BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 89

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 89 av 367 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 85 86 87 88 89 90 91 92 93 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 219 229 ... SisteSiste
Viser resultater 1,761 til 1,780 av 7339
    Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Probie
    En MKII er "in development", i følge Creativesounds
    Sweet, får håpen han satser på litt lavere følsomhet så man kan begynne å drømme om 100l og Fb på 15Hz da. Gjerne med 2x4 ohm så man kan parre to plateamper på dem.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,031
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Du har et poeng, man bør vel ha 8 foran og 8 bak... 8). Det skulle gi rundt regnet 150dB in room ved 12Hz eller noe :twisted:

650 liter pr element ser ut til å være ganske ideelt, det er jo nesten en kubikkmeter det også.
    650 liter er jo faktisk ganske levelig! Hva snakker vi om pris per element, egentlig? Nesten så jeg ble interessert (tenker på HTF).

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    650 liter er jo faktisk ganske levelig! Hva snakker vi om pris per element, egentlig? Nesten så jeg ble interessert (tenker på HTF).

Den er satt ned til $582.30 nå

DIYCable.com : Intro » Home » Exodus Subwoofers »

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rundt 5k for 21" og 4k for 18". Sistnevnte som klarer seg med 250 liter og yter det samme ned til 15Hz er jo ikke akkurat uinteressant den heller da.

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sweet, får håpen han satser på litt lavere følsomhet så man kan begynne å drømme om 100l og Fb på 15Hz da. Gjerne med 2x4 ohm så man kan parre to plateamper på dem.

Er ikke så mye info å oppdrive enda, eneste jeg har sett:

Sitat Opprinnelig postet av ItalynStylion
    From what Bob told me, he's trying to keep it the same with respect to the TS parameters. It's still in development though so there's not much to report just yet.
    CSS SDX15 MKII - DIYMA.com

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,031
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rundt 5k for 21" og 4k for 18". Sistnevnte som klarer seg med 250 liter og yter det samme ned til 15Hz er jo ikke akkurat uinteressant den heller da.
    Mener du at det i praksis ikke er noen forskjell på ytelsene på de to fra 15Hz og oppover? At man betaler 1k mer for 3" og 3 hz?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dette høres jo meget spennende ut. Jeg har plass til 4 kasser for 21", har en magefølelsen sier noe om at man kan hente en helt syk dynamikk med en slik løsning. Er noe med store elementer og store kasser, ting blir litt endel mindre anstrengt. Eller skulle man gått for 6 stk 18"

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke hva som gir best resultat, men rent teknisk flytter seks 18" (Type - DIYCable.com : Intro » Home » Exodus Subwoofers ») mer luft, grunnet større membranareal, enn det fire 21" (Type - DIYCable.com : Intro » Home » Exodus Subwoofers ») gjør. Men samtidig er også seks 18" dyrere...

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Probie
    Jeg vet ikke hva som gir best resultat, men rent teknisk flytter seks 18" (Type - DIYCable.com : Intro » Home » Exodus Subwoofers ») mer luft, grunnet større membranareal, enn det fire 21" (Type - DIYCable.com : Intro » Home » Exodus Subwoofers ») gjør. Men samtidig er også seks 18" dyrere...
    La inn dataene på elementene for å se hvordan de ble da. Min konklusjon ble vel at 18" virket vell så imponerende som hva 21" gjør. For moroskyld fikk Beyma lov å være med på grafen, og tror nok ikke Beyma blir valgt.

Så står det jo endel skrevet om 21", gode salgs argumenter, den har jo et kasse forslag som er designet av Steve Callas spesielt for Hjemmekino og må si den konstruksjonen frister. En annen ting er jo som du Probie er inne på, man har mye mere membran areal med 6x18" enn hva man har med 4x21" Begge løsningene vil nok kunne få hjerte til å stoppe på de fleste Valgets kval....

-24-06-jpg

-24-06-1-jpg

-24-06-4-jpg

-24-06-2-jpg

-24-06-3-jpg

-24-06-5-jpg

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener du at det i praksis ikke er noen forskjell på ytelsene på de to fra 15Hz og oppover? At man betaler 1k mer for 3" og 3 hz?
    Det bør bli rimelig likt ja, untatt følsomheten selvsagt som henger praktisk talt direkte sammen med kassestørrelse og Fb. Vil tippe det skiller omtrent 2-3dB på følsomheten på de to.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler deg å prøve med de volumene og tuningfrekvensene som jeg skrev i et tidligere innlegg.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,031
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Så står det jo endel skrevet om 21", gode salgs argumenter, den har jo et kasse forslag som er designet av Steve Callas spesielt for Hjemmekino og må si den konstruksjonen frister. En annen ting er jo som du Probie er inne på, man har mye mere membran areal med 6x18" enn hva man har med 4x21" Begge løsningene vil nok kunne få hjerte til å stoppe på de fleste Valgets kval....
    Men kr for kr så får du mer membran areal for 21" enn 18" eller blir det omtrent likt? En morsom ting med Callas' design (LLT) er at du tuner så lavt at du (sannsynligvis) slipper høypassfiltere for å beskytte elementene. Det er i alle fall et av skrytepunktene. Det er ikke helt rett fram med høypassfiltere i den subsoniske klassen har jeg funnet ut...

Har du tenkt å evt få fraktet disse med fly eller båt?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler deg å prøve med de volumene og tuningfrekvensene som jeg skrev i et tidligere innlegg.
    Har redigert innlegget nå. Synes kurven med 18" med tunet til 19Hz så betraktelig bedre ut enn ved tuning 15Hz.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,031
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har redigert innlegget nå. Synes kurven med 18" med tunet til 19Hz så betraktelig bedre ut enn ved tuning 15Hz.
    Hva med 21" i 650 liter da? Hvordan ser den kurven ut? Blir vel mye likt 550 liter...

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men kr for kr så får du mer membran areal for 21" enn 18" eller blir det omtrent likt? En morsom ting med Callas' design (LLT) er at du tuner så lavt at du (sannsynligvis) slipper høypassfiltere for å beskytte elementene. Det er i alle fall et av skrytepunktene. Det er ikke helt rett fram med høypassfiltere i den subsoniske klassen har jeg funnet ut...
    Filter vil jeg nok bruke uansett, men er jo ikke noe minus den fordelen.

Har du tenkt å evt få fraktet disse med fly eller båt?
    Så langt har jeg ikke kommet i tankene ennå

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med 21" i 650 liter da? Hvordan ser den kurven ut? Blir vel mye likt 550 liter...
    Redigert, så den er nå på plass. Å den er vel det mest spennende alternativet

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    DA snakker vi... Men ærlig talt - du klarer deg liksom FINT med 2 slike??!! Du kan jo alltids bygge 4 av dem da, jeg tar glatt to av dem når du finner ut at grunnmuren begynner å slå sprekker...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,031
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ikke så halvgæærnt ut det, nei :-D

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,939
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La inn dataene på elementene for å se hvordan de ble da. Min konklusjon ble vel at 18" virket vell så imponerende som hva 21" gjør. For moroskyld fikk Beyma lov å være med på grafen, og tror nok ikke Beyma blir valgt.
    Det var ikke helt uten grunn jeg spurte om Beyma var det korrekte valget til bruk som subwoofer i kinoen din, akkurat pga noe manglende lyd heeeelt i bunn

Hadde jo selv 2 stk Soundsplinter/TC Sound 18" som vistnok skal gi relativt lik ytelse (både i kvantitet og kvalitet) som Maelstrom X, de var råe på film og også rimelig bra på musikk. Men jeg har fortsatt også veldig tro på forslaget mitt om 8 stk Aurasound NS15 De spiller ett par-tre hakk bedre enn Soundsplinter subene på musikk og med nok effekt så gir de rimelig respektabelt lydtrykk også.

Er jo forøvrig en her på forumet som bygde 2x21" Maelstrom X, får ett visst inntrykk her av hvor stort det er

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    DA snakker vi... Men ærlig talt - du klarer deg liksom FINT med 2 slike??!! Du kan jo alltids bygge 4 av dem da, jeg tar glatt to av dem når du finner ut at grunnmuren begynner å slå sprekker...
    Er jo greit å ha litt å gå på

Side 89 av 367 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 85 86 87 88 89 90 91 92 93 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 219 229 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •