BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 84

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 84 av 367 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 80 81 82 83 84 85 86 87 88 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 214 224 ... SisteSiste
Viser resultater 1,661 til 1,680 av 7339
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,031
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er det spot'er i diffusorene også? Småfrekt! Første gang jeg har sett!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,416
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Er det spot'er i diffusorene også? Småfrekt! Første gang jeg har sett!
    Jøss, det tenkte jeg ikke på innledningvis, men når du sier det er jo selvfølgelig det tilfelle alle den tid monteringslistene ligger på hver side av spot-hullene.

Helt klart en småfrekk løsning ja!

Nesten så jeg må ta meg en skål cornflakes for den.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...tipper den visuelle effekten av lyset vil bli nesten like imponerende som den lydmessige her ja... Veldig spent på å se hvordan det vil se ut. Kan kanskje være et poeng å benytte spotter med litt bred eksponeringsvinkel. Kanskje mer i retning av 30-40 grader enn 15 som ofte er standard...?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,031
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Nesten så jeg må ta meg en skål cornflakes for den.
    Den er jeg med på - med jordbærsyltetøy!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk, for alle hyggelige tilbake meldinger!!

Det er helt korrekt observert at spot'ene sitter i diffusorene. Det vil bli 5 spot'er på hver side og 3 i senter. Jeg blir å gå for en lyskilde med så stor spredning som jeg klarer å få tak i. Videre vil spot'ene bli delt inn i endel soner for å kunne bruke dem som grunn belysning i rommet mens man snurrer film.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Oppland
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...tipper den visuelle effekten av lyset vil bli nesten like imponerende som den lydmessige her ja... Veldig spent på å se hvordan det vil se ut. Kan kanskje være et poeng å benytte spotter med litt bred eksponeringsvinkel. Kanskje mer i retning av 30-40 grader enn 15 som ofte er standard...?

Helt enig i at det er sprekt det som er tenkt ang downlightsene, men med tanke på at de vil sitte så nær diffusjonene kan det by på problemer med tanke på varmen fra downlightsen. Nå aner jeg ikke hva slags type downlights som er tenkt der, men man skal lete litt for å finne en som er godkjent til det bruke. De fleste downlights må ha minimum 50cm fri plass fra brenbart materiale i alle retninger.

Ikke meninga å være negativ her.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,031
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Led?

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Takk takk, for alle hyggelige tilbake meldinger!!

Det er helt korrekt observert at spot'ene sitter i diffusorene. Det vil bli 5 spot'er på hver side og 3 i senter. Jeg blir å gå for en lyskilde med så stor spredning som jeg klarer å få tak i. Videre vil spot'ene bli delt inn i endel soner for å kunne bruke dem som grunn belysning i rommet mens man snurrer film.
    Genialt, rett og slett!
    En slik løsning vil antakelig gi en visuell effekt som du nok er ganske alene om å ha!
    Det blir spennende å se resultatet av dette!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Oppland
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Led?

Det samme problemet med LED. Men selvom jeg er elektriker skjenner jeg ikke til alle leverandører av downlights, men jeg vet man må lete litt. Har ingen i hukkomelsen akkurat nå som kan funke, men kan jo sjekke det opp sånn i tilfelle problemet dukker opp for noen. Greit å bare bemerke det slik at BEF evt kan endre på noe. MEn såpass dyktig som han har vært, og er, så har han nok en plan. Hehe.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hoistad88
    Det samme problemet med LED. Men selvom jeg er elektriker skjenner jeg ikke til alle leverandører av downlights, men jeg vet man må lete litt. Har ingen i hukkomelsen akkurat nå som kan funke, men kan jo sjekke det opp sånn i tilfelle problemet dukker opp for noen. Greit å bare bemerke det slik at BEF evt kan endre på noe. MEn såpass dyktig som han har vært, og er, så har han nok en plan. Hehe.
    Sier du at LED avgir like mye varme og er like brannfarlig som halogen/tradisjonelle spotter?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Oppland
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Sier du at LED avgir like mye varme og er like brannfarlig som halogen/tradisjonelle spotter?
    Nei nei. Men krava for en godkjent innstallasjon er det samme. Men som sagt det fins ufattelig mye forskjellige produsenter.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei nei. Men krava for en godkjent innstallasjon er det samme. Men som sagt det fins ufattelig mye forskjellige produsenter.

Takker og buker for at dere passer på meg!! Jeg har tenkt på det problemet og mener jeg har vært borti noen Osram pærer som som reflekterte det meste av varme opp og dermed kunne stå nærmere brennende material. Jeg har å vært inne på tanke og bruke LED,men prisene er litt stive ennå der...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Oppland
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker og buker for at dere passer på meg!! Jeg har tenkt på det problemet og mener jeg har vært borti noen Osram pærer som som reflekterte det meste av varme opp og dermed kunne stå nærmere brennende material. Jeg har å vært inne på tanke og bruke LED,men prisene er litt stive ennå der...
    Hvor stor avstand får du fra underkant tak og opp til toppen av spotkassa? og hvilken hulldiameter har du? Og har du tittet på noen spesielle merker? Mange spørsmål der må jo komentere i farta vettu. Men er ikke ment som negativ kritikk.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor stor avstand får du fra underkant tak og opp til toppen av spotkassa? og hvilken hulldiameter har du? Og har du tittet på noen spesielle merker? Mange spørsmål der må jo komentere i farta vettu. Men er ikke ment som negativ kritikk.
    Jeg tar det ikke negativt! Hullet som er tatt for spot er 85mm, over det hullet er det boret 157mm hull og har en avstand fra underkant der spot'en festes og opp i kassen på 145mm. Jeg har noen SG spoter, Jupiter, som jeg hadde tenkt å bruke, men hvilken lyskilde som skal i dem har jeg ikke bestemt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Oppland
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tar det ikke negativt! Hullet som er tatt for spot er 85mm, over det hullet er det boret 157mm hull og har en avstand fra underkant der spot'en festes og opp i kassen på 145mm. Jeg har noen SG spoter, Jupiter, som jeg hadde tenkt å bruke, men hvilken lyskilde som skal i dem har jeg ikke bestemt.
    Jupiter er fine. De er heller ikke så vanvittig dyre hvis du skulle hatt de i LED. HVa slags farge på spoten skal du ha?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jupiter er fine. De er heller ikke så vanvittig dyre hvis du skulle hatt de i LED. HVa slags farge på spoten skal du ha?
    Sort!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Oppland
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sort!
    det blir sprekt. si ifra hvis du trenger hjelp til å skaffe noen downlights. hvis ikke du har alle selv. jeg får god pris ihvrtfall

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jeg spørre trenger man en LED driver for å drive slike 230v led downlights? Hvis ikke så var jo prisen på sg ganske bra på elhandel, 560 kr stk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Oppland
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espenc
    Kan jeg spørre trenger man en LED driver for å drive slike 230v led downlights? Hvis ikke så var jo prisen på sg ganske bra på elhandel, 560 kr stk.
    Nei det trenger man ikke. MEn man må ha en dimmer som er tilpasset LED 230V.

Beklager trådet sporet litt av BEF.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har å vært inne på tanke og bruke LED,men prisene er litt stive ennå der...
    Det tjener du vel rimelig kjapt inn igjen på holdbarhet og forbruk?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Side 84 av 367 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 80 81 82 83 84 85 86 87 88 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 214 224 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •