BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 95

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 95 av 367 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 91 92 93 94 95 96 97 98 99 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 215 225 235 ... SisteSiste
Viser resultater 1,881 til 1,900 av 7339
    Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Å disse amerikanerne; de vet jo ikke å tenke STORT!!!
    Kjør på med 8 stykker! Heftig tapet som ble skikkelig stilig når den ble "lyssatt". Jeg har jo fortsatt litt igjen i reception room og veggene kunne nok kledd en slik type tapet. Må sjekke ut hvilke typer de har.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Å disse amerikanerne; de vet jo ikke å tenke STORT!!!
    Kjør på med 8 stykker! Heftig tapet som ble skikkelig stilig når den ble "lyssatt". Jeg har jo fortsatt litt igjen i reception room og veggene kunne nok kledd en slik type tapet. Må sjekke ut hvilke typer de har.
    Finnes masse kule tapeter, det tar bare så lang tid å finne dem av og til

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,031
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Har vært i kontakt med Diycable og fått til svar at det ikke ville lønne seg for oss å bestille så store mengdre direkte fra han i USA da frakt prisen blir for høy. Han har en distributør i Europa, Speakerworld , å han anbefalt helle direkte kontakt med dem.
    Ja, dette høres veldig, veldig lurt ut. I følge mine mer eller mindre korrekte beregninger så ligger pris på dette elementet eks mva i NOK på:

USA: 3783,-
    EUR: 3974,-

Og dette er med amerikansk tilbudspris (hvis jeg ikke ha rotet skrekkelig). Kanskje det går an å prute litt ved kjøp av flere også. Regner med det går med biltransport, så frakten blir begrenset.

Uansett er jeg med på en stk 21" hvis det blir noe av!

En annen ting var at han mente at jeg ikke var helt frisk som hadde tenkt å putte 6 eller 8 slike inn i et rom Han skrev " On another note.... you are designing a crazy amount of output. I have yet to see someone need more than two ported Maelstroms and most of those builds are in rooms much larger than your space. A pair of these ported gives absolutely enormous amounts of output so you may want to try a pair before you commit to six or eight. "
    Er det ikke lov å ha det gøy heller nå da

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Output er en ting, men som Snickers påpeker, så er DISTRIBUSJON en helt annen faktor. At du da ender opp med 20dB headroom er jo ingen ulempe, akkurat.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Output er en ting, men som Snickers påpeker, så er DISTRIBUSJON en helt annen faktor. At du da ender opp med 20dB headroom er jo ingen ulempe, akkurat.

Er selvsagt haedroom og kvalitet jeg ønsker, nesten uansett hvilket system jeg hadde gått for ville jeg kunne gitt nok output.

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss.. Her går det unna. Du ligger vel noe foran skjema slik som du jobber nå!? Morsomt med slik effektivitet!

A.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Jøss.. Her går det unna. Du ligger vel noe foran skjema slik som du jobber nå!? Morsomt med slik effektivitet!

A.
    Jeg ligger greit i forhold til målet om å kunne nyte rommet i august/september. Selve rommet vil nok stå ferdig noe før det. Er endel ting som må til som ikke vil vises særlig godt i rommet. Skal legge opp et nytt sikringsskap for kjelleren og lage mitt lille tekniske hjørne. Skal å bygge alt av høyttalere og subber som skal inn i rommet

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fulgt med i skjul. Må bare si det:

Dette er helt sykt!!

Hvordan har du tenkt å bruke 21" elementene?
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer T2000 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra fremgang det her Bjørn Erik... begynner ligne noe
    Må vel snart få tatt meg turen innom nykåken og sjekket ut hvordan dere har fått det...

Terje D

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Har fulgt med i skjul. Må bare si det:

Dette er helt sykt!!

Hvordan har du tenkt å bruke 21" elementene?
    Takk for det!

Jeg var lenge inne på tanken på 21",men har falt ned på 18". Det vil bli 6 eller 8 18" i hver sin bassrefleks kasse på 250liter. Dere skal få følge prosessen med bygging av kasser.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T2000
    Bra fremgang det her Bjørn Erik... begynner ligne noe
    Må vel snart få tatt meg turen innom nykåken og sjekket ut hvordan dere har fått det...

Terje D
    TAKK!

Skulle jo ringt deg og hørt hvordan det sto til med deg,men det har gått i et i det siste! Du er hjertelig velkommen på besøk når du skulle ønske!!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var litt snakk for noen uker siden her i tråden rundt downlight og varmen de utvikler. Jeg har gjort endel testing de siste dagene og målt hvor mye varme de gir fra seg og hvor varm klossene på diffusorne blir. Når spottene har stått på med full effekt i 10timer har klossene som står rundt hullet økt med 4 grader på overflate temperaturen. Så da blir det bruk av vanlige downlight i første omgang i kinoen. Så får man oppgradere til LED på sikt.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo litt avhengig av effekten / wattstyrken på pærene da.
    50w pærene er jo rett og slett "stygge" hva temperatur angår, og burde i mine øyne vært forbudt!
    Holder man seg derimot til 20w-utgaven, som ved riktig plassering og antall lyser mer enn godt nok, er man jo på vesentlig tryggere grunn hva temperatur angår.

Medmindre du tenker på å invitere kirurger med tilhørende operasjonsutstyr inn i kinoen da?
    Da kan det jo hende du får en liten klage eller to.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Dette er jo litt avhengig av effekten / wattstyrken på pærene da.
    50w pærene er jo rett og slett "stygge" hva temperatur angår, og burde i mine øyne vært forbudt!
    Holder man seg derimot til 20w-utgaven, som ved riktig plassering og antall lyser mer enn godt nok, er man jo på vesentlig tryggere grunn hva temperatur angår.

Medmindre du tenker på å invitere kirurger med tilhørende operasjonsutstyr inn i kinoen da?
    Da kan det jo hende du får en liten klage eller to.
    De jeg har i nå er på 35watt og 36graders spredning. Det fyller rommet godt med lys, uten at det blir for voldsomt. Jeg blir å bruke dimmemoduler på lyset og det blir 3 eller 4 soner. Da har man mulighet for å kombinere det estetiske med det praktiske

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha!
    Så da blir det allikevel litt kirurgi innimellom filmsnuttene da!

Neida.
    Man / vi kjører som regel sjelden med full effekt på belysningen, så da går det jo ganske sikkert greit med 35W også.
    Grunnen til at jeg nok virker litt "hekta" på det der med watt og spots, er relatert til ganske mange uheldige "50w-opplevelser" i jobbsammenheng.
    Og som du vet - der finnes jo mange hundre utgaver av arten, som etterhvert er plukket vekk til fordel for i all hovedsak 20- og delvis også 35w-utgaven.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Aha!
    Så da blir det allikevel litt kirurgi innimellom filmsnuttene da!

Neida.
    Man / vi kjører som regel sjelden med full effekt på belysningen, så da går det jo ganske sikkert greit med 35W også.
    Grunnen til at jeg nok virker litt "hekta" på det der med watt og spots, er relatert til ganske mange uheldige "50w-opplevelser" i jobbsammenheng.
    Og som du vet - der finnes jo mange hundre utgaver av arten, som etterhvert er plukket vekk til fordel for i all hovedsak 20- og delvis også 35w-utgaven.
    Veldig enig med deg her!! Jeg har selv brukt noen Alu-pærer fra Osram som var 20watt med et "super" belegg som gav dem 30% mere lys enn en vanlig 20watts pære. De spottene jeg har kjøpt følger det pære med, så "orker" ikke bytte de bare for å bytte de

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,044
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 50wattere på kjøkkenet, og etter 7-8 år er ike soklene spesielt pene pga mye varme. Vurderer utskiftning av alle sammen så de ikke brenner ned hele huset
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært i kontakt med Diycable og fått til svar at det ikke ville lønne seg for oss å bestille så store mengdre direkte fra han i USA da frakt prisen blir for høy. Han har en distributør i Europa, Speakerworld , å han anbefalt helle direkte kontakt med dem.

En annen ting var at han mente at jeg ikke var helt frisk som hadde tenkt å putte 6 eller 8 slike inn i et rom Han skrev " On another note.... you are designing a crazy amount of output. I have yet to see someone need more than two ported Maelstroms and most of those builds are in rooms much larger than your space. A pair of these ported gives absolutely enormous amounts of output so you may want to try a pair before you commit to six or eight. "

Har vært i kontakt med Speakerworld og det er ikke noe å hente på kvantum kjøp, det eneste er at kanskje frakten går litt ned pr.stk.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vært stille på bygge fronten her de siste dagene, det har sine naturlige årsaker. Jeg driver nå med litt testing i rommet, for å sjekke hvordan lyden er og hvilke justeringer som evt. må gjøres. Rommet er jo langt fra ferdig, det skal endel installasjoner til inn i rommet, samt stoler og teppe. Så det er jo klart at rommet har en alt for lang etterklang tid. Det som er det viktigste nå er frekvens responsen og hvordan rommet påvirker den. Jeg er ikke helt fornøyd så noen justeringer skal gjøres, her må jeg prøve og feile litt før jeg er helt i havn.

Her er noen bilder fra rommet slik det står under testing. Må takke devilej for god hjelp med å få høyttalerne ned i kinoen

-_mg_6276-jpg

-_mg_6277-jpg

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser jo ut til og bli veldig bra

Side 95 av 367 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 91 92 93 94 95 96 97 98 99 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 215 225 235 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •