BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 64

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 64 av 367 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 60 61 62 63 64 65 66 67 68 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 ... SisteSiste
Viser resultater 1,261 til 1,280 av 7339
    Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Da er noen av høyttalerne til kinoen kommet i hus

Var innom Scrooge på turen hjem og lånte hans EC 120, tusen takk for din gjestfrihet!! Denne ble en litt dårlig match med at den har så stor inngangs følsomhet, fikk endel grunnstøy.

Ellers har jeg hørt i 30.min på dem nå og første inntrykket er bra, dette vil virkelig bli heftig kino lyd. Det vil heller ikke bli noe problem med lydtrykk, når jeg spilte så høyt at det var på grensen til ubehagelig flyttet bassen seg ca 2-3mm
    Jøss, der var du kjapp!
    Hadde jo ikke regnet med at du fikk koblet opp dette såpass fort?
    Morsomt å lese at førsteinntrykket av høyttalerne var såpass positivt da! Det lover jo godt for fremtiden. 8)
    -
    Ellers må jo du "dere" være særdeles uheldig(e) med valg av utstyr i signalveien da?
    Skriver "dere", fordi jeg / vi opplevde støyproblemer hos tols1 forrige helg også, og da mener jeg å huske at vi slet med støy når vi koblet opp H200 også?
    Det paradoksale er at jeg ikke på noen måte har samme problem her, hverken med EC eller H200? Det er i alle fall fullstendig tyst i mine høyttalere, uansett hvem av forsterkerne som brukes, og da med innkobling av forskjellige signalkilder. Resultatet er uansett det samme - det er dørgende stille i høyttalerne, mtp støy.
    -
    Det skal uansett bli spennende å høre, når du etterhvert får sydd saker og ting sammen!
    Og med farta di, så blir det vel ikke så altfor lenge til? :twisted:

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,044
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De ble jo utrolig stilige selv i dette lille rommet. Hadde trodd de skulle ruvet mye mer, men det hjelper at de er hvite
    Hva synes husets frue om størrelsen? (på høyttalerene altså )
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanligvis er ikke jeg plaget med "norskesjuken" , men nå er jeg litt misunnelig :grin:
    Får håpe det byr seg en mulighet for en demo ?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Fy flate, jeg har så lyst på et par sånne! Jeg syntes de er skikkelig stilige, fine bilder du fikk tatt nå.

Du går vel langt i å si at dette er en høyttaler som engasjerer mer enn det aller meste av high end hi-fi? Kanskje du blir å høre på musikk nede i kinoen også isteden for i stuen?

Tips: Tror noen brukte Crown Studio Reference er tingen på disse. De skal være den lydmessig beste forsterkeren Crown har produsert, leverer 2x800W i 8ohm eller 2400 brokoblett og har en dempefaktor på over 20 000. OMF på sentralen driver å kvitter seg med anlegget sitt så mulig han er åpen for bud på sine...
    Ja det er en meget engasjerende og morsom høyttaler

Crown Studio Reference er et spennende forsterker alternativ, må innrømme at Crown sine sider blir flittig lest om dagen

Sitat Opprinnelig postet av lygren
    GRATTIS! Dette vil jeg tro er midt i blinken BEF, både lydmessig og kostnadsmessig... Gleder meg definitivt til å høre på dette opplegget når du omsider (i morgen?? ) får gjort deg ferdig med kinoen...
    Takk takk er nok ikke ferdig i morgen,men demo skal du få!!!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Er ikke så mye annet å si enn TØFFT!! Hvordan spiller Beyma sammenlignet med Adamene du pleier å ha der? Fordeler/ulemper?

Mangler bare at du gjør som en av våre naboer i øst nå, bestille en pall med slike til basstårn 8)

Skal ikke se bort ifra det blir at det blir en bra haug med esker fra Beyma her etterhvert

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Jøss, der var du kjapp!
    Hadde jo ikke regnet med at du fikk koblet opp dette såpass fort?
    Morsomt å lese at førsteinntrykket av høyttalerne var såpass positivt da! Det lover jo godt for fremtiden. 8)
    -
    Ellers må jo du "dere" være særdeles uheldig(e) med valg av utstyr i signalveien da?
    Skriver "dere", fordi jeg / vi opplevde støyproblemer hos tols1 forrige helg også, og da mener jeg å huske at vi slet med støy når vi koblet opp H200 også?
    Det paradoksale er at jeg ikke på noen måte har samme problem her, hverken med EC eller H200? Det er i alle fall fullstendig tyst i mine høyttalere, uansett hvem av forsterkerne som brukes, og da med innkobling av forskjellige signalkilder. Resultatet er uansett det samme - det er dørgende stille i høyttalerne, mtp støy.
    -
    Det skal uansett bli spennende å høre, når du etterhvert får sydd saker og ting sammen!
    Og med farta di, så blir det vel ikke så altfor lenge til? :twisted:
    Hehe, høyttalerne var inne og spilte ca 1 time etter jeg var hos deg

Er ikke enkelt med kombinasjoner for/effekt og høyttalere. Hørte jo hos deg igår at det var helt knyst.. her ble det ikke stille. Disse høyttalerne har jo en følsomhet på 103db, så det er klart de er kresne på grunnstøy.

Sitat Opprinnelig postet av devilej
    De ble jo utrolig stilige selv i dette lille rommet. Hadde trodd de skulle ruvet mye mer, men det hjelper at de er hvite
    Hva synes husets frue om størrelsen? (på høyttalerene altså )
    Ja de ble ikke så ille når jeg fikk ryddet rommet og plassert dem skikkelig. Fruen syntes de var stor, som jeg, når hun så dem. Nå som jeg har fått ryddet og fått dem på plass syntes hun dem var pene

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    Vanligvis er ikke jeg plaget med "norskesjuken" , men nå er jeg litt misunnelig :grin:
    Får håpe det byr seg en mulighet for en demo ?

Du er hjertelig velkommen på demo!

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir så utrolig bra. Det eneste negative jeg kan komme på; er at jeg bor på feil side av landet......

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,416
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med valg av høyttalere!

Tipper de oppnår et ganske greit basstrykk med den bestykningen 8)

De passet jo faktisk ganske bra inn i studen din også, sannsynligvis en del pga hvitfargen.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Dette blir så utrolig bra. Det eneste negative jeg kan komme på; er at jeg bor på feil side av landet......
    Takk for det, du får si ifra vis du er i Oslo området, så kan vi ta en demo.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Grattis med valg av høyttalere!

Tipper de oppnår et ganske greit basstrykk med den bestykningen 8)

De passet jo faktisk ganske bra inn i studen din også, sannsynligvis en del pga hvitfargen.
    De passer overraskende godt inn, hadde fryktet de skulle bli enorme. Basstrykket er ikke noe som er framtredene på dem, men bassen er der når den skal

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det, du får si ifra vis du er i Oslo området, så kan vi ta en demo.
    Det skal jeg jammen gjøre.
    Blir noen turer til høsten, da er kinoen ferdig også

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,939
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Crown Studio Reference er et spennende forsterker alternativ, må innrømme at Crown sine sider blir flittig lest om dagen
    Kan jo bytte min Studio Ref mot M&K settet ditt 8) Som forsterker på fronter er nok Studio Ref en av få modeller fra Crown jeg ville vurdert da mange andre fort kan bli litt for "ivrige", men til sub leverer de virkelig varen og den jeg tipset om lenger oppe er kanskje det aller beste du kan velge til sub!

Skal ikke se bort ifra det blir at det blir en bra haug med esker fra Beyma her etterhvert
    Har du noen spesielle esker/element i tankene? Største utfordring som jeg har forstått med Beyma er at de har litt problem med å komme heeeeeelt ned i kjelleren, såvidt jeg har forstått klarer de færreste Beyma å levere så mye under 30 hz. Dersom du ikke har bestemt deg bør du kanskje også vurdere ett par slike, de skal iflg ryktene være sinnsykt heftige!

Du er hjertelig velkommen på demo!
    Tror jeg og vil legge inn søknad om demo når du blir ferdig ops:

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo bytte min Studio Ref mot M&K settet ditt 8) Som forsterker på fronter er nok Studio Ref en av få modeller fra Crown jeg ville vurdert da mange andre fort kan bli litt for "ivrige", men til sub leverer de virkelig varen og den jeg tipset om lenger oppe er kanskje det aller beste du kan velge til sub!
    Hmm, den må jeg tenke litt på Den ampen du tipset om var solgt...

Har du noen spesielle esker/element i tankene? Største utfordring som jeg har forstått med Beyma er at de har litt problem med å komme heeeeeelt ned i kjelleren, såvidt jeg har forstått klarer de færreste Beyma å levere så mye under 30 hz. Dersom du ikke har bestemt deg bør du kanskje også vurdere ett par slike, de skal iflg ryktene være sinnsykt heftige!
    Jeg hadde en prat med Tangen ang. hvilke elementer Beyma hadde som kunne være bra til mitt sub formål og fikk noen tips. Det er 18" det er snakk om da.

Tror jeg og vil legge inn søknad om demo når du blir ferdig ops:
    Søknaden er innvilget!!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig spennede valg av høytalere BEF Gratulerer så mye. De ser flotte ut og dobble basser med horndiskant er jo brukt av andre med stort hell, spesielt i kinosammenheng.
    Vi har jo nærmest avtalt i en annen tråd at Scrooge og jeg kommer en tur på søndag (på dagen?) passer dette fremdeles?

Nå er det jo noe å høre på og ikke bare se på byggeprosessen.

BTW; husker veldig godt Pulse på Beyma 2x18" hos Mor10, at Beyma ikke trykker under 30Hz er i hvert fall ikke tilfelle med disse. Det er noe av det råeste trykket i de laveste frekvensene jeg har hørt noensinne. Overgikk klart 8 x12 Peerless som etterfulgte dem.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Veldig spennede valg av høytalere BEF Gratulerer så mye. De ser flotte ut og dobble basser med horndiskant er jo brukt av andre med stort hell, spesielt i kinosammenheng.
    Vi har jo nærmest avtalt i en annen tråd at Scrooge og jeg kommer en tur på søndag (på dagen?) passer dette fremdeles?

Nå er det jo noe å høre på og ikke bare se på byggeprosessen.

BTW; husker veldig godt Pulse på Beyma 2x18" hos Mor10, at Beyma ikke trykker under 30Hz er i hvert fall ikke tilfelle med disse. Det er noe av det råeste trykket i de laveste frekvensene jeg har hørt noensinne. Overgikk klart 8 x12 Peerless som etterfulgte dem.

Dere er hjertelig velkommen til meg søndag!! Da skal dere få demo på mine nye høyttalere og kan love deg at du vil få deg en overraskelse.

Ja jeg har å tro på at X antall 18" skal kunne gjøre det godt Disse er jo tenkt kun for LFE, da jeg ønsker å kjøre resten av oppsette som large.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bra!
    Nå har Gwandarion ymtet frempå med et besøk hit til helgen, men er foreløpig usikker på om han dukker opp på lørdag eller søndag.
    Blir det søndagen for hans del, så kan det jo tenkes at han slenger med også?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Så bra!
    Nå har Gwandarion ymtet frempå med et besøk hit til helgen, men er foreløpig usikker på om han dukker opp på lørdag eller søndag.
    Blir det søndagen for hans del, så kan det jo tenkes at han slenger med også?
    Skulle Gwandarion komme søndag, er han å hjertelig velkommen vis han har lyst.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ypperlig :-D

Da gleder jeg meg til søndag, skulle det slå til med strålende varmt vær så tar jeg motorsykkelen. Så kan Scrooge velge om han vil sitte bakpå eller i sidevogna (Ola kan få den ledige plassen hvis han kommer). Herlig med familiesykkel 8)

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det sånn å forstå at Tangen har lagt helt ned HELE geskjeften, også som importør av Beyma?
    I såfall betyr det at Beyma ikke kan kjøpes "over disk" her i landet lenger?

Side 64 av 367 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 60 61 62 63 64 65 66 67 68 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •