Rett vest Lyd&Bilde: Styrer nå musikken sin med iPod Touch /m video

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer Steve Vice sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rett vest Lyd&Bilde: Styrer nå musikken sin med iPod Touch /m video

Rett vest Lyd&Bilde
    Kinoen rett vest for det vestligste fastlandspunkt.

Introduksjon

Hau!

"Velkomne ska de vera, ditta e tråd'n te ein tå Noregs vestlegaste klonkesala."

Dialekt, andre språkformer og den slags kan bli et hinder, derfor skal jeg prøve å legge om til et språk som vi i Norge tydligvis har nok med å lære oss. (Kvidla i tausna Nynorsk).

Har jobba meg opp en liten bit av en hjemmekino nå og tenkte jeg kunne starte en diskusjonstråd, slik at jeg kan få litt kloke innspill og gjerne kommentarer.

Utstyrsliste:
    Front: B&W N804S ◄
    Receiver: Yamaha RX-V1900 ◄
    Effekt: Parasound Halo JC1 ◄
    Kabler: Viablue SC-4 Bi-Wire/Viablue NF-S1 Quattro Silver RCA ◄
    TV: Sony Bravia KDL52W4500 ◄
    Spillkonsoll/Avspiller: Sony Playstation 3 ◄

Diverse greior:
    Se hvordan jeg styrer musikken min

Gå til min hjemmekino-side for flere bilder: AVforum.no - Steve Vice's hjemmekino

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det dukker hele tiden opp nye "min hjemmekino"tråder og det er utrolig mye bra ute og går. Men det hører med til sjeldenhetene at en presentasjon byr på noe freskt, det gjør din så absolutt.

Utstyrslista di vitner om en velluviklet sans for kvalitet! Nå har jeg desverre ikke fått gleden av å høre høytalerne dine, men jc1 har jeg endel timer med og yammisen er etterfølgeren til min lille baby. Disse to skaper et utrolig engasjement i lydbildet og har en irriterende lei tendens til å gi lytteren store problemer med å skru av anlegget.
    Med dette anlegget som utgangspunktet gleder jeg meg vil til å følge med fremmover!

Men et lite tips; når du flytter over i ditt nye bopel bør du muligens vurdere å bytte ut benken. Utseendemessig var det lekkert, men Parasound jc1 blir greit sjukt varme når man virkelig grisespiller og de er glad i å ha masse luft rundt seg.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    May 2008
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja nå har jeg leita land og strand etter tvbenk og dette var det nærmeste jeg kom å i det hele tatt få de inn i noe på både dybde og bredde, har jo alltid mulighet for å putte yammisen noen hakk oppover og gi JC1 litt plass oppover. En annen ting er jo når jeg kommer inn i leiligheten å se plassen an å kanskje bare flytte de utafor benken i det stor og det hele, ha de på en egen rack vedsiden, og la hyllene i benken være forebeholdt mindre saker. Det er jo ikke sånn at vektbegrensinga på 10 kg per hylle blir overholdt uansett med de overvektige tanksene oppå

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny tråd! Mye gront utstyr og en god presentasjon, på tråd og profil!! Dialekt er ikke no problem8) Skulle vi Skjebringer skrevet som vi snakket så hadde vi fått et større kominikasjons problem:???: Det som jeg sliter med når jeg skriver er den teite sms stavelsene.Mange ganger jeg har skrevet et innlegg,så må jeg bare trykke febrilsk på ENDRE, for å gjøre om så ingen skal tro jeg er tilbakestående

Medlem siden
    May 2008
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nb1
    Gratulerer med ny tråd! Mye gront utstyr og en god presentasjon, på tråd og profil!! Dialekt er ikke no problem8) Skulle vi Skjebringer skrevet som vi snakket så hadde vi fått et større kominikasjons problem:???: Det som jeg sliter med når jeg skriver er den teite sms stavelsene.Mange ganger jeg har skrevet et innlegg,så må jeg bare trykke febrilsk på ENDRE, for å gjøre om så ingen skal tro jeg er tilbakestående

J d kn du si. Har hørt noen gloser fra indre østfold og det var ikke pent kan du si. Jeg visste ikke om jeg ble utskjelt eller hyllet som en helt.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Steve Vice
    JEn annen ting er jo når jeg kommer inn i leiligheten å se plassen an å kanskje bare flytte de utafor benken i det stor og det hele, ha de på en egen rack vedsiden, og la hyllene i benken være forebeholdt mindre saker. Det er jo ikke sånn at vektbegrensinga på 10 kg per hylle blir overholdt uansett med de overvektige tanksene oppå
    mm, man finner jo også endel lekre monostands beregnet på tunge effektrinn rundt om i norske nettbutikker så mulighetene er der så absolutt.
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    May 2008
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    mm, man finner jo også endel lekre monostands beregnet på tunge effektrinn rundt om i norske nettbutikker så mulighetene er der så absolutt.
    Noen linker er på sin plass, dersom du finner tid

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen linker er på sin plass, dersom du finner tid
    lsoun har denne løsningen hvor du kan kjøpe en og en hylle, og få blokkene litt opp fra gulvet. som en slags pidestall. ganske stilige produkter til en billig penge.

Lyric HiFi har noen fra solid steel som skal være ganske gode, selv liker jeg ikke utseendet på de. For kaldt for min del.

Vil også anbefalle deg å bla igjennom disse trådene:

Pene hifi rack og høytalerstativ

Møbler som skjuler komponentene og har god plass

Tvbenk til min hjemmekino

og ikke for å glemme [http://avforum.no/forum/ny-av-mobler-ny/]avmøbler[/url] delen av avforum.

Det eksisterer også en meget omfattende tråd om dette temaet på hfs
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    May 2008
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Accurate HIFI Rack 4040
    Denne ser ut som en god kandidat, dersom det er noen som er i besittelse av den kunne jeg gjerne tenkt meg å sett noen bilder. På målene virker den perfekt.

EDIT: Etter en kjapp tur med målepinnen så fant jeg at JC1 er rundt 8" høy, og da blir det for lite når 2 av hyllene er bare 7"

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Accurate HIFI Rack 4040
    Denne ser ut som en god kandidat, dersom det er noen som er i besittelse av den kunne jeg gjerne tenkt meg å sett noen bilder. På målene virker den perfekt.

EDIT: Etter en kjapp tur med målepinnen så fant jeg at JC1 er rundt 8" høy, og da blir det for lite når 2 av hyllene er bare 7"
    mm, jeg tror det kan bli vanskelig å finne et innekapsla rack som gir disse kraftpusherne nok luftrom desverre. Pluss at det er jo en skam å putte disse skjønnhetene inn i et rack; nei, sett de heller på monostands og la de skinne om de spiller musikk eller ikke
    -------
    Mvh
    Rune

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    May 2008
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På lørdag var jeg hen og gikk til anskaffelse av en MacBook. Kjempefornøyd med saken så langt. Kan prøve å få knipsa noen grisestygge bilder av den etterhvert. Men nå har jeg nettopp flyttet litt penger frem og tilbake og er på vei ut døra for å ihvertfall skaffe meg en Airport express og muligens en iPod Touch dersom prisene ikke byr meg i mot

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På lørdag var jeg hen og gikk til anskaffelse av en MacBook. Kjempefornøyd med saken så langt. Kan prøve å få knipsa noen grisestygge bilder av den etterhvert. Men nå har jeg nettopp flyttet litt penger frem og tilbake og er på vei ut døra for å ihvertfall skaffe meg en Airport express og muligens en iPod Touch dersom prisene ikke byr meg i mot
    Er du like tallentfull som meg til å ta bilder?
    Hos meg er det en liten symetri: Jeg tar like gode bilder som jeg er fotogen

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så hvordan gikk handleturen?
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    May 2008
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg endte opp med både en AirPort Express og en iPod Touch
    Og nå koser jeg ræva av meg med kanskje den kuleste "fjernkontrollen" for musikken min ever

Så strålende humør var jeg at jeg lagde en liten video og slengte den opp på youtube'n

YouTube - Controlling my stereo through a Macbook using an ipod touch

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg endte opp med både en AirPort Express og en iPod Touch
    Og nå koser jeg ræva av meg med kanskje den kuleste "fjernkontrollen" for musikken min ever [/url]
    Alltid hyggelig å kunne bidra til fornøyde bekjente og blødende lommebøker

Løsningen med airport express og ipod touch\iphone til å styre itunes er selve malen på brukervennelighet, iallefall enn så lenge. Hvorfor måtte lette på liket for bytte en cd når man bare kan dra frem den übersnasne fjernkontrollen og bytte cd med den!?!
    -------
    Mvh
    Rune

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •