BEF's kompromissløse hjemmekino - Nytt hus og nye muligheter, post 7269 - - Side 48

Sponsorer:
Takk Takk:  8
Like Like:  118
Side 48 av 367 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 ... SisteSiste
Viser resultater 941 til 960 av 7339
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,031
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Her er noen stemnings bilder fra dagen idag.
    Jeg digger arbeidslampa di

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Du legger lista høyt.

En bør således kanskje gå en litt annen sti enn Avantgarde, i allefall om det er litt større Adam som er referansen. Ref. Akto.

"Adam er langt bedre på alle punkter. Særlig dynamikken, som jeg følte jeg hadde fått med Avantgarde, er nå på et helt annet nivå."

Blir uansett spennende å følge med på utviklingen av denne kinoen. Mistenker at den kan bli ganske så stilig til slutt.
    Jeg føler at ADAM ikke har like mye dynamikk på film som jeg ønsker. Der synes jeg Avantgarde hadde mere å gå på kontra ADAM.

Så vi får se hvordan det blir til slutt.

Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Jeg digger arbeidslampa di
    Har totalt 5 av de og de gir meget godt lys

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det endelig hull i veggen der døren inn til kinoen skal være. Jobben gikk enkelt og smertefritt. Er det noen som skal ha hull til en dør eller vindu, få noen fagfolk til å gjøre det, for dette er en jobb som krever riktig verktøy.

-_mg_3823-jpg

-_mg_3825-jpg

-_mg_3855-jpg

-_mg_3867-jpg

-_mg_3872-jpg

-_mg_3878-jpg

Til slutt en liten skisse for hvordan rommet vil bli

-_mg_3888-jpg

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg føler at ADAM ikke har like mye dynamikk på film som jeg ønsker. Der synes jeg Avantgarde hadde mere å gå på kontra ADAM.
    Vet ikke hvem ADAM modell du tenker på, men det var litt overraskende. Avantgarde har etter min mening høy dynamisk imponatorfaktor oppover (noe skytescener demonsterer eksemplarisk), og en noe ivrig topp som forsterker inntrykket. Men jeg syntes samme merke er bemerkelsesverdig snille nedover (selv om de spiller høyt) i forhold til mye annet. Blir uansett spennende å se hva slags utstyr du ender opp med til slutt.

Men utstyret er en mindre del av et slikt prosjekt. Hvor mye skal du vektlegge for eks. akustikk? Noen dempeplater på strategiske steder (slik som førsterefleksjonspunkter), eller er det dypere planlegging som skal ligge til grunn?

Forøvrig flott at du legger ut bilder av prosessen. Følger med i spenning...

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det endelig hull i veggen der døren inn til kinoen skal være. Jobben gikk enkelt og smertefritt. Er det noen som skal ha hull til en dør eller vindu, få noen fagfolk til å gjøre det, for dette er en jobb som krever riktig verktøy.
    Så absolutt!

Det ble vel muligens aldri så pittelite støv på 'boligromsiden' selv om det var gjort bra forsøk på å holde det tett......

Betongkutting er ikke en typisk Black-and-Decker jobb

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Men utstyret er en mindre del av et slikt prosjekt. Hvor mye skal du vektlegge for eks. akustikk? Noen dempeplater på strategiske steder (slik som førsterefleksjonspunkter), eller er det dypere planlegging som skal ligge til grunn?

Forøvrig flott at du legger ut bilder av prosessen. Følger med i spenning...

Ja har endel tanker rundt akustikken, vil gå for en løsning med både diffusjon og demping. Akkurat hvordan den løsning blir avhenger litt på hvilket utstyr som går inn i rommet.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som skal ha hull til en dør eller vindu, få noen fagfolk til å gjøre det, for dette er en jobb som krever riktig verktøy.
    Det er et meget godt råd :!: Jeg tok ut en tilsvarende dør, med en 17 kilos pigghammer. Det var 8 timer sammenhengende blodslit, jeg holdt på å dø av overanstrengelse og kuttkanten så ut som et takras...... :roll:

Til synspuktene om Adam vs Avantarde skjønner jeg ikke helt det HåkoN mener Atle sier om dynamikk. Jeg har hørt begge oppsettene til Atle med Duo +Uno senter og Beta + senter og begge er veldig dynamiske, men jeg synes Avantgarde ga en helt spesiell "rett i trynet lyd" som egner seg bedre til kino. Mens Adam nok er mer balansert og hi fi. Kanskje vi snakker forbi hverandre? Samt at begge oppsettene fikk støtte av 2 x SVSPB13 ultra

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med noe som dette som bakhøytalere?

Radian - 5215B

Jeg sitter på nippet til å bestille denne for å teste om den duger som senterhøytaler til mine kommende DIY hornhøytalere. Duger den blir det etterhvert bakhøytalere i samme serie.
    Utfra specs skulle denne, og andre coaxial elementer,gi bra trøkk i en kino.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten og kjapp oppdatering hva som har skjedd de siste dagene. har fått lagt ut armeringsnett og fått festet disse skikkelig til gulvet. Har fått lagt 2 av de fire sløyfene med varmekabel. Har startet dagen idag med å få ned de 2 siste sløyfene.

-_mg_3895-jpg

-_mg_3900-jpg

Kommer tilbake senere idag med litt mere info og svar på spørsmålene over, nå må det jobbes

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig gøy å se at det så smått begynner å ta form!
    Dette kommer til å bli knallbra, rett og slett!

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pokker som du jobber da mister, dette er deg i kjent stil med kjapp og knall jobb all the way. Gleder oss å se videre for dette har vi virkelig troen på.

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Djeez, dette tempoet går jo så fort at hvis man glemmer å følge med tråden i to dager så er jo rommet ikke å kjenne igjen. Vanvittig bra jobbing!

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Pokker som du jobber da mister, dette er deg i kjent stil med kjapp og knall jobb all the way. Gleder oss å se videre for dette har vi virkelig troen på.
    Tror BEF'en har en arbeidskapasitet vi andre bare kan se langt etter.

Utrolig morro og ikke minst lærerikt å følge med her. I fohorhold til utstyrsvalg så hadde jo 3 Solo i front uten tvil gitt et trykk og en dynamikk av en annen verden. Gleder meg veldig til fortsettelsen her.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Fantastisk bra, og sikkert lurt å legge noen varmekabler i samme slengen ja...

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig, for ett tempo Følger spent med videre her..

Håper du er klar for å tilbringe litt tid på Karmøy når jeg skal bygge mitt første hus, med egen kino!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er dagens økt over. Har fått lagt alt av varmekabel og stripset disse godt, litt sør på fingrene nå etter betong støv og straming av rundt 700 strips. Da er alt klart for at bilen fra Maxit kan komme. Har ikke fått endelig dato ennå, men blir mellom onsdag og fredag til uken. Inntil da er det ikke så mye å få gjort. Jeg håper at lyddøren kan komme denne uken så den kan bli satt inn.

Bildet er tatt fra det som vil bli bakvegg i kinoen
    -_mg_3901-jpg

-_mg_3903-jpg

Her har vi mulighet for et ekstra bad og toalett
    -_mg_3906-jpg

Bilde er tatt fra inngangen til kinoen mot det som blir front i kinorommet
    -_mg_3907-jpg

Bildet er tatt fra inngangen mot bakre del i kinorommet
    -_mg_3908-jpg

Inngangen til kinoen
    -_mg_3909-jpg

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,416
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Skal si det er fremgang her, Bjørn-Erik!

Egen kino-do er jo ikke å forrakte det

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Utrolig gøy å se at det så smått begynner å ta form!
    Dette kommer til å bli knallbra, rett og slett!
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
    Djeez, dette tempoet går jo så fort at hvis man glemmer å følge med tråden i to dager så er jo rommet ikke å kjenne igjen. Vanvittig bra jobbing!
    Takk for hyggelige ord!! Slikt gleder og gjør godt på arbeids iveren

Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Tror BEF'en har en arbeidskapasitet vi andre bare kan se langt etter.

Utrolig morro og ikke minst lærerikt å følge med her. I fohorhold til utstyrsvalg så hadde jo 3 Solo i front uten tvil gitt et trykk og en dynamikk av en annen verden. Gleder meg veldig til fortsettelsen her.
    Takk for det ja Tror 3stk Solo i front med en heftig sub løsning til kunne gjort susen.

Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Fantastisk bra, og sikkert lurt å legge noen varmekabler i samme slengen ja...
    Ja er like greit å støpe de ned nå, ikke store kostnaden og er så enkelt å gjøre det.

Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Utrolig, for ett tempo Følger spent med videre her..

Håper du er klar for å tilbringe litt tid på Karmøy når jeg skal bygge mitt første hus, med egen kino!

Takk Takk!! Bare å følge med,men blir litt stille i noen dager nå. Jeg kommer gjerne til Karmøy å bygger kino

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Skal si det er fremgang her, Bjørn-Erik!

Egen kino-do er jo ikke å forrakte det
    Ja er gøy å kommet igang!! Jeg har allerede egen do til kinoen, er i "lobbyen" til kinoen.
    Det rommet vi kan få ekstra bad/do på er bare for å ha en mulighet i framtiden...

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,741
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Til synspuktene om Adam vs Avantarde skjønner jeg ikke helt det HåkoN mener Atle sier om dynamikk. Jeg har hørt begge oppsettene til Atle med Duo +Uno senter og Beta + senter og begge er veldig dynamiske, men jeg synes Avantgarde ga en helt spesiell "rett i trynet lyd" som egner seg bedre til kino. Mens Adam nok er mer balansert og hi fi. Kanskje vi snakker forbi hverandre? Samt at begge oppsettene fikk støtte av 2 x SVSPB13 ultra

Jeg er veldig enig med deg her. Jeg synes selv Avantarde gir en mere direkte og etter min menig heftigere kino lyd. ADAM derimot er mye mere dynamisk og heftig på musikk.

Side 48 av 367 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •