BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 87

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 87 av 367 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 83 84 85 86 87 88 89 90 91 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 217 227 ... SisteSiste
Viser resultater 1,721 til 1,740 av 7339
    Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Ser ut som en liten by der på gulvet
    Denne diffusor løsningen har det klingene navnet Skyline diffusor, å det er noe i navnet

Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    363
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei BEF,har et spørsmål;

Hvor dypt blir subene dine å gå?
    Blir det subsonisk?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stian.V.H
    Hei BEF,har et spørsmål;

Hvor dypt blir subene dine å gå?
    Blir det subsonisk?
    Det vil være en bassrefleks løsning som er tunet til 23Hz, å med roomgain vil man nok da kunne komme på ca 19-20Hz. Så skal jeg ha flere stykker, med litt justeringer da håper jeg å kunne ha en ok respons fra ca. 15Hz.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...pokker jeg merker jeg blir MISUNNELIG både på rommet under utvikling og din fantastiske evne til å både se og utføre finurlige løsninger på skinner som ikke tar to år å få ferdig og/eller koster en halv årslønn... Er ikke mye annet jeg har å komme med en litt skryt i ny og ne, men sier da igjen at jeg gleder meg til fortsettelsen...

Ser du for øvrig skal bruke tapet på veggene, tror det er lurt mht trivselen i rommet, litt refleksjon tror jeg en bør innfinne seg med rett og slett!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig hvordan fremskritt du har i kinoen din, meget imponert! Du har ikke tilfeldigvis en link til Skyline diffusorene dine?

Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    363
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Det vil være en bassrefleks løsning som er tunet til 23Hz, å med roomgain vil man nok da kunne komme på ca 19-20Hz. Så skal jeg ha flere stykker, med litt justeringer da håper jeg å kunne ha en ok respons fra ca. 15Hz.

Høres meget bra ut,tror jeg blir en flott løsning,litt risting i rommet fra sub er som regel ønskelig.
    Tapet på veggene vil gi trivsel uten tvil,helt sorte vegger vil kanskje bli litt ensformig i lengden med tanke på trivsel i opphold i rommet over lengre tid enn bare til en film?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror du bruker prinsippet med roomgain litt feil her. Med Fb på 23Hz vil du ikke ha mye output under 23Hz uansett hva du gjør.

Hvilke drivere skal du bruke?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...pokker jeg merker jeg blir MISUNNELIG både på rommet under utvikling og din fantastiske evne til å både se og utføre finurlige løsninger på skinner som ikke tar to år å få ferdig og/eller koster en halv årslønn... Er ikke mye annet jeg har å komme med en litt skryt i ny og ne, men sier da igjen at jeg gleder meg til fortsettelsen...

Ser du for øvrig skal bruke tapet på veggene, tror det er lurt mht trivselen i rommet, litt refleksjon tror jeg en bør innfinne seg med rett og slett!
    takker og bukker. Mye av det som jeg gjør her i rommet er jo tanker jeg har hatt surrende i mange år, så da går det fort når man setter igang.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Utrolig hvordan fremskritt du har i kinoen din, meget imponert! Du har ikke tilfeldigvis en link til Skyline diffusorene dine?
    Takker

Denne siden har mye bra, mh-audio.nl - Home

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Jeg tror du bruker prinsippet med roomgain litt feil her. Med Fb på 23Hz vil du ikke ha mye output under 23Hz uansett hva du gjør.

Hvilke drivere skal du bruke?

Jeg har tenkt å bruke Beyma 21SW1600Nd. Jeg blir å gå for en løsning med 6stk og vil jo da ha mulighet for å tune ned toppen på sub området og da kunne løfte bunnen litt og dermed få respons fra suben lengre ned i frekvens.

Har du noen andre forslag?

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det polakker som driver på her eller? Det går ikke ann å få utretta så mye på engang som du gjør BEF, sykt og kjapp gjennomføringsprosjekt og godt folk tør å satse i denne enorme hobbyen. Ikke no mainstream løsninger og alt etter egen bok, dette er en fryd å se på og resultatet blir nok en klar vinner på kinolistene her på avforum.

Go go go....

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Er det polakker som driver på her eller? Det går ikke ann å få utretta så mye på engang som du gjør BEF, sykt og kjapp gjennomføringsprosjekt og godt folk tør å satse i denne enorme hobbyen. Ikke no mainstream løsninger og alt etter egen bok, dette er en fryd å se på og resultatet blir nok en klar vinner på kinolistene her på avforum.

Go go go....
    :-D :-D :-D Takk takk! Jeg tror du er noe av det mest posestive som finnes. Å det er ingen Polaker her, kun Nord-Norsk arbeidskraft.

Til fredag får jeg hjelp, alkar og Landcruiser kommer, da er det å trekke Molton i tak som står på programmet. Vis noen andre skulle ha lyst å ta turen innom er dere hjertelig velkommen. Fruen reiser bort i helgen, så da blir det nesten 96 timer fokus på kino + en jobb jeg må gjøre.

Intermediate Rojoh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tenkt å bruke Beyma 21SW1600Nd. Jeg blir å gå for en løsning med 6stk og vil jo da ha mulighet for å tune ned toppen på sub området og da kunne løfte bunnen litt og dermed få respons fra suben lengre ned i frekvens.
    Fra et SPL-synspunkt er det nok bedre å tune lavere (f.eks. Fb=18Hz), og heller EQe opp midbassen. Antar at kassene blir store nok til å kunne få plass til porter av litt lengde.
    Mvh. Johan

Interessant fra T.Gravesen ang. tuning og portlengde:
    Ported systems:

Newcomer Adyton sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Puh ;-)

En vanvittig god tråd av en usannsynlig effektiv hjemmekino-bygger, grundig planlagt med innovative akustiske løsninger som gjør at den skiller seg ut fra mengden av bat-caves..

Jeg gleder meg til å følge med resten av veien, det skal bli spennende å høre hvilke lydmessige resultater teoriene gir i praksis.

Ønsker dere lykke til med scenemoltonmonteringen i helga :-).

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-D :-D :-D Takk takk! Jeg tror du er noe av det mest posestive som finnes. Å det er ingen Polaker her, kun Nord-Norsk arbeidskraft.

Til fredag får jeg hjelp, alkar og Landcruiser kommer, da er det å trekke Molton i tak som står på programmet. Vis noen andre skulle ha lyst å ta turen innom er dere hjertelig velkommen. Fruen reiser bort i helgen, så da blir det nesten 96 timer fokus på kino + en jobb jeg må gjøre.
    Det er bare hyggelig å rose det flotte arbeidet du legger igjen i dette kanonbra rommet ditt, er jo ikke noe annet enn å ta av seg hatten for arbeidet. Maken til gode ideer og skjulte løsninger har jeg ikke sett her på tråden, men du overgår deg selv til de grader. Du har så mange som følger deg fra start til slutt så premie vil nok bli en del forespørsler på demo og gode plasseringer på hjemmekinotoppen. Det er jo der alle mesterne hører hjemme og det er deg blant annet.

Stå på.... Vi følger med deg.......

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Adyton
    En vanvittig god tråd av en usannsynlig effektiv hjemmekino-bygger, grundig planlagt med innovative akustiske løsninger som gjør at den skiller seg ut fra mengden av bat-caves..

Jeg gleder meg til å følge med resten av veien, det skal bli spennende å høre hvilke lydmessige resultater teoriene gir i praksis.

Ønsker dere lykke til med scenemoltonmonteringen i helga :-).
    Takk takk!! Tanken har hele tiden vært å lage noe som ikke er helt A4,samtidig som rommet skal være funksjonelt og gi gode resultater.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det er bare hyggelig å rose det flotte arbeidet du legger igjen i dette kanonbra rommet ditt, er jo ikke noe annet enn å ta av seg hatten for arbeidet. Maken til gode ideer og skjulte løsninger har jeg ikke sett her på tråden, men du overgår deg selv til de grader. Du har så mange som følger deg fra start til slutt så premie vil nok bli en del forespørsler på demo og gode plasseringer på hjemmekinotoppen. Det er jo der alle mesterne hører hjemme og det er deg blant annet.

Stå på.... Vi følger med deg.......

Takker og bukker!

Når kinoen står 100% ferdig vil det bli muligheter for demo for de som skulle ønske.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rojoh
    Fra et SPL-synspunkt er det nok bedre å tune lavere (f.eks. Fb=18Hz), og heller EQe opp midbassen. Antar at kassene blir store nok til å kunne få plass til porter av litt lengde.
    Mvh. Johan

Interessant fra T.Gravesen ang. tuning og portlengde:
    Ported systems:
    Enig her, selv om 18Hz krever minimum 300 liter pr element av denne typen.

Grovt regnet har du kapasitet til 136dB fra 18Hz og opp (inkl room gain), kanskje mer. Det burde være rikelig med halvparten. Da kan du spille 124dB og allikevel ha 6dB EQ uten å oppleve komprimering.

Om du for eksempel bruker 4 stk CSS 15" har du kapasitet til ~133dB og vel så god linearitet. Allikevel har du gått ned fra 1800 til 800 liter og kan tune mye lavere om du vil.

De er jo også mye billigere. Du har jo ikke bruk for 1600W AES-kapasitet på suber som dette. 136dB er beregnet med 1300W peak pr element. Du kommer neppe til å holde ut mer enn 126dB, og det også i svært korte perioder. Mest sannsynlig ville det være nok med 40W AES-kapasitet. Det tilsvarer tross alt 120dB.

Greit å "ta'n helt ut" men jeg tror du kan spare en del penger og plass akkurat der som kan legges i andre nyttige ting.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,077
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er med meg som med Lygren. Jeg har heller ikke så mye å komme med utover det å skryte over prosjektet. Fremdriften er jo helt fenomenal!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette begynner å se grisebra ut, Bjørn! Du sa jo at du ikke skulle lage rommet bedre enn mitt - dette går i feil retning8)

Side 87 av 367 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 83 84 85 86 87 88 89 90 91 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 217 227 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •