansett knakende bra, råere enn råest
    Det er vel der min særhet går foran tradisjonell tankegang, og jeg velger som jeg gjør på bakgrunn av mine erfaringer. Håper jeg har rett

Flageborg som jobber med kalibrering av stereo og hjemmekino anlegg i de tusen hjem har sett og hørt det meste.
    Vi bruker ett knippe test CDèr som vi kjenner ut og inn.
    Disse har Flageborg hørt noen tusen ganger i utallige oppsett.

Når han da sier etter lytting hos meg, at han for første gang hører detaljer han aldri har hørt før.................da tror jeg noe er riktig

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    Det er vel der min særhet går foran tradisjonell tankegang, og jeg velger som jeg gjør på bakgrunn av mine erfaringer. Håper jeg har rett

Flageborg som jobber med kalibrering av stereo og hjemmekino anlegg i de tusen hjem har sett og hørt det meste.
    Vi bruker ett knippe test CDèr som vi kjenner ut og inn.
    Disse har Flageborg hørt noen tusen ganger i utallige oppsett.

Når han da sier etter lytting hos meg, at han for første gang hører detaljer han aldri har hørt før.................da tror jeg noe er riktig

helt sikkert og kudos for å velge egen vei men kan det ikke tenkes at det er enda mer å hente ut.......bare spør

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    romkorreksjon er jo ett suppliment til eksisterende utstyr? eller er det slik at behovet for rk er såpass fremtredende at det utelukker bruk av en stereopre?
    en heftig stereopre på det oppsettet ditt vil vel dra ut enda mer av det du har?
    kan allså rk/kalibrering redde i land bruk av en , til ditt oppsett å være, dritdårlig pre kontra enn knallgod pre? i så fall er dette ganske sensasjonellt for meg

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herregud for et oppsett!

Men må spørre hvordan komponenter som er under mcintoshen med vu meter? Blokkene med bare logoer.

Kunne tenkt meg og hatt noe slikt på klipschene mine ja8-)

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nye monsterblokker Dag. Vil tro du er istand til å hente bunnen ut av Sonusene med disse. Får snart prøve å få til et besøk hos deg nå som tingene begynner å komme på plass

E
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget, meget imponerende forsterkere hos deg nå, blir vel ikke stort bedre enn dette! kanon oppsett, som hadde vært utrolig morsomt å få hørt på en gang!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    Herregud for et oppsett!

Men må spørre hvordan komponenter som er under mcintoshen med vu meter? Blokkene med bare logoer.

Kunne tenkt meg og hatt noe slikt på klipschene mine ja8-)
    Komponentene under de med VU meterne er power modulene, en negativ og en positiv, 2000 watt tilsammen. Den på toppen er output modulen. Med andre ord, hver monoblokk er tredelt. 6 enheter totalt.;-)

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastisk oppsett, Dag! Godt å se at det er flere som er "Sonus fabrifisert" her. Selv om jeg har en snikende følelse av at du vil oppleve mitt oppsett som rimelig anemisk...... :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    romkorreksjon er jo ett suppliment til eksisterende utstyr? eller er det slik at behovet for rk er såpass fremtredende at det utelukker bruk av en stereopre?
    en heftig stereopre på det oppsettet ditt vil vel dra ut enda mer av det du har?
    kan allså rk/kalibrering redde i land bruk av en , til ditt oppsett å være, dritdårlig pre kontra enn knallgod pre? i så fall er dette ganske sensasjonellt for meg
    Med en heftig stereopre vil lyden miste luft, detaljer, bredde og åpenhet. Samt attack i området 70-800 hz.
    Audyssey legger nemlig på i de områdene, og det høres.......

Uten RK hadde jeg ikke visst hva jeg gikk glipp av, og fremdeles vært utrolig fornøyd.
    Men når jeg bytter mellom korrigert og ukorrigert lyd er det ikke noe å lure på.
    Jeg har testet flere balanserte preamper før.
    De har ingenting å by på. Unntatt fantasien om at lyden er helt ren......

Det er lov å være uenig, men ikke uten å ha testet i hundrevis av timer

Teori biter ikke på meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Fantastisk oppsett, Dag! Godt å se at det er flere som er "Sonus fabrifisert" her. Selv om jeg har en snikende følelse av at du vil oppleve mitt oppsett som rimelig anemisk...... :-)
    Det kommer vel mest an på rommet;-)

Tipper du er fornøyd jeg!:-P

Er ufattelig fornøyd nå, etter molton på sideveggene.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Gratulerer med nye monsterblokker Dag. Vil tro du er istand til å hente bunnen ut av Sonusene med disse. Får snart prøve å få til et besøk hos deg nå som tingene begynner å komme på plass

E
    Blir nok muligheter, annonserer dato her!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Meget, meget imponerende forsterkere hos deg nå, blir vel ikke stort bedre enn dette! kanon oppsett, som hadde vært utrolig morsomt å få hørt på en gang!
    Følg med for dato på treff:-P

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Det får'n si...
    Det overrasket meg hvor stor hans effekt-favoritt "Titan" er. Jeg har virkelig sansen for MF.
    Kunne tenkt meg å teste et fortrinn/trinn fra de en vakker dag.

Forresten en meget pent husalter du har nå dag johnsen!
    Takk, tilber guden Sonustosh......:-P

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question samsung c9000

fornøyd med den? lurer litt på i samme banen selv

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vaktmestern
    fornøyd med den? lurer litt på i samme banen selv
    Man kjøper den på grunn av utseende........men jeg er veldig fornøyd med bildet også:-P

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med en heftig stereopre vil lyden miste luft, detaljer, bredde og åpenhet. Samt attack i området 70-800 hz.
    Audyssey legger nemlig på i de områdene, og det høres.......

Uten RK hadde jeg ikke visst hva jeg gikk glipp av, og fremdeles vært utrolig fornøyd.
    Men når jeg bytter mellom korrigert og ukorrigert lyd er det ikke noe å lure på.
    Jeg har testet flere balanserte preamper før.
    De har ingenting å by på. Unntatt fantasien om at lyden er helt ren......

Det er lov å være uenig, men ikke uten å ha testet i hundrevis av timer

Teori biter ikke på meg.
    god å høre,nei allså hvis du er fornøyd med denon som pre så er du jo i mål, men at en stereopre senker lydkvaliteten er jeg ikke uten videre med på
    da vil jeg heller si at deT må være rk som redder dagen ,opplever det ganske så motsatt jeg kontra en receiver som pre
    enige om å være uenige kanskje`?
    hadde vært gøy å testet med mcintosh pre vel ?, en som holdt ilnærmet samme høye kvalitet? tror ikke den ville spillt mindre og smalere enn receiveren
    har vært lydinnteresert i over 20 år og har også jobbet litt i en butikk
    så noen timer har jeg bak meg
    fett oppsett åkke som , nei FANTASTISk er rette ordet :-P

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    god å høre,nei allså hvis du er fornøyd med denon som pre så er du jo i mål, men at en stereopre senker lydkvaliteten er jeg ikke uten videre med på
    da vil jeg heller si at deT må være rk som redder dagen ,opplever det ganske så motsatt jeg kontra en receiver som pre
    enige om å være uenige kanskje`?
    hadde vært gøy å testet med mcintosh pre vel ?, en som holdt ilnærmet samme høye kvalitet? tror ikke den ville spillt mindre og smalere enn receiveren
    har vært lydinnteresert i over 20 år og har også jobbet litt i en butikk
    så noen timer har jeg bak meg
    fett oppsett åkke som , nei FANTASTISk er rette ordet :-P
    Bra du utfordrer

En McIntosh pre med 8 bånds eq:-P Tanken har slått meg!

Men jeg er dessverre sikker på at lyden ikke når opp.
    Men plustelig tester jeg det.....fristende.

Misforstå meg rett. Det låter fantastisk i pure direct. (som en slags indikasjon på ca. lydbilde en ren pre vil gi)
    Men det lille RK gjør blir rosinen i pølsa, og ingen pre vil være i nærheten av å bidra i samme grad.
    Det løftet i toppen samt i midbass/grunntoneområdet er bare deilig.

Jeg tviler ikke på at du har mye erfaring, det er bare det at den testingen jeg har gjort de siste 6 årene med RK i receivere er det ingen andre som gidder.
    Bortsett fra Flageborg og Roko da ;-)
    Hvis du hadde jobbet litt med Audyssey MultEQ XT32 ville du kanskje bli overasket. Ikke forveksl denne med tidligere Audyssey MultEQ XT eller toppversjonene av YPAO eller MCACC. Det er ikke i nærheten i hverken oppløsning eller kapasitet.

Hvis McIntosh pre låter bedre er jeg nummer 1 til å tilstå.
    Men erfaringene mine tilsier ikke det. Tror det skal testes men ikke de første 3 månedene.

Jeg ser mye BD konserter med HD lyd også, der er en receiver kjekk.

Og dynamisk EQ i receiveren er veldig psykoakustisk riktig.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra du utfordrer

En McIntosh pre med 8 bånds eq:-P Tanken har slått meg!

Men jeg er dessverre sikker på at lyden ikke når opp.
    Men plustelig tester jeg det.....fristende.

Misforstå meg rett. Det låter fantastisk i pure direct. (som en slags indikasjon på ca. lydbilde en ren pre vil gi)
    Men det lille RK gjør blir rosinen i pølsa, og ingen pre vil være i nærheten av å bidra i samme grad.
    Det løftet i toppen samt i midbass/grunntoneområdet er bare deilig.

Jeg tviler ikke på at du har mye erfaring, det er bare det at den testingen jeg har gjort de siste 6 årene med RK i receivere er det ingen andre som gidder.
    Bortsett fra Flageborg og Roko da ;-)
    Hvis du hadde jobbet litt med Audyssey MultEQ XT32 ville du kanskje bli overasket. Ikke forveksl denne med tidligere Audyssey MultEQ XT eller toppversjonene av YPAO eller MCACC. Det er ikke i nærheten i hverken oppløsning eller kapasitet.

Hvis McIntosh pre låter bedre er jeg nummer 1 til å tilstå.
    Men erfaringene mine tilsier ikke det. Tror det skal testes men ikke de første 3 månedene.

Jeg ser mye BD konserter med HD lyd også, der er en receiver kjekk.

Og dynamisk EQ i receiveren er veldig psykoakustisk riktig.

har oppfattet deg som en fair fyr med bein i nesa, så da går det an å utfordre litt personlig preferanse, allså din egen er jo helt klart det viktigste.
    det jeg tenker på er at en (f.eks)mc pre bør kunne gi ett laaaaaaangt bedre signal å jobbe med rk utifra enn denon i direct modus, det vil ikke være dag og natt men en 10-20% forbedringspotensiale ?, denon i direct skal ikke være i nærheten av en stereopre som matcher ditt utstyr
    spennede å følge med på tråden din og hva som skjer videre, etter at flageborg har vær på besøk betviles de ikke av undertegnede at det spiller opp mot optimallt med oppsettet du har nå, men tenk hva kun 10 % forbedring har å si på ett oppsett i den klassen du fakisk beveger deg i.......
    uannset Kudos og Kjempegrattis

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har oppfattet deg som en fair fyr med bein i nesa, så da går det an å utfordre litt personlig preferanse, allså din egen er jo helt klart det viktigste.
    det jeg tenker på er at en (f.eks)mc pre bør kunne gi ett laaaaaaangt bedre signal å jobbe med rk utifra enn denon i direct modus, det vil ikke være dag og natt men en 10-20% forbedringspotensiale ?, denon i direct skal ikke være i nærheten av en stereopre som matcher ditt utstyr
    spennede å følge med på tråden din og hva som skjer videre, etter at flageborg har vær på besøk betviles de ikke av undertegnede at det spiller opp mot optimallt med oppsettet du har nå, men tenk hva kun 10 % forbedring har å si på ett oppsett i den klassen du fakisk beveger deg i.......
    uannset Kudos og Kjempegrattis
    Audioholics måler preamp delen på receivere. Dette sier de om Denon 4310(modellen før min 4311)
    Preamp Level

The Denon AVR-4310CI was able to output 4Vrms at < 0.1%THD + N for full bandwidth (20Hz to 20kHz) which is more than double the voltage needed for most external amplifiers to reach maximum gain. Unlike other receivers we’ve tested in the past, you have no worries with the Denon driving virtually any external power amplification as it will serve to be an excellent preamp/processor for that duty.

Mcintosh MC2kw krever 2.5v for å levere 2000 watt.

Jeg tror ikke vi snakker 10-20% forbedring med en dyr stereopre.

En annen stor fordel jeg drar nytte av er å bruke audyssey innstillingen på det meste av innspillinger. Mer luft, bredde og dynamikk.
    Men på lyse "skranglete" innspillinger kan jeg sette receiveren i "front bypass" og da er lydbildet litt mørkere og roliger, og selv "dårlige" gamle skiver låter behagelig.

Jeg tror jeg er avhengig

Side 10 av 13 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •