BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 65

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 65 av 367 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 61 62 63 64 65 66 67 68 69 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 ... SisteSiste
Viser resultater 1,281 til 1,300 av 7339
    Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,939
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    BTW; husker veldig godt Pulse på Beyma 2x18" hos Mor10, at Beyma ikke trykker under 30Hz er i hvert fall ikke tilfelle med disse. Det er noe av det råeste trykket i de laveste frekvensene jeg har hørt noensinne. Overgikk klart 8 x12 Peerless som etterfulgte dem.
    Har alltid forstått det slik at Beymaene (inkl 18" og 21" hadde lite respons under 30hz, men ingenting er bedre enn at jeg har tatt feil (også her)

Kom foresten over ett videoklipp som forklarer litt av hemmeligheten til hvorfor BEF er så mye mer effektiv enn oss vanlige dødelige, han har lært avLangbein;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Er det sånn å forstå at Tangen har lagt helt ned HELE geskjeften, også som importør av Beyma?
    I såfall betyr det at Beyma ikke kan kjøpes "over disk" her i landet lenger?
    Disse selger Beyma over disk: Arendal Lydsystemer Har vært i kontakt med de etter at Score tipset, og de har noe lagerført.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,031
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Kom foresten over ett videoklipp som forklarer litt av hemmeligheten til hvorfor BEF er så mye mer effektiv enn oss vanlige dødelige, han har lært avLangbein;-)

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Er det sånn å forstå at Tangen har lagt helt ned HELE geskjeften, også som importør av Beyma?
    I såfall betyr det at Beyma ikke kan kjøpes "over disk" her i landet lenger?

Ja han avvikler driften av firmaet, http://avforum.no/forum/1450909-post54.html meldingen Tangen selv la inn her igår.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt en liten lytteseanse hjemme i ettermiddag og da fant jeg fram en CDen Kenti donerte meg da han var her på besøk. Når jeg kom til sport.10 på den, en Bollywood sang av et eller annet slag, fikk jeg helt hakeslepp. Gud bedre for en heftig Q-sound og dynamikk Tror jeg hørte denne 7-8ganger på rad og koste meg like godt hver gang. Takk Kenti for en meget god demo CD!!

Håper du, Kenti, kan legge ut info om hvilken låt dette er, for den var meget morsom!!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Har hatt en liten lytteseanse hjemme i ettermiddag og da fant jeg fram en CDen Kenti donerte meg da han var her på besøk. Når jeg kom til sport.10 på den, en Bollywood sang av et eller annet slag, fikk jeg helt hakeslepp. Gud bedre for en heftig Q-sound og dynamikk Tror jeg hørte denne 7-8ganger på rad og koste meg like godt hver gang. Takk Kenti for en meget god demo CD!!

Håper du, Kenti, kan legge ut info om hvilken låt dette er, for den var meget morsom!!
    Jeg har en følelse av at disse høytalerene er vesentlig bedre enn de fleste tror. Moro at du koser deg og gliser. Er det mer gøy med Miles enn ADAM?

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dagens store vinner! Fy **** det der var bra

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Jeg har en følelse av at disse høytalerene er vesentlig bedre enn de fleste tror. Moro at du koser deg og gliser. Er det mer gøy med Miles enn ADAM?

Ja inMiles er en vesentlig bedre høyttaler enn hva utsende skal tilsi. Det Tangen skrev på siden sin er meget rett rundt høyttaleren!! Det som er med den er en råhet som jeg må si jeg liker. Jeg har drevet med PA i mine ungdoms år, så dermed kan inMiles gi meg endel morsomme flachback til den tiden

Når det er sakt er både ADAM og inMiles to utrolig gode høyttalere. ADAM er endel hakk bedre som ren HiEnd høyttaler, den har en mellomtone og diskant som ingen andre høyttalere jeg har hørt har, samtidig som den har en sammenheng og åpenhet av de sjeldne.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg liker å lese at du gliser og koser deg, det betyr at dette begynner å ta en god retning..

Jeg og vil vite hvilken låt dette er!! Kenti!!??

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sickpuppy
    Jeg liker å lese at du gliser og koser deg, det betyr at dette begynner å ta en god retning..

Jeg og vil vite hvilken låt dette er!! Kenti!!??
    Chale Chalo av A. R. Rahman

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,416
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0

Btw; Låt #7 fra samme cd må det vel også litt futt i på inMiles?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Btw; Låt #7 fra samme cd må det vel også litt futt i på inMiles?
    Den er ikke borte vekk den heller, er ingen problemer med å se for deg slagverket som det spilles på rett foran enn.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til de av dere som lurer på hvordan framgangen i kinoen er, så har det ikke vært særlig mye jobbing på den. Driver med et annet lite prosjekt som jeg skal ha ferdig til mandag. Når jeg er ferdig med det skal jeg prøve å få gjort litt igjen.

Jeg skal den 4.mai reise til München på HiEnd messen, jeg håper jeg er ferdig med å feste rør, laget lyskassene og fått på plass endel isolasjon før jeg reiser ned dit.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Omprioriterer mitt HiFi oppsett om dagen, anlegget i stua blir stort sett brukt til TV-lyd. Så jeg har nå solgt min Lyngdorf DPA-1, den er på vei opp til Trondheim til sitt nye hjem. Har å lagt ut ADAM høyttalerne for salg, så får vi se om de får et nytt og trygt hjem.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,044
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte på deg når jeg så ø.k annonsen igår. Var det der du solgte den?
    Skulle gjerne hatt Adamene selv, men må nok legge meg litt lavere prismessig om det skal bli nytt rom på oss.....
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Omprioriterer mitt HiFi oppsett om dagen, anlegget i stua blir stort sett brukt til TV-lyd. Så jeg har nå solgt min Lyngdorf DPA-1, den er på vei opp til Trondheim til sitt nye hjem. Har å lagt ut ADAM høyttalerne for salg, så får vi se om de får et nytt og trygt hjem.
    Blir det to annlegg i kinoen da? Et bak og et foran lerret, eller duger rett og slett inMiles til begge deler?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Tenkte på deg når jeg så ø.k annonsen igår. Var det der du solgte den?
    Skulle gjerne hatt Adamene selv, men må nok legge meg litt lavere prismessig om det skal bli nytt rom på oss.....
    Ja det stemmer.

Ja ADAM er noen helt fantastiske høyttalere, men helt overkill å ha som TV høyttalere...

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En får aldri nok overkill :-)

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Blir det to annlegg i kinoen da? Et bak og et foran lerret, eller duger rett og slett inMiles til begge deler?

Nei det blir bare et system i kinoen i første omgang. Hva som skjer på sikt vet jeg ikke. Må ærlig innrømme at jeg har hørt lite musikk på oppsettet i stuen, så dermed er det mere fornuftig på alle måter og ha noe mere normalt system stående i stuen.

Side 65 av 367 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 61 62 63 64 65 66 67 68 69 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •