BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 56

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 56 av 367 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 ... SisteSiste
Viser resultater 1,101 til 1,120 av 7339
    Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kjetilp
    Skal holde deg oppdatert, får kanskje en spec på høyttalerne kommende uke.
    Kanskje dette hadde vært noe for mitt eget kinorom også, selv om det ikke er så stort...?!
    Kjempe flott det. Ja tviler ikke på at disse vil kunne levere kino opp imot det ekstreme og de ville nok fungert godt i en hule som din.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,031
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    En annen vei å gå når det gjelder høyttaler løsning er å se på en line-sourch høyttaler løsningen. Denne løsningen har mange positive egenskaper som kan gi film opplevelsen en helt ny dimensjon. Et oppsett som jeg har laget her krever i tillegg en stor og rask sub løsning i tillegg. Høyttalerne er fra Adyton å heter CPA16.
    Hehe - line-source er jo en artig vri! Regner med du har noe lurt på lager for å få gjemt disse bak lerretet i så fall? Husker ikke hvor du skulle ha anlegget, men tydeligvis ikke midt foran i så fall? Hvis jeg skulle ha hatt en CPA16 som senter måtte jeg ha delt stereobenken i to, men alt går jo an!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Hehe - line-source er jo en artig vri! Regner med du har noe lurt på lager for å få gjemt disse bak lerretet i så fall? Husker ikke hvor du skulle ha anlegget, men tydeligvis ikke midt foran i så fall? Hvis jeg skulle ha hatt en CPA16 som senter måtte jeg ha delt stereobenken i to, men alt går jo an!
    Vis jeg går for en slik løsning vil alle bli stående rundt rommet. Frontene vil stå bak lerretet, der vil å sub systemet stå.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er definitivt den mest interesante tråden å lese for tiden
    Får nye impulser hele tiden. 8)

Til og med lille konemor likte veldig godt Artcoustic sin løsning og hun pleier bare å trekke på skulderen når jeg viser henne saker jeg synes er lekre/interesante.

BTW. Heter det line sourch eller line source? Ser at teksten til Adyton bruker det første men det låter feil i mitt språkøre...

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Dette er definitivt den mest interesante tråden å lese for tiden
    Får nye impulser hele tiden. 8)

Til og med lille konemor likte veldig godt Artcoustic sin løsning og hun pleier bare å trekke på skulderen når jeg viser henne saker jeg synes er lekre/interesante.

BTW. Heter det line sourch eller line source? Ser at teksten til Adyton bruker det første men det låter feil i mitt språkøre...

Er hyggelig og høre det!

Artcoustic har mye spennende produkter de, så anbefaler alle å ta en titt innom siden deres, www.artcoustic.com/

Er du er nok inne på det rette, jeg med min dysleksi la ikke merke til at Adyton skrev sourch, det er jo source som er det korrekte.

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Bef !

Litt sen tilbakemelding fra moi. Takker for noen hyggelige timer hos deg, takk for god kaffe også . Prosjektet ditt er meget spennende,du har utvilsom et rom som gir deg mange muligheter.

Mtp din bakgrunn som tidligere bilstereo bygger og tidligere prosjekter vet jeg at dette blir et godt gjennomført prosjekt.

Du får si ifra om du trenger hjelp, jeg stiller gjerne opp om du trenger det, kan også ta med skrumaskinen slik at du kan få testet den om ønskelig. Gips eller spon no problems...

Har sendt deg pm med link til video..

Gleder meg til en demo når alt er ferdig..

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    Hei Bef !

Litt sen tilbakemelding fra moi. Takker for noen hyggelige timer hos deg, takk for god kaffe også . Prosjektet ditt er meget spennende,du har utvilsom et rom som gir deg mange muligheter.

Mtp din bakgrunn som tidligere bilstereo bygger og tidligere prosjekter vet jeg at dette blir et godt gjennomført prosjekt.

Du får si ifra om du trenger hjelp, jeg stiller gjerne opp om du trenger det, kan også ta med skrumaskinen slik at du kan få testet den om ønskelig. Gips eller spon no problems...

Har sendt deg pm med link til video..

Gleder meg til en demo når alt er ferdig..

Takk for masse hyggelige ord og for linken. Så meget kjekk ut den skru maskinen. Den vil helt klart gjøre jobben mye enklere.

Ja jeg skal si ifra vis jeg trenger hjelp til noe og du er allerede satt opp på invitasjonslisten når kinoen står ferdig!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,416
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Hm, ble litt nysgjerrig på det skrumaskinsnakket deres jeg nå. Har nemlig vurdert en liknende dings tidligere, men konkluderte vel med at jeg ikke var fullt så proff til at jeg trengte det

Kan jeg spørre hvilken er det snakk om? Kompressordrevet antar jeg?

Hva er status nå da, BEF? Snart ferdig?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moro med de ulike høyttalerideene.

Disse er det ikke mange som har, tror jeg. Jeg hørte dem i Horten, og ble faktisk litt imponert over den opplevde dynamikken. Det var riktignok kun de største som leverte nok i de dypeste oktavene til å kunne kjøres som full range, men vil tro de likevel kan deles temmelig lavt i frekvens mot subwooferne.

Det er interessant at prototyper av disse benyttes på Oslo S, og relativt få av disse evner å få lyden fram i den digre hallen.

I ethvert rom i en normal bolig vil disse levere mer enn nok lydtrykk.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Hm, ble litt nysgjerrig på det skrumaskinsnakket deres jeg nå. Har nemlig vurdert en liknende dings tidligere, men konkluderte vel med at jeg ikke var fullt så proff til at jeg trengte det

Kan jeg spørre hvilken er det snakk om? Kompressordrevet antar jeg?

Hva er status nå da, BEF? Snart ferdig?

Her er maskinen det er snakk om, fischernorge.no - Quik Drive

Ellers er status at det ikke er blitt gjort noe med kinoen siden siste bilde. Har hatt endel å gjøre i det siste. Så håper jeg er ferdig med det jeg skal før påske, da blir det litt jobbing med kinoen i påsken.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Moro med de ulike høyttalerideene.

Disse er det ikke mange som har, tror jeg. Jeg hørte dem i Horten, og ble faktisk litt imponert over den opplevde dynamikken. Det var riktignok kun de største som leverte nok i de dypeste oktavene til å kunne kjøres som full range, men vil tro de likevel kan deles temmelig lavt i frekvens mot subwooferne.

Det er interessant at prototyper av disse benyttes på Oslo S, og relativt få av disse evner å få lyden fram i den digre hallen.

I ethvert rom i en normal bolig vil disse levere mer enn nok lydtrykk.

Ja hørte dem selv nede i Horten og det er en morsom opplevelse med line source. Vis man går for denne type løsning vil man jo kunne bygge noen subber som spiller fra 40-60hz og opp til rundt 125-150hz for å få litt mere trykk, å kjøre noen skikkelige sub tårn i tillegg for de helt nede oktavene.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som dere sikkert har observert har det ikke skjedd mye her de siste dagene. Driver å jobber på spreng for å bli ferdig med et prosjekt jeg må ha ferdig før påske.

Imorgen har jeg unnet meg litt fri, å da skal jeg en tur ned til 8x12_TOM å høre på han oppsett, dette er en tur jeg skulle tatt siden jeg lakket sub kassene hans høsten 2008... så bedre sent enn aldri, gleder meg iallefall til å oppleve det oppsette og muligens hente endel inspirasjon.

Ellers kan jeg meddele at jeg gleder meg stort til lørdag 21.august, da går turen til Ullevaal og A-HA sin Farewell tour.

-26-03-jpg

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på konsert med A-HA i Haugesund i 2008? Det var en fantastisk opplevelse, viss vi ser bort fra regnet som haglet ned 2 timer i strekk. Veldig glad for at jeg har fått med meg Norges største band live

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Var på konsert med A-HA i Haugesund i 2008? Det var en fantastisk opplevelse, viss vi ser bort fra regnet som haglet ned 2 timer i strekk. Veldig glad for at jeg har fått med meg Norges største band live
    Jeg hadde billett til A-HA konserten sist dem skulle spille på Ullevaal, da kom det noe i veien slik at jeg ikke kom meg på konserten, så er meget glad for å få oppleve dem live nå!!

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,939
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Det var de våteste og kaldeste timene i mitt liv, helt sinnsykt vær den kvelden, men fint minne å se tilbake på uansett Ser antydningene til været på denne videosnutten, og været ble ikke bedre utover dagen

Har du gjort deg opp noen flere meninger om hva utstyr du skal gå for? Du har ikke vurdert Procella nærmere? Det skal være noe av det aller råeste som er lagd for hjemmebruk. Her er en hjemmekino som bruker det, greit filmrom det

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Det var de våteste og kaldeste timene i mitt liv, helt sinnsykt vær den kvelden, men fint minne å se tilbake på uansett Ser antydningene til været på denne videosnutten, og været ble ikke bedre utover dagen

Har du gjort deg opp noen flere meninger om hva utstyr du skal gå for? Du har ikke vurdert Procella nærmere? Det skal være noe av det aller råeste som er lagd for hjemmebruk. Her er en hjemmekino som bruker det, greit filmrom det

Oyy, var det såpass dårlig vær Da er det godt å høre at konserten var god!!

Når det gjelder utstyrs valget har jeg ikke kommet særlig lenger. Har drevet å regnet litt rundt en line source løsning og DIY sub løsning. Jeg snakket med Procella når jeg var nede i Amsterdam, det var et meget spennende system. Jeg har sendt forespørsel til Importøren i Norden på systemet,men ikke fått noe svar derfra.

Newcomer 8x12_TOM sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Har drevet å regnet litt rundt en line source løsning og DIY sub løsning.
    Har du blitt noe klokere angående sub løsning etter besøket?

Du skulle vært der da Esoteric'en til Morten tok over som drivverk. Detaljer ble separert bedre fra hverandre,mer helhet i lydbide. Merket det godt når pioneren var på plass igjen.

Håper jeg kan ta meg en tur hjem til deg når kinoen er klar får litt tuning

Kinoen din blir garantert litt utenom det vanlige (Eksterm dynamikk er i høysete)

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 8x12_TOM
    Har du bitt noe klokere angående sub løsning etter besøket?
    Det som jeg er helt sikker på nå er at sub løsningen blir mange "små" elementer og ikke 2-4 store elementer. Må innrømme at det tar tid å fordøye slike inntrykk som jeg fikk igår hos deg! For magen til dynamikk skal man lete lenge etter, virkelig morsomt!!

Du skulle vært der da Esoteric'en til Morten tok over som drivverk. Detaljer ble separert bedre fra hverandre,mer helhet i lydbide. Merket det godt når pioneren var på plass igjen.
    Ja kunne godt tenkt meg å fått opplevd det. Tenkte på det i ettertid at jeg burde jo handlet før jeg kom til deg :-?

Håper jeg kan ta meg en tur hjem til deg når kinoen er klar får litt tuning

Kinoen din blir garantert litt utenom det vanlige (Eksterm dynamikk er i høysete)
    Du er hjertelig velkommen når du skulle ønske, å du skal ikke se bort fra at vi snakkes om noen av løsningene vi diskuterte igår.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var endelig påsken her, slik at man kan få gjort litt. Har hatt noen veldig hektiske dager med å få ferdig div. prosjekter.

Idag har jeg jobbet litt på min egen kino.

Dagen startet med å få blendet vinduene, slik at det skal se pent ut fra utsiden. Jeg fant ut at det som ble penest og mest praktisk i forhold til varme på ruta om sommeren var frostfolie.

-img_4119-jpg

-img_4122-jpg

Så var det veggene som skulle kles med gips på baksiden.

-_mg_4127-jpg

-_mg_4136-jpg

-_mg_4140-jpg

-_mg_4146-jpg

-_mg_4155-jpg

-_mg_4149-jpg

-_mg_4150-jpg

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Jeg er mest interessert i om du klarte å reise langveggene alene etter å ha gipset dem :shock:
    Det gikk faktisk overraskende greit, men lett var de ikke :twisted:

Side 56 av 367 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •