BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 63

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 63 av 367 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 59 60 61 62 63 64 65 66 67 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 ... SisteSiste
Viser resultater 1,241 til 1,260 av 7339
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Var inne på siden til Tangen og sjekket, og alle TPL'ene var revet bort..damn, det var gode priser også! Har du kjøpt dem alle sammen BEF?

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3 x Miles bak lerretet får tommelen opp fra meg ihvertfall! Hadde valgt det samme innenfor et "realistisk" budsjett.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Har du vært hos Tangen og kjøpt restene etter "hifi-boet" hans? Lignet kanskje litt på Beyma TPL-150H?
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Ligner på en Beyma hornladet bånddiskant..?
    in Concert Miles?

Sannax kom før meg gitt!
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    Det ER TPL 150 H En våt drøm....
    Grattis BEF , da har du lagt lista "passe" høyt .
    Var inne på siden til Tangen og sjekket, og alle TPL'ene var revet bort..damn, det var gode priser også! Har du kjøpt dem alle sammen BEF?

Det er veldig rett, kjøpte paret Tangen hadde av inConcert Miles. Har å kjøpt det han hadde av diskanter og 4stk Beyma 15P80nd. Skal bygge 1stk inConcert Miles til som senter, så skal jeg lage en "mini" utgave med 1stk 15" + diskant som surround høyttalere.

Her er bilde av frontrekka i stuen nå, beklager litt dårlig kvalitet/lys.

-_mg_4255-jpg

-img_4248-jpg

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! Dette kommer til å bli en brutal og vellydende kino!

Hva slags kasser tenker du å lage til surroundversjonene? In-wall?
    Kunne jo tenkes at du hadde klart deg lenge med 12" i surroundene da subbene kan ta seg av dypbassen. Men regner med du fikk gode priser på 15" så da var det sikkert ikke noe å lure på....

Det værste er at jeg syntes de ser ganske kule ut :P Er noe minimalistisk over dem, selv om de er litt i dypeste laget.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,044
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Også jeg som trodde det ville ta litt tid før gutta gjettet disse......
    Gleder meg til å høre dem
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oioioioi!!:shock:

Grattis!

Ser frem til og lese om hvordan disse (drømme)beistene spiller.....8-)

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,939
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette likte jeg mye bedre enn tankene du hadde om å bruke Adam 8) Og det beste er jo at du faktisk kommer ganske prisgunstig utav dette og det med virkelig kremprodukt, så dette lover bra!

Trenger du foresten tips til helrå forsterker til bassene, så ligger der en brukt slik til salgs for 11.000, den er grom og kraftig og vesentlig råere enn f.eks. DSI serien

Har du gjort deg noen flere tanker om subløsning? Hvorfor tenker du å ha mange 12" istedet for færre 18"?

Kommer du til å ta den helt ut og lage en baffelvegg i front eller blir det mer konvensjonell løsning? Denne hjemmekinoen er fortsatt en av mine favoritter, store høyttalere bygd inn i baffelvegg.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Gratulerer! Dette kommer til å bli en brutal og vellydende kino!

Hva slags kasser tenker du å lage til surroundversjonene? In-wall?
    Kunne jo tenkes at du hadde klart deg lenge med 12" i surroundene da subbene kan ta seg av dypbassen. Men regner med du fikk gode priser på 15" så da var det sikkert ikke noe å lure på....

Det værste er at jeg syntes de ser ganske kule ut :P Er noe minimalistisk over dem, selv om de er litt i dypeste laget.

Tusen takk.

Grunner for jeg ønsker å gå for 15" bak er å prøve og bygge et system der alle høyttalere kan gå som Lage og at subbene kun er LFE.

Jeg syntes dem var meget store når jeg først så dem,men nå som de har fått plass i stuen er de ikke så ille.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Også jeg som trodde det ville ta litt tid før gutta gjettet disse......
    Gleder meg til å høre dem
    Ja de tok dem fort.
    Disse må du virkelig høre.

Sitat Opprinnelig postet av jahnmar
    Oioioioi!!:shock:

Grattis!

Ser frem til og lese om hvordan disse (drømme)beistene spiller.....8-)
    De spiller morsomt og med et helt utrolig lydtrykk. Tanken forklarte at disse spiller ennå større og med ennå mere bondus i bassen enn dine inDuke.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Dette likte jeg mye bedre enn tankene du hadde om å bruke Adam 8) Og det beste er jo at du faktisk kommer ganske prisgunstig utav dette og det med virkelig kremprodukt, så dette lover bra!

Trenger du foresten tips til helrå forsterker til bassene, så ligger der en brukt slik til salgs for 11.000, den er grom og kraftig og vesentlig råere enn f.eks. DSI serien

Har du gjort deg noen flere tanker om subløsning? Hvorfor tenker du å ha mange 12" istedet for færre 18"?

Kommer du til å ta den helt ut og lage en baffelvegg i front eller blir det mer konvensjonell løsning? Denne hjemmekinoen er fortsatt en av mine favoritter, store høyttalere bygd inn i baffelvegg.

Ja regnet med dette var helt i dine baner

Den ampen virket interessant. Har siklet litt på de kontra DSI ampene. Kan du sende meg en PM med litt info?

Jeg blir nok å bygge en baffelvegg nå. Akkurat hvordan den blir vet jeg ennå ikke da jeg må ha på plass sub prosjektet først.

Newcomer Score sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se her ja, dette kommer jo til å bli skikkelig rått Tror ikke du kommer til å angre på dette valget fremfor det andre du har sett på. Går du for 7 kanaler, eller blir det flere? Har du funnet ut hvordan du gjør det med surround pre/effekter osv?

Fikk ikke med meg det "tilbudet" på sidene til Tangen, hadde nok blitt en liten krig om de løse TPL-150H da

Det nye rommet går jo radig unna, er vel ikke mange ukene til du har dette oppe å går nå Kommer gjerne innom hvis muligheten er der når det står klart.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har jeg følelsen av at kommer til å bli gromt Tok ikke mye tankevirksomhet å finne ut av hva det var, hadde akkurat lest at Tangen skulle bremse litt midlertidig, og når jeg gikk inn på sidene hans var alt revet bort. Husket at du tidligere på dagen hadde skrevet at det var noe på gang, og vips...2+2..

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Score
    Se her ja, dette kommer jo til å bli skikkelig rått Tror ikke du kommer til å angre på dette valget fremfor det andre du har sett på. Går du for 7 kanaler, eller blir det flere? Har du funnet ut hvordan du gjør det med surround pre/effekter osv?

Fikk ikke med meg det "tilbudet" på sidene til Tangen, hadde nok blitt en liten krig om de løse TPL-150H da

Det nye rommet går jo radig unna, er vel ikke mange ukene til du har dette oppe å går nå Kommer gjerne innom hvis muligheten er der når det står klart.

Jeg blir å bygge et 7 kanaler system med 15", å har en tanke om å bygge noe 5-6,5" som present front og bak. Når det gjelder forsterkervalg går det mye tanker mot Crown, her må jeg sjekke litt mere rundt priser og hva som vil fungere. Når det gjelder pre/prosessor, har jeg ikke gjort meg opp de store meninger Denon 4810 virker spennende og har fått mye positiv omtale.

Ja jobber da litt inni mellom slagene i kinoen. Skulle gjerne tilbrakt ennå mere tid der. Håper å kunne blir ferdig med rørene og få de festet skikkelig i løpe av helgen, samt å få laget ferdig kassene til lyset. Du er hjertelig velkommen på besøk når du skulle ønske.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har jeg følelsen av at kommer til å bli gromt Tok ikke mye tankevirksomhet å finne ut av hva det var, hadde akkurat lest at Tangen skulle bremse litt midlertidig, og når jeg gikk inn på sidene hans var alt revet bort. Husket at du tidligere på dagen hadde skrevet at det var noe på gang, og vips...2+2..

Tenkte meg at det var ikke den største nøtta for de som tenker i samme baner som meg

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått koblet høyttalerne skikkelig opp i dag. Komboen Lyngdorf og EC fungerte ikke på dette oppsette, fikk grunnstøy. Så da hentet jeg opp Arcam avr300 fra kjelleren og den gjorde jobben helt fint, samt at det er en enklere løsning for Fruen å få betjent Det skal sis at denne høyttaleren ikke har noe imot å få ennå mere effekt.

Så hvordan var lyden? Det var en helt annen type lyd enn hva man skulle forvente seg av en slik "rigg" med 2 ganger 15" med stor horn ladet bånddiskant, man skulle tro det det ville bli kraftig å grøtete. Her er det helt motsatt, lyden er ekstremt oppløst, stor åpenhet, ekstremt dynamikk og spiller musikk slik den er produsert. Den legger ikke til noe eller trekker fra noe, så jeg fikk meg noen små overraskelser når jeg spilte igjennom endel av "test" låtene mine. Stereoperspektiv er er meget morsom, med en utrolig bevegelse i lydbilde, jeg tror ikke jeg har hatt noen høyttaler som har flyttet meg så inn i lytteropplevelsen. Å til slutt, denne konstruksjonen kan spille HØYT uten at man føler at lyden klapper sammen eller blir anstrengt, her er det effekten den får som setter begrensningene.

Noen bilder av oppsette

-_mg_4268-jpg

-_mg_4257-jpg

-_mg_4263-jpg

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brutalt BEF, men ÅÅÅ så fett da!
    Blir spennende å følge denne nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser utrolig bra ut i hvitt! Angående lyden så tenker jeg meg Tangen vet hva han driver med Ser ikke ut som de er så kritiske til frontvegg heller (utfra bildene)?

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fy flate, jeg har så lyst på et par sånne! Jeg syntes de er skikkelig stilige, fine bilder du fikk tatt nå.

Du går vel langt i å si at dette er en høyttaler som engasjerer mer enn det aller meste av high end hi-fi? Kanskje du blir å høre på musikk nede i kinoen også isteden for i stuen?

Tips: Tror noen brukte Crown Studio Reference er tingen på disse. De skal være den lydmessig beste forsterkeren Crown har produsert, leverer 2x800W i 8ohm eller 2400 brokoblett og har en dempefaktor på over 20 000. OMF på sentralen driver å kvitter seg med anlegget sitt så mulig han er åpen for bud på sine...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    GRATTIS! Dette vil jeg tro er midt i blinken BEF, både lydmessig og kostnadsmessig... Gleder meg definitivt til å høre på dette opplegget når du omsider (i morgen?? ) får gjort deg ferdig med kinoen...

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,939
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke så mye annet å si enn TØFFT!! Hvordan spiller Beyma sammenlignet med Adamene du pleier å ha der? Fordeler/ulemper?

Mangler bare at du gjør som en av våre naboer i øst nå, bestille en pall med slike til basstårn 8)

Side 63 av 367 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 59 60 61 62 63 64 65 66 67 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •