BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 54

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 54 av 367 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 ... SisteSiste
Viser resultater 1,061 til 1,080 av 7339
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...og skulle du allikevel se behovet for hjelp med å løfte den 175-kilos tunge veggen legger jeg gjerne en treningsøkt via kino-soon-to-be, bare å gi beskjed!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...og skulle du allikevel se behovet for hjelp med å løfte den 175-kilos tunge veggen legger jeg gjerne en treningsøkt via kino-soon-to-be, bare å gi beskjed!
    Takker og bukker! Du er uansett hjertelig velkommen innom for en kaffe og inspeksjon

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom akkurat på en ide..

Trenger du noen gipsskruer , jeg donerer gjerne noen kilo
    1-2-lags til deg.Mulig jeg har 3 lags også.

Har også bånda dersom du bruker det..

Skal til rud på fredag, og lemper med glede av noen skruer jeg har liggende for mye..

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    Kom akkurat på en ide..

Trenger du noen gipsskruer , jeg donerer gjerne noen kilo
    1-2-lags til deg.Mulig jeg har 3 lags også.

Har også bånda dersom du bruker det..

Skal til rud på fredag, og lemper med glede av noen skruer jeg har liggende for mye..
    Det var jo veldig generøst da!!

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,077
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser jo allerede veldig bra ut, Bjørn Erik. Vi kan nok allerede nå konstatere at du blir ferdig lenge før meg (som ikke har fått begynne enda).

Jeg gleder meg til å følge med byggeprosjektet ditt videre

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Dette ser jo allerede veldig bra ut, Bjørn Erik. Vi kan nok allerede nå konstatere at du blir ferdig lenge før meg (som ikke har fått begynne enda).

Jeg gleder meg til å følge med byggeprosjektet ditt videre
    Kan nok hende det Tipper det er helt andre ting som tar din oppmerksomhet om dagen og noe som gir ennå mere glede enn hva en kino kan gi.

Newcomer Backstreets sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser meget spennende ut, så denne tråden må jeg 'abbonnere' på
    Lykke til med arbeidet!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Backstreets
    Dette ser meget spennende ut, så denne tråden må jeg 'abbonnere' på
    Lykke til med arbeidet!
    Det er hyggelig å høre! Alltid hyggelig med gode ord og støtte

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått gjort så mye de siste dagene. Har vært i kontakt med noen leverandører de siste dagene med tanke på om det finnes noen interessante produkter for lyd/støy demping. Har fått endel lektyre på dette nå og skal lese gjennom det og snakke videre med dem rundt disse. Vil komme tilbake med info når jeg vet hva produktene er gode for.

Utstyrs valget svirrer jo i hodet hele tiden og har hatt meg en lengre prat med Lygren og Gorm rundt dette idag, det er ikke lett!! En ting er iallefall sikkert, det skal bli både lyd og bilde,men hva det blir det vet nok bare han der oppe... kan hende til og med han er usikker Føler meg nesten som devilej om dagen, hva skal man finne på... Alle forslag mottas med STOR TAKK!

Jeg har å fått hentet døren som skal være inn til kinoen i dag, den skal jeg prøve å få montert i løpe av morgen dagen.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel bare å kline til med litt Adam produkter på høytalersiden og gjerne passende elektronikk til dette oppsettet. Du ligger godt ann i din stue så hvorfor ikke kjøre noe lign i kinorommet? Ellers finnes det masse annet på markedet også.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg kan spørre: ca hva er budsjettet ditt? Regner med det er minimum 7.2?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,044
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det er vel bare å kline til med litt Adam produkter på høytalersiden og gjerne passende elektronikk til dette oppsettet. Du ligger godt ann i din stue så hvorfor ikke kjøre noe lign i kinorommet? Ellers finnes det masse annet på markedet også.
    Adam er nok ikke det første jeg hadde valgt i et rent kino oppsett. I hifi derimot

Veien er en stor del av målet, så usikkerheten lenge leve......
    Problemet for min del er ikke å finne noe bra, men at det er litt for mye bra der ute
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke se på EAW?

De små (EAW CR721) er montert i Sandnes Kino som har en ganske glimrende lydkvalitet. Er usikker på hva de har av subber og bak lerretet, men vil nå tro at det er fullt EAW..

Forsåvidt er ALT jeg har hørt av EAW som f. eks PA fantastisk gode saker og ting.. Om du tar en titt på siden deres kan du jo også se at de har mye spennende

Forsåvidt må jeg si at du er den personen her som har mest interessante tråder da du bygger kinoer på uker fremfor andre som bruker år (ikke vondt ment mot oss treige folk).

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,939
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg har hørt av EAW er råbra, først og fremst hørt til PA/musikk og det er ikke mange som overgår det, men EAW er også kostbart. Alle de store PA leverandører leverer brutale greier som spiller veldig bra, Martins, JBL, Alcon, EAW, Nexo osv. Utfordringen er at ikke så mange vet hvordan dette vil fungere i en "liten" kino, mens alle vet det fungerer bra i store filmrom og på konserter.

Dersom penger ikke var tema hadde jeg nok gått for Alcons, tror kanskje også deres løsning er den som er enklest å få til å fungere skikkelig i "lite" rom iom at de andre har en løsning med relativt store horn. Dersom det var mitt budsjett derimot hadde jeg nok vurdert DIY og da kanskje Tangen sitt system. Alternativt får en mye gromt brukt PA/kinoutstyr til gunstig pris...

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Startet dagen med å få satt inn døra til kinoen. Da blir fruen fornøyd, får ryddet og vasket litt nede i kjelleren

Slik ble det, døren er en 35db dør.

-_mg_4030-jpg

-_mg_4034-jpg

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Startet dagen med å få satt inn døra til kinoen. Da blir fruen fornøyd, får ryddet og vasket litt nede i kjelleren

Slik ble det, døren er en 35db dør.
    stc=1&d=1268993257[/IMG]
    Næmmen så tidlig oppe og mekker på kinoen? Har du ikke jobb mann?

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Adam er nok ikke det første jeg hadde valgt i et rent kino oppsett. I hifi derimot

Problemet for min del er ikke å finne noe bra, men at det er litt for mye bra der ute
    Adam skal jo være sykt bra på stereo området, men kanskje Klipsch, Monitor Audio eller Kef kan være noe. De har jo toppmodeller som er lekne da, vet ikke budsjettet på kinoen her så vi presser inn noen forslag.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser jo forsåvidt at QSC som også har laang ekspertise innenfor kino & live osv. har egen serie

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Må nok si meg veldig enig med devilej her. Trives meget godt med ADAM i stuen, i kinoen ønsker jeg meg noe som kan levere mere lydtrykk, headroom, og dynamikk.

forstår hva du mener!

Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Hvis jeg kan spørre: ca hva er budsjettet ditt? Regner med det er minimum 7.2?
    Budsjett, har ikke helt turt å sette tall på ting.... Det som er sikkert er at jeg skal føle at jeg får det jeg ønsker for den prisen jeg må betale. Så koster det 400.000,- så skal det være så mye bedre enn hva noe til 100.000,- er at det skal være verd det! Så pris/kvalitet er det som blir avgjørende.

Utgangspunktet er et 7.1 oppsett, med tanke å muligens ha present front og bak.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hokeyh
    Hvorfor ikke se på EAW?

De små (EAW CR721) er montert i Sandnes Kino som har en ganske glimrende lydkvalitet. Er usikker på hva de har av subber og bak lerretet, men vil nå tro at det er fullt EAW..

Forsåvidt er ALT jeg har hørt av EAW som f. eks PA fantastisk gode saker og ting.. Om du tar en titt på siden deres kan du jo også se at de har mye spennende

Forsåvidt må jeg si at du er den personen her som har mest interessante tråder da du bygger kinoer på uker fremfor andre som bruker år (ikke vondt ment mot oss treige folk).
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Det jeg har hørt av EAW er råbra, først og fremst hørt til PA/musikk og det er ikke mange som overgår det, men EAW er også kostbart. Alle de store PA leverandører leverer brutale greier som spiller veldig bra, Martins, JBL, Alcon, EAW, Nexo osv. Utfordringen er at ikke så mange vet hvordan dette vil fungere i en "liten" kino, mens alle vet det fungerer bra i store filmrom og på konserter.

Dersom penger ikke var tema hadde jeg nok gått for Alcons, tror kanskje også deres løsning er den som er enklest å få til å fungere skikkelig i "lite" rom iom at de andre har en løsning med relativt store horn. Dersom det var mitt budsjett derimot hadde jeg nok vurdert DIY og da kanskje Tangen sitt system. Alternativt får en mye gromt brukt PA/kinoutstyr til gunstig pris...

Spennende forslag med EAW. Har en misstanke om at EAW hornet blir for "heftig" for en liten hjemmekino. Problemet slik jeg ser det med store horn og drivere i den klassen er at de har alt for mye energi slik at det blir veldig kvast og hardt å høre på. De er ofte beregnet for en min. lytte avstand på ca 6-7meter.

Når det gjelder ferdige systemer står JBL og Alcon som de to alternativene. Martins har jeg å tittet litt på, snakket med dem da jeg var nede i Amsterdam. Martins vil komme på en pris som er lik Alcon, å da vil nok valget gå mot Alcon.

Så er det alternativet med et DIY prosjekt. Det er det alternativet som kan være mest spennende da man har full mulighet for å bestemme hele utformingen av systemet. Dette alternativet vil å være meget tidkrevende både med bygging og testing. Når det er gjennomført så kan man iallefall si at man har noe som ingen andre har

Side 54 av 367 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •