BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 92

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 92 av 367 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 88 89 90 91 92 93 94 95 96 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 222 232 ... SisteSiste
Viser resultater 1,821 til 1,840 av 7339
    Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Her har det jo vært endel skriving mens jeg har jobbet i kinoen. Kjempeflott at masse forskjellige teorier blir løftet fram, slikt liker jeg!!

Har fått gjort masse i kinoen idag. Først må jeg bare få rette en kjempe takk for den utrolige hjelpen jeg har hatt i dag, alkar og Landcruiser har vært å hjelpt til, uten dem hadde det ikke blitt gjort stort! Så tusen takk for hjelpen!!!

Har fått laget trapp opp til podiet, trekt taket med molton og montert opp diffusorene. Er kjempefornøyd med resultatet

-img_6232-jpg

-img_6233-jpg

-img_6235-jpg

-img_6236-jpg

-img_6237-jpg

-img_6241-jpg

-img_6243-jpg

-img_6245-jpg

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herrejemeni..... BEF, slapper du av noengang ? Dette går så det griner etter, aldri sett en hjemmekino komme seg så fort noengang. Speedygonzales.

Ble skikkelig fint med det "trekket" i taket, hva blir det neste og her er det bare å følge med for dette er spennende.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,416
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Det ble jo svært så bra med molton i taket, og jeg er imponert over hvor slett dere har fått det. Ikke at det står på fremdriften i denne kinoen, men når man får på litt maling på vegger og stoff i taket begynner en jo virkelig å se konturene av kinoen "to be".

Håper forresten du har limt diffusorklossene bra; det hadde vært kjedelig om en av gjestene plutselig fikk en trekloss i hodet ved litt pådrag

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rojoh
    Jeg trodde at 1/4 og 3/4 plassering i akse ville være gunstig i forhold til jevn powerrespons. Kanskje tar jeg feil. Er ingen ekspert. Mulig at plassering etter "det gyldne tverrsnitt" også har en tilsvarende effekt vedr. romnoder - om så er tilfelle, ser jeg at jeg ikke forstod ditt svar godt nok - og beklager selvsagt det.
    Mvh. Johan
    Med nerdeuttalelsen refererte jeg til at 1,618 må sies å være et tall som apellerer spesielt til tallnerder.

Hvorvidt det har en mer positiv effekt på romakustikken enn 1/4 eller 3/4 tør jeg ikke si sikkert, men den befinner seg uansett aldri et heltall i fra en full bølgelengde. Ellers er Rot2 ganske mye brukt for å oppnå tilsvarende ting.

PS: Spørsmålet gikk mer på at jeg lurte på om jeg skulle lese innlegget ditt slik at jeg på en eller annen måte hadde fornærmet deg. Det var i såfall ikke meningen. Jeg fikk en slags "beklager at jeg åpnet kjeften"-følelse når jeg leste det, og jeg ønsker ikke å så slike følelser hos folk.

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei kamerat!
    Takk for igår, og det var bare hyggelig å hjelpe til. Vi kommer nok på besøk igjen vi, skal du se! Hils kona, og så gleder jeg meg til å sjekke fremgangen ikveld.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Det ble jo svært så bra med molton i taket, og jeg er imponert over hvor slett dere har fått det. Ikke at det står på fremdriften i denne kinoen, men når man får på litt maling på vegger og stoff i taket begynner en jo virkelig å se konturene av kinoen "to be".

Håper forresten du har limt diffusorklossene bra; det hadde vært kjedelig om en av gjestene plutselig fikk en trekloss i hodet ved litt pådrag
    Var det ikke sånn å forstå at hver enkelt kloss er både limt og skrudd da..?

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Er det ikke WinISD du har brukt da? Trodde det var anerkjent, eller i alle fall ikke være helt ute å kjøre...
    Tar du et søk her på forumet vil du finne flere poster fra meg om feil beregninger fra WinISD. Har aldri fått til det programmet og har aldri turt å stole på det. Bassbox ha så langt stemt bra, men koster penger. Unibox er supert for alle med excel og er gratis.

BEF; Kan simulere det du måtte ønske (regner det som bidrag i form av dugnad, noe som rettferdiggjør flere pils etter endt utført arbeid) men er bortreist i helgen og har ikke tilgang til bassbox for øyeblikket.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,031
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Tar du et søk her på forumet vil du finne flere poster fra meg om feil beregninger fra WinISD. Har aldri fått til det programmet og har aldri turt å stole på det. Bassbox ha så langt stemt bra, men koster penger. Unibox er supert for alle med excel og er gratis.
    Når du nevner det så synes jeg å erindre at det var snakk om at WinISD har vært litt kilent når det gjelder rekkefølge parametre har vært satt inn osv...

Men det er da masse folkk rundt omkring som bruker det. Synes det er snålt at det i det hele tatt er noe som heter WinISD hvis det er så på bærtur. Men jeg tar infoen til etterretning og skal se meg om etter alternativer.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Herrejemeni..... BEF, slapper du av noengang ? Dette går så det griner etter, aldri sett en hjemmekino komme seg så fort noengang. Speedygonzales.

Ble skikkelig fint med det "trekket" i taket, hva blir det neste og her er det bare å følge med for dette er spennende.
    Takk takk Det neste på programmet er tapet på veggene.

Sitat Opprinnelig postet av kenti

Takk takk, hadde god hjelp til å legge molton og da blir det veldig glatt og pent. Er utrolig hva litt "farge" gjør med et rom

Håper diffusor klossene sitter selv, får kjøre en skikkelig test med hjelm

Sitat Opprinnelig postet av sickpuppy
    Var det ikke sånn å forstå at hver enkelt kloss er både limt og skrudd da..?
    De er kun limt med montasje lim.

Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Hei kamerat!
    Takk for igår, og det var bare hyggelig å hjelpe til. Vi kommer nok på besøk igjen vi, skal du se! Hils kona, og så gleder jeg meg til å sjekke fremgangen ikveld.
    Hei!! Takk nok engang for hjelpen igår, den var helt uvurderlig!!! Får prøve og komme meg til deg i nærmeste framtid og få se litt film

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, med dine planer på lydsiden så vil nok hjelm være greit i starten ja

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Med nerdeuttalelsen refererte jeg til at 1,618 må sies å være et tall som apellerer spesielt til tallnerder.

Hvorvidt det har en mer positiv effekt på romakustikken enn 1/4 eller 3/4 tør jeg ikke si sikkert, men den befinner seg uansett aldri et heltall i fra en full bølgelengde. Ellers er Rot2 ganske mye brukt for å oppnå tilsvarende ting.

PS: Spørsmålet gikk mer på at jeg lurte på om jeg skulle lese innlegget ditt slik at jeg på en eller annen måte hadde fornærmet deg. Det var i såfall ikke meningen. Jeg fikk en slags "beklager at jeg åpnet kjeften"-følelse når jeg leste det, og jeg ønsker ikke å så slike følelser hos folk.

Har selv lest endel rundt det med å sette bass elementene i et slikt mønster på veggen, RuneW hadde et innlegg lenger tilbake om en Tysker (vis jeg ikke husker feil) der bassene skulle henge i et kvadratisk mønster på veggen.

Vis man går for en løsning,se skisse, der man plasserer alle bass elementene har lik avstand fra side vegg som mellom seg, senter til senter. Så har man bass porten stående hele høyden på bass kassen inn mot senter av rommet.

-suber-jpg

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,031
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten, artig at det begynner å stoffe hos deg allerede! Ser at mørket senker seg nå!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Forresten, artig at det begynner å stoffe hos deg allerede! Ser at mørket senker seg nå!
    Ja er gøy med dager da man ser mye framgang :-D

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har brukt dagen idag til å få tapet på 2 av veggene. Så nå begynner rommet å ta form.

Får ikke tapetsert den siste veggen mot inngangen ennå. Jeg er nødt til å få lånt meg et sveiseapparat og laget en "hengsel" løsning for den "falske" veggen inn i kinoen. Ønsker ha den tilpassingen på plass før jeg tapetserer den veggen, slik at ikke tapeten blir skadet.

-img_6252-jpg

-img_6249-jpg

-img_6246-jpg

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare å ta av seg hatten for dette BEF. Griselekkert og frekt samtidig....

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Det er bare å ta av seg hatten for dette BEF. Griselekkert og frekt samtidig....

:-D Takk takk, effekten i tapeten er bedre når man får lyset ovenfra og den blir endel mørkere.

Newcomer Backstreets sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt suvverent!

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et øyeblikk BEF. Jeg må bare ut i gangen og hente noe.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn. Tilbake i sofaen. Må bare få den på.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig. Er ikke vant til dette, men nå er jeg klar:

Det er bare å ta av seg hatten! Makan til arbeidsråskinn skal man lete lenge etter. Lekkert blir det også! Jeg er dypt imponert.

Side 92 av 367 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 88 89 90 91 92 93 94 95 96 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 222 232 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •