BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 69

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 69 av 367 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 65 66 67 68 69 70 71 72 73 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 ... SisteSiste
Viser resultater 1,361 til 1,380 av 7339
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har ikke noe kjenskap til den crown serien du linker til, men har noe kjenskap til en annen interessant amp. Lab plm serien med innebygd lake prosessor. Du kjenner muligens til de du også? Vi har et par 10000q på jobben som vi bruker til de fleste ht-konfigurasjoner. Utrolig fleksibel amp som man kan konfigurere nesten som man vil Men de koster da også endel. Vet ikke om lab er noe populært her inne jeg forresten?
    PLM Series Introduction | Lab.gruppen

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Du har sett prislista :shock:

Ja har tittet på den å :neutral:

Sitat Opprinnelig postet av Xabi Alonso
    Jeg har ikke noe kjenskap til den crown serien du linker til, men har noe kjenskap til en annen interessant amp. Lab plm serien med innebygd lake prosessor. Du kjenner muligens til de du også? Vi har et par 10000q på jobben som vi bruker til de fleste ht-konfigurasjoner. Utrolig fleksibel amp som man kan konfigurere nesten som man vil Men de koster da også endel. Vet ikke om lab er noe populært her inne jeg forresten?
    PLM Series Introduction | Lab.gruppen

Jeg har tittet på LABgruppen, den oppbyggingen de har med 2inn og 4ut vil bli en kostbar løsning for meg. Kan jeg spørre om dere har fult grensesnitt mot ampen via PC?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...du får jo den forrige generasjonen i-tech billig på Ebay om dagen da (uten HD)... Den siste generasjonen har visstnok enda bedre kretser for EQ og deling såvidt jeg har forstått det, men tror det er veldig habilt også på den "gamle" varianten...

Fordelen med i-tech vs. f.eks. DSi er vel:

1. Høyere dempningsfaktor, 5000 vs. 500, hva det har å si i praksis er jo vanskelig å si...
    2. Signal-til-støy på 105 vs. 100 på DSi
    3. Mer avanserte prosesseringskretser, men her er jeg usikker på hvor mye bedre den "gamle" utgaven av i-tech er vs. DSi...

Med en pris på rundt 11-12.000 for i-tech 4000 om du importerer selv fra Ebay er jo det uansett en veldig god pris da, men jeg tror jo kanskje du kommer langt også med DSi...

...for øvrig er en annen fordel med itech vs. DSI at itech bruker vanlige XRL-kabler, mens DSi bruker de "Phoenix"-greiene, som jeg har på følelsen av at gir dårligere kontakt enn ferdig loddede kabler... Går sikkert an å få til Phoenix bra også, for all del...

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...du får jo den forrige generasjonen i-tech billig på Ebay om dagen da (uten HD)... Den siste generasjonen har visstnok enda bedre kretser for EQ og deling såvidt jeg har forstått det, men tror det er veldig habilt også på den "gamle" varianten...

Fordelen med i-tech vs. f.eks. DSi er vel:

1. Høyere dempningsfaktor, 5000 vs. 500, hva det har å si i praksis er jo vanskelig å si...
    2. Signal-til-støy på 105 vs. 100 på DSi
    3. Mer avanserte prosesseringskretser, men her er jeg usikker på hvor mye bedre den "gamle" utgaven av i-tech er vs. DSi...

Med en pris på rundt 11-12.000 for i-tech 4000 om du importerer selv fra Ebay er jo det uansett en veldig god pris da, men jeg tror jo kanskje du kommer langt også med DSi...

...for øvrig er en annen fordel med itech vs. DSI at itech bruker vanlige XRL-kabler, mens DSi bruker de "Phoenix"-greiene, som jeg har på følelsen av at gir dårligere kontakt enn ferdig loddede kabler... Går sikkert an å få til Phoenix bra også, for all del...
    Det er kommet noen kjekke ting med nye I-Tech HD kontra "gamle" I-Tech, men når man tar prisen med i betraktning tror jeg ikke det vil være verd det! HD versjonen har bedre inngangs modul, ellers ser DSP delen lik ut, de har bare litt forskjell på layout på det grafiske bilde til PC. I-Tech HD og CTs Serien har helt likt inngang trinn.

I-Tech DSP
    -01-05-jpg

I-Tech HD DSP
    -01-05-jpg

CTs DSP
    -01-05-jpg

Når det gjelder DSi og dens dårlige kontakter kan man heller kjøpe XTi i stedenfor, de er helt like.

XTi DSP
    -01-05-jpg

DSi DSP
    -01-05-jpg

Når det gjelder forskjellen mellom I-Tech kontra DSi, tror jeg at man vil ha en relativt stor forskjell på lyden og ikke minst kontroll. I-Tech er en mye bedre oppbygget forsterker og til mitt bruk vil den være så og si utømmelig for krefter

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag har jeg gjort deler av den jobben jeg gruet meg mest til, isolering. Har fått fylt opp veggene med 10cm Glava. da har jeg bare den verste jobben igjen, isolering av taket! Jeg får nok ikke tid til å gjøre det før jeg skal reise bort onsdag, så jeg får gå å grue meg til den jobben en stund til...

-img_4322-jpg

-img_4324-jpg

-img_4319-jpg

-img_4325-jpg

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...som vanlig bra fremgang her, ja... Når det gjelder itech vs. DSi er jo helt klart itech bedre da, på mange måter, og når de er å få tak i såpass rimelig på ebay er jeg helt enig med deg at dette er det riktige valget for din kino...

...for å si det slik; du lever opp til headingen (les: kompromissløs), men jeg digger at du ikke bare går "rett frem" hva løsninger angår, du tenker pris/ytelse hele tiden, og det gjør det hele langt mer interessant!

KLØR i fingra etter å begynne selv, men jeg er jo pokkermeg snart å regne som entreprenør på deltid, og med mine velkjente ti tommeltotter satser jeg først på å få opp et noenlunde vanntett hus solid plantet på stabil grunn...

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1!

Og BEF, du som er såpass avansert, i smått og stort: Kan slikt utstyr være av interesse? ControlSpace Systems - Bose Professional Products
    Ta i så fall kontakt, før jeg legger den ut for salg.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,044
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå begynner det virkelig å ligne noe. Lettere å se løsningen du går for nå som isolasjonen bedre viser kassene til bakhøyttalerene. Begynte sånn smått ute selv idag med å lempe ut et par favner ved som skal opp på hytta. Innser at det er langt langt frem........
    Men like blid
    Besøket i rommet til hrro i går ga virkelig noe å jobbe etter. Utrolig hvordan et lekkert teppe løfter rommet
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Men like blid
    Enn så lenge ja!

Men selv om det er langt frem, så er du jo en tålmodig sjel!

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,044
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er fordelen med å gjøre ting selv. Når man henger etter har man bare seg selv å skylde på
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,031
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    I dag har jeg gjort deler av den jobben jeg gruet meg mest til, isolering. Har fått fylt opp veggene med 10cm Glava. da har jeg bare den verste jobben igjen, isolering av taket! Jeg får nok ikke tid til å gjøre det før jeg skal reise bort onsdag, så jeg får gå å grue meg til den jobben en stund til...
    Det kan da umulig være ille... Snakker vi 17 minutter eller?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BEF-minutter ja!
    Noe som bør være til en viss misunnelse og ettertanke, for andre med tilsvarende prosjekter.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...som vanlig bra fremgang her, ja... Når det gjelder itech vs. DSi er jo helt klart itech bedre da, på mange måter, og når de er å få tak i såpass rimelig på ebay er jeg helt enig med deg at dette er det riktige valget for din kino...

...for å si det slik; du lever opp til headingen (les: kompromissløs), men jeg digger at du ikke bare går "rett frem" hva løsninger angår, du tenker pris/ytelse hele tiden, og det gjør det hele langt mer interessant!

KLØR i fingra etter å begynne selv, men jeg er jo pokkermeg snart å regne som entreprenør på deltid, og med mine velkjente ti tommeltotter satser jeg først på å få opp et noenlunde vanntett hus solid plantet på stabil grunn...
    Er det jeg å har konkludert med når det gjelder I-Tech vs. DSi, når man kan komme unna på en fornuftig pris, vil man få så uendelig mere igjen for det siden.

Kan tenke meg hele deg er meget klar for å sette spaden i jorda om dagen og få huset opp Gleder meg veldig til å kunne følge bygge prosjektet ditt når det kommer igang. Får kanskje prøve å gjøre noe med de tommel tottene dine, du har da vært med på såpass mye nå at snart skal du få lov til å prøve litt selv. Mulig du skal få gjøre litt skikkelig arbeide når vi skal få inn Alcons på AVshop.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    +1!

Og BEF, du som er såpass avansert, i smått og stort: Kan slikt utstyr være av interesse? ControlSpace Systems - Bose Professional Products
    Ta i så fall kontakt, før jeg legger den ut for salg.
    Takk Takk!!

Det Bose systemet er ikke aktuelt å bruke her i huset. Jeg blir ikke å legge opp noe stort system her i huset, badet vil få en løsning lik den du har på badet. Takker og bukker for at du husket på meg

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå begynner det virkelig å ligne noe. Lettere å se løsningen du går for nå som isolasjonen bedre viser kassene til bakhøyttalerene. Begynte sånn smått ute selv idag med å lempe ut et par favner ved som skal opp på hytta. Innser at det er langt langt frem........
    Men like blid
    Ja er litt enklere å visualisere hvordan ting blir nå. Har stor tro på garasje prosjektet ditt, å vis du går for en liten ute bod for det som skulle vært i garasjen slik du snakket om, vil det jo bli meget bra.

Besøket i rommet til hrro i går ga virkelig noe å jobbe etter. Utrolig hvordan et lekkert teppe løfter rommet
    Ja i det rommet ser man veldig godt hvor mye teppe har å si for rom trivselen. Det rommet hadde vært "meget" kjedelig med et "vanlig" teppe.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Det kan da umulig være ille... Snakker vi 17 minutter eller?
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    BEF-minutter ja!
    Noe som bør være til en viss misunnelse og ettertanke, for andre med tilsvarende prosjekter.

Hehe nei det tok litt lenger tid enn som så, ille jobb er det uansett!!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,031
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe nei det tok litt lenger tid enn som så, ille jobb er det uansett!!
    Ja, enig der. Jeg gjorde det 3 ganger i mitt eget tak og da med Rockwool (som jeg synes klør mye verre enn Glava).

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Ja, enig der. Jeg gjorde det 3 ganger i mitt eget tak og da med Rockwool (som jeg synes klør mye verre enn Glava).
    Jeg går å gruer meg allerede til å ta taket. Når jeg tar det skal jeg få ordnet meg en skikkelig dress med hette, samt verne briller og hansker.

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,939
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver å titter etter skikkelig kraftverk av forsterkere til høyttalere og suber. Er det noen som har kjennskap til Crown sin
    Dersom du ikke har bruk for DSPen kan du også kikke på MacroTech ampene, skal ikke være all verdens lydmessig forskjell på de og iTech. Hadde selv en MA3600 og den leverte mye morro den, men den bråker voldsomt (og det mener jeg også å huske at endel av iTechene gjør) så en forutsetning er at de blir plassert i ett teknisk rom. En stor fordel med MacroTech er at de er greie å få tak i til OK pris også her til lands, f.eks. får en MA5002 på 2x1300 brukt for rundt 10.000 eller en MA3600 på 2x1120 watt for 7-8000. Men XTI/DSI vil nok også gjør en god jobb som forsterker på subene, får jo ubrukte, importerte XTI4000 for 7000 kr.

Men som sagt før, på høyttalerne ellers ville jeg nok tenkt meg om ett par ganger før jeg kjøpte en pro forsterker. Noen av de dyrere vil nok fungere bra, men det er ingen stor hemmelighet at mange av de fort kan bli litt vell "ivrige" Og på så lettdrevne høyttalere som Beymaene så trenger en kanskje ikke ett par kw? Hva med noe alla denne?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Dersom du ikke har bruk for DSPen kan du også kikke på MacroTech ampene, skal ikke være all verdens lydmessig forskjell på de og iTech. Hadde selv en MA3600 og den leverte mye morro den, men den bråker voldsomt (og det mener jeg også å huske at endel av iTechene gjør) så en forutsetning er at de blir plassert i ett teknisk rom. En stor fordel med MacroTech er at de er greie å få tak i til OK pris også her til lands, f.eks. får en MA5002 på 2x1300 brukt for rundt 10.000 eller en MA3600 på 2x1120 watt for 7-8000. Men XTI/DSI vil nok også gjør en god jobb som forsterker på subene, får jo ubrukte, importerte XTI4000 for 7000 kr.

Men som sagt før, på høyttalerne ellers ville jeg nok tenkt meg om ett par ganger før jeg kjøpte en pro forsterker. Noen av de dyrere vil nok fungere bra, men det er ingen stor hemmelighet at mange av de fort kan bli litt vell "ivrige" Og på så lettdrevne høyttalere som Beymaene så trenger en kanskje ikke ett par kw? Hva med noe alla denne?

Jeg ønsker å ha DSP på forsterkeren, derfor er det jeg har sett på I-Tech og DSi/XTi. Det som er tanken min er å bruke en pre-amp uten noe stor prosessor og heller bruke DSPen på forsterkeren til å justere ting på plass. Jeg tror man vil ha en stor fordel når det gjelder dynamikk og kanal separasjon ved en slik løsning.

Når det gjelder I-Tech vs. DSi/XTi tror jeg nok at man får endel igjen på kontrollen I-Tech har og ikke minst den vil være utømmelig for krefter. Jeg har jo hørt MA forsterkerne til Crown og må si de imponerte meg, både med kraft og detalj nivå. Den spilte helt på høyde med det beste av HiFi/HiEnd amper. Som du sier,man skal være litt forsiktig med å dra slike amper inn i HiFi oppsett.

Den Denon ampen du linker til er meget bra, men dessverre uten DSP...

Side 69 av 367 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 65 66 67 68 69 70 71 72 73 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •