BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 50

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  121
Side 50 av 368 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 ... SisteSiste
Viser resultater 981 til 1,000 av 7345
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Tror BEF'en har en arbeidskapasitet vi andre bare kan se langt etter.

Utrolig morro og ikke minst lærerikt å følge med her. I fohorhold til utstyrsvalg så hadde jo 3 Solo i front uten tvil gitt et trykk og en dynamikk av en annen verden. Gleder meg veldig til fortsettelsen her.
    Jeg har vært imponert av det han har gjort tidligere også, er bare å følge med og ikke snakke om den makeover han har gjort på den bobla sin. Det er bare helt konge uten tvil, moro folk kan gå så drastisk til verks og bare kjøre på og få det flotte resulatatet. Om jeg skulle ha bygget kino engang når evt lottomillionene kommer så vet jeg hvem som hadde fått jobben.

Newcomer Score sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    InConcert vil være for stor til å kunne kjøre hele veien rundt. Et element jeg har tittet litt på som jeg synes virker veldig spennende er 12P1000/ND. Det har masser av egenskapene jeg er ute etter og i et relativt lite kabinett vil det kunne levere bra punch.

Jeg har jo vært ivrig titter i tråden din og sett på konstruksjonene dine med SEAS, hva er det som får det til å gå bort fra de elementene?
    Ikke dumt det 12P1000 heller, men liker ikke helt den impulsresponsen det har.

Er egentlig ikke noe i veien med seas elementene, men planen er egentlig å bygge meg noen passive/aktive filterere til ht i kinoen, og heller bruke Audiolense og seas elementene til musikk i stuen. Så kikker litt på andre elementer som kan fungere bra til kino fra 70-1000hz, passe lik følsomhet som TPL-150H, og ingen stor oppbrytning. Også er det jo et ønske å kunne ha et enormt headroom, selv om det helt sikkert ikke er nødvendig. W22 klarer jo godt over 110db hvis man bruker 2stk tunet til 70-80hz.
    Kan godt hende alt blir stående slik det er her nå, for er ikke helt sikker på hvordan jeg vil takle å gå bort fra digital aktiv deling, og audiolense. Problemet med et slikt oppsett er brukervenligheten som er ganske liten. Kona har fortsatt ikke satt på film alene her... Mye kan gjøres der for å få det bedre, skal evt i første omgang få meg en dedikert touch screen til volumkontroll.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Score
    Ikke dumt det 12P1000 heller, men liker ikke helt den impulsresponsen det har.

Er egentlig ikke noe i veien med seas elementene, men planen er egentlig å bygge meg noen passive/aktive filterere til ht i kinoen, og heller bruke Audiolense og seas elementene til musikk i stuen. Så kikker litt på andre elementer som kan fungere bra til kino fra 70-1000hz, passe lik følsomhet som TPL-150H, og ingen stor oppbrytning. Også er det jo et ønske å kunne ha et enormt headroom, selv om det helt sikkert ikke er nødvendig. W22 klarer jo godt over 110db hvis man bruker 2stk tunet til 70-80hz.
    Kan godt hende alt blir stående slik det er her nå, for er ikke helt sikker på hvordan jeg vil takle å gå bort fra digital aktiv deling, og audiolense. Problemet med et slikt oppsett er brukervenligheten som er ganske liten. Kona har fortsatt ikke satt på film alene her... Mye kan gjøres der for å få det bedre, skal evt i første omgang få meg en dedikert touch screen til volumkontroll.

Ja er greit å kunne ha noe som er sånn noenlunde brukervennlig Det setter jeg relativt høyt opp på listen selv, er greit det vil kunne være endel jobb å kalibrere ting på plass,men bør være enkelt i daglig bruk.

Når det gjelder elementer er har jeg en følelse av at man ofte leser litt for mye rene data framfor å teste litt. Selvsagt skal man se på data, men ikke lese seg helt blind på de. Du snakker om å ha en deling på ditt system på 80hz, noe jeg selv å har vært inne på selv. Et element jeg tittet endel på da var Beyma 8LW30, tanken min var å gå for en kasse med 2 8LW30 og TLP-150H. Kjørt passiv deling i den kassen. Tror 7 slike kasser i rommet ville kunne gjort seg meget godt dynamisk.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg har vært imponert av det han har gjort tidligere også, er bare å følge med og ikke snakke om den makeover han har gjort på den bobla sin. Det er bare helt konge uten tvil, moro folk kan gå så drastisk til verks og bare kjøre på og få det flotte resulatatet. Om jeg skulle ha bygget kino engang når evt lottomillionene kommer så vet jeg hvem som hadde fått jobben.
    Tusen takk for hyggelige ord! Å skulle du få telefon fra Norsk Tipping er det bare å ringe meg etterpå

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for hyggelige ord! Å skulle du få telefon fra Norsk Tipping er det bare å ringe meg etterpå
    Det er helt klart mister, men skal bare få fatt i lykketallene så ringer jeg når det skjer noe.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått lagt primer på gulvet slik at det er klart for støping av nytt gulv i morgen. Pumpebilen skal være her 12.00, gleder meg som en liten unge nå til å få gulvet på plass. Er det som hele tiden har holdt igjen byggestart. Så nå er det bare 13,5timer igjen

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow!
    Får håpe du får sove i natt da!
    Tankene har jo en tendens til å spinne rundt i hodet når man ser frem til slike små og store milepæler.
    Og da blir det av og til litt ymse med nattesøvn!
    Snakker av egen erfaring. ;-)

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Wow!
    Får håpe du får sove i natt da!
    Tankene har jo en tendens til å spinne rundt i hodet når man ser frem til slike små og store milepæler.
    Og da blir det av og til litt ymse med nattesøvn!
    Snakker av egen erfaring. ;-)

Er nok ikke det som får meg til å ligge våken inatt. Har drevet og kranglet med Squeezbox'en min ikveld. Den vil bare ikke spille musikk... Fatter ikke hva som er galt, virker som den er oppe på nett da jeg finner alle mappene mine og alt jeg gjør på fjernkontrollen skjer å på PCen... så er litt frustrert kan man si akkurat nå... Jeg HATER data ting som ikke kan fungere!

uff, det ble ikke noe hyggelig innlegg, kan si frustrasjonen tok overhånd

Go natt!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok ikke det som får meg til å ligge våken inatt. Har drevet og kranglet med Squeezbox'en min ikveld. Den vil bare ikke spille musikk... Fatter ikke hva som er galt, virker som den er oppe på nett da jeg finner alle mappene mine og alt jeg gjør på fjernkontrollen skjer å på PCen... så er litt frustrert kan man si akkurat nå... Jeg HATER data ting som ikke kan fungere!

uff, det ble ikke noe hyggelig innlegg, kan si frustrasjonen tok overhånd

Go natt!
    Dette skjer for meg en gang i blant, jeg vet ikke hvorfor. Min løsning er å slå av fjernkontrollen, ta av strøm kabelen til selve 'boksen' (husker ikke navnet i farta) og restarte serveren hvis de to andre ikke hjelper. Da pleier det å fungere igjen.

Så du har ikke kjøpt sement sekker og sand for å blande alt selv med spade som man gjorde før ...

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Dette skjer for meg en gang i blant, jeg vet ikke hvorfor. Min løsning er å slå av fjernkontrollen, ta av strøm kabelen til selve 'boksen' (husker ikke navnet i farta) og restarte serveren hvis de to andre ikke hjelper. Da pleier det å fungere igjen.
    Det har jeg gjort X-antall ganger, sjekket settinger og det meste... Jeg har en mistanke at det er et eller annet med nettverket. Men finner bare ikke det hersens siden som har "fargekodene" for boksen. Synes den lyser litt for kraftig hvit i forhold til det den har gjort før.

Så du har ikke kjøpt sement sekker og sand for å blande alt selv med spade som man gjorde før ...
    Nei jeg har bestilt pumpe bil fra Maxit, fant ut at man kom til et krysningspunkt mellom kost/tid som gjorde at en pumpe bil ble en relativt lønnsom.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har jeg gjort X-antall ganger, sjekket settinger og det meste... Jeg har en mistanke at det er et eller annet med nettverket. Men finner bare ikke det hersens siden som har "fargekodene" for boksen. Synes den lyser litt for kraftig hvit i forhold til det den har gjort før.
    Se på brukermanualen side 27 og 28:
    http://www.slimdevices.com/documenta...r_Guide_EN.pdf

Bright white:Squeezebox Receiver is ON and music is playing.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se på brukermanualen side 27 og 28:
    http://www.slimdevices.com/documenta...r_Guide_EN.pdf

Bright white:Squeezebox Receiver is ON and music is playing.
    Takker og bukker, det var den jeg ikke fant inne på Logitech sine sider. Det dumme er jo at jeg nå er ennå mere frustrert, for her står det at med det lyset jeg har er alt ok og den spiller musikk... men like fordømt stille her.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker og bukker, det var den jeg ikke fant inne på Logitech sine sider. Det dumme er jo at jeg nå er ennå mere frustrert, for her står det at med det lyset jeg har er alt ok og den spiller musikk... men like fordømt stille her.
    Kan det være noe feil med noe annet enn Squeezeboxen? Jeg husker en gang hvor jeg ble så irritert at jeg ikke fikk noe lyd ut. Det vare bare at min forsterker sto på CD og ikke AUX .... ops:

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det være noe feil med noe annet enn Squeezeboxen? Jeg husker en gang hvor jeg ble så irritert at jeg ikke fikk noe lyd ut. Det vare bare at min forsterker sto på CD og ikke AUX .... ops:
    ...eller at volumet på SB sto på 0 ops:

Mitt SB-nett (2 stk. Classic) fungerer nærmest uten avbrekk, med ett lite unntak for en liten stund siden. Ingen av SB-ene fant serveren, prøvde å konfigurere på nytt, starte serveren på nytt etc. Uvisst av hvilken grunn rettet det seg da jeg resatte både WLAN-ruteren og AP-et som SB #2 henger på.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    ...eller at volumet på SB sto på 0 ops:

Mitt SB-nett (2 stk. Classic) fungerer nærmest uten avbrekk, med ett lite unntak for en liten stund siden. Ingen av SB-ene fant serveren, prøvde å konfigurere på nytt, starte serveren på nytt etc. Uvisst av hvilken grunn rettet det seg da jeg resatte både WLAN-ruteren og AP-et som SB #2 henger på.
    Har sjekket det også X-antall ganger... den vil bare ikke.. så nå er den satt tilbake til fabrikk. Jeg får forske litt mere på det senere idag, nå er det snart tid for nytt gulv

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,701
    Takk & like
    Nevnt
    27 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå Bjørn Erik, har du trampet på det nye gulvet enda? Det så jo svært så bra ut da "formann" (les; meg) reiste hjemover.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    YES!! Da er det nye gulvet lagt i kjelleren Kan ikke si annet enn at jeg er UTROLIG fornøyd, alt gikk som det skulle og gulvet ble utrolig flott.

Riktig verktøy trenger man

-_mg_3947-jpg

-_mg_3946-jpg

Formann Gorm i samtale med gutta fra Maxit
    -_mg_3951-jpg

Da var vi igang
    -_mg_3959-jpg

Jeg fikk lov å jobbe litt
    -_mg_3964-jpg

En veldig fornøyd BEF
    -_mg_3970-jpg

Ferdig, kan gå på det 17.00
    -_mg_3971-jpg

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pilot OG murer :-D Ikke ille.
    Litt spennende med de tankene du har om Beyma, var inne på samme tanken selv etter litt grubling fram og tilbake, men det kokte bort i kålen som så mye annet....
    Elementene jeg ble anbefalt av Snickers var en 12 " coaks med 1" diskantdriver.
    Har ikke lagt dette helt på hylla enda, så jeg følger med.......:-D

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Nå Bjørn Erik, har du trampet på det nye gulvet enda? Det så jo svært så bra ut da "formann" (les; meg) reiste hjemover.
    Jeg venter til 17.00, men har veldig lyst

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    Pilot OG murer :-D Ikke ille.

Litt spennende med de tankene du har om Beyma, var inne på samme tanken selv etter litt grubling fram og tilbake, men det kokte bort i kålen som så mye annet....
    Elementene jeg ble anbefalt av Snickers var en 12 " coaks med 1" diskantdriver.
    Har ikke lagt dette helt på hylla enda, så jeg følger med.......:-D

Ja får se hva det blir til slutt, men hadde vært utrolig gøy å lage en DIY løsning som ikke er helt A4.

Side 50 av 368 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •