BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 86

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 86 av 367 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 82 83 84 85 86 87 88 89 90 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 206 216 226 ... SisteSiste
Viser resultater 1,701 til 1,720 av 7339
    Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Ikke et evt håndtak heller...
    men da har jeg lyst at folk skal svette litt for å finne ut hvordan dem kommer seg ut :twisted:

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Den er tatt i forhold til hvor jeg ville ha lys i rommet. Vis man regner på det så står de ikke helt gærnt plassert, de burde strengt tatt vært 20cm bredere.
    Skjønner, estetikk og funksjon i et kompromiss.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men da har jeg lyst at folk skal svette litt for å finne ut hvordan dem kommer seg ut :twisted:
    Huffameg!
    Jeg liker ikke å svette!
    Den dagen en (rømnings)situasjon måtte oppstå, så bør du absolutt ha følgene løsning klar, i det minste om du har tanker i retning av RuneW's kompromissløse løsning omkring rømning:
    En passelig stor dynamittladning i ytterveggen, nedimot bekken, bør vel borge for et alternativ hva rømning angår?

Den kan jo trigges på flere måter:
    - Om kinostolene belastes i mer enn fem timer.
    - Om de besøkende nekter å forlate ditt herskapelige hus, uansett.
    - Om det VIRKELIG skulle ta fyr, i ett eller annet.

Bare som noen konstruktive(?) forslag!
    Jeg er rett og slett full av ideer, hva slikt angår! ;-)

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Huffameg!
    Jeg liker ikke å svette!
    Den dagen en (rømnings)situasjon måtte oppstå, så bør du absolutt ha følgene løsning klar, i det minste om du har tanker i retning av RuneW's kompromissløse løsning omkring rømning:
    En passelig stor dynamittladning i ytterveggen, nedimot bekken, bør vel borge for et alternativ hva rømning angår?

Den kan jo trigges på flere måter:
    - Om kinostolene belastes i mer enn fem timer.
    - Om de besøkende nekter å forlate ditt herskapelige hus, uansett.
    - Om det VIRKELIG skulle ta fyr, i ett eller annet.

Bare som noen konstruktive(?) forslag!
    Jeg er rett og slett full av ideer, hva slikt angår! ;-)

*ler godt*

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *ler godt*

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg jobbet en stund med hjelpemiddelutstyr. Det var en som hadde svært nedsatt bevegelse og ingen mulighet til å komme seg ut av senga selv. Han var i tillegg en komplett sprø fyr, og det bidro sikkert til at han ønsket prosjektert følgende løsning (fritt gjengitt):

Ved brann ønsker jeg en løsning som er koblet opp mot brannalarmen. En døråpner skal åpne en ytterdør fra soverommet. Denne styres fra brannalarmen. Den må være batteridrevet i tilfellet strømbrudd. Videre ønsker jeg at sengen skal ha hjul og stå på et slags skråplan. Den skal kobles til en mekanisk utløser som også er styrt av brannalarmen. Ved alarm skal denne løse ut slik at sengen settes i bevegelse. Samtidig skal døren åpne seg. Sengen skal da føres på skinner ut gjennom døra slik at jeg bringes i trygghet fra brannen.

Jeg spurte hvordan han hadde tenkt seg at dette skulle fungere ved teknisk feil? (Altså dersom det ble en teknisk feil som fikk systemet til å reagere og han havnet ute i terrenget i 35 minus mens kona var på en av sine p***-turer til Nord. Han var jo heller ikke i stand til å benytte en mobiltelefon. Han benyttet seg av høyttalende stasjonær telefon med hurtignumre og spesialtilpasset fjernstyring).

Jeg tenker, hva om sideveggen din åpner seg og seteradene triller sidelengs ut av huset? Når man først har et slikt system kunne man fortsette skinnene gjennom den andre sideveggen og inn i et forrom. Der kan seteradene stå klare. Tilskuerne tar plass, og etter noen skumle lys og røykeffekter triller de gjennom veggen og inn i den enda skumlere mørklagte kinoen.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Der kan seteradene stå klare. Tilskuerne tar plass, og etter noen skumle lys og røykeffekter triller de gjennom veggen og inn i den enda skumlere mørklagte kinoen.

Genialt

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Skjønner, estetikk og funksjon i et kompromiss.
    HÆ! Har du ikke lest overskriften på denne tråden tols1?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,044
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kompromissløst kompromiss?
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    567
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenker, hva om sideveggen din åpner seg og seteradene triller sidelengs ut av huset? Når man først har et slikt system kunne man fortsette skinnene gjennom den andre sideveggen og inn i et forrom. Der kan seteradene stå klare. Tilskuerne tar plass, og etter noen skumle lys og røykeffekter triller de gjennom veggen og inn i den enda skumlere mørklagte kinoen.
    Hehe! Det første jeg tenkte på når jeg leste dette var de sinnsyke kinoene Universal Studios har i Orlando. Tror jeg "kjørte gjennom" den spidermankinoen 5 ganger før resten av gutta fikk slitt meg videre til neste kinokarusell!!!

Spennende lesing i denne tråden, og atter mange ideer som setter seg på netthinna til den dagen man skal begynne selv! Keep em coming!!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BEF, ser du selger TPL-150 på børsen nå (må innrømme at jeg sikler litt etter å teste TPL). Har bladd meg kjapt tilbake i tråden, men fant ikke hva du skulle bruke som bakhøytalere?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, er godt å høre det ikke bare er jeg som har ideer som ikke er helt A4 til tider Ideen din er som henter fra USA!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    BEF, ser du selger TPL-150 på børsen nå (må innrømme at jeg sikler litt etter å teste TPL). Har bladd meg kjapt tilbake i tråden, men fant ikke hva du skulle bruke som bakhøytalere?
    Jeg skal lage en konstruksjon med enkel 15" og TLP-150H. De TPL-150 som er for salg var tenkt til evt. ekstra effekt høyttalere, present front og back.

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg jobbet en stund med hjelpemiddelutstyr. Det var en som hadde svært nedsatt bevegelse og ingen mulighet til å komme seg ut av senga selv. Han var i tillegg en komplett sprø fyr, og det bidro sikkert til at han ønsket prosjektert følgende løsning (fritt gjengitt):

Ved brann ønsker jeg en løsning som er koblet opp mot brannalarmen. En døråpner skal åpne en ytterdør fra soverommet. Denne styres fra brannalarmen. Den må være batteridrevet i tilfellet strømbrudd. Videre ønsker jeg at sengen skal ha hjul og stå på et slags skråplan. Den skal kobles til en mekanisk utløser som også er styrt av brannalarmen. Ved alarm skal denne løse ut slik at sengen settes i bevegelse. Samtidig skal døren åpne seg. Sengen skal da føres på skinner ut gjennom døra slik at jeg bringes i trygghet fra brannen.

Jeg spurte hvordan han hadde tenkt seg at dette skulle fungere ved teknisk feil? (Altså dersom det ble en teknisk feil som fikk systemet til å reagere og han havnet ute i terrenget i 35 minus mens kona var på en av sine p***-turer til Nord. Han var jo heller ikke i stand til å benytte en mobiltelefon. Han benyttet seg av høyttalende stasjonær telefon med hurtignumre og spesialtilpasset fjernstyring).

Du skulle bedt fyren slutte å se på japanske gameshow
    YouTube - Japanese Spa Prank

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snekret sammen rammene for akustikk platene som skal stå bak i rommet.

PS, akustikk platene var noen jeg hadde liggende som nesten hadde passform til rammene

-img_6216-jpg

-img_6217-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan har du tenkt å parre ilag diffusoren og projektoren?
    Ser at "hullet" er der, og går på yttersiden av diffusoren, så hvordan er planene på dette området?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    Hvordan har du tenkt å parre ilag diffusoren og projektoren?
    Ser at "hullet" er der, og går på yttersiden av diffusoren, så hvordan er planene på dette området?
    Projektoren vil komme helt bak i rommet, bak diffusoren. Hullet du ser på siden av diffusoren er en luke jeg må ha opp pga. el.installasjon i taket på huset.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det på tide med litt svart arbeid, i ordet rette forstand. Har grunnet alle veggene sorte,som er grunnfargen i tapeten som skal på veggene. Så har jeg tatt ned diffusorene i taket å startet med å sprøyt male de. Jeg bruker en dekkbeis på de, da denne ikke lager så lett renne merker som vanlig maling gjør. Den dekket bedre enn hva jeg trodde, så det vil nok holde med et kanskje to strøk til.

Først et bilde av hvordan diffusorene er festet i taket.

-img_6222-jpg

-img_6219-jpg

-img_6220-jpg

-img_6223-jpg

-img_6224-jpg

-img_6225-jpg

-img_6226-jpg

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du verden, var da jaggu bra det gikk bra å spray male de . Ser ut som en liten by der på gulvet

Side 86 av 367 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 82 83 84 85 86 87 88 89 90 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 206 216 226 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •