BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 49

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 49 av 367 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 51 52 53 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 ... SisteSiste
Viser resultater 961 til 980 av 7339
    Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Hva med noe som dette som bakhøytalere?

Radian - 5215B

Jeg sitter på nippet til å bestille denne for å teste om den duger som senterhøytaler til mine kommende DIY hornhøytalere. Duger den blir det etterhvert bakhøytalere i samme serie.
    Utfra specs skulle denne, og andre coaxial elementer,gi bra trøkk i en kino.

Dette så meget spennende ut!! Jeg har tenkt i de banene du har hjemme og har sett på div. elementer som kunne passe. Det som jeg har hatt en liten drøm/tanke om er å ha 7 helt like høyttalere i kinoen, slik at man får 100% lik lyd signatur fra alle kanaler.

Dette må jeg titte litt mere på Tusen takk for tipset!!!

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,384
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg ser på det første bildet her ser det jo ut som rommet ditt er 25 meter. 8)

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Når jeg ser på det første bildet her ser det jo ut som rommet ditt er 25 meter. 8)

Det er bare 13,5meter, det store rommet er 4,15 x 13,5 og det lille rommet der vi har mulighet for bad/do er 4x4meter.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,384
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok! Det så egentlig litt smalere ut på bildene. Men det går vel vekk noen centimeter i bredden når du har fått ordnet vegger. Hva med vinduene? Blir det så du kler igjen de eller?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Ok! Det så egentlig litt smalere ut på bildene. Men det går vel vekk noen centimeter i bredden når du har fått ordnet vegger. Hva med vinduene? Blir det så du kler igjen de eller?
    Jeg håper å klare å få en bredde tilslutt inne i kinoen på ca 3,85 og en lengde på ca 6,7. Vinduene vil det bli lagt folie på slik at de ser oki ut fra utsiden, da de blir kledd igjen på innsiden.

Newcomer Score sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du nevner evt DIY, kanskje Beyma sine FR12A/1 eller FR12A/2 kan være noe? Tror spesielt diskanten holder minst samme kvalitetsnivå som alcons sine.
    2-3 stk per side av disse hadde sikkert blitt veldig bra som "side-array" også.

Link: http://profesional.beyma.com/ingles/...esigns2008.pdf

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tøft! Hva er egentlig dimensjonen på dette rommet? 13meter x 4.5 meter?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Tøft! Hva er egentlig dimensjonen på dette rommet? 13meter x 4.5 meter?
    Det er bare 13,5meter, det store rommet er 4,15 x 13,5 og det lille rommet der vi har mulighet for bad/do er 4x4meter.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da bomma jeg ikke mye. Misunner deg litt å ha et slikt rårom å planlegge utifra. Og, når det er sagt ... jeg gleder meg til å følge fremdriften, for i motsetning til andre s...i...r...u...b...y...g...g...e...r...e... så tipper jeg du bygger dette på no time.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Score
    Ser du nevner evt DIY, kanskje Beyma sine FR12A/1 eller FR12A/2 kan være noe? Tror spesielt diskanten holder minst samme kvalitetsnivå som alcons sine.
    2-3 stk per side av disse hadde sikkert blitt veldig bra som "side-array" også.

Link: http://profesional.beyma.com/ingles/...esigns2008.pdf

Jeg har sett mye på de tegningene allerede!! Beyma har mye spennende elementer og tegninger for i DIY løsning.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da bomma jeg ikke mye. Misunner deg litt å ha et slikt rårom å planlegge utifra. Og, når det er sagt ... jeg gleder meg til å følge fremdriften, for i motsetning til andre s...i...r...u...b...y...g...g...e...r...e... så tipper jeg du bygger dette på no time.
    Har et håp om at rommet kan stå ferdig en gang i mai. Jeg har "dessverre" litt mye å gjøre ellers å,men håper jeg kan få brukt påsken godt her hjemme!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du nevner at akustiske tiltak vil tilpasses utstyet du skal plassere i rommet. Betyr det at du bygger rimelig tradisjonelt, og med et såpass langt rom, kommer til å benytte LEDE; diffusorer bak?

Spør ikke for å mase, men for å lære.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Jeg har sett mye på de tegningene allerede!! Beyma har mye spennende elementer og tegninger for i DIY løsning.

Ja, veldig mye bra fra den kanten til slikt bruk. Blir jo litt rimeligere å sette sammen et helt oppsett også.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette så meget spennende ut!! Jeg har tenkt i de banene du har hjemme og har sett på div. elementer som kunne passe. Det som jeg har hatt en liten drøm/tanke om er å ha 7 helt like høyttalere i kinoen, slik at man får 100% lik lyd signatur fra alle kanaler.

Dette må jeg titte litt mere på Tusen takk for tipset!!!
    Bare hyggelig De Beyma-sakene Score refererer til virker også spennende. I det hele tatt ikke noe lett valg dette her!
    Utrolig jobb du gjør med kinoen forresten

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du nevner at akustiske tiltak vil tilpasses utstyet du skal plassere i rommet. Betyr det at du bygger rimelig tradisjonelt, og med et såpass langt rom, kommer til å benytte LEDE; diffusorer bak?

Spør ikke for å mase, men for å lære.
    Ja rommet blir relativt normalt. Når jeg sier jeg skal tilpasse de akustiske tiltakene etter hva jeg velger av utstyr tenker jeg på hvilket spredningsmønster de har. Det må å selvsagt måles litt med utstyr i rommet for å se akkurat hvilke frekvenser som blir plagsomme. Dette vil avgjøre hvordan absorbering og diffusering vil bli plassert, evt. om det må gjøres noen andre typer tiltak.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, veldig mye bra fra den kanten til slikt bruk. Blir jo litt rimeligere å sette sammen et helt oppsett også.
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Bare hyggelig De Beyma-sakene Score refererer til virker også spennende. I det hele tatt ikke noe lett valg dette her!
    Utrolig jobb du gjør med kinoen forresten

Har hørt endel PA konstruksjoner som har brukt elementer fra Beyma og jeg har blitt imponert over dynamikken disse elementene har hatt i seg. Tangen AV Design har gjort endel spennende konstruksjoner med Beyma, disse har jeg dessverre ikke fått hørt. Han har akkurat laget en ny høyttaler som virker meget spennende, inConcert Miles.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,694
    Takk & like
    Nevnt
    27 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Toalettet er større enn det mange har av tilgjengelig areal til selve hjemmekinoen. :lol:

Har du passet på å stripe tett nok da Bjør Erik, for flytsparkel har en utrolig løfteevne? Det er kjedelig om hele rommet må flytes på nytt pga en liten stump synlig varmekabel.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt endel PA konstruksjoner som har brukt elementer fra Beyma og jeg har blitt imponert over dynamikken disse elementene har hatt i seg. Tangen AV Design har gjort endel spennende konstruksjoner med Beyma, disse har jeg dessverre ikke fått hørt. Han har akkurat laget en ny høyttaler som virker meget spennende, inConcert Miles.
    Ikke dumme de nye ht til Tangen, men tror de fort blir litt store i et slikt rom. I allefall hvis like ht rund baut er målet. InConcert er 2-veis ht med 2stk 15" så de trenger litt avstand til lytter, og bakvegg. Kikker litt på kinoht selv om dagen, og siden jeg uansett vil dele på rundt 80hz tror jeg valget står mellom 12G40 eller 15MI100. TPL-150H blir med videre uansett, da jeg har veldig god erfaring med disse til kino fra før.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Har du passet på å stripe tett nok da Bjør Erik, for flytsparkel har en utrolig løfteevne? Det er kjedelig om hele rommet må flytes på nytt pga en liten stump synlig varmekabel.
    Er stripet slik at jeg klarer ikke å løfte opp kabelen mere enn 4-5mm er mulig jeg kanskje bør skru noe av armeringen fast noe tettere pga. ujevnheter i gulvet.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke dumme de nye ht til Tangen, men tror de fort blir litt store i et slikt rom. I allefall hvis like ht rund baut er målet. InConcert er 2-veis ht med 2stk 15" så de trenger litt avstand til lytter, og bakvegg. Kikker litt på kinoht selv om dagen, og siden jeg uansett vil dele på rundt 80hz tror jeg valget står mellom 12G40 eller 15MI100. TPL-150H blir med videre uansett, da jeg har veldig god erfaring med disse til kino fra før.
    InConcert vil være for stor til å kunne kjøre hele veien rundt. Et element jeg har tittet litt på som jeg synes virker veldig spennende er 12P1000/ND. Det har masser av egenskapene jeg er ute etter og i et relativt lite kabinett vil det kunne levere bra punch.

Jeg har jo vært ivrig titter i tråden din og sett på konstruksjonene dine med SEAS, hva er det som får det til å gå bort fra de elementene?

Side 49 av 367 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 51 52 53 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •