BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 94

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 94 av 367 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 90 91 92 93 94 95 96 97 98 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 214 224 234 ... SisteSiste
Viser resultater 1,861 til 1,880 av 7339
    Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fet tapet!

Dette blir svært bra! Gratulerer.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Ah, jeg ser at jeg kan drikke rødvin med god samvittighet her! Dette blir vanvittig tøft. Lysene gir meget bra effekt og stemning!
    Takk takk, du kan drikke rødvin med god samvittighet.

Sitat Opprinnelig postet av Per Christian
    Det er drømmen og bygge ett slikt rom som du gjør nå det ser veldig bra ut
    Takk takk, kan love deg at dette er mange år med drømming fra min side før jeg kom meg igang med dette prosjektet.

Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Fet tapet!

Dette blir svært bra! Gratulerer.

Takk takk, ennå litt igjen og håper resultatet til slutt blir like bra som veien hit har vært

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Det har blitt nevnt et par parametre som demping i kassen og "kasselekkasje" (husker ikke benevnelsen) som vistnok avgjør mye på simuleringen.

Sammenlignet en del mellom WinISD, Bassbox Pro, Probox, Unibox og Speaker Workshop for et par år siden. 4 av simuleringene ble bygget og målt hvor WinISD hadde et fhv stort avvik på 2 av de, og begge var feil fra WinISD sin side.
    Men det er godt mulig dette er brukerfeil.
    Det var når man gikk litt utenfor standard element-parametre, eller litt uvanlig størrelse/avstemming på kassene at WinISD fikk avvik.

Unibox vs Bassbox kan også gi mindre avvik pga overnevnte paramtre som betraktes litt forskjellig i programmene.

Og for å nevne det, så lenge BEF er gammel bilstereomann; Probox fra Backlunds ljudbyggeri er helt rått på å beregne frekvenskurven i bil, inkludert "roomgain". Det bommer aldri!
    Sitat Opprinnelig postet av Rojoh

Lastet ned nye WinISD å blir litt lettere forvirret. Resultatet mellom nye og gamle WinISD er totalt forskjellige. Den nye versjonen har jo endel parameter mere enn den forrige versjonen og de parametrene man ikke har beregner jo programmet selv, dette slår nok ikke heldig ut... eller er det akkurat det det gjør, det retter opp de feilene forrige versjon hadde???

Jeg kjenner meget godt til gode gamle Backe Lydbyggeri, og hans BassBox. Det var et helt genialt program og det tok ALDRI feil, hadde det på PCene min fram til 2002-2003, da ble programmet for gammelt så man fikk det ikke installert... Skulle kjøpt den nye versjonen hans,men har aldri kommet meg til det...

Norcad du skal ikke se bort fra at jeg sender deg en PM og får deg til å kalkulere noen ting for meg så jeg kan få sjekket hva som er rett og ikke. Stoler ikke helt på de beregningene jeg sitter med her nå.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Lastet ned nye WinISD å blir litt lettere forvirret. Resultatet mellom nye og gamle WinISD er totalt forskjellige. Den nye versjonen har jo endel parameter mere enn den forrige versjonen og de parametrene man ikke har beregner jo programmet selv, dette slår nok ikke heldig ut... eller er det akkurat det det gjør, det retter opp de feilene forrige versjon hadde???

Jeg kjenner meget godt til gode gamle Backe Lydbyggeri, og hans BassBox. Det var et helt genialt program og det tok ALDRI feil, hadde det på PCene min fram til 2002-2003, da ble programmet for gammelt så man fikk det ikke installert... Skulle kjøpt den nye versjonen hans,men har aldri kommet meg til det...

Norcad du skal ikke se bort fra at jeg sender deg en PM og får deg til å kalkulere noen ting for meg så jeg kan få sjekket hva som er rett og ikke. Stoler ikke helt på de beregningene jeg sitter med her nå.
    Den nye versjonen av WinISD har jeg ikke forsøkt.

Hadde v97 av Dr.Backes Probox på gamle pcen helt frem til i vinter. Da tok harddisken kvelden. Har som du vurdert å kjøpe en nyere versjon. Genialt program!

E-post mottatt, og svar avgitt BEF.
    Men er redd det gir flere spørsmål enn svar. Skal du være pirkete på dette er antagelig en impedans måling av frontene for å finne eksakt Fb, og deretter måle en testkasse for bakhøyttalerne det eneste rette å gjøre.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg vet ikke hvor pålitelig WINISD er, og hva som er forskjellen på gammel og ny versjon, men vi får vel håpe det har gått riktig vei.

Onlineapplikasjonen jeg linket til tidligere er pålitelig og god. Jeg bruker den ofte.

Ellers har jeg LspCAD 6 PRO om du vil ha simmulert noe. Jeg gjør alltid forhåndssimulering i enkle programmer, men sjekker med LspCAD før jeg realiserer noe.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,031
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mealstrom 21"

BEF, nå har jeg bedt om tilbud fra JetCarrier på en shop4you-handel på et Mealstrom 21" element. Grunnen til at jeg spurte som du hadde bestemt deg for båtfrakt eller flyfrakt var en mulig felles handel, men det er vel ikke så mye å spare på dette kanskje? Pga tilbudet på dette elementet er jo stkpris for to elementer høyere enn ett...

Men det er sikkert mulig å forhandle seg fram til ett eller annet.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    E-post mottatt, og svar avgitt BEF.
    Men er redd det gir flere spørsmål enn svar. Skal du være pirkete på dette er antagelig en impedans måling av frontene for å finne eksakt Fb, og deretter måle en testkasse for bakhøyttalerne det eneste rette å gjøre.
    Tusen takk for hjelpen, det gav meg gode svar det. Jeg vil gå for en aktiv løsning og det du nevnte som negativt, tar jeg som bare posestivt. Tror bare det vil være en fordel at bakkanalene er litt bass tung i forhold til frontene og at den er litt dempet rundt 500Hz.

Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Onlineapplikasjonen jeg linket til tidligere er pålitelig og god. Jeg bruker den ofte.

Ellers har jeg LspCAD 6 PRO om du vil ha simmulert noe. Jeg gjør alltid forhåndssimulering i enkle programmer, men sjekker med LspCAD før jeg realiserer noe.
    Ja den Online applikasjonen hadde har jeg prøvd og den gir noe andre svar enn hva WinISD gjør. Å vis du mener den er er god skal jeg bruke den framover istedenfor WinISD.

Du skal ikke se bort ifra at jeg tar kontakt med deg de nærmeste dagene ang. sub løsningen.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    BEF, nå har jeg bedt om tilbud fra JetCarrier på en shop4you-handel på et Mealstrom 21" element. Grunnen til at jeg spurte som du hadde bestemt deg for båtfrakt eller flyfrakt var en mulig felles handel, men det er vel ikke så mye å spare på dette kanskje? Pga tilbudet på dette elementet er jo stkpris for to elementer høyere enn ett...

Men det er sikkert mulig å forhandle seg fram til ett eller annet.

Forstår, veldig snilt tenkt. Har du bestilt? Jeg tenkte å sende han en mail og høre hvilken pris man fikk ved kjøp av 6 elementer, ser jo han har en mengde rabatt, men pr.dd var det jo dyrere å pr.stk for 4 enn hva det var for 1...

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :???: Dyrere pr stk ved kjøp av 4 enn 1??
    Hmm.. litt av en selger...

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av partyboynr1
    :???: Dyrere pr stk ved kjøp av 4 enn 1??
    Hmm.. litt av en selger...

Ja det høres dumt ut, men han har salg på noen produkter og bare senket stk.prisen og ikke prisen på kvantum kjøp. Så er nok noe å hente på kvantum kjøp.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,077
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står sikkert en eller plass i tråden, men siden jeg er lat: hvor kjøpte du den stilige tapeten?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,031
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstår, veldig snilt tenkt. Har du bestilt? Jeg tenkte å sende han en mail og høre hvilken pris man fikk ved kjøp av 6 elementer, ser jo han har en mengde rabatt, men pr.dd var det jo dyrere å pr.stk for 4 enn hva det var for 1...
    Jeg har ikke bestilt enda, bare undersøkt hvor mye JetCarrier skulle ha for å bestille et stk element og frakte det over dammen med sjøfrakt. Det kom på $975.05 inn til Norge med alle avgifter... Ser at de skal ha $188 i frakt, noe jeg synes var litt drøyt til båtfrakt å være.

Men dette er jo rimelig gromme greier...

Men det kan utmerket være at det er en del å spare, både på innkjøp og frakt ved kjøp av flere. Har du sendt mail med forespørsel om kvantumsrabatt? For det er klart man får gode prise på flere elementer også. Det er nok bare at de ikke har oppdatert hjemmesiden sin.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...dere må gjerne bruke PowerBuy-systemet - kostnadsfritt - til å håndtere dette innkjøpet om det er av interesse... Det samler da navn og adresser, samt regner ut frakta automatisk lokalt om det er aktuelt å sende forsendelsen med en båtfrakt og sende det videre lokalt her...

I tillegg kan vi kan gi det litt eksponering, dette er jo virkelig et entusiastprodukt en skulle tro en del brukere her inne kunne tenke seg! En må finne ut hvordan en gjør det med betalinger og slikt da, det enkleste er vel kanskje at den enkelte betaler direkte til selger i USA, og at vi bare bruker PowerBuy-systemet til å samle inn påmeldinger...? BEF kan jo kanskje stå for kontakten med butikken, jeg hjelper gjerne til med å sette opp det praktiske i PowerBuy-systemet...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,031
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme for meg hva det heter. Eneste jeg vet er at jeg skal ha 1 stk 21" på billigst mulig måte, dog før vi "feirer" HTF...

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende den 21" saken..... mulig jeg skulle hatt en slik til å supplere eD kassene mine.....

Hvor mye effekt må man ha? Finnes det noen plateforsterkere som gjør jobben bra nok?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Det står sikkert en eller plass i tråden, men siden jeg er lat: hvor kjøpte du den stilige tapeten?
    Det står ikke noen plass. Det var en tapet jeg fant etter mange timer med leiting i diverse tapet bøker. Selve prøven var ikke noe spesiell da mønstret er så stort at du ikke får inntrykk av det før du ser en hel vegg.

Her er iallefall produktet, tar du en tur inn på siden til leverandøren har de endel andre stilige tapeter.

-28-06-jpg

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,077
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye for info, BEF. Jeg skal kikke på linkene du postet

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et rå-stilig valg av tapet, var det jo i alle fall!
    Det skal bli meget spennende å se, og ikke minst høre, resultatet!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Et rå-stilig valg av tapet, var det jo i alle fall!
    Det skal bli meget spennende å se, og ikke minst høre, resultatet!
    Takk takk Skal ærlig innrømme jeg er meget spent på å høre resultatet selv!!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Jeg har ikke bestilt enda, bare undersøkt hvor mye JetCarrier skulle ha for å bestille et stk element og frakte det over dammen med sjøfrakt. Det kom på $975.05 inn til Norge med alle avgifter... Ser at de skal ha $188 i frakt, noe jeg synes var litt drøyt til båtfrakt å være.

Men dette er jo rimelig gromme greier...

Men det kan utmerket være at det er en del å spare, både på innkjøp og frakt ved kjøp av flere. Har du sendt mail med forespørsel om kvantumsrabatt? For det er klart man får gode prise på flere elementer også. Det er nok bare at de ikke har oppdatert hjemmesiden sin.
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...dere må gjerne bruke PowerBuy-systemet - kostnadsfritt - til å håndtere dette innkjøpet om det er av interesse... Det samler da navn og adresser, samt regner ut frakta automatisk lokalt om det er aktuelt å sende forsendelsen med en båtfrakt og sende det videre lokalt her...

I tillegg kan vi kan gi det litt eksponering, dette er jo virkelig et entusiastprodukt en skulle tro en del brukere her inne kunne tenke seg! En må finne ut hvordan en gjør det med betalinger og slikt da, det enkleste er vel kanskje at den enkelte betaler direkte til selger i USA, og at vi bare bruker PowerBuy-systemet til å samle inn påmeldinger...? BEF kan jo kanskje stå for kontakten med butikken, jeg hjelper gjerne til med å sette opp det praktiske i PowerBuy-systemet...
    Har vært i kontakt med Diycable og fått til svar at det ikke ville lønne seg for oss å bestille så store mengdre direkte fra han i USA da frakt prisen blir for høy. Han har en distributør i Europa, Speakerworld , å han anbefalt helle direkte kontakt med dem.

En annen ting var at han mente at jeg ikke var helt frisk som hadde tenkt å putte 6 eller 8 slike inn i et rom Han skrev " On another note.... you are designing a crazy amount of output. I have yet to see someone need more than two ported Maelstroms and most of those builds are in rooms much larger than your space. A pair of these ported gives absolutely enormous amounts of output so you may want to try a pair before you commit to six or eight. "

Side 94 av 367 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 90 91 92 93 94 95 96 97 98 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 214 224 234 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •