BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 73

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 73 av 367 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 69 70 71 72 73 74 75 76 77 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 ... SisteSiste
Viser resultater 1,441 til 1,460 av 7339
    Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hokeyh
    Tror jeg bestiller meg en flybillet når du er ferdig jeg for og oppleve dette her! Kan ikke bli noe annet sinnsykt :twisted:

Du er velkommen på demo når det blir ferdig

Intermediate hamtor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du si noe om lydkvaliteten på disse pa forsterkerne, kontra utstyr laget for hjemmebruk?

Hva er fordelene og hva er bakdelene?

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hamtor
    Kan du si noe om lydkvaliteten på disse pa forsterkerne, kontra utstyr laget for hjemmebruk?

Jeg bruker selv en Crown og QSC på hjemmebasis.. En STOR fordel er at du har samme dynamikken på lavt volum som på høyt (noe du merker STOR forskjell på kontra hi-fi). De er strømsterke og driver alt.. God lydkvalitet så lenger du velger en bra forsterker..

Nedsider er støy og/eller viftestøy.. Du kan få støy om resten av utstyret ikke er f. eks balansert og forsterkeren er det. Viftestøy er også et "problem" stående i en stue på lavt volum, men kommer igjen ann på amp´en.

Dette er hvertfall mine erfaringer.. Du får hvertfall MYE mer for pengene

Intermediate hamtor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når vi snakker om Crown, og du sier at en må velge en bra forsterker. Betyr det I-tech, eller er f.eks. dsi og xti også såpass bra at de kan brukes til å drive f.eks fronthøyttalere?

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når vi snakker om Crown, og du sier at en må velge en bra forsterker. Betyr det I-tech, eller er f.eks. dsi og xti også såpass bra at de kan brukes til å drive f.eks fronthøyttalere?
    Jeg bruker XLS 602 som det står i signaturen og begge seriene du nevner er vel ovenfor om jeg ikke tar helt feil? Jeg kan si at min Crown spiller med en fantastisk dynamikk, renhet og "farger" ikke lyden på noe måte.. Før jeg gikk for Dynaudio hørte jeg dem på en Hegel på Soundgarden, og jeg må ærlig talt si at Crownen gjør en BEDRE jobb.. Synes Hegel ble litt skarp i toppen faktisk og crownen gir en helt annen dynamikk på lavere volum enn hva jeg noen gang har vært borti på hjemme-fronten

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg kan ikke selv svare for lydkvaliteten på I-Tech forsterkerne til Crown. Jeg har testet Xls, Xti og Dsi forsterkerne til Crown. Til mitt bruk står dem ikke tilbake for noe av det jeg har testet ellers av normale effektforsterkere. Tenker man rent HiFi bruk kan de mangle endel mikrodetaljer i lydbilde.

Vis man setter opp en liste over fordeler og ulemper :

+
    Pris pr.watt
    Masse effekt
    Meget dynamisk
    Drifts sikre

-
    Viftestøy
    Utsende
    Mangler litt detaljer
    kan mangle

Det jeg har fått høre er at i-Tech skal være mye mere detalj rik enn hva de mindre modellene er. Samt at den har mulighet for digital input.

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skyter inn et spm her siden du sikkert har gjort mye research om PA amp, hvordan stiller disse seg til om de ikke kjøres balansert? Vil for lav v inn føre til at forsterkeren ikke kan kjøres maks og vil ubalansert signal føre til støy som det ble nevnt ovenfor?

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Skyter inn et spm her siden du sikkert har gjort mye research om PA amp, hvordan stiller disse seg til om de ikke kjøres balansert? Vil for lav v inn føre til at forsterkeren ikke kan kjøres maks og vil ubalansert signal føre til støy som det ble nevnt ovenfor?
    BEF vet sikkert mer enn meg ang. det, men jeg som kjører en Rotel RSP 966 + Crown XLS altså phono til XLR (usikker på om kabel er balansert, tror ikke det) får en veldig lav støy.. Jeg hører den om jeg stikker hodet foran HT, men ikke om jeg står rett foran dem.

Om det er kabel eller pre-amp er jeg usikker på.. Når jeg brukte mixer før rotel var det ingen støy..

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser også at den nye xls serien til crown har fått rca innog low/highpass filter. Takk for svar, og sorry for ot i tråden din BEF. Forøvrig et spennende prosjekt du holder på med, som kanskje kan oppleves når den er ferdigstilt, hvor skriver jeg meg opp på venteliste? .

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -22-05-jpg

Et balansert signal har 2 signal ledere + skjerm, fordelen er at mindre støy. Grunnen til det blir brukt i proff verden er lange kabel strekk og mange støy kilder. Ved balansert kan man å ha høyre spenning på signal nivået, noe som er fordel ved lengre strekk. Dette er som ofte årsaken til sus ved bruk av PA forsterkere hjemme.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forøvrig et spennende prosjekt du holder på med, som kanskje kan oppleves når den er ferdigstilt, hvor skriver jeg meg opp på venteliste? .

Skal ta å legge ut en åpen invitasjon når alt står ferdig, så de som har lyst kan få komme innom på en demo.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    -22-05-jpg

Et balansert signal har 2 signal ledere + skjerm, fordelen er at mindre støy. Grunnen til det blir brukt i proff verden er lange kabel strekk og mange støy kilder. Ved balansert kan man å ha høyre spenning på signal nivået, noe som er fordel ved lengre strekk. Dette er som ofte årsaken til sus ved bruk av PA forsterkere hjemme.
    Jeg forsto ikke den helt.. Mulig å utdype litt? Vet at i proffverdenen er det ofte brukt pga. lite støy og lange kabelstrekk, men hva er det som gjør at du får støy på "hjemmenivået" med 2 meter kabler?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hokeyh
    Jeg forsto ikke den helt.. Mulig å utdype litt? Vet at i proffverdenen er det ofte brukt pga. lite støy og lange kabelstrekk, men hva er det som gjør at du får støy på "hjemmenivået" med 2 meter kabler?

Inngangs følsomheten på forsterkeren er høyre med at den kan ha høyre inngangs spenning. Derfor forsterkere den opp grunnstøyen fra et normalt hjemme anlegg.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Inngangs følsomheten på forsterkeren er høyre med at den kan ha høyre inngangs spenning. Derfor forsterkere den opp grunnstøyen fra et normalt hjemme anlegg.
    Da tok jeg den Da er jo faktisk kvaliteten på pa som slår hjemmekino/hi-fi da og ikke omvendt!

Newcomer Kaos73 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei BEF, takk for hjelpen igår ang posting av bilder.... Det ga meg skikkelig hodebry å ikke få dette til med en gang....liker ikke å plages :-?
    Men nok om det. Når får vi se framgang på din front :-) er rimelig spent på fortsettelsen din. :-D

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kaos73
    Hei BEF, takk for hjelpen igår ang posting av bilder.... Det ga meg skikkelig hodebry å ikke få dette til med en gang....liker ikke å plages :-?
    Men nok om det. Når får vi se framgang på din front :-) er rimelig spent på fortsettelsen din. :-D

Bare hyggelig og kunne hjelpe, kjenner godt til hvordan frustrasjonen brer seg når man ikke får til en ting!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde en drøm og et håp om å få gipset rommet i løpe av disse fridagene, det ble det ikke tid til. I istedenfor ble det endel besøk og andre sosiale ting. jeg har satt opp ADAM oppsettet mitt nede i kjelleren nå for litt testing av det. Med denne testingen fant jeg fort ut at jeg har noen utfordringer i stuen som ikke er direkte målbare. Stuen min tar for mye av energien av lyden, så lyden mangler veldig mye kropp i stuen. Så hva man gjør med stereo i stuen vet jeg ikke.... Skal få tatt bilde av oppsette nede og legge ut.

Tenkte jeg skulle høre om det var noen som kunne tenkt seg å hjelpe meg litt denne uken. Med at jeg skal gipse rommet trengs det ca 40-50 gipsplater... Så er det noen som har lyst til å hjelpe til litt her? Det er ikke den lengste veien å bære, ca 20meter rett inn i kjelleren. Hadde tenkt torsdag ettermiddag. Jo flere vi er jo hyggeligere har vi det!

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,044
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal prøve å få tatt en tur etter jobb. Når er du hjemme?
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får desverre ikke hjulpet til, selv om jeg gjerne skulle. Kona falt og brakk beinet i går så nå har jeg totalansvaret for alt i seks uker fremover

Håper jeg kan bidra på et senere tidspunkt. Det fortjener du Bjørn Erik.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,077
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel snart på tide med nye bilder?

Side 73 av 367 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 69 70 71 72 73 74 75 76 77 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •