BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 66

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 66 av 367 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 62 63 64 65 66 67 68 69 70 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 206 ... SisteSiste
Viser resultater 1,301 til 1,320 av 7339
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,044
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    En får aldri nok overkill
    Sant nok :twisted:
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En smule overkill med anlegg til over 100k for å høre nyhetene ja...

Tror du kan kose deg mye med noen lytteseanser på Miles i kinoen jeg.:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser absolutt den ja

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Tror du kan kose deg mye med noen lytteseanser på Miles i kinoen jeg.:-D
    Selvsagt vil jeg kunne høre musikk i kinoen,dog vil ikke dette oppsette være optimalt i forhold til musikk. Da alt av resurser vil bli lagt ned på å få størst mulig film opplevelse.

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare og sende en PM med en eneste gang, når du er klar for og bytte ut Miles.

Jeg er ikke veldig bevandret i hifiverden, når det kommer til veldig dyrt og "bra" utstyr. Men jeg har enda ikke hørt, eller eid høyttalere som spiller med større trykk og dynamikk enn mine. Samt en diskant som er helt utrolig.

Så jeg kan bare tenke meg til hvordan Miles spiller!:twisted:

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jahnmar
    Det er bare og sende en PM med en eneste gang, når du er klar for og bytte ut Miles.

Jeg er ikke veldig bevandret i hifiverden, når det kommer til veldig dyrt og "bra" utstyr. Men jeg har enda ikke hørt, eller eid høyttalere som spiller med større trykk og dynamikk enn mine. Samt en diskant som er helt utrolig.

Så jeg kan bare tenke meg til hvordan Miles spiller!:twisted:

Ja jeg skal legge det på minne. Disse skal inn i kinoen og tror de vil gjøre en meget god jobb der. Den spiller mye røffere og hardere enn hva jeg har hørt fra andre høyttalere, samtidig som de klarer å holde på detaljer på en flott måte.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idag har jeg hatt besøk av 3 glade AVforum'er Counterpointer, Scrooge og Gwandarion. Time gikk fort i godt selskap og vips var 3,5 timer unna gjort. Hadde en liten omvisning og forklaring av kino prosjektet, vi fikk en hyggelig prat og det ble hørt masse av musikk på inMiles.

Stor takk til Counterpointer for 3 morsomme og spennende CDer, hørt gjennom de etter dere dro og det var mye morsomme lyd opplevelser på de.

Takker dere for et hyggelig besøk og dere er selvsagt velkommen tilbake når dere skulle ønske!

Gwandarion tok med seg mine gammel suber, ADAM Tensor SW 393 Replica, for en test hjemme hos seg, blir spennende og høre dommen din.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk i like måte!
    inMiles imponerte stort! Sånn umiddelbart får man jo litt assosiasjoner i retning CW (gud forby) ved første øyekast, men de ble fort som blåst bort da musikken begynteå trille ut av høyttalerne!
    For her var det jo en oppløsning og en dynamikk, som lover meget godt for det fremtidige kinorommet!
    De håndterte jo både Peter Gabriel og Solveig Slettahjell med den største selvfølgelighet, og var jo fintspillende nok til at de ganske sikkert kunne bli stående som et stereooppsett også?

Det ble selvsagt et besøk i rommet de etterhvert skal plasseres i, som også ser svært lovende ut!
    Med de planene du har for rommet hva både innredning og høyttalerbestykning angår, så bør jo resultatet så avgjort ende på referansenivå!
    Det er nok ikke bare meg, som ser frem til det ferdige resultatet. ;-)
    Ellers takk for både kaffe og god bakst!

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Tenkte på deg når jeg så ø.k annonsen igår. Var det der du solgte den?
    Skulle gjerne hatt Adamene selv, men må nok legge meg litt lavere prismessig om det skal bli nytt rom på oss.....
    Trenger ikke gi opp ønsket om Adam selvom Tensor er for dyrt veitu devilej

Uansett gratulerer så mye med nye høytalere BEF

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,044
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant det, men skal jeg noen gang gå for ADAM er det aktive modeller som gjelder. Gamma imponerte når jeg hørte dem i Berlin. Spent på hva de stiller med i Munchen om et par uker
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Uansett gratulerer så mye med nye høytalere BEF
    Takk for det!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    De håndterte jo både Peter Gabriel og Solveig Slettahjell med den største selvfølgelighet, og var jo fintspillende nok til at de ganske sikkert kunne bli stående som et stereooppsett også?
    Ja de kunne godt ha blitt stående i stua som stereo oppsett, selvsagt måtte de fått noe bedre elektronikk!

Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Med de planene du har for rommet hva både innredning og høyttalerbestykning angår, så bør jo resultatet så avgjort ende på referansenivå!
    Det er nok ikke bare meg, som ser frem til det ferdige resultatet. ;-)
    Ellers takk for både kaffe og god bakst!

Gleder meg stort selv til å kunne få kinoen ferdig. Det har vært litt for hektisk for meg i det siste som jeg sa, så framdriften har ikke vært så bra som jeg har ønsket. Har et mål om kunne være ferdig med rør, lyskasser og begynt på isoleringen før jeg skal reise bort 4.mai. Jeg skal være meget fornøyd vis jeg er ferdig å gipse rommet innen slutten av uke 20. det jeg gruer meg mest til er bæring av 60 gipsplater :x

Hyggelig baksten falt i smak å

Glemte å nevne det i forrige innlegg, tusen takk for lånet av EC ampen!!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg har jo helt glemt å gratulere med originalt høyttalervalg

Hvis jeg ikke husker helt feil så ligger huset ditt ikke langt fra der jeg er oppvokst, jeg trådte mine barndoms sko i området rundt brannstasjonen og Levre skole.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Men jeg har jo helt glemt å gratulere med originalt høyttalervalg

Hvis jeg ikke husker helt feil så ligger huset ditt ikke langt fra der jeg er oppvokst, jeg trådte mine barndoms sko i området rundt brannstasjonen og Levre skole.

Takk for det!

Skulle du være nært dine barndoms trakter en dag er du hjertelig velkommen innom

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å joda, jeg er i området stadig vekk. Skal huske på invitasjonen til senere når kinoen står ferdig

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Stor takk til Counterpointer for 3 morsomme og spennende CDer, hørt gjennom de etter dere dro og det var mye morsomme lyd opplevelser på de.
    Bare hyggelig :grin:

Skulle bare mangle når en får sjokoladekake og innsyn i det som kommer til å bli en ekstrem (-t bra!) hjemmekino.

Kan ikke helt forstå hvordan det blir i en kino med x-antall inMiles drevet av store effekforsterkere hjulpet av et syyykt bassopplegg :shock: ,når et stereooppsett drevet av en middels surroundreciver gir meg full bakoversveis. Har aldri hørt trommer gjengitt på en så overbevisende måte f.eks. Når trommesporet ble spilt hørtes det ut som det sto et trommesett inne i stua. Meget overbevisende. Siden vi nettopp hadde hørt Scrooge sitt meget velspillende oppsett, var det mulig å finne noen "mangler" i mellomtonen, men det er jo fullt mulig dette blir borte med bedre elektronikk/justering/tweaking.
    Det mest imponerende med inMiles er at de kan være sart hi-fi med masse microdetaljer i det ene øyeblikket for å spille på konsertnivå i neste øyeblikk. Fyttirakkeren for en dynamikk.........

Men inMiles er SVÆRE, fysisk. Det er ikke mange stuer hvor disse glir ubemerket inn :razz:

Tusen takk for lytt og info Bjørn Erik, gleder meg til fortsettelsen.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil også gjerne takke for at vi fikk komme på besøk. Både BEF og InMiles vet å slå på stortromma med både kinoplaner, bakst og spontane utlån.

Så over til InMiles... Jeg har faktisk sjelden hørt høyttalere i betalbare prisklasser som kan skilte med slik dynamikk, transientrespons og glitrende overtonestruktur som det InMiles gjorde. De få høyttalerene jeg har hørt med noe lignende (som klipsch palladium p-39f) hadde mangler andre steder som ikke på langt nær var så tilfredsstillende som det vi fikk høre hos BEF. Når man tar med i regningen at høyttalerene med tilknyttet utstyr ikke hadde hevet alt for mange garvede "High-End øyenbryn" hva pris angår så blir det desto artigere.

Selv om høyttalerne er i en høyst betalbar klasse så løper nok kostnadene raskt for de som skal skaffe seg plass nok til å la høyttalerne utfolde seg, for de krever sitt av rommet de står i. InMiles er vel ikke direkte får i ulveklær, men de kan være søte og smigrende som koppelam om man føler for det. De spiller med både realisme og nærvær når kildematerialet kan by på dette. InMiles var kanskje ikke siste ord på mellomtonefronten, men bevares, det skyldes nok heller at det er svært vanskelig og matche kvalitetene oppover enn at høyttalerne gjør mellomtone dårlig.

En av de aller beste egenskapene fra Beyma diskanten er evnen til å gjengi de innledende transientene med det stinget og nivået som trengs for å få ting til å høres livaktig ut. Mange veldig gode høyttalere har en liten men sjenerende smøring av transientinformasjonen som gjør det mye lettere å høre at man nyter hermetisert musikk og ikke ekte vare. På den måten var InMiles langt mer live enn de fleste høyttalerne jeg har hørt.

Takk for at vi fikk komme, takk for lånet, den gode serveringen og en vanvittig opplevelse av hva InMiles kan levere. En skal selvsagt være forsiktig med å kalle dette vanvittig, når man helt sikkert kan gange med både seks og sju før man kommer opp dit hvor du sikter i kinoen.

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,939
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Gwandarion tok med seg mine gammel suber, ADAM Tensor SW 393 Replica, for en test hjemme hos seg, blir spennende og høre dommen din.
    Dersom du ikke selger de... du tror ikke 8x15" Aurasound NS15 kunne fungert bra som suber i kinoen da? Synes ihvertfall selv de spiller veldig bra, både på musikk og film

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Jeg vil også gjerne takke for at vi fikk komme på besøk. Både BEF og InMiles vet å slå på stortromma med både kinoplaner, bakst og spontane utlån.

Så over til InMiles... Jeg har faktisk sjelden hørt høyttalere i betalbare prisklasser som kan skilte med slik dynamikk, transientrespons og glitrende overtonestruktur som det InMiles gjorde. De få høyttalerene jeg har hørt med noe lignende (som klipsch palladium p-39f) hadde mangler andre steder som ikke på langt nær var så tilfredsstillende som det vi fikk høre hos BEF. Når man tar med i regningen at høyttalerene med tilknyttet utstyr ikke hadde hevet alt for mange garvede "High-End øyenbryn" hva pris angår så blir det desto artigere.

Selv om høyttalerne er i en høyst betalbar klasse så løper nok kostnadene raskt for de som skal skaffe seg plass nok til å la høyttalerne utfolde seg, for de krever sitt av rommet de står i. InMiles er vel ikke direkte får i ulveklær, men de kan være søte og smigrende som koppelam om man føler for det. De spiller med både realisme og nærvær når kildematerialet kan by på dette. InMiles var kanskje ikke siste ord på mellomtonefronten, men bevares, det skyldes nok heller at det er svært vanskelig og matche kvalitetene oppover enn at høyttalerne gjør mellomtone dårlig.

En av de aller beste egenskapene fra Beyma diskanten er evnen til å gjengi de innledende transientene med det stinget og nivået som trengs for å få ting til å høres livaktig ut. Mange veldig gode høyttalere har en liten men sjenerende smøring av transientinformasjonen som gjør det mye lettere å høre at man nyter hermetisert musikk og ikke ekte vare. På den måten var InMiles langt mer live enn de fleste høyttalerne jeg har hørt.

Takk for at vi fikk komme, takk for lånet, den gode serveringen og en vanvittig opplevelse av hva InMiles kan levere. En skal selvsagt være forsiktig med å kalle dette vanvittig, når man helt sikkert kan gange med både seks og sju før man kommer opp dit hvor du sikter i kinoen.
    Høres jo bare helt utrolig ut. Lurer på om noe sånt som byggesettet hos AVshop kan gi meg noe av det samme, men i et mer stuevennelig format. Hva tror dere? Tenker på denne f.eks: AVshop.no / PAKKE Beyma FR12A/1 høyttalerkit 2-veis 12"/hornladet bÃ¥nddiskant 350W (u. kabinett, 1stk)

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Dersom du ikke selger de... du tror ikke 8x15" Aurasound NS15 kunne fungert bra som suber i kinoen da? Synes ihvertfall selv de spiller veldig bra, både på musikk og film
    Har lyst å gå ennå mere ekstremt til verks. Har noen tanker om 18"-ere, 4-6-8stk. Driver å regner på litt forskjellige alternativer.

Side 66 av 367 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 62 63 64 65 66 67 68 69 70 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 206 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •