BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 97

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 97 av 367 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 93 94 95 96 97 98 99 100 101 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 217 227 237 ... SisteSiste
Viser resultater 1,921 til 1,940 av 7339
    Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Spent på hva disse presanterer i kinoen hos dere. Har du noen erfaringer med disse fra før?

A.
    Har ikke hørt lyden fra dem, men hatt noen samtaler med gode referanser og de hadde bare posestivt å komme med.

Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Grattis. Kan ikke tenke meg noe annet enn at det blir helt fantastisk bra basert på det jeg har hørt av DSi-serien... I-Tech er jo Crowns toppmodeller, der "normal" pris på dette forsterkeriet ligger på type 350.000 eller deromkring, så at det blir "dårlig" kan en jo egentlig se helt bort fra... De har jo bl.a. en oppgitt dempningsfaktor på 5000, mens DSi oppgis til 500, og uten å legge for stor vekt på denslags har jeg vel en viss anelse om at disse temmer det meste som måtte krype og gå av elementer der ute!

...begynner å glede meg til demo mister, men jeg vet jo egentlig ikke om jeg tør med alle de subbene du har tenkt å blåse hue av folk med!!! Fra spøk til revolver - dette tror jeg blir en av de aller heftigste oppsettene her til lands, der fokus på særegne, kompromissløse og ikke minst økonomisk gjennomtenkte løsninger gjør dette til noe helt helt spesielt!
    Demo skal du få!!

Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Sikker på du ikke har skutt på feil blink denne gangen?
    Å hva tenker du på da?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenker på det enkle faktum at en stor del av kostnaden ligger i nettverksinngangen som du vel ikke får brukt. Du får heller ikke brukt digitalinngangen og vil aldri ha glede av at de tåler å falle fra store høyder, er lette å frakte og automatisk switcher mellom 120 og 240V. I det heletatt, om du dropper den innebyggede DSP-en, kan du få minst like gode forsterkere til 1/3 av prisen. Du kan også få effekter som passer bedre til applikasjonen (et par hundre watt pr diskant er jo for eksempel mer enn rikelig). Det er også en grunn til at klasse D hififorsterkere ikke har flere kilowatt. Det er nemlig slik at transistorer med over 150V isolasjonsspenning stort sett er ubrukelige til hifi (med untak av en nylig lansert IR-transistor, men den brukes ikke i Crown I-tech), og det gir en max effekt på ca 700W i 8 ohm og 1400W i 4 ohm for en BTL-konstruksjon.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I-Tech er jo Crowns toppmodeller, der "normal" pris på dette forsterkeriet ligger på type 350.000 eller deromkring, så at det blir "dårlig" kan en jo egentlig se helt bort fra...
    Hvis 350k stemmer, må det være noen som skor seg svært godt på Crown i Norge.... Sjekket nettopp Crown I-T8000 for en bekjent, og ut i fra den prislisten jeg kom over koster et slikt oppsett i USA mellom 130-140k.

Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Noe av grunnen til at det blir så mye som det blir er I-Tech forsterkerne ikke leveres i noe svakere utgave, valget falt på den pga. den konstruksjon og DSP.
    Hva skal du bruke DSP`en til?

Må si jeg er en smule overrasket over forsterkervalg. PA forsterkere har jo gjerne litt andre prioriteringer enn det man gjerne ønsker og har behov for i et anlegg hjemme. Det er selvfølgelig en økonomisk gunstig vei om man trenger mye effekt, men som du antyder selv så trenger du det jo ikke...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...sjekk "veil" priser her: Crown I-Tech Series... IT4000 ligger altså på ca. 37.500.- pr. stk, mens IT8000 ligger på ca. 60.000... Var ikke så langt unna det jeg estimerte (noe mer ble det til og med, rundt 380.000!), men helt enig at prisene her på bjerget er hinsides, og ettersom de fleste som kjøper noe slikt derfor uansett kjøper i USA er jo det prisbildet her egentlig ikke noe å ta alt for høytidelig. Poenget var egentlig bare at dette er forsterkere fra "øverste hylle" hva Crown angår, men jeg skal jo ikke påstå at jeg vet med sikkerhet at det blir bra i denne settingen - men jeg må jo si jeg har en positivt ladet forventning i det minste!

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget var egentlig bare at dette er forsterkere fra "øverste hylle" hva Crown angår, men jeg skal jo ikke påstå at jeg vet med sikkerhet at det blir bra i denne settingen - men jeg må jo si jeg har en positivt ladet forventning i det minste!
    Nå betyr ikke øverste hylle hos PA produsenter nødvendigvis riktig det samme som øverste hylle hos hifiprodusenter. Driftsikkerhet, effektivitet, effekt, vekt, størrelse, kjøling, overvåkingsløsninger, innebygde delefiltere etc. er ting som virker å dra opp prisen på slike produkter, men som mer eller mindre er overflødigt i en bolig. Oftest er PA forsterkere bygget på ulike varianter av switchmode teknologi for å få høyest mulig effektivitet per krone.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen for at jeg går for disse forsterkerne er enkel. De har masser av kraft, en meget godt DSP og solid bygget. Så hva skal jeg med det da... Effekt er alltid kjekt å ha for et stort headroom, jeg kan være enig i at det er litt i overkant av hva man trenger. DSP'en da, jo jeg skal kjøre et aktivt oppsett så trenger et godt aktivt filter, vidre har den en bra parametrisk Eq og tidskompensasjon. Har en tanke om å gjøre mest mulig justeringer på forsterkerne framfor i prosessoren. Videre er disse meget solid bygget og er driftssikre, jeg er klar over at jeg ikke får brukt digital inn ( dessverre ingen prosessorer med digitalt grensesnitt ennå ), nettverket vil være meget kjekt med tanke på justeringer, den har noe viftestøy noe som ikke vil være et problem da det står i eget teknisk rom. Alt i alt, er dette en dyr, men samtidig kostnads effektiv løsning i min kino. Å husk, dette oppsettet er beregnet først og fremst på film, ikke musikk/HiFi.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Hvis 350k stemmer, må det være noen som skor seg svært godt på Crown i Norge.... Sjekket nettopp Crown I-T8000 for en bekjent, og ut i fra den prislisten jeg kom over koster et slikt oppsett i USA mellom 130-140k.
    Veil pris på oppsettet ville vært rundt 380' i Norge, dog kan man finne disse endel billigere rundt om som B-vare.

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå betyr ikke øverste hylle hos PA produsenter nødvendigvis riktig det samme som øverste hylle hos hifiprodusenter. Driftsikkerhet, effektivitet, effekt, vekt, størrelse, kjøling, overvåkingsløsninger, innebygde delefiltere etc. er ting som virker å dra opp prisen på slike produkter, men som mer eller mindre er overflødigt i en bolig. Oftest er PA forsterkere bygget på ulike varianter av switchmode teknologi for å få høyest mulig effektivitet per krone.
    Forstår ikke hvorfor alle er så hinsides imot PA-amper. Test selv før dere syter om det.. Ikke minst, holder det for kinoer til flere millioner, klarer vel du det på høyttaler til noen få hundre tusen?

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm. Ser ut som jeg har undervurdert PA forsterkere.
    Men de forsterkerene er vel ikke gode på hvem som helst høyttalere?

Trodde PA var veldig harde i toppen og produserte et vannvittig trøkk bare.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hokeyh
    Forstår ikke hvorfor alle er så hinsides imot PA-amper. Test selv før dere syter om det..
    Tror det kan være fordelaktig for diskusjonen om du leser det jeg skriver. Nå legger du bare meninger inn i munnen på meg.

Sitat Opprinnelig postet av hokeyh
    Ikke minst, holder det for kinoer til flere millioner, klarer vel du det på høyttaler til noen få hundre tusen?
    Selvfølgelig holder det med 44 000W.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen for at jeg går for disse forsterkerne er enkel. De har masser av kraft, en meget godt DSP og solid bygget. Så hva skal jeg med det da... Effekt er alltid kjekt å ha for et stort headroom, jeg kan være enig i at det er litt i overkant av hva man trenger. DSP'en da, jo jeg skal kjøre et aktivt oppsett så trenger et godt aktivt filter, vidre har den en bra parametrisk Eq og tidskompensasjon. Har en tanke om å gjøre mest mulig justeringer på forsterkerne framfor i prosessoren. Videre er disse meget solid bygget og er driftssikre, jeg er klar over at jeg ikke får brukt digital inn ( dessverre ingen prosessorer med digitalt grensesnitt ennå ), nettverket vil være meget kjekt med tanke på justeringer, den har noe viftestøy noe som ikke vil være et problem da det står i eget teknisk rom. Alt i alt, er dette en dyr, men samtidig kostnads effektiv løsning i min kino. Å husk, dette oppsettet er beregnet først og fremst på film, ikke musikk/HiFi.
    Enig i at headroom og EQ er bra å ha. Jeg regner med at du fikk en god pris siden du beskriver dette som en kostnadseffektiv løsning.

Jeg tror forøvrig TACT sin nye prosessor har digital ut - muligens også AES/EBU. Men da blir PEQ`en i forsterkerene helt overflødig igjen. Forøvrig en prosessor med spennende funksjonalitet.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble 7stk I-Tech 4000 og 2stk I-Tech 8000, I-Tech Series
    Dette er litt kompromissløst ja.

Dsp hos crown er sykt bra. 8)
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser fortsatt ikke poenget. Det er jo knapt laget en hifi-forsterker de siste 20 årene som ikke banker disse på alle parametre untatt max effekt.

Den eneste interessante parameteren i DSP-en er 16-bånds PEQ, men hvorfor ikke velge en dedikert EQ til formålet?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror forøvrig TACT sin nye prosessor har digital ut - muligens også AES/EBU. Men da blir PEQ`en i forsterkerene helt overflødig igjen. Forøvrig en prosessor med spennende funksjonalitet.
    Ja jeg regner med at det ikke vil være så lenge til man ser prosessorer som har digitalt grensesnitt, tror nok det vil være flere som jubler for det.

Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Jeg ser fortsatt ikke poenget. Det er jo knapt laget en hifi-forsterker de siste 20 årene som ikke banker disse på alle parametre untatt max effekt.

Den eneste interessante parameteren i DSP-en er 16-bånds PEQ, men hvorfor ikke velge en dedikert EQ til formålet?
    Her var det mye entusiasme Det er en av PA verdens bedre forsterkere og etter endel testing på de rimeligere modellene så har de en langt bedre lyd gjengivelse på oppsettet mitt kontra endel andre effekt trinn.

Er jo en kjempe fordel med Eq'en slik den er, her vil man jo ha full mulighet for justering på hvert enkelt element i oppsette. Da kan man rette på det som er et problem og ikke justere bort det som er rett...

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med spenstig overkill-valg, BEF.

Jeg liker at folk tør å satse på uortodokse løsninger. Det oppstår ofte aha-opplevelser av slikt.

44000 Watt er uansett meget spenstig. Det er jo slik at man ikke lenger lurer så mye på om sikringskursene inn til kinoen er problemet, men om hovedsikringen inn til huset er godt nok dimensjonert.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med å ha funnet effekt forsterkere til systemet da BEF, virker til at du er på den sikre siden hva effekt anngår hvertfall .
    Blir spennende å følge med videre også.

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror dette blir mycket bra, Bjørn Erik. 8)

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd de forsterkerene på høyttalerne dine? Hvordan var evnt det?

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    44000 Watt er uansett meget spenstig. Det er jo slik at man ikke lenger lurer så mye på om sikringskursene inn til kinoen er problemet, men om hovedsikringen inn til huset er godt nok dimensjonert.
    Et vanlig inntak i bolig (63A) gir 25kW.

Håper at forsterkerne ikke har høy startstrøm i det minste.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Grattis med spenstig overkill-valg, BEF.

Jeg liker at folk tør å satse på uortodokse løsninger. Det oppstår ofte aha-opplevelser av slikt.

Ja noen må jo tenke litt ikke A4, nå hadde jeg muligheten og da tok jeg den Inntaket er på 63A og skal bygge nytt skap nede i kjeller som skal ta seg av kinoen blant annet. Forsterkerne er snille i oppstart, så blir nok 2 forsterkere pr. 16A kurs.

Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Gratulerer med å ha funnet effekt forsterkere til systemet da BEF, virker til at du er på den sikre siden hva effekt anngår hvertfall .
    Blir spennende å følge med videre også.
    Takk takk, det skal nok ikke stå på effekt nei er bare litt jobb som ligger foran en for å få alt 100%.

Sitat Opprinnelig postet av striky
    Jeg tror dette blir mycket bra, Bjørn Erik. 8)
    Ja du vet jo hva Crown gjorde for ditt system.

Side 97 av 367 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 93 94 95 96 97 98 99 100 101 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 217 227 237 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •